לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #14  
ישן 15-04-2009, 20:39
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,903
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "הגומי היה חלק אינטגרלי בזחל...."

אבל מותר גם לומר שלמרות שאנו רגילים להתייחס אל האמריקאים כאל מובילים בטכנולוגית נשק, דווקא המג"ח לעומת השוט הוא טנק נחות ברוב המובנים.
מה שמשמעותי לדיון זה הוא המזקו"ם הרגיש עד שביר של המג"ח שתוכנן לכבישי אירופה ושטחי הדשא הבוציים שלה.
הקרקע והסלעים ברמה הם בדיוק מה שתכנון המג"ח לא הביא בחשבון.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 15-04-2009, 21:44
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "נחות? הוא תוכנן למתווה..."

מה שטוב בזחל של טנקי המרכבה זה שהוא מתאים פחות או יותר לכל תוואי שטח, אך בתנועה בחולות עמוקים או על כבישים עדיף הזחל עם הגומי, לאו דווקא רק בגלל הגומי אלא יותר בגלל המבנה המרובע שלו (שתופס יותר שטח, ולכן מתחפר קצת פחות בחול עמוק). לפחות זה בתיאוריה. הגומי מונע חיכוך של ברזל על אספלט בנסיעה על כביש, ולא הורס את הכביש עליו עובר הטנק.
באוקטובר 2000, הגדוד שלי הוקפץ לשכם (בין היתר המתנו בכוננות להכנס לקבר יוסף בשביל מדחת יוסוף) ונסענו על זחלים מבסיס הגדוד בבקעות ועד לשכם (8 שעות נסיעה). חלק מהנסיעה נסענו על כבישי הבקעה, ועשינו להם נזק לא קטן בגלל זחל המרכבה של הטנק (מג"ח 7ג').
כמובן שלא מעט ממדינות אירופה משתמשות בזחל עם סוליות גומי (כמו בטנק הלאופרד למשל) כי הן מסתמכות על מערכת הכבישים העניפה במדינות הנ"ל, לנסיעת הטנק לחזית הקרב.
העדפה של זחל זה או אחר תלויה כאמור בתוואי הלחימה שאתה מתכונן נגדו.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"



נערך לאחרונה ע"י efekt בתאריך 15-04-2009 בשעה 21:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 15-04-2009, 21:49
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "מה שטוב בזחל של טנקי המרכבה..."

כשאותן מדינות אירופה יגלו שהאוייב שלהן לא אדיוט ולמד להטמין בורות ייקוש ומטעני גחון מתחת לכבישים (כמו חיזבאל, חמאס, העירקאים וכו') גם הם יצטרו לנסוע בשטח ולא על כבישים. ופתאום הם יצטרכו לשנות את הטנקים שלהם לחלוטין לאחת משתי ברירות:
1. להקטין משמעותית את גודל ומשקל הטנק (וזה אומר גם להפחית את המיגון נ"ט שלו).
2. לשנות לחלוטין את המזקו"ם לרמה נורמאלית שמסוגלת לנסוע בשטח.

ולזחל של מרכבה יש יתרון אחד עצום: הוא מורכב על מרכבה!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 16-04-2009, 16:40
  משתמש זכר דני קריאף דני קריאף אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.06
הודעות: 422
צבאי אותו הצריח מזוית שונה+ נושא הזחלים והתאמתם לשטח הלחימה
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי יעקב קמ"ן שמתחילה ב "אין ויכוח"

רצ"ב תמונה נוספת של אותו צריח מהתצפית לעמק הבכא , שימו לב שמספר הצ ' ליד הסימון האקטי V
הוא אותו מספר.
לגבי הדיון בנושא איכות הטנקים והזחלים להלן מספר הערות מתוך ניסיון של יותר מ42 שנים .
1.הן במלחמת ששת הימים והן במלחמת יום הכיפורים נסעתי בטנקי הפטון מבאר- שבע לתעלה רוב הדרך הייתה בנסיעה על כבישים.
2. הנסיעה על כביש עם טנק היא לא פשוטה בעיקר כשנוסעים במהירות מקסימלית של כ45 קמ"ש למי שלא מורגל בנהיגה הטנק פשוט שט, שניות של היסח דעת ואתה נזרק לדיונות.
3. כושר העבירות של הפטון לעומת המרכבה בחולות הוא גדול לאין שיעור בעיקר בגלל המשקל וזחלי הגומי שבהם היו מצויידים הפטונים של פעם...
4. לעומת זאת ברמה המרכבה עולה על הפטון אלף מונים.
5. בשנת 1983 ביצעה חטיבה 600 תעסוקה מבצעית ברמת הגולן לאחר תרג"ד , כל הטנקים ששבו לימ"ח הדרומי היו חייבים להחליף זחלים משום שהם פשוט התפוררו.
6. ושוב לנושא העבירות - בגיליון 31 של השריון ריאיינתי את מג"ד 71/188 חגי עמר, על פי דבריו חלק גדול מהטנקים בגדוד שקעו בדיונות של עזה למזלם הגדול מי שהציל אותם היו דחפורי ה D9 לעניות דעתי השקיעות נגרמו כתוצאה מהמשקל של טנק המרכבה שערוך לקרב שיחד עם הזייוד התחמושת ומגיני הגחון שוקל קרוב ל80 טון מה שמגביל מאד את הניידות שלו.

https://2009-uploaded.fresh.co.il/2...16/80626967.jpg https://2009-uploaded.fresh.co.il/2...16/80626967.jpg
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:22

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר