לא נינג'יטסו, הבחור שמדגים למד נינג'יטסו קוגה ריו עם המורה שלי אבל השיטה שהוא מלמד נקראת 9 הידיים החותכות והוא הממציא שלה, הוא יודע להילחם אבל מבחינת הוראה... הוא יותר עם אופי של לוחם בסרטונים מאשר מורה, הוא לא המורה שלי, למידע נוסף לפרטי.
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 10-06-2008 בשעה 13:06.
מדוע שוב ושוב, אתה מעביר ביקורות כאלו ואחרות על סמך סרטוני אינטרנט שנועדו לרוב לפירסומת או שמראים רק פן אחד ובודד באותה שיטה.
לא ניתן לשפוט על סמך סרטון :
ציטוט:
"...אבל מבחינת הוראה... הוא יותר עם אופי של לוחם בסרטונים מאשר מורה... "
אמנם קיימת ביקורת רבה על דודי חליווה, אך מאידך קיימת ביקרות נגדית גם על איתן לוי - אם ביקורת שהם מפנים אחד כלפי השני ואם ביקורת מעולם הנינג'יטסו הממוסד יותר (בוג'ין קאן אקב"ן וכו') על כך ששניהם לא בדיוק מלמדים ומשוייכים לנינג'יטסו "האמיתי".
בכל אופן : לא ניתן לראות סרטון באינטרנט ולבקר אותו בביקורת מסוג הביקורת שהעלת שאינה רלוונטית לחלוטין לאותו הסרטון.
עשית זאת לעניין הפנגיינון ואתה עושה זאת שוב. ואכן זוהי התנהגות של טרול.
אם יש לך ביקורת רלוונטית, בסס אותה, וכתוב אותה. אך אל תזרוק משפטים מפוצצים ולא קשורים על סמך סרטון קצר שראית ביו טיוב.
מה לעשות שעולם אומניות הלחימה רחב קצת יותר מלפתוח אשכולות לצרף אליהם סרטון ולכתוב משפט סתום ולא מובן שיעורר מחלוקת או סתם אי תגובה (מה שנעשה עד כה ברוב האשכולות הנ"ל).
_____________________________________
エラド
נערך לאחרונה ע"י רק אמת בתאריך 11-06-2008 בשעה 11:03.
לכן מגיעה השאלה מה הסרט בא להראות/לייצג....
הוא נמצא כדי להראות אימון, מבחן, הופעה, הדגמה, הדרכה?
ומהשאלה מגיע הנושא של הצהרת כוונות, מהות הסרטונים...
הסרטון שראית היה סרטון תדמית כדי שאנשים שנכנסים לאתר השיטה (הסרטון לקוח מהאתר) יוכלו לראות ולהתרשם מאופי הלחימה, המורה שלי רצה גם לערוך סרטוני טכניקות אבל הנושא נדחה,
אולי כדאי להעלות אשכול עם השאלה של מה אנשים רוצים לראות בכל סוג סרטון, ולחפש את ההתאמה לפורום כדי שיהיה לאנשים עניין להגיב, אולי אנחנו מעלים סרטונים שלא מעניינים אנשים מסוימים, לכן אנחנו נוכל לדעת מי יהיה קהל היעד של הסרטונים ולדעת את כדאיות הקישור של הפורום...
לתפוז מופרדים פורום אומנויות לחימה של זירה (ספורט) מפורום אומנויות לחימה, לכן מוטב לדעת...
לדוגמה הופעה: אני אוהב הופעות של טכניקה שרואים את הלך הרוח של הלוחמים מאשר הופעות של שבירה והופעות שמראות לחימה ריקודית, אני הכי אוהב לראות את האמת על האומנות, סרטון שמראה את האומנות לחימה איך שהיא ושלא צריך אחריו לבוא בהתנצחיות שמשתתפי המופע לא עשו את האמיתי שלהם אלא לנתח ולפרט יחדיו, ניתן לראות את היופי של האומנות לדעתי בסרטונים של רוברט באסי שהוא מצהיר כוונות ומבצע את הטכניקות גם טכנית וגם קרבית, סרטון נקודות כאב, http://video.aol.com/video-detail/n...ints/1781202209
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 12-06-2008 בשעה 13:15.
לא נינג'יטסו, הבחור שמדגים למד נינג'יטסו קוגה ריו עם המורה שלי אבל השיטה שהוא מלמד נקראת 9 הידיים החותכות והוא הממציא שלה, הוא יודע להילחם אבל מבחינת הוראה... הוא יותר עם אופי של לוחם בסרטונים מאשר מורה, הוא לא המורה שלי, למידע נוסף לפרטי.
טוב, פעם אחת ולתמיד!
איתן לוי ומאסטר דייויד חליוה התאמנו תחת שיהאן דייויד יופה. שיהאן יופה היה נציגו של פרופסור רונאלד דאנקן.
שיהאן יופה הושעה משיטתו של דאנקן וכל דרגותיו והדרגות שהסמיך נשללו, שיהאן יופה מבלה את זמנו היום בכלא פדראלי בארה"ב לאחר שהפנה את גבו לשיטת הקוגה ריו נינג'יטסו ובגד בעקרונותיה וכלליה.
כיום, לא איתן לוי ולא מאסטר חליוה הם נציגים של רונלאד דאנקן, שכן נשללו כל הדרגות אשר ניתנו על ידי דייויד יופה.
בשנות האלפיים החל להתאמן מאסטר חליוה יחד עם פרופסור סטופל ואן ויורן (דאן 10) והשלים את דרגותיו עד אשר עבר בהצלחה את מבחן דאן 6 פה בישראל. כמו-כן, דייויד חליוה (וכמה מתלמידיו הבכירים) הוא הנציג היחידי והבלעדי בישראל של Koga Ryu Ninjitsu כפי שמצויין באתר של ה- Koga Ryu Ninjitsu Society, וקיבל את תואר השיהאן.
דרך אגב, פרופסור רונאלד דאנקן הוא הסמכות העליונה בהתאחדות להסמכה ולאישור הדרגות, תואר השיהאן אושר למאסטר דייויד חליוה בלבד.
נציג הנינג'יטסו היחידי במכללת וינגייט הוא מאסטר דייויד חליוה אשר מרכז את תחום הנינג'יטסו והסמכת מדריכים בתחום הנינג'יטסו בארץ. כל מי שמאמן היום נינג'יטסו חייב בתעודת מדריך או מאמן או מאמן בכיר שרשום עליה נינג'יטסו בלבד ולא כל שיטה אחרת. אימון הנינג'יטסו ללא תעודה כזאת של מכללת וינגייט אינו חוקי ובמקרה של פציעה הביטוח בטל. אז בדקו היטב את התעודה של המאמן שלכם.
מאסטר דייויד חליוה, בהמשך להיותו שייך לאסכולת קוגה ריו נינג'יטסו, פיתח את שיטת "תשע הידיים החותכות של הנינג'ה" אשר היא זרם בתוך האסכולה הישנה.
מאסטר דייויד חליוה מחזיק בדרגות בשיטות שונות כגון: סקורניק קנפו-ג'יטסו, קאראטה, אגרוף תאילאנדי, אייקידו וכו'.
וגם מוינגייט (אני עד ראייה),
איתן שלח תלמידים שלו לוינגייט לקבלת תעודות הוראה בשיטת נינג'יטסו קוגה ריו...
להוכחה אני אחד שהתחיל את הקורס של וינגייט...
אז אל תחרטט, אותי אתה לא משכנע....
וחברי, מנהל הפורום - רק אמת, יסכים איתי שחרגת מחוקי הפורום .... שיהיה,
האמת היא הפר של התקנות, לכן אני מציע שנעבור לפרטי.
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 11-06-2008 בשעה 00:40.
איתן לוי ומאסטר דייויד חליוה התאמנו תחת שיהאן דייויד יופה. שיהאן יופה היה נציגו של פרופסור רונאלד דאנקן.
שיהאן יופה הושעה משיטתו של דאנקן וכל דרגותיו והדרגות שהסמיך נשללו, שיהאן יופה מבלה את זמנו היום בכלא פדראלי בארה"ב לאחר שהפנה את גבו לשיטת הקוגה ריו נינג'יטסו ובגד בעקרונותיה וכלליה.
כיום, לא איתן לוי ולא מאסטר חליוה הם נציגים של רונלאד דאנקן, שכן נשללו כל הדרגות אשר ניתנו על ידי דייויד יופה.
אני יודע שהבנת הנקרא היא קשה ביותר אך נסה לקרוא שוב. ובתור טרול שנמצא פה פחות מחודש וסתם מציף את הפורום לא הייתי מצפה להזכיר את חוקיו.
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי KIBODO שמתחילה ב "אני חבר בפורום שנים רק לא עם..."
יש ברשותי מסמכים מאפריל 2007, בכתב ידו של דאנקן אשר מסמיכים רק אדם אחד להיות נציגו בארץ, וזה לא איתן לוי.
אני יודע את האמת בוודאות
המסמכת שאתה הצגת אינה רלוונטית יותר ולא תקפה לשנת 2008, ולראיה הרישום ב-KRNS, המרכז את ה-Koga Ryu Ninjitsu העולמי, בה חבר פורפסור רונאלד דאנקן, פרופסור סטופל ואן ויורן, מאסטר דייויד חליוה. איתן לוי לא חבר ולא מופיע כנציג ה-Koga.
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי NinjaDark שמתחילה ב "יש ברשותי מסמכים מאפריל 2007,..."
אתה לא מוכן לעבור לפרטי...
אני לא אחשוף את הפרטים שאני מאוד רוצה שתדע בפורום ואגרר איתך לדיון כי האשכול ינעל וחבל...
הוטעית, המצחיק הוא ש -"בלי אמונה אין דרך"...
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 11-06-2008 בשעה 12:09.
אתה לא מוכן לעבור לפרטי...
אני לא אחשוף את הפרטים שאני מאוד רוצה שתדע בפורום ואגרר איתך לדיון כי האשכול ינעל וחבל...
הוטעית, המצחיק הוא ש -"בלי אמונה אין דרך"...
אתה יודע מה הכי מצחיק? האמת.
היא פשוט הכי מצחיקה, תמיד בנאדם שנתפס על חם מכחיש את האמת ופורץ בצחוק נוכח הראיות.
המסמכים שבידי אומרים רק דבר אחד, אז עדיף שתרד מהעץ הגבוהה שעליו אתה נמצא והזהר בלשונך שכן יש בחוצפה ובהודעות שלך הוצאת דיבה.
רק אמור לי איפה היו איתן לוי ותלמידיו המדופלמים כשהוזמנו על ידנו אין ספור פעמים לסמינרים ואימונים משותפים?
ולראיה, הסמניר האחרון שנערך באפריל, משום מה לא איתן לוי ולא אתה ולא אף נציג מטעמו הגיע.
כל הקישקושים שלך טפלים ומטופשים, באם אתה רוצה לבדוק "מי עדיף" בואו לאימון משותף בו האמת תחשף.
כבר מראש אני מקבל את התשובה השלילית שלכם ובכך תמה מסכת ההתכתשות. אין כל טעם בתגובה מצידך אלא מלהענות להזמנתנו, שכן כל תגובה נוספת, כמו כל הקישקושים הקודמים שלך, תבזה אתכם סופית.
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי NinjaDark שמתחילה ב "רק אמור לי איפה היו איתן לוי..."
הטעם של התגובה שלי מר,
כשרועי אפק היה יו"ר השיטה שלכם הוא שוחח עם המורה שלי והציע לו לעשות סמינרים יחד ואיתן הסכים אבל התנאי היה שהמורה שלך לא יעשה שיוך לדרך הרוחות ושנהיה שתי אסכולות נפרדות "דרך הרוחות" ו"הדרקון השחור" אבל המורה שלך לא הסכים, הוא סיפר אודות השיטה ושתלמידים שבאו להתאמן אצלכם אבל תלמיד אחד לא הגיע, הוא ודאי מדבר על תלמידים שהגיעו אחרי אימון ניסיון.
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 13-06-2008 בשעה 16:04.
אמנות הנינג’יטסו פותחה ביפן לפני כ-900 שנה על ידי מיסטיקנים שהתגוררו בהרים באזור דרום מרכז יפן.
מיסטיקנים אלו התעמקו בפילוסופיות סיניות והודיות עתיקות המדברות על הרמוניה עם היקום, הבנת תהליכי החיים ושליטה בגוף ובנפש. את הידע רכשו המיסטיקנים דרך התבוננות, דת ה"שינטו" שהייתה הדת הנהוגה ביפן ומפליטי מלחמה שהגיעו מסין.
חלקם הגדול של אותם פליטים היו חיילים בעלי ידע לחימתי נרחב ונזירים בודהיסטים, שבתמורה למגורים באזורים אלו חלקו ידע עם המיסטיקנים ואף הצטרפו לדרך חיים זו.
על ידי הבנה מעמיקה של הפילוסופיות ופיתוח היכולות הפיזיות והנפשיות שלהם, הצליחו אותם אנשים, שנקראו "ימבושי", להגיע לרמות מודעות ושליטה פיזית ונפשית יוצאות מן הכלל ונחשבו על ידי תושבי יפן לאנשים בעלי כוחות על, שדים וכו. השלטון ביפן של אותה תקופה היה שלטון פאודלי. שלטון כוחני שהתבסס על ערכי כבוד הנעלים מערך החיים עצמם.
יפן היתה מחולקת לאזורי שליטה ושליטים מקומיים. מצורך ההישרדות של כל אחד מהשליטים השתמשו השליטים במרגלים ובמתנקשים שנבחרו בעיקר מקרב אותם "ימבושי"
כתוצאה מהביקוש ללוחמים מסוג זה החלה להתפתח תורת לחימה המתמחה בריגול וחיסול.
נינג'יטסו - אומנות החמקנות
נינג'יטסו הוא אחד מסגנונות הלחימה האכזריים ביותר שפותחו על ידי האדם. טקטיקות וטכניקות הלחימה של הנינג'יטסו הועברו מדור לדור אך ורק בתוך המשפחות, מאב לילדיו, או בתוך השבט.
רוב הידע לא נשמר והועבר בעיקר מעשית, לכן הרבה ידע נשכח או ששונה לפי - ראות הדור הבא, ההתפתחות אישית של הלוחמים, אופי המשימות אותם ביצע השבט באותו הדור והתקדמות הטכנולוגיה.
בספירת השבטים האחרונה בסוף המאה התשע עשרה נודע על כמאה שבטים שיישמו את דרך הנינג'יטסו כאשר כל אחד מהשבטים הללו התמחה בנושאים ספציפיים בשל חוסר הקשר ביניהם ורצון לייחודיות.
בנוסף לידע הכללי בלחימה ושימוש בכלי נשק התמחה כל שבט בתחום שנדרש כגון - רעלים, ריגול, הסוואה, נשק חם, עבודה בתנאי שטח המותאמים לאזור מגוריו ועוד.
ב-150 השנים האחרונות חלו שינויי משטר לא רק ביפן, אלא בעולם כולו.
ממלכות הפכו למדינות עם שלטון חוק. הידע הלחימתי לצורכי התגוננות, חיסולים וריגול כבר לא היה חיוני לחיי היום יום. לאותם אנשים שחיו על חרבם לא הייתה פרנסה יותר והם נאלצו לפנות לתחומים אחרים בכדי ליצור לעצמם פרנסה. חלקם הגדול החל לעבד אדמה, לעסוק באמנות, מוסיקה, או לרפא דרך צמחים ושיטות ריפוי נוספות שנלמדו מדור לדור כחלק משיטות ההישרדות.
חלק נוסף חבר לכוחות הביטחון והמשטרה והוסיף מהידע האישי לתו"ל הצבאי והמשטרתי במדינה. שבטים מסוימים ירדו למחתרת והשכירו חרבם תמורת תשלום.
כיום ניתן למצוא ברוב כוחות הביטחון בעולם, אם לא בכולם, יחידות מיוחדות העוסקות בפעילות הדומה במהותה לפעילותיהם של לוחמי ה"שינובי" . ההבדל העיקרי בין הלוחמים של היום ללוחמי העבר הוא ה"טכנולוגיה" המגבירה לעין ערוך את יכולות הלוחם המודרני
חלק קטן מלוחמים אלה הורשה ללמד את סגנון הלחימה ברבים, תוך העברת הידע כאומנות לחימה להגנה עצמית והגשמה עצמית.
מועדוני הנינג'יטסו שמים דגשים על הגנה עצמית ופילוסופיות החיים ולא על הרג. הדרך לחיים טובים יותר תוך נגיעה בגבולות החיים והמוות
המהות האמיתית של הקוגה נינג'יטסו לא נלמדת ברבים מפאת אופייה כמפתחת לוחמים לצרכים אמיתיים של התמודדות מול חיים ומוות על כל המשתמע מכך.
עולם הנינג'ות בארץ,
הנינג'יטסו של איגה (אזור/מחוז ביפן) המדופלם בשיטת אימון "מסורתית",
לאיגה יש בארץ למיטב ידיעתי את ארגון הבוג'ין קאן בראשותו של מאסאקי האצומי, http://www.ninjutsu-israel.com/
וארגון הגנבוקאן בראשותו של שוטו טנמורה, http://www.ninpo.org.il/
נוסף לבוג'יןקאן ולגנבוקאן ישנו ארגון אקב"ן (ארגון קבוצות בודו נינג'יטסו) אשר הוא משויך לישראל אבל הוא יצא מבוג'ין קאן עקרונית, אתה יכול לקרוא עוד באתר של אקב"ן, http://www.akban.org/hebrew/
נוסף לנינג'יטסו של האיגה נמצא בארץ הנינג'יטסו של הקוגה (אזור/מחוז ביפן),
לקוגה בארץ 2 אסכולות האחת היא "דרך הרוחות" של רונאלד דאנקן: http://www.wayofthewinds.com/
הרבה מידע מעורבב... אני לא אתקן דבר חוץ מזה שקוגה ואיגה לא היו ערים אלא אזורים, מה שהיום נקרא מחוז, ביפן. שני האזורים היו סמוכים האחד לשני... באזורים אלה הייתה הרבה פעילות של נינג'ה. אין לי כוח לחפור... עימכם הסליחה
וגם מוינגייט (אני עד ראייה),
איתן שלח תלמידים שלו לוינגייט לקבלת תעודות הוראה בשיטת נינג'יטסו קוגה ריו...
להוכחה אני אחד שהתחיל את הקורס של וינגייט...
אז אל תחרטט, אותי אתה לא משכנע....
וחברי, מנהל הפורום - רק אמת, יסכים איתי שחרגת מחוקי הפורום .... שיהיה,
האמת היא הפר של התקנות, לכן אני מציע שנעבור לפרטי.
טוב, התקשרתי לאיזידור פלד, מנהל תחום אומנויות לחימה בוינגייט, ואין, ולא היה ולא יהיה קורס של איתן לוי וקוגה ריו ניג'יטסו בוינגייט. הקורס היחידי הוא במכללה בריכוזו של מאסטר דייויד חליוה.
כמו-כן, הזמנתי את קיבודו היקר לאימון משותף וקיבלתי תשובה שלילית.
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי NinjaDark שמתחילה ב "אין קורס קוגה ריו של איתן לוי בוינגייט"
1. קורס המדריכים ההוא של וינגייט נסגר, הסברתי לך כבר, לא היו מספיק משתתפים. הודעה: מדריכי פאנקרטיון-MMA
שלוחה של וינגייט, אחת האומנויות שהשתלבו הייתה נינג'יטסו קוגה ריו.
2. הוסבר לך למה לא.
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 26-06-2008 בשעה 00:43.
לילה טוב.
אני לא צד בעניין של מי מסמיך ומי מוסמך להיות נינג'ה ישראלי כשר.
לעצם העניין (הלינק של הסרטון) הראשון .
מאוד מצא חן בעיני את השליטה במרכז הגוף ,תמרון במרחב ,והתכליתיות בתנועות קצרות והמהירות לנטרול תוקף .
מזכיר לי מאוד סמינר של קרב מגע(לפני כמה שנים) שעברתי ממדריך שעובד עם כוחות מג"ב .
בכול זאת רואים שהבחור מאוד מאוד מקצועי!!
אשמח לתגובות .
KIME
הבחור הוא לוחם מקצועי, איך לא? הוא למד אצל שיהאן דיויד יופה והגיע לדרגה מכובדת,
חובה לצפות ממנו להיות לוחם... הוא התנתק מהשיטה עבר לגדי קנפוג'יטסו ופתאום הוא החליט שהוא יותר חכם מכולם.
הטכניקות שהוא מראה הן לא הנינג'יטסו קוגה ריו המשויך לאסכולת "דרך הרוחות", לדעתי הוא לוחם לתפארת רק השיטה היא "תשע הידיים החותכות" ולא נינג'יטסו קוגה ריו מאסכולת "דרך הרוחות" של רונאלד דאנקן,
מבחינתי הוא שייך לאסכולה של אגודת "הדרקון השחור" והקשר שלו לשיטת "דרך הרוחות" של רונאלד דאנקן אינו עוד, הוא עושה למורה שלי שם רע, ומבחינתי ההדגמות שלו הן לא נינג'יטסו ואני בטוח שהוא למד נינג'יטסו כי הוא למד עם המורה שלי והגיע לדרגה מכובדת בשיטת קוגה ריו מאסכולת "דרך הרוחות" של דאנקן אבל פתאום עבר אסכולה ל"דרקון השחור" של סטופל וואן ויורן, משונה לא?
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 12-06-2008 בשעה 11:52.
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי KIBODO שמתחילה ב "הבחור הוא לוחם מקצועי, איך..."
מה דוד חליבה בסופו של דבר לדעתך מעביר בסרטונים הנ"ל כי ממה שאני נוכח לראות וזה גם מן הראוי הרי להגיד היות ונינג'יטסו למיטב זיכרוני ממה שטוענים הינה שיטה אשר מרכז השפעתה ומוצאה הוא מיפן והיא משלבת מספר שיטות יפניות, אני רואה הרבה קרב מגע שזכור לי שיצא לי לראות נעשה בפועל על ידי מנחם יצחק (מוני אייזק) יש גם דברים שמזכירים סירטוני אייקיג'יטסו טובים או יותר נכון הפקדיו דווקא.
כאשר יצא לי להיות נוכח לפני שנה במעין מפגש שנעשה שבו נכחו הרב צבר ארם, הרב ניר מלחי, והר שמעון ישראל שבמפגש הנ"ל נכח דוד חליבה וקבוצתו שעימם הוא העביר הדגמה מרשימה גם כן.
זכור לי שכאשר דוד חליבה פגש את שמעון ישראל שהוא מדריך לאייקיג'יטסו קאזה ארשי ריו הם נראו מכרים מן העבר שדוד הזכיר לו שהוא היה תלמיד של שמעון, מה גם ששמעון היה תלמידו של גדי סקורניק בעבר ואולי מכאן באה ההכירות של השניים מן העבר.
האם אפשר להפיק את אותם הדברים מן הקראטה כיוון שלא יצא לי לראות את הדברים מחומר קראטה נטו טהור אשר נלקח מאיש קראטה ומועבר על ידו.
כיוון שכיום קשה למצוא חומרים כאלה מועברים על ידי אנשי קראטה או חומר מקראטה גרידא
שמעבירים את החומר שלהם נטו על פי פירוש של הקאטות.
צהריים טובים .
אכן אפשרי להפיק את אותם דברים על ידי לימוד אפליקציות הקאטות (בונקאי) .
הריי הקאטות הם סדרות של תרגילים שתפקידם לתרגל תרחישים במצב של קרב , לכן זה אפשרי .
אבל....(ותמיד יש אבל!) לא כול המורים מעבירים שיעורי בונקאי בהקשר לקאטות , כלומר מעבירים את הדינמיקה של הקאטה (עמידה,דיוק בעיטות/האגרופים,נשימה נכונה) את האפליקציה של הקאטות מועברות ברמות יותר גבוהות (חומות,שחורות) .
אישית יכול להעיד על מצב אמיתי של חניקה מאחור בצוואר שנטרלתי את התוקף , אותו התרגיל נלמד אצלינו בצורה מורחבת כחלק מן הלימוד של הקאטות .
שוב מי שלא מתרגל לא ידע איך להתנהג בזמן התקפה , אין קיצורי דרך (תרגול מביא אותך לשלמות!) .
המשך צהריים טובים .
KIME.
גם ג'וזף סימונט אומר שצורה מושלמת שווה שרירים מושלמים.
הפונקציות הטובות ביותר יוצאות מתוך צורה מושלמת שנותנת מעין תלות או קומבינציה ליניארית של
צורה+פונקציה(הוצאה לפועל)+גישה תקווה את תוצאת הפעולה.
הרי מה שאתה צריך לשאוף אליו הוא שילוב תנועתי עובר בלתי נראה שממנה מוציאים את האפליקציה שאתה צריך לשלוף אותה ברגע הצורך.
אימון על הקאטה לא יעביר את אומנות הלחימה אלא צריך את נפח התירגול וההבנה של מה שאתה עושה ולא משיכה מסויימת אשר קיימת.
הMMA הביא לנו תחושה של דחיפות וצורך לעשיית טכניקה שעובדת.
חלק גדול מקו החשיבה של המסורתיות הוא כירוגראפי כדי ללמוד וללמד את האומנות וזה מובן לו רק שצריך לנתב וגם להתמקד בנתיב של ההבנה ועשיה.
יש רמות שונות של הבנה אינטנסיביות ויישום והידוק של החומר רק שצריך גם חומר בונקאי בשביל השלמת המטרה ולא רק דחיפה של אלמנט אחד קדימה ולא הקצנה גם של השני.
צריך משהו ברור שיעזור לנו להיזכר ולנתח את שאר הדברים שהוא יהיה DNA שלנו שיש בו רצף של תנועות מובנות שזה מהות הקאטה צריכה להיות וכך גם הגישה אליה.
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי ekelizek שמתחילה ב "איכן נעלם האיזון והגיעה ההעדפה?"
צהריים טובים .
לעצם העניין מאוד אהבתי את התכליתיות שבסרטונים .
שוב לכול אומנות לחימה יש את התזה שלו, הקראטה (לפי מה שאני מתאמן) שוטוקאן מעביר לנו דרכים להתמודדות בהגנה עצמית ביד ריקה ע"י קאטה,בונקאי,קיהון(בסיס),ורנדורי(גי'ו קומיטה) .
כול פרט מודגש לנושא אחר של לימוד בהגנה עצמית .
הקאטה היא חלק בלתי נפרד מהקראטה אבל היא לא הכול ...!
המשך יום נפלא ! (אני זז לאימון משקולות )
KINE
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי ekelizek שמתחילה ב "איכן נעלם האיזון והגיעה ההעדפה?"
יחסי תוקף מגן למתקדמים, השלב הבא הוא התחמקות - טאי ג'יטסו - אומנות התנועה במרחב,
והשלב הבא הוא טאי סבאקי - החזרת התקפה תוך התחמקות, והלאה...
וראיתי טעות עם האקדח.
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 14-06-2008 בשעה 16:18.
קאטה היא רצף תנועות אשר מהווה מקור להתבוננות ולשיפור,
חשוב לזכור שאנשים מאומנים גם באקרובטיקה שלא תהיה להם יעילה לקרב כיון שהיא שליטה גופנית,
הקאטה מתורגלת כדי לשפר את הביצוע הטכני ולהגיע איתו לדקויות, אפליקציות קרביות מאוד חשובות כי הן תבדילנה את המציאות מהאשליה,
כל קאטה שמתורגלת מעל לרמת ניסיון מסוימת של מתרגל צריכה להיעשות אל נגד סיטואציה דימיונית שלאחריה תבוא בדיקה של ההתאמה שלה (מעגל לחץ),
ככל שנחשוב יותר על מצבים בראש נהיה יותר מוכנים פיזית, מנטלית, רוחנית, נפשית...
הרצה של רצפים של תנועות למצבים ותרחישים דימיוניים יועילו למציאות,
גם חשיבה על הסביבה תועיל למצב אמת,
לדעת לפרטי פרטים היא הכנה לשליטה עצמית גופנית ורוחנית, להבין את הסביבה ולהיות מודע אליה: שם יש מכונית, פה יש אנשים, כאן יש עץ,
ההבנה העצמית והסביבתית היא הפקת יכולות פנומנליות לשימוש שלם,
קאטה גאונית - קאטה מושלמת מקנה למתרגל ידע להתמודדות והוא יכול להתאים אותה למציאות שהוא חווה, לאו דוקא רק לשימושים קרביים,
השלמות היא לדעת כל פעם להתאים עצמי למציאות, לכן רצוי לחשוב סיסטמטי, להרהר, להיות חופשי לפעול.
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 14-06-2008 בשעה 15:52.
דווקא יוצא שהאנשים אשר מרשימים גם אותך באופן עבודת והדרכתם נוקתים גשית עבודה אשר סותרת את צורת הקראטה הנלמדת כיום נפיצותה שכוללת בצורה מסויימת את דרך הלימוד שאתה עברת ומאמין בה בצורה מסויימת.
צהריים טובים .
עוד לא הבנתי לאן אתה מנסה להגיע .
שוב אין לי כלל בעיה עם מה שהראו פה ,ההפך הנכון לא להיות מקובע לכול דבר באשר הוא.
כול מורה מביא את הגישה ההדרכתית שהוא תורגל להעביר לתלמידיו, ולכול אומנות לחימה יש את הראיית העולם שלו .
אישית כידי לא להיות מקובע לקראטה אני מידי פעם עושה גיחות לכיון הגו'דו , או עושה השתלמויות בקרב מגע .
איש איש ודעותיו , זאת דרכי .
אשמח להערות/ הארות .
KIME
גדי אני רק רוצה לומר שבעקבות השיחות השונות על הקראטה התחלתי להסתכל הרבה יותר לעומקו וגיליתי עד כמה הארת את עיניי..
אני חייב להודות, למרות שאני עדיין לא מפקפק בכך שקראטה אכן יעיל, יש בו המון סתירות, תרגולים שלא באמת יודעים את המהות שלהם, מיסטיקה חסרת תכלית, ובכלל עריבוביאדה אחת גדולה בין המאמנים השונים.. שיטה לא יציבה הייתי אומר.
ולגבי הסרטון של דוד חליבה, אני ממש לא מתחבר לתרגילים שלו.. משהו כאן יכול להעיד שזה באמת עובד? להיות כנה אבל.. כי בחיים שלי לא הייתי עד לא לראייה ולא לסיפור על מכות ברחוב, כאן בישראל, שנראו כמו מופע נינג'ות.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
נערך לאחרונה ע"י DonJenove בתאריך 14-06-2008 בשעה 20:55.
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי DonJenove שמתחילה ב "גדי אני רק רוצה לומר שבעקבות..."
ערב טוב.
שהייה לך לבריאות .
המשך להתאמן במה שאתה עושה (בטח בפלייסטיישן/בצחוק!) .
העיקר שאתה מתאמן במה שאתה מאמין .
לגביי הסרטו של דיויד חליבה אם אני מסתכל בעיניים מקצועיות הבחור תותח !
דיויד מראה הרבה מקצועיות, תמרון במרחב , והוצאת יריב ממרכז כובד כנדרש מאמן לחימה מדרגה ראשונה בתחום .
המשך ערב נפלא .
KIME
האמת שאין לי פלייסטשן כרגע, אבל זה לא ימנע ממני להיות אלוף הטקן יום אחד.
בקשר למה שדויד חליבה הראה בסרטון, האם יצא לך אי פעם לראות מקרה כזה במציאות? אני בניגוד אליך לא שופט כאן לפי עין מקצועית כי אין לי, אני שופט לפי עין פשוטה, לפי מה שאני רואה או חווה.. לכן אני גם לא מפקפק בטכניקה כי לא יצא לי להכיר אותה מקרוב, אבל בחיי, לא נתקלתי בה מעולם בחוץ וגם לא שמעתי או קראתי על תקריות כאלו.
יש לטכניקה הזו ביסוס שהיא באמת עובדת? אני פונה כאן למתאמני הנינג'יטסו - האם באמת השתמשתם בטכניקות כאלו במקרים שקרו לכם אישית וזה עזר? או שסגרתם את הסיפור עם אגרופים ובעיטות טובות [שגם עליהם אתם כמובן מתאמנים]?
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
כן, אני מכיר את התשובה הזאת, אבל תיהיה רציני - אתה באמת תוציא לבנאדם את העין? מלבד זאת שלדעתי צריך להיות סאדיסט פיסכופת כדי לעשות את זה כשיש ברירות אחרות, אתה בכל מקרה תאכל אותה על זה בגדול אחרי זה עם הפיצויים ואולי עונשים חמורים יותר, לא יודע.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי DonJenove שמתחילה ב "האמת שאין לי פלייסטשן כרגע,..."
כאשר מבדרים על צורה או תבנית אז נוטים בשיטות היפניות או קשורות יפניות(כולל קוריאניות) להגיד את הקאטה ולהתייחס אלי בצורה שאותה אנחנו מכירים ובצורה שאותה אנחנו יודעים ויזואלית כיצד אותה עושים ומה הסיבה שהיא תופסת מקום חשוב בשיטה וכיצד מתייחסים אליה.
בשיטות האחרות גם מסורתיות שמוצאן איננו מנוקדת ההשפעה היפני או יש בו קורטוב שאוליני של חיות הפרשנות של תבנית הוא בצורה שבה אתה מבצע את הטכניקה.
אם זה הפיליפינים כאשר הם מרביצים אחד לשני עם מקלות או סכינים בתרגילי יישום וחזרה או איש ווינג צ'ון שנהנה להכות בבובת העץ שלו מה שהם עושים היא קאטה אבל בה הם עושים את כל הטכניקות שלהם ברצף תגובה מסויימת וכאן טמון השוני.
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי ekelizek שמתחילה ב "זה הבדל בהגדרה שעושה את הגישה"
לא דיברתי על הגישה של השיטה.. אני לא מכיר את הנינג'יטסו ולא התנסיתי בו.. דיברתי מזווית ראייה של בן עם פשוט
האם נתקלת אי פעם במקרה עם טכניקות כאלו בחוץ? או שיצא לך ליישם את עבודת הידיים של הווינג צ'ון? אשמח לפירוט אם יש..
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי DonJenove שמתחילה ב "לא דיברתי על הגישה של השיטה....."
אבל גם כל מקרה גם לגופו יש דברים שנעילות יספיקו או מיקירים שבהם פשוט המכה תגיע לאשכים ואחר כך לראש של האיש אשר עומד נגדך.
זה תמיד עניין של המכלול הכללי שעומד לנגד עינייך רק שאתה צריך להיות בעל כל הכלים כדי להעביר אותם ממך הלאה לכיוון חוץ וכאשר זה אינו נוכח אז ישנו עניין מאוד שלילי אשר צריך בדיקה מחדש של כל המשתנים והקונספטים אשר נכשלו במבחן המציאות כי זהו טיב של עסק ומחקר.
ולעניין הגישה מה שדיברתי הוא באופן כללי ולא רק של הנינג'יטסו.
אני מכיר את העקרון הזה מהקראטה, לעבוד על אפליקציות נורא לא סבירות שסביר להניח שלא תתקל בהם אף פעם, רק כדי שיהיה לך כלי נוסף בזכרון במידה וכן תתקל אי פעם במצב שבוא אפשר ליישם את זה, וזה פשוט יזרום ממך החוצה כמו ממטרה [לפחות אמור ע"פ ה"עקרון"]..
אבל אני מדבר כאן על הכלים עצמם. בקראטה העניין הולך בצורה נורא פשוטה, וכנראה שאני לוקה בחסר בזווית הראייה שלי אחרי הרבה שנים שם: חסימה, מכה, חסימה, מכה, מכה, מכה, בריח פעם במאה שנה, חסימה, מכה..
בנינג'יטסו לעומת זאת אני רואה כאן ממה שדויד חליבה מציג תנועה שונה לגמרי, שבנויה על זרימה, התקרבות ליריב, ופעמים רבות תפיסה של הצוואר בווירציות שונות כדי לשתק אותו.. עד כמה הקירבה הזאת וה"שליטה" בידיים של היריב ובגוף שלו בכלל באמת עובדת? למה אני לא רואה כותרות בעיתונים על תקיפות ברחוב שנגמרו בפתרונות מרהיבים כמו שהנינג'יטסו מציג, או שומע על כך בחדשות וכתבי רכילות הכי צהובים שיש [וזאת בניגוד לקראטה, למשל]? והבנתי שיצא לך ליישם זאת ברחוב, אבל האם זה באמת עבד או שהיית צריך לעבור קצת לעבודה של מכות ידיים תוך כדי לחטוף גם מהיריב?
אני באמת מצטער על הבורות שאני מציג כאן, אבל אני שופך כאן את דעתי, גם אם אני לא גאון הדור אשמח לתשובתך עם דגש על המקרה בו יישמת אם אפשר..
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
קראטה שוטוקאן, הזרם של קאנאזוואה [יש רק שני מועדונים כאלו בכל הארץ], כ-10 שנים + מזמן הפסקתי לספור
אה כן וניסיון של כחצי שנה בקיקבוקס, ניסיון של שנה+ בגדי קנפו ג'יטסו, של כמה חודשים בקרב מגע וג'דו.. עם כל אלו אני כבר לא מתאמן.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי kime שמתחילה ב "נחמד לדעת .
ואתה מתאמן בשיטה..."
למען האמת אני מעדיף קוקוצו, ככה אני מרגיש בטוח מפני האשי בארי הקטלני שהמורה נהנה לתת בזמן הקיהון.
אני לא עושה הרבה בנידון, אני לא מעיז אפילו לפנות למורה שלי עם זה, ובאופן כללי אני נהנה באימון ומרגיש שמפיק ממנו תועלת, ואולי זו תיהיה שחצנות להגיד את זה אבל אני גם יודע שאני מפיק תועלת מניסיוני הדל.. אני לא יודע עד כמה התועלת הזו באמת איכותית אבל היא קיימת.
כשזה נוגע לרנדורי, יש קצת התנגשות ביני לבין המורה.. ניכר עליי שהייתי שנה וחצי בערך בגדי קנפו ג'יטסו וחצי שנה בקיקבוקס, ואומנם רנדורי הוא קרב חופשי אבל מציק למאמן שלי שאני פועל יותר סטייל השרדות של לחטוף ולהחטיף ולא להגן ולהחטיף [שזו עבודת פחות זורמת ומסורבלת].
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי DonJenove שמתחילה ב "למען האמת אני מעדיף קוקוצו,..."
לילה טוב .
מכיר את בעיה .
כמי שהתנסה בכיון של ג'ודו אני בקרב חופשי מנסה להוריד את היריב לפעמים בהטלות .
רוב המתמודדים מולי מעדיפים את הסטייל הספורטיבי , משום מה אף פעם לא התחברתי לנושא הספורטיבי
ולכן שאני נכנס לקרב אני משתדל להיות פחות דינמי (יותר נייח לא מנתר כמו רוב המתחרים הספורטיביים) ולהתמקד בבעיטות ,חסימות , ובהטלות ג'ודו ,וגם ממשיך עם היריב על הרצפה.
KIME
והמאמן מאפשר לך להמשיך על הרצפה?
עם כל הכבוד לרנדורי ולהגדרה שלו "קרב חופשי", אם אצלנו משהו יקח לרפצה הוא יזרוק עליו סכינים! [ככה זה המאמנים בשוטוקאן, חמומי מוח]
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי DonJenove שמתחילה ב "[font=Verdana]והמאמן מאפשר לך..."
רנדורי - קרב עם חוקים.
שיהיי – קרב חופשי.
לי התאפשרה ההמשכיות אבל של ציפה ולא של קרקע סגנון ג'וג'יטסו ברזילאי,
המורה החדיר לי לתודעה את סכנת הנפילה ללא ידע של ציפה,
עדיף להישאר על כפות הרגליים, ולכן אימוני הציפה.
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 16-06-2008 בשעה 15:35.
לילה טוב.
לעצם העניין (הלינק של הסרטון) הראשון .
מאוד מצא חן בעיני את השליטה במרכז הגוף ,תמרון במרחב ,והתכליתיות בתנועות קצרות והמהירות לנטרול תוקף .
מזכיר לי מאוד סמינר של קרב מגע(לפני כמה שנים) שעברתי ממדריך שעובד עם כוחות מג"ב .
בכול זאת רואים שהבחור מאוד מאוד מקצועי!!
אשמח לתגובות .
KIME
הציטוט נלקח כפתיח לתגובה בלבד.
כאשר מדריך מחליט שהוא רוצה לתת שישות לפלח אוכלוסיה מסויים (במקרה שלנו - שוטרי יס"מ) הוא צריך לספק מוצר עדכני. כשמדובר בשיטה עתיקה כמעט תמיד צריך לעשות סינון ושינוי של הטכניקות אותם רוצים להעביר. הרי ברור שללמוד על סוגי רעל שונים או עבודה עם קטאנה וואקיזאשי (לדוגמא) איננה רלוונטית לשוטרי יס"מ, ולכן צריך להגדיר את אופי העבודה הרצוי, את גבולות הגיזרה של החוק ואת הנקודה אותה אני רוצה לחדש.
מכאן, שברור שמה ששיהאן חליווה מלמד את שוטרי היס"מ איננו "נינגו'צו" על טהרתו. גם מה שפרופ' Herb LaGue מלמד את השוטרים באקוודור איננו "דאנזאן-ריו ג'וג'וצו" על טהרתו, ומה שקיושי Rocky Leavitt מלמד בסדנאות הגנה עצמית לנשים איננו ריוקיו קנפו קובוג'וצו בטהרתו - אלא מה שיש למדריך הזה להציע לפלח השוק הספציפי הזה.
הבנו?
הסרטון נהדר - הוא נותן לשוטרים כלי עבודה יעיל וחומר למחשבה על איך לשמור על עצמם יותר טוב בעתיד.
ולא, אין טעם לפתוח תתי פורומים של אומנויות לחימה נוספים בפרש - אין כאן עודף של דיונים עמוקים וברמה גבוהה כדי להצדיק מהלך כזה.
בעז
_____________________________________
בעז-עמנואל שטייגמן, רנשי מרכז אומנויות לחימה קנשינקאן קצרין www.Kenshinkan.org.il
https://www.facebook.com/KenpoIsrael
https://www.youtube.com/user/KenshinkanDojo
בתגובה להודעה מספר 71 שנכתבה על ידי kenshinkan שמתחילה ב "לעצם העניין - צעירים, הקשיבו טוב!"
הנינג'יטסו לא נלמד רק "מסורתית",
להגנה-עצמית נלמדים הבסיס (קיהון), עקרונות התנועה, והקאטות - טעות גמורה לחשוב שקאטה היא רק רצף של תנועות, קאטה היא רצף מהלכים/תבנית שיוצרות שלמות, האופי היפני נחשב לפרפקציוניסטי כי הם מבצעים את הקאטות לחיים.
לדעתי הצורך הממשי לרוב מקרי הפעילות של יסמניקי"ם הוא לדעת קרב-מגע,
מכל המקרים של קרבות ללא נשקים שראיתי יסמניקי"ם פועלים, הם מוצאים קורבן, יוצאים איזה 3 מהמכונית, לפחות אחד מחמם את הבן אדם עם צעקות, היצמדות ראש לראש אפילו נגיחות ואז אחרי שהם חיממו אותו הוא מופל,
אז יוצאים מהרכב עוד, בעיטות ואגרופים כשהוא שרוי על הרצפה, לרוב 5-10 יסמניקי"ם, מכניסים אותו לרכב ונוסעים.
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 15-06-2008 בשעה 00:09.
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי DonJenove שמתחילה ב "זה לא רק יס"מניקים אלא כל מי..."
לדעתי חשוב ללמד את המידע של החמקנות שניים,
את היחידות המיוחדות של המשטרה ואת היחידות הפשוטות והעממיות כדי שידעו להתגונן מפני התקפות שלצערי לפחות הן התקפות שגרתיות שהן יותר מהבסיס - לשרוד התקפה של יותר מיריב אחד ותקיפות עם כלים חדים, וזריקה של חפצים - כיסאות, שולחנות אבנים...
נערך לאחרונה ע"י KIBODO בתאריך 15-06-2008 בשעה 17:01.