לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 08-09-2008, 12:18
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בודאי שיש
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "אין קשר למהירות הקול"

להתעבות מסביב למטוס קוראים Vortex ואכן זה יכול לקרות בכל מהירות, לעומת זאת גל הלם שנוצר מסביב למטוס בזמן מעבר מחסום הקול הוא תוצאה ישירה של מהירות המטוס (כמובן שמה שאנחנו רואים זה גם ההתעבות מסביב לגל ההלם).
בתמונה של עופר123 הדבר מאד מוחשי מכיוון שזה יום מאד מעונן והאוויר מאד לח.
התמונה של ה B-52 עם גל הלם סביבו ניראית אכן כתעלול PS, אולם זכורה לי תוכנית על מהירות הקול בה הראו ניסויי שנערך עם בואינג 747 ללא סמלים, ללא צבע וללא אף משקל עודף שבזמן צלילה מגובה רב האיץ עד כדי מעבר מהירות הקול (לפחות חלקו הקדמי עבר את מהירות הקול), משהו כזה...

גל הלם מסביב ל F-14 בזמן מעבר מהירות הקול


בואינג 747 בזמן ניסוי מערבולות קצות כנף - סוג של Vortex


תופעת Vortex על רעם בטקס סיום קורס 156 ועוד ביום חם (צילום: xnir)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 08-09-2008, 12:29
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,156
לא
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "בודאי שיש"

אם נתחיל מהסוף: לא יתכן שאפו של המטוס בלבד עובר את מהירות הקול! תחשוב רגע על האבסורד שבאמירה הזו.
שנית: היה ניסוי מבוקר של חברת בואינג, וכן היה ניסוי טיסה בארץ (!) שבו 747 עבר את מהירות הקול בצלילה לא חדה, ובתנאים מבוקרים. ניסויים כאלה אכן נערכים רק בגובה רב (הכוונה למטוסי נוסעים), כי שם מהירות הקול נמוכה יותר מאשר בגובה פני הים, וקרובה יותר למהירות המירבית המותרת. בקשר לזה, אגב, אפשר להזכיר קוריוז השייך ל- U-2: בגובה בו הוא משייט, ההבדל בין מהירות הקול, מהירות השיוט ומהירות ההזדקרות של המטוס הם כל כך קרובים, שעל הטייס (בעבר ידנית וכיום עם מערכת ממוחשבת כעזר) לעמוד על המשמר שהמהירות תהיה בכל עת באותו תחום צר, אחרת או שאתה מזדקר או שאתה מתפרק! ואם הזדקרת - אסור לצלול צלילה חדה מדי, שכן אתה עלול להשיג יותר ממה שביקשתה!
שלישית: כן, אני יודע מה ההבדל בין מערבולות קצה כנף, בין מערבולות בכלל, בין הינתקות שכבת הגבול וזרימה לא למינארית ובין גלי הלם. יש לי חדשות בשבילך: גלי הלם נוצרים גם לפני וגם אחרי מעבר "מחסום הקול", והתעבות אינה נחלת התחום המאד מוגבל של מהירות סב-קולית.
ספר ישן וטוב על אווירודינמיקה, בעברית, הוא ספרו של דוד אביר בהוצאת מערכות. מומלץ, אם כי יש בלועזית הרבה ספרים מעודכנים ממנו.

ואגב: צילום מאד יפה של ה- F-15.

נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 08-09-2008 בשעה 12:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:21

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר