16-10-2008, 02:49
|
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
|
|
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,894
|
|
ההילוכים האלו מיועדים יותר לעליות/ירידות.
אם את בירידה ואת רוצה לשמור על מהירות נמוכה ע"י בלימת מנוע, או אם למשל את רוצה לעלות עליה בסל"ד גבוה כדי לא לאבד כוח, אז משתמשים בהילוכים האלו...
בירידה למשל זה טוב ועוזר לשמור על מהירות נמוכה, כדי לא לדרדר מהר מידי, או לאמץ את הבלמים, בירידה ממושכת(ירידות ים המלח למשל) אפשר לשלב להילוך L והמנוע יבלום אותך בירידה, בהילוך זה תוכלי להשתמש עד מהירות 30 קמ"ש.(בכל רכב זה קצת שונה המהירות).
(1)L זה הילוך ראשון בלבד.
.
2 זה הילוך ראשון והילוך שני, ז"א המנוע יתחיל מראשון ואחר כך יעביר לשני,במצב זה רק הילוך ראשון ושני יעבדו(מצב זה טוב לעליות קשות, או לירידות במהירות 40-45 קמ"ש).
לא מומלץ להשתמש סתם במצבים האלו זה לא כ"כ בריא לגיר, להשתמש אך ורק במידת הצורך.
אין להעביר למצבים האלו במהירויות גבוהות, יש להאט את הרכב למהירות של כ 20קמ"ש ולשלב את המהלך הרצוי (L או 2).
בכל רכב זה קצת שונה יש רכבים שניתן להתחיל נסיעה ממהלך 2 כדי לא להחליק למשל, אם יש לך את ספר הרכב אז תקראי.
יקיר.
נערך לאחרונה ע"י yakir1111 בתאריך 16-10-2008 בשעה 02:58.
|