21-07-2008, 01:57
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.10.05
הודעות: 654
|
|
זה קצת יותר מורכב מזה...
בוא נתחיל בזה שאף פעם אל תשווה דמו של ATI או nVidia או כל חברה אחרת
שמתעסקת בזה למשחק מלא, בסוג הדמואים האלה בד"כ אין AI אין שלבים גדולים יותר מידי
ובד"כ מתמקדים בטכניקה אחת בלבד (צל דינמי לדוגמא)
תשלב את כל הדברים ביחד, כמה FPS תקבל?
בכל מקרה,
Doom 3 פותח על סביבת OpenGL, כלומר המנוע הגרפי של המשחק עובד על OpenGL,
ה DirectX במקרה הזה אחראי על דברים אחרים, כמו הקישור בין האינפוט של השחקן למשחק וכו'.
DirectX כולל בתוכו את Direct3D אבל עוד הרבה דברים אחרים.
חוץ מזה, מיקרוסופט תכננה את המערכת כך שמשחקים לא יעבדו אם אין לך
DirectX גם אם המשחק מבוסס OpenGL, הם הרי רצו לדחוף את ה DirectX לכמה
שיותר מפתחים, ואכן לאט לאט מפתחי משחקים עברו ל DirectX בגלל שיותר קל
להם לפתח לשתי הפלטפורמות העיקריות בשוק 360 ו PC.
בזמנו, (לא סגור על היום) משחקים שפותחו על OpenGL היו בד"כ משחקים שגם
יצאו למק, היום עם המק אינטלים אולי זה ישתנה.
מעבר לזה אני בטוח שהרבה מפתחי משחקים עדין עובדים עם OpenGL בכל מיני מקומות
אבל זה לא אומר שלא תצטרך DirectX מותקן על המחשב שלך כדי לשחק בהם.
עוד סיבה היסטורית קטנה,
nVidia תומכת הרבה יותר טוב ב OpenGL מ AMD, לפחות כך זה היה לפני AMD
שזה עוד היה ATI. התמיכה של ATI ב OpenGL בזמנו היתה גרועה (בלשון המעטה)
מה שגרם לעוד מפתחים להעדיף את DirectX כדי להגיע לקהל יעד גדול יותר.
השאר היסטוריה...
בלי שום קשר אני חושב ש OpenGL זה אחלה דבר,
אבל לך תתווכח עם מיקרוסופט.
נערך לאחרונה ע"י Bez בתאריך 21-07-2008 בשעה 01:59.
|