לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 13-03-2009, 11:32
צלמית המשתמש של TheWhitestOfFangs
  משתמש זכר TheWhitestOfFangs TheWhitestOfFangs אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.06.08
הודעות: 270
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Tankado שמתחילה ב "שלבים של טיל"

אני לא בטוח איך אתה סופר את ה"שלבים", אבל כמה שזכור לי סופרים אותם לפי סדר הפעולה, כלומר הראשון הוא זה בעל הדלק המוצק והשני בעל דלק נוזלי.

בעיקרון מדובר על מספר מנועים רקטיים הפועלים אחד אחרי השני. יש הפרדה ממספר סיבות ואני אנסה לפרט את העיקריות (אם כי יש עוד סיבות רבות):

בדר"כ שלב ראשון (כלומר הראשון לפעול) הוא מנוע דלק מוצק - הוא לרוב מסוגל לתת דחף גדול יותר ממנוע נוזל או היברידי (שבו הדלק מוצק והמחמצן נוזלי), הוא כולל רק הודף (דלק+מחמצן) ללא שסתומים או מערכות כאלו ואחרות מלבד מנגנון הצתה) אך לרוב ברגע שאתה מדליק אותו - אתה לא מכבה אותו... גם השליטה בדחף שהוא נותן מוגבלת לרוב לשליטה בקוטר הנחיר ולכן הוא למעשה נותן דחף די אחיד במשך זמן פעולתו (פרט להדלקה וכיבוי) שלבעיקרון לא בשליטתך (בעיקרון brute force).

אחרי שממצים את הדלק של השלב הראשון, נפטרים ממנו (מסה עודפת...) ומדליקים את השלב השני. לרוב לטילים אין יותר מ-2 שלבים ולכן שלב זה הוא לרוב מנוע נוזלי או היברידי. המנוע הזה הרבה יותר מסובך, הוא מכיל שסתומים, מערכות בקרה וכו' אבל מאפשר לשלוט בדחף שנוצר וגם לכבות אותו במידת הצורך. בניגוד למנוע המוצק לרוב המנוע הזה נותן דחף נמוך יותר, אבל לאורך זמן רב יותר וכשמתרחקים מהאטמוספירה וצפיפות החלקיקים הולכת וקטנה אפשר להסתפק בפחות דחף בעבור זמן פעולה גדול יותר.

יש עוד, אבל זה בגדול הרעיון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 14-03-2009, 20:38
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,672
אמנם לא הגבת לדברי, אבל הרגזת אותי בכל מקרה
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי אחד_שבא_והולך שמתחילה ב "תגיד לי, אתה הבנת בכלל מה..."

ולכן אענה לך.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אחד_שבא_והולך
תגיד לי, אתה הבנת בכלל מה רשמת? כי אני לא ממש
תקרא שוב מה שרשמתי ותגיב בהתאם, אין צורך לסלף דברים ולסבך אותם יותר ממה שהם באמת.


הודף מוצק לרקטה או לטיל הוא תערובת של חומרים אחדים הבאים בצורת אבקה. לתערובת מוסיפים חומר נוזלי המשמש כמאגד ("דבק" אם תרצה.). לתערובת זו יש צמיגות כשל דבש. יוצקים אותה לתוך מעטפת מתכתית או העשויה מחומרים מרוכבים (לך לויקיפדיה ללמוד מה זה).

בדרך כלל אופים בתנור בחום נמוך למדי של עשרות מעלות במשך שעות עד ימים אחדים. וזהו.

מרגע יציאת טיל עם דלק מוצק בתוכו משערי המפעל - אין גישה לדלק, אין "תדלוק", אין תחזוקה לדלק.

לאחר זמן מסוים אותו קובע היצרן על פי מדדים שונים, יש לערוך בדיקות שונות. טילי אויר אויר למשל, החשופים לתנאים קשים, שינויי טמפרטורה, לחצים ועומסים - יכולים להחזיק מעמד שנים. טילים אחרים, ששפר עליהם המזל להיות סגורים בזביל עם תנאים מבוקרים, יכולים להמתין שנים רבות לפני שיירו - ללא בעיות.

------------

עד כאן מבוא להקדמה של נושא הטילאות.
עכשיו, ברשותך, הערה סגנונית המעצבנת אותי באופן כללי:
בעברית, נהוג - ונכון - לומר "הדברים שכתבת" ולא "הדברים שרשמת". שימוש במילה "רשמת" בהקשר שאתה ואחרים עושים, מעיד על משלב נמוך, זלזול בדברים ובכותב, בין היתר.

אני מקווה שהדברים שכתבתי עונים לדברים שרשמת.

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 14-03-2009 בשעה 21:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:38

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר