לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 27-04-2010, 15:00
  benson benson אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.11.09
הודעות: 73
The U.S.'s first commercial jet flight powered by biofuel runs one engine on African
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי boris2k4 שמתחילה ב "בכתבה אמרו שזה השפיע על המטוס..."

http://www.scientificamerican.com/a...s-and-pond-scum


In fact, the alternative jet fuel—known as synthetic paraffinated kerosenes—has as good or better qualities than Jet A refined from petroleum: It does not freeze at high-altitude temperatures, delivers the same or more power to the engines, and is lighter, as well. And the refiners, UOP, LLC, a division of Honeywell, can turn almost any plant oil into the alternative jet fuel. "They're all the same as far as we're concerned. We're feedstock agnostic," says chemist Jennifer Holmgren, UOP's general manager of the renewable energy and chemicals business.. "If the feedstock is available, we can process it to make fuels of the same capability."






In the near-term, the jet biofuel is likely to be blended with the petroleum-based variety, because the biofuels lack aromatics—hydrocarbon rings—that interact with the seals in current engines, helping swell them shut. "We fully expect that the first fuels will be 50-50 blends or less just due to the supply availability and the conservative nature of the industry," Glover says.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 19-03-2011, 20:46
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,899
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי benson שמתחילה ב "ניסוי בארה"ב - שימוש בביודלק בכלי טיס"

ואחרי הסופר הורנט של הצי והמטוסים המסחריים מגיע תורו של חיהא"א עם הרפטור.
אתמול (18.03.11) רפטור מבסיס אדוארדס ביצע לראשונה טיסת ניסוי עם תערובת דלק 50/50 מדס"ל JP8 ומביודלק המופק מצמח הקמלינה.

המטוס שייך לטייסת הניסוי וההערכה מס' 411, הטיסה הזו היתה בעקבות סידרת ניסויי קרקע שנערכו בשבועות האחרונים.
לדברי מנהלי הניסוי, המטוס התנהג ללא דופי ואף הגיע לגובה 40,000 רגל ולמהירות 1.5 מאך ללא מבער (SC).
היעד הוא שימוש מלא של כל זרועות הביטחון בארה"ב בדלק תערובת כבר ב 2016.
[כתבה]

"הרפטור הירוק" ממריא לטיסת הניסוי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 20-05-2011, 07:46
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,899
Facebook profile
ועכשיו ה F-16
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי benson שמתחילה ב "ניסוי בארה"ב - שימוש בביודלק בכלי טיס"

האמריקאים לוקחים את נושא הדלק הירוק עוד צעד קדימה ונועז יותר.
מחר ומחרתיים, הצוות האירובטי של חיהא"א מתוכנן לבצע את המופעים שלו בבסיס אנדריוס כשמטוסי ה F-16 שלהם מתודלקים בתערובת 50/50 דס"ל וביו דלק מצמח הקמלינה.
כבר לא טיסת ניסוי בשכונה של מטוס בודד, אלא טיסה מבצעית מאומצת של מספר מטוסים במבנה.

חיהא"א מבצע ניסויים בדלק חליפי ובמהלכם ניבדק השימוש על A-10, F-15, F-16,C-17 ו F-22.
בכוונתם לסיים את הניסויים עד 2013 בכדי לעבור לשימוש מאסיבי בביו דלק ממספר מקורות חליפיים מקומיים כגון: צמח הקמלינה, אצות, שומן חיות, פסולת ועודפי שמנים...

גם הצי ממשיך עם ניסויים משלו על תדלוק הסופר הורנט בתערובת דלק.

המעבר לדלק חליפי נובע משתי סיבות עיקריות: פוליטית (הקטנת התלות במקורות דלק קיימים חיצוניים) וכלכלית (דלק היא בין ההוצאות הגדולות ביותר בעולם התעופה).
אין הבדל מבחינת ביצועי המנועים, אבל יש יתרון מבחינת זיהום הסביבה לטובת הביו דלק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 20-05-2011, 13:51
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,899
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "האם הדלק הזה זול יותר ונוח..."

ממש כך!
זה צמח לא מפונק שזקוק למעט מים וחומרי דישון, חקלאי קליפורניה רואים בו עתיד מבטיח להחיות שדות שוממים שנינטשו בגלל חוסר כדאיות כלכלית עם גידולים אחרים.
כתבה

הכסף נשאר בתוך ארה"ב לטובת הכלכלה המקומית ולא הופך להיות פטרודולרים, ההשפעה על הסביבה חיובית (יותר ריאות ירוקות) ולמשרד ההגנה זה דלק זול יותר עם תופעות לוואי קטנות יותר (הקטנה מאד משמעותית בפיח הנפלט מהמטוסים).
במונטנה יש תעשיה שלמה סביב הביודלק המופק מהצמח הזה, אפשר לראות בכתבה איך היצרנים שרואים במשרד ההגנה לקוח מס 1 מזמינים מהחקלאים לטווח הארוך עוד ועוד מהצמח הזה אם כי החקלאים מצידם מתלבטים בין החיטה לקמלינה בגלל התשואה הגבוהה יותר של החיטה בטווח הקרוב.
כניראה שרק יוזמה ממשלתית תשנה את המצב, אבל זה כבר תלוי בתוצאות הניסויים.

יחד עם זאת כפי שאפשר לראות, הם בוחנים עוד מקורות אנרגיה (אצות, שומן חיות וכו')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 07-07-2011, 16:05
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,050
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי benson שמתחילה ב "ניסוי בארה"ב - שימוש בביודלק בכלי טיס"

ריי מאבוס, ראש מחלקת הצי במשרד ההגנה האמריקאי (תפקיד בכיר מאוד, למעשה השר האחראי על הצי והמארינס) בראיון קצר, ממוקד ומעניין מאוד, מעלה כמה נקודות רלוונטיות לדיון וביניהן:
עד שנת 2020 50% מהדלקים אותם יצרכו הצי והמארינס יהיו דלקים חליפיים ממקורות מתחדשים.
מאחר ורוב הכלים שיהיו בשימוש ב-2020 כבר נמצאים בשימוש היום, הדרישה היא שהדלקים לא יצריכו שינויים בחומרה.
הצי כבר עשה כמה מהפכות בעבר - המעבר ממפרש לפחם, מפחם לדיזל, מדיזל לגרעין וזו המהפכה הבאה.
מצפה שהצבא ייצור את השוק והדבר יעודד את היצרנים הפרטיים.

בנושא אחר ואולי יותר רלוונטי אלינו, מציין שהמרינס עושים שימוש רב באנרגיה סולארית לטעינת מצברים וסוללות ויש סיורים ועמדות קדמיות רבים שלא נזקקים ל"מילוי בטן" מבחינת הצרכים האלו - מאוד רלוונטי למצב הנוכחי שבו כל כח נושא עמו כמות לא קטנה של צרכני סוללות (אמר"ל, קשר, בק"ש וכו').
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 29-01-2012, 12:57
  tamido tamido אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.06
הודעות: 1,097
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי ykantor שמתחילה ב "האם תוכל לפרט על נושא הכדאיות הכלכלית?"

העולם סב סביב HYPES תקשורתיים ובעלי המאה.

עם עליית מחירי הדלק ודיווחים סותרים על מאגרי האנרגיה ועליית תחום הקלינטק כמקור השקעה אלטרנטיבי להייטק וביוטק נעשה תחום הביו-דלק חביב המשקיעים. נבנתה תעשייה שלמה סביב קניית/מכירת קרדיטים של CO2 סביב נושא זה.

תחילה דובר על שימוש בצמחים כמקור לביודלק, עד שהובן שהעלות השולית של שטחים, חומרי הדברה ומים עולים על יתרונות אלו, וההסטריה העולמית גרמה לעלייה ניכרת במחירי המזון.
דובר על שימוש באצות כמקור חלופי עד שהתגלה שנקודת האיזון של הכדאיות הכלכלית של שימוש באצות הנו כאשר חבית נפט תגיע למחיר 200$. הובן גם שCO2 כמקור פליטה מזהם אינו הבעיה היחידה בזיהום האוויר אלא עוד אלמנטים רבים אחרים שימשיכו להפלט עם הביודיזל (פחמנים מימניים, ניטרואוקסידים ומונו תחמוצת הפחמן).

עד לפני כשנה וחצי עדיין נשפך הון רב למציאת האלטרנטיבה הביולוגית ונעשו נסיונות רבים בחלופות שונות (כולם תמימי דעה היום שהאצות הנן הפתרון הנכון) עד שהתברר שישנו צורך בקפיצה טכנולוגית ניכרת שתאפשר ייצור יציב וזול של אצות. אנו עוד רחוקים מהפתרון. חברות ביודיזל אמריקאיות גדולות שמומנו במאות מיליוני דולרים נמצאות לפני פשיטת רגל.
נכון להיום עם קפיצת המדרגה ברכבים חשמליים וההבנה שתוך שני עשורים הצורך בדלקים פוסיליים יהיה נחלתם של אמצעי תחבורה ספציפיים בודדים (אוניות, מטוסים) הרבה פחות כסף זמין לביודלק והלקוחות היחידים הנם גופים המעוניינים באלטרנטיבה אסטרטגית - לא כלכלית.

הבייבי של המשקיעים היום הנו תחום הרכבים החשמליים, תאים פוטו-וולטאים ושימוש ברוח ומים ליצירת חשמל וכל טכנולוגיה תומכת.

בכנס האחרון שהשתתפתי בו בנושא אנרגיות חלופיות הביודלק קיבל אזכור שולי וזניח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 30-01-2012, 13:18
  tamido tamido אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.06
הודעות: 1,097
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי ykantor שמתחילה ב "מענין שהרכב החשמלי מושך השקעות, כאשר הוא בעצם סתם הייפ"

פעם הנושא של רכב חשמלי היה הייפ, היום הוא מציאות.

הטכנולוגיות של רכב חשמלי מתפתחות בקצב מסחרר, לדוגמא אם פעם בטריה של רכב אפשרה נסיעה של פחות מ50ק"מ הבטריות של היום מסוגלות לתמוך בנסיעה הארוכה מ100ק"מ כאשר הנסיעה היומית הממוצעת של 90% מהאנשים הנה פחות מ100ק"מ, עלויות ייצור ופתרונות הטענה של הבטריות כבר מיושמות וכו'..
לפי מאמרים שקראתי בחמש שנים הקרובות ייפתרו גם נושא גודל, משקל, זיהום של הבטריות כך שמכוניות המבוססות על מנוע בעירה פנימית יהיה נחלת העבר (גם רמת האמינות והצורך בתחזוקה של רכבים חשמליים עולה באופן ניכר על מנועי דלק).

לגבי עלות ייצור ביודיזל, ייתכן והעלות הישירה הנה 80$ לחבית, אך העלות השולית של אובדן מים, שימוש יתר בחומרי הדברה ושימוש בשטחים המיועדים לגידול מזון לא שוקללו.
יעילות ייצור ביודיזל מאצות מול צמחים גדול בכמה עשרות סדרי גודל שכן רק פירות הצמחים נקצרים לייצור הדלק כך שרוב הביומסה של הצמח מתבזבזת, זאת בעוד ש100% מהביומסה של האצה מיועדת להפקת דלק. ועדיין הכדאיות היום של שימוש באצות הנה כאשר מחירי חביות הנפט תהיה יותר מ200$ ...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 30-01-2012, 19:24
  ykantor ykantor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.05
הודעות: 580
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי tamido שמתחילה ב "לא נכנסתי לנושא זה שכן ישנה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי tamido
פעם הנושא של רכב חשמלי היה הייפ, היום הוא מציאות.

הטכנולוגיות של רכב חשמלי מתפתחות בקצב מסחרר, לדוגמא אם פעם בטריה של רכב אפשרה נסיעה של פחות מ50ק"מ הבטריות של היום מסוגלות לתמוך בנסיעה הארוכה מ100ק"מ כאשר הנסיעה היומית הממוצעת של 90% מהאנשים הנה פחות מ100ק"מ, עלויות ייצור ופתרונות הטענה של הבטריות כבר מיושמות וכו'..
לפי מאמרים שקראתי בחמש שנים הקרובות ייפתרו גם נושא גודל, משקל, זיהום של הבטריות כך שמכוניות המבוססות על מנוע בעירה פנימית יהיה נחלת העבר (גם רמת האמינות והצורך בתחזוקה של רכבים חשמליים עולה באופן ניכר על מנועי דלק).
.

אפילו נשיא ניסן - רנו, קרלוס גוסן אמר : Nissan CEO Carlos Ghosn has predicted that one in 10 cars globally will run on battery power alone by 2020
(מויקיפדיה)
גוסן הוא אינטרסנט בנושא, מכיון שניסן ורנו מוכרים רכבים חשמלים, כלומר ההערכה שלו כנראה אופטימית.
בחלק מהארצות רכב חשמלי זוכה להטבות מס \ הטבות מנהלתיות ( למשל כניסה חינם למרכז לונדון) כך שנוצר ביקוש מלאכותי לרכב חשמלי \ היברידי. בנוסף במשך שנות פיתוח דגם חשמלי חדש הפוליטיקאים עלולים להציג הטבות נוספות ועל היצרנית להיערך לכך, גם אם לא תרויח מכך.
כלומר ה 10% העתידי שגוסן מדבר עליו, כוללים גם ביקוש מלאכותי , והביקוש האמיתי די נמוך.

כדי לדעת אם בעתיד תפחת האי כדאיות של הרכב החשמלי , צריך לנבא מה תהיה ההתקדמות ביצור סוללות זולות וקטנות יותר. קראתי שבעשור האחרון ההתקדמות בסוללות היתה די קטנה, ואם נשליך זאת לעתיד, אין לצפות להוזלה \ הקטנה משמעותית של הסוללות.

כפי שאמרת, מוכרים לנו הייפ, וכל פעם בנושא אחר וחוזר חלילה. לפני כמה שנים דובר על רכב מונע בתא דלק צורך מימן, לפני כ 15 שנה פונטיאק ניסתה למכור רכב חשמלי , נסיון שנכשל.
כנראה שבעתיד הקרוב נמשיך להשתמש בנפט \ בנזין\ סולר.

יהודה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 31-01-2012, 19:44
  ykantor ykantor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.05
הודעות: 580
במאמר הנחות לא מבוססות
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי tamido שמתחילה ב "המאמר מאונ' ברקלי מצביע על כך..."

למאמר של הרווארד לא ניתו להתיחס, מכיון שרק ההקדמה שלו נגישה.

המאמר של ברקלי נשען על הנחות לא מבוססות ולדעתי אפילו שגויות.
ברקלי מניחים עליה משמעותית במחירי הדלק עד שנת 2030 . באותה מידה ניתן להניח ירידה במחיר הדלק. אם כבר משוים צריך להתיחס לעובדות, כלומר מחירי הדלק הנוכחים.

מצד שני, הם קונים באופן עיוור את ההצהרות של אגסי (סיבה מספיקה לפסילה) על כדאיות כלכלית של רכב חשמלי עם סוללה ברת החלפה. כאילו אם קונה הרכב לא קונה את הסוללה היקרה מאוד , אלא ישלם עליה בתשלומים (דרך השימוש הרכב), יצא יותר זול. זהו בסה"כ להטוט פיננסי. הסוללה יקרה, ובכל דרך שיממנו אותה, היא תישאר יקרה מאוד.
(לדעתי אגסי עובד על כולנו בעינים).

עבור רכב חשמלי, ברקלי משתמשים בעלות חשמל של 2 סנט למייל. הנתון הזה זול ולא מציאותי, בהנחה שאין הפלית מס של אחד הצדדים. בהשוואה, בקירוב רכב עם מנוע בנזין צורך 25 מייל לגלון, כשגלון עולה 3 דולר (?) , כלומר כ 12 סנט לדולר. לא יתכן פער כזה בין עלות הבנזין לק"מ ובין עלות החשמל לק"מ. החשמל מיוצר בתחנת כוח , בנצילות של בערך 40%, וקימים גם הפסדי הולכה.
ההבדל צריך להיות לכל היותר כמה עשרות אחוזים , ולא מאות אחוזים.

מאמר זה של ברקלי לא ראוי שיסמכו עליו.

הסוללה מאוד יקרה וכבדה, ובשנים האחרונות לא היתה התקדמות משמעותית בהוזלתה.
1.1.4
... Electric Car Costs

The price of electric cars is dominated by the price of the battery. A battery that can achieve a 100 mile range for a small sedan must have an energy capacity of approximately 24 kWh.25 The most recent price estimates from a leading Li-ion battery manufacturer is that automotive batteries will achieve the
Department of Energy price goal of $500 per kWh in 2012, which translates to an estimate of $12,000 for the price of the battery
המאמר נכתב בשנת 2009 והתחזית הזו לשנת 2012 ניתנת לבדיקה כמובן. האם ידוע מה המחיר היום?
אני מהמר שהמחיר עדיין יקר יותר , במיוחד מכיון שתחזית המחיר ניתנה ע"י אינטרסנט.

השואה אמיתי צריכה להתבסס על עובדות ולא על תחזיות.

הרכב החשמלי לא כדאי (חוץ מנישה קטנה) ותחזית מנכ"ל רנו - ניסן לשנת 2020 היא מאוד אופטימית.

יהודה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 02-02-2012, 20:52
  ykantor ykantor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.05
הודעות: 580
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי tamido שמתחילה ב "שים לב שלא טענתי שישנו הפתרון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי tamido
שים לב שלא טענתי שישנו הפתרון המושלם כעת, אך הטכנולוגיה קיימת ועתה יש לשפר אותה.

הטכנולוגיה אכן קימת, אבל רחוקה מלהיות כלכלית.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי tamido
שיפור טכנולוגיות של מנועי בעירה פנימי הגיע כמעט למיצוי המקסימאלי שלו.

לא מדויק. יש שחושבים כך כבר עשרות שנים, אבל המנועים מתפתחים כל הזמן באיטיות, ולאחר זמן מתברר במבט אחורה שבעצם ההתפתחות ממש לא היתה איטית. בפורד פוקוס מנוע ה 1600 סמ"ק מוחלף במנוע 1000 סמ"ק 3 צילנדר טורבו, ומקבלים גם ביצועים טובים יותר וגם חסכון בדלק. אם היו מנבאים כך לפני כמה שנים אנשים לא היו מאמינים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי tamido
כשם שטלוויזיות CRT הנם נחלת העבר ומחירי LCD ופלזמה צנח בחמש השנים האחרונות סביר להיח שפריצת דרך כלשהי תתרחש עד 2020 ותגרום להוזלה ניכרת בעלויות הבטריה.

יחי ההבדל הקטן, באלקטרוניקה ומחשבים אכן המחירים נופלים כל הזמן יחד עם עלית הביצועים. אך בתחומים אחרים כמו כימיה (למצברים) קצב ההתקדמות איטי בהרבה. קראתי שבעשור האחרון בקושי היתה התפתחות בסוללות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי tamido
נושא אספקת החשמל הנדרש להטענת המכוניות הנו סוגיה נוספת, אך גם נושא זה פתיר לאורך זמן.

יתכן. אבל לא יודעים מתי.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי tamido
ראה מאמר זה לגבי בטריה:
http://www.abve.org.br/downloads/BC...ic_Vehicles.pdf

מאמר מענין ואיכותי, בהשואה למאמר הקודם הלא ראוי של ברקלי.
גם במאמר זה טוענים כי עד שנת 2020 לא יהיה יצור משמעותי של סוללות בטכנולוגיות חדשות. (שזה לשון זהירה לומר שאין באופק שום דבר).
טוענים שעד 2020 עלות הסוללה לרכב חשמלי תרד בכ 60% . אין ביכולתי לעקוב אחר החישוב המסובך הנדרש (שאינו מפורט), אבל לדעתי לא ניתן להתנבא כך. כולם חכמים כשמדובר בכסף של אחרים, אבל מי ישקיע את הכסף של עצמו על סמך תחזית ירידת מחירים כזו?
וגם אם ירדו המחירים נשארות בעיות גדולות כגון משקל (וטווח שקשורים יחד), בטיחות ועוד.

בשנות ה50 דובר על מנוע טורבינת גז (סילון) כמנוע העתיד.
בעשור הקודם דובר על תא דלק (מתודלק במימן)
שום דבר לא יצא מהנבואות האלה, וכנ"ל גם לרכב חשמלי.

יהודה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 03-02-2012, 02:50
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,030
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי ykantor שמתחילה ב "במאמר הנחות לא מבוססות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ykantor
למאמר של הרווארד לא ניתו להתיחס, מכיון שרק ההקדמה שלו נגישה.

המאמר של ברקלי נשען על הנחות לא מבוססות ולדעתי אפילו שגויות.
ברקלי מניחים עליה משמעותית במחירי הדלק עד שנת 2030 . באותה מידה ניתן להניח ירידה במחיר הדלק. אם כבר משוים צריך להתיחס לעובדות, כלומר מחירי הדלק הנוכחים.

מצד שני, הם קונים באופן עיוור את ההצהרות של אגסי (סיבה מספיקה לפסילה) על כדאיות כלכלית של רכב חשמלי עם סוללה ברת החלפה. כאילו אם קונה הרכב לא קונה את הסוללה היקרה מאוד , אלא ישלם עליה בתשלומים (דרך השימוש הרכב), יצא יותר זול. זהו בסה"כ להטוט פיננסי. הסוללה יקרה, ובכל דרך שיממנו אותה, היא תישאר יקרה מאוד.
(לדעתי אגסי עובד על כולנו בעינים).

עבור רכב חשמלי, ברקלי משתמשים בעלות חשמל של 2 סנט למייל. הנתון הזה זול ולא מציאותי, בהנחה שאין הפלית מס של אחד הצדדים. בהשוואה, בקירוב רכב עם מנוע בנזין צורך 25 מייל לגלון, כשגלון עולה 3 דולר (?) , כלומר כ 12 סנט לדולר. לא יתכן פער כזה בין עלות הבנזין לק"מ ובין עלות החשמל לק"מ. החשמל מיוצר בתחנת כוח , בנצילות של בערך 40%, וקימים גם הפסדי הולכה.
ההבדל צריך להיות לכל היותר כמה עשרות אחוזים , ולא מאות אחוזים.

מאמר זה של ברקלי לא ראוי שיסמכו עליו.

הסוללה מאוד יקרה וכבדה, ובשנים האחרונות לא היתה התקדמות משמעותית בהוזלתה.
1.1.4
... Electric Car Costs

The price of electric cars is dominated by the price of the battery. A battery that can achieve a 100 mile range for a small sedan must have an energy capacity of approximately 24 kWh.25 The most recent price estimates from a leading Li-ion battery manufacturer is that automotive batteries will achieve the
Department of Energy price goal of $500 per kWh in 2012, which translates to an estimate of $12,000 for the price of the battery
המאמר נכתב בשנת 2009 והתחזית הזו לשנת 2012 ניתנת לבדיקה כמובן. האם ידוע מה המחיר היום?
אני מהמר שהמחיר עדיין יקר יותר , במיוחד מכיון שתחזית המחיר ניתנה ע"י אינטרסנט.

השואה אמיתי צריכה להתבסס על עובדות ולא על תחזיות.

הרכב החשמלי לא כדאי (חוץ מנישה קטנה) ותחזית מנכ"ל רנו - ניסן לשנת 2020 היא מאוד אופטימית.

יהודה


this is not the best paper on EVs or PHEVs but if let’s just check the points you raised.
Battery cost is about 500$ per KwH for in the BEVs and about 700 for PHEVs. gallon of gas is over 3$ or about 12-15 cents per mile. a KwH electricity is on average 10 cents in California less on a US average 9Electric cars will use mostly night rate . The Nissan Leaf uses about 250 -300 wh per mile or about 2 - 3 cents per miles. These are not forecasts but actual numbers based on more than 4 million miles of LEAF data.
It is very easy to just talkback without checking the facts.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 03-02-2012, 09:05
  ykantor ykantor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.05
הודעות: 580
השוואה מספרית של צריכת דלק- חשמלי מול דיזל
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "[QUOTE=ykantor]למאמר של..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Tal53
this is not the best paper on EVs or PHEVs but if let’s just check the points you raised.
Battery cost is about 500$ per KwH for in the BEVs and about 700 for PHEVs. gallon of gas is over 3$ or about 12-15 cents per mile. a KwH electricity is on average 10 cents in California less on a US average 9Electric cars will use mostly night rate . The Nissan Leaf uses about 250 -300 wh per mile or about 2 - 3 cents per miles. These are not forecasts but actual numbers based on more than 4 million miles of LEAF data.
It is very easy to just talkback without checking the facts.

106 mpg שווה ערך לצריכת דלק של ניסאן ליף החשמלית -לפי consumers report
53 mpg צריכת דלק של רנו פלואנס דיזל - לפי מגזין אוטו, 22.7 ק"מ לליטר

כלומר צריכת ה"דלק" של הרכב החשמלי טובה יותר בכ 98% . לדעתי זה מאמת את המשפט שכתבתי "ההבדל צריך להיות לכל היותר כמה עשרות אחוזים , ולא מאות אחוזים." (לפי ברקלי ולפי החישוב שלך מדובר על כמה מאות אחוזים).

אולי לא לקחת בחשבון את הפסדי האנרגיה בתחנות הכוח ובהולכה. מומלץ לקרוא את
http://en.wikipedia.org/wiki/Miles_...ent#Description
ולראות איך הEPA מודד את צריכת ה"דלק" של רכב חשמלי.

מוזר שברקלי מצטטים מחקר של דויטשה בנק שלפיו עלות צריכת החשמל של רכב חשמלי היא 2 סנט למייל כאשר מתחת לאף מסתובבים רכבי ניסן ליף שעלות החשמל שלהם היא 3.5 סנט למייל, ( כ 75% יותר) לפי הקונסיומרס ריפורט. זה מציב באור תמוה את המתודולוגיה של ברקלי.

ציטוט מהקונסיומרס ריפורט על הניסן ליף החשמלית:
Running costs are extremely low at 3.5 cents per mile at the national average of 11 cents/kWh

יהודה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 03-02-2012, 18:38
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,030
ההבדל בצריכת האנרגיה.
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי ykantor שמתחילה ב "השוואה מספרית של צריכת דלק- חשמלי מול דיזל"

הלכתי לאיבוד בין המגזין אוטו למדריך לצרכן לוויקיפדיה. ציווטים אקראיים לא עושים לי את זה.
לגופו של עניין. רוב החשמל המשמש לטעינת מצברים מיוצר בלילה, עלותו השולית אפסית ותרומתו לגזי החממה קבועה.
אני לא יודע איך הקונסיומר ריפורט חישב את מחיר החשמל לצרכן.
כיום המחיר בקליפורניה מתחלק ל 28 תעריפים שונים לפי אזור המגורים ובחירת הצרכן. העלות לעומת זאת יותר ברורה והיא נמוכה מ 2 סטנ למייל.
לטענתך שהרכב החשמלי בארה"ב ישאר מוצר שולי (10-20%) מהשוק בעוד כ 15 שנה, אני בהחלט מסכים. ה PHEV לעומתו יתפסו נתח גדול וישולבו בטכנולויות דיזל טורבו ואחרות. ההפתעות הגדולות בתחום בטווח הזמן הקרוב צפויות דווקא מ במוו.
שבת שלום
טל
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 07-08-2019, 17:52
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,899
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי benson שמתחילה ב "ניסוי בארה"ב - שימוש בביודלק בכלי טיס"

ב 2016 נאמר שהפנטגון רכש כמות ביודלק ראשונית לשימוש מבצעי, אבל מאז הפנטגון שומר על דממה בכל הקשור לשימוש בביודלק.

נושא איכות הסביבה הולך להיות אחד מהנושאים החמים במרוץ לנשיאות הבא, כבר עכשיו גורמים ירוקים טוענים שהפנטגון הוא בין המזהמים הכי גדולים ושהוא יכול להתייעל
https://www.nationofchange.org/2019...tary-emissions/


סופר-הורנט ירוק כמשל לצי ירוק
https://www.politifact.com/truth-o-...r-jay-inlees-m/

22.04.2010 בסיס PAX: טייסי טייסת הניסוי VX-23 צולמו בחזרה מטיסת הניסוי הראשונה של מטוס קרב עם דלק 50/50, על ההורנט הירוק לוגו הניסוי (מזכיר הצי ריי מאבוס קידם את הרעיון)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 04:05

הדף נוצר ב 0.45 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר