לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #13  
ישן 15-01-2009, 15:58
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי maril שמתחילה ב "ומה עם שאר חילות האוויר..."

חיל האויר הספרדי התקין על הקורנסים שלו צינור הזהה לצינור שלנו.

קיים צינור תדלוק זכרי על חלק ממטוסי הצי האמריקאי (בעיקר בדגמים המתקדמים כמו J ו-S),אך ההתקנה היא שונה מזה של חיל האויר ישראלי (צינור מתקפל על גבי הכונס מול צינור קבוע מאחוריי תא הטייס).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 15-01-2009, 18:33
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי maril שמתחילה ב "יש לי שאלה לגבי הצינורית תדלוק של מטוס הקורנס , פאנטום F-4"

למיטב זכרוני - הראשונים שהתקינו תדלוק זכרי על הפנטומים היו דווקא הבריטים.

אצל האמריקאים - יכולת תדלוק זכרית קיימת בצי, ושיטת תדלוק נקבית מקובלת בחיל האוויר.

אגב - מטוסי הסטרטו שלנו הדגימו גם יכולת תדלוק זכרית - אולם לא בטוח שמעבר להצגה היה מדובר ביכולת. בסיכומו של דבר המנורים הוסרו מהסטרטו והותקנו מאוחר יותר במטוסי הבואינג.

ארה"ב מנעה (ומונעת) מישראל יכולת תדלוק זכרית עקב היותה "אסטרטגית" לעומת השיטה השנייה שמוגדרת כיכולת "טקטית".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1/101-200/walk150_USN%20F-4/images%20Tim%20Vickridge/21.jpg]




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2266/2148285265_89e61c5847.jpg?v=0]
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 15-01-2009 בשעה 18:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 15-01-2009, 18:49
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Zimer2 שמתחילה ב "האם אתה יכול להסביר את עניין..."

האבחנה המילונית היא שתקיפה "טקטית" היא תקיפה שנועדה לפגוע ביכולת האוייב להילחם ואילו תקיפה "אסטרטגית" נועדה לפגוע ברצונו של האוייב להילחם.

מאחר שהאבחנה הזאת לא נשמעת רלוונטית במיוחד לנוא זה - יש להניח שהכוונה היא בטווח הטיסה של המטוסים - כלומר יכולת טקטית תוגדר כתקיפה בטווח קצר יותר - כלומר טווח המטוס ועוד קצת במעטפת הטיסה של מטוס התידלוק (נגיד הרקולס). לעומת יכולת אסטרטגית שהיא יכולת תדלוק לטווחים ארוכים על ידי מטוסים בעלי טווח גדול בהרבה כמו מטוסי הבואינג - ובכך בעצם הופך את יכולתה של מדינה לאיים במעגלים גדולים הרבה יותר.

מי שיכול להגדיר טוב יותר - מוזמן.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 15-01-2009, 18:55
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,054
אז מתי חזרו הפאנטומים לתדלוק נקבי?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי maril שמתחילה ב "יש לי שאלה לגבי הצינורית תדלוק של מטוס הקורנס , פאנטום F-4"

מתי חזרו הפאנטומים לתדלוק זכרי כמו בתמונה למטה? האם שתי השיטות הופעלו במקביל במערך הפאנטומים?

דרך אגב, בארה"ב הצי והנחתים משתמשים בשיטה הנקבית משום שאין מטוסי תדלוק עם בום שיכולים לנחות על נומ"ט- בגלל זה השיטה נקראת גם "שיטת הצי"
כיום מטוסי הs3 וויקינג משמשים גם לתדלוק אווירי, בעבר השתמשו גם במטוסי אינטרודר למשימה זו.
חיל האוויר האמריקאי משתמש בשיטה הנקבית בגלל שהוא יכול להפעיל את המטוסים הגדולים עם בום תדלוק כמו ה kc 135.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 15-01-2009 בשעה 19:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 16-01-2009, 17:50
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
מעט חוויות מתדלוקים באויר
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "הקורנסים מעולם לא "חזרו"..."

ראשית, ראיתי שיש באשכול שימושים שונים לזכרי/נקבי אז לפני שאני ממשיך, אני אתייחס למושג "תדלוק זכרי" כאשר למטוס המתודלק יש צינור תדלוק ולמטוס המתדלק יש את סל התדלוק.
תדלוק זכרי הוא דבר מאוד קשה בקורנס כיוון שהצינור מאוד בצד וקשה לטייס להטיס בעת שמבטו מוסט חזק ימינה והוא מנסה להשחיל את הצינור לתוך סל מאוד קטן יחסית. לכן השיטה היא שהוא מעריך היכן לצידי הצינור ובאיזה גובה יחסי הוא צריך לעבור ולאחר ניסיון כזה הוא מקבל מידע מהנווט היכן הוא עבר ובהתאם מתקן בניסיון הבא. מחייב אימונים רבים. לעיתים בגלל לחץ עלולים להגיע למצב שלא מצליחים לתדלק גם אחרי מספר נסיונות. בנוסף, העסק מסוכן. הסל עלול להגיע לאיזור שבין הצינור ובין גוף המטוס ואם אינך מספיק זריז בוויתור (נסיגה אחורה ולמעלה/למטה בהתאם למצב) אתה עלול לתלוש את הצינור והיו דברים מעולם. הדבר נעשה קשה עוד יותר כאשר האויר אינו יציב וסל התדלוק "מטייל" מעלה/מטה וצריך להתייחס גם לשינויים אלו תוך כדי ניסיון ההשחלה .
לעומת זאת, בתדלוק נקבי, כל מה שהטייס צריך לעשות הוא להימצא במקום. הדבר נעשה בעזרת נוריות הנמצאות מתחת למטוס המתדלק והמנחות את הטייס לאן עליו לתקן (בתדלוק בלילה ישנה הרגשה של "מפגשים מהסוג השלישי". ממש כמו בסרט למעט העובדה שאין מוזיקה). קל ופשוט וגם לא מסוכן.
כך שברור מהו התידלוק העדיף על הצוות המתודלק.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 16-01-2009 בשעה 17:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 17-01-2009, 08:20
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "מעט חוויות מתדלוקים באויר"

בהמשך לדבריך.

מאחר וההיסט בין הנווט לבין הצינור נמוך יותר מאשר זה של הטייס,האם קרה מצב שהנווט לקח והתחבר בעצמו? (במידה ושדה הראייה מאפשר זאת).

בנוסף,האם מצב כזה יכול להיות חלק מנדטורי מהתהליך,או שזה נתון להחלטת אנשי הצוות? (לדוגמא נווט מנוסה וטייס צעיר).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 17-01-2009 בשעה 08:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 17-01-2009, 16:36
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,683
אני רוצה להאמין שהתשובה שלילית
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "בהמשך לדבריך. מאחר וההיסט..."

אבל גם אם הדבר קרה, הצוות לא יעיז לדווח על כך.
כמו שכתבתי קודם, התדלוק הזכרי עלול להסתיים בתלישת הסל עם הצינור והישארותו כרוך על המתדלק. תאר לעצמך שהדבר היה קורה בגלל הסיטואציה שהעלית, שניהם היו הולכים לכלא לזמן ממושך.
אמנם לנווט קל יותר בקטע הסופי, כאשר הסל כבר קרוב מאוד, אבל בכל שלב הגישה אל הסל, לנווט יש הסתרות שאינן מאפשרות הטסה נכונה אליו ואילו לקיחה של ההגאים במטרים האחרונים תביא לתוצאה הפוכה. עד שהנווט יחוש את המצב הנכון של ההגאים יחסית לנדרש, המטוס רק יתרחק מקו הטיסה הנכון.
מעט תיקון ותוספת לגבי מה ש YHS כתב (אין צורך להתנצל. אתה כותב דברי טעם ומקודם אף השלמת היטב את מה שכתבתי), הנווט אינו אמור להטיס רק במקרה חרום. יש עוד מקרים וגם מתאמנים בכך. אבל יש מגבלות מתי אין להטיס (כמו למשל בהמראה ובנחיתה ) עקב הסיכון שבדבר (אפשרות גבוהה להסתבכות, בעיקר בגלל מגבלות ראיה אבל לא רק, במצבים שהם ממילא קריטיים). תדלוק הוא אחד מהמקרים האלה. מה שנאמר לגבי "מטרת הטיסה היא לאמן את הטייס" הוא מדוייק מאוד במקרה הזה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:12

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר