לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-03-2009, 17:02
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
תאונות כלי שיט אמריקאים

אתמול בלילה צוללת התקיפה הגרעינית ה USS Hartford התנגשה בספינה USS New Orleans במיצרי הורמוז.
ע"פ הדיווח לצוללת לא ניגרם נזק אולם 15 מלחים שלה ניפצעו קל, לספינה התבקע מיכל דלק וכ 25,000 גלון של דלק זרמו לים.
לאחר התקרית שתי הספינות המשיכו במשימותיהן כחלק מכוח האבטחה של הצי האמריקאי באזור.
מקור

דרמה אחרת הקשורה לצוללת:
באוקטובר 2003 היא ניפגעה כתוצאה מתאונה אחרת בה התנגשה בקרקעית הים צפונית לאי סרדיניה.
הסונאר, ההגאים ומערכות אלקטרוניות אחרות ניפגעו קשות והספינה נאלצה לעזוב לארה"ב לסידרת שיפוצים.
התאונה גרמה לזעם אצל השילטונות האיטלקיים נגד האמריקאים בטענה שאלה ניסו לטייח את דבר התאונה והדבר התגלה ע"י שמועות שעברו ע"י מלחי הצוללת.
לדברי האיטלקים, הצוללת נשאה טילי שיוט טומהוק עם רש"ק גרעיניים, האמריקאים לא הגיבו על כך.

כלי השיט המעורבים בתקרית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 20-03-2009 בשעה 17:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 20-03-2009, 19:12
  גפשטיין גפשטיין אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.04.07
הודעות: 809
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות כלי שיט אמריקאים"

Two U.S. Navy Vessels Collide
AT SEA - NOVEMBER 4: (EDITORS NOTE: IMAGE RELEASED BY U.S. MILITARY PRIOR TO TRANSMISSION) In this handout image provided by the U.S. Navy, the transport dock ship USS New Orleans (LPD 18) performs plane guard duty during flight operations for the amphibious assault ship USS Boxer (LHD 4), not pictured on November 4, 2008 at Sea in the Pacific Ocean. According to reports from U.S. Navy's 5th Fleet, two U.S. Navy ships, USS Hartford and USS New Orleans, collided on March 20, 2009 in the Strait of Hormuz between Iran and the Arabian peninsula. One of the vessels, the USS Hartford a submarine, was nuclear-powered. (Photo by Lt. j.g. Jared Apollo Burgamy/U.S. Navy via Getty Images)


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://cache1.asset-cache.net/xc/85530571.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=17A4AD9FDB9CF193B946C5A518E7D4C130494B5D4D346434E30A760B0D811297]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://cache3.asset-cache.net/xc/85530558.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=17A4AD9FDB9CF193B946C5A518E7D4C1A52E7B278A1D8C58E30A760B0D811297]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://cache1.asset-cache.net/xc/85530530.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=17A4AD9FDB9CF193B946C5A518E7D4C1D5F2E567CCD6292EE30A760B0D811297]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://cache1.asset-cache.net/xc/85530532.jpg?v=1&c=NewsMaker&k=2&d=17A4AD9FDB9CF193B946C5A518E7D4C10F9AB06B56AE4243E30A760B0D811297]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 13-08-2012, 07:56
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות כלי שיט אמריקאים"

הצי מדווח שהמשחתת USS Porter התנגשה במיכלית היפנית Otowasan, נזק נגרם למשחתת אך לא היו נפגעים
http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=68963

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אירועי עבר דומים שהתרחשו באזור:
- 05.09.2005 צוללת התקיפה USS Philadelphia התנגשה בספינת המשא הטורקית Yasa Aysen, נזקים קלים לשני כלי השיט, מפקד הצוללת הועבר מתפקידו בשל כך.
- 08.01.2007 צוללת התקיפה USS Newport News התנגשה עם המיכלית Mogami Gawa, הווח"ק מצא שהסיבה לתאונה היא "העקרון הונטורי" - המיכלית עברה מעל האזור בו פעלה הצוללת וכתוצאה מכך שאבה אותה אליה בכוח, נזק למדחף ולגחון המיכלית, נזק לגשר הצוללת. מפקד הצוללת ומספר בעלי תפקיד הועברו מתפקידם [אשכול]
- 20.03.2009 צוללת התקיפה USS Hartford התנגשה בספינה האמפיבית USS New Orleans, נזק כבד לגשר הצוללת, חור נפער בתחתית הספינה ונשפך דלק.
הווח"ק קבעה שהסיבה לתאונה היא שאננות, רשלנות והזנחה של צוות הצוללת (הצוללת היתה בעומק פריסקופ, הנווט שמע מוזיקה מ iPod, מפקד המשמרת לא היה בגשר ועוד כהנה וכהנה), מפקד הספינה ומספר קצינים הועברו מתפקידם.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-08-2012 בשעה 07:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 22-01-2013, 20:07
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
לא רק במפרצי הורמוז... שולת מוקשים אמריקנית תקועה כבר 5 ימים על שרטון ליד הפיליפינים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות כלי שיט אמריקאים"

הספינה עלתה על שרטון בים סולו ב 17 לינואר כתוצאה מטעות במפה הדיגיטלית בה נעזרה כדי לנווט - השרטון היה ממוקם 8 מייל ימי ממיקומו האמיתי. מחשש שמזג האוויר קשה באזור יוביל להצפת הספינה הוחלט לפנות ממנה את צוותה בן ה 80 מלחים לשתי ספינות אחרות של הצי האמריקני והדבר בוצע כבר למחרת. כרגע מרכז הצי כוח משימה של גוררות וספינות חילוץ מהפיליפינים וסינגפור במאמץ לחלץ את הספינה וסוקר אותה מהאוויר בעזרת מטוסי אוריון. המפה אגב, שמה Digital Nautical Charts (או DNA בקיצור), מקורה בסוכנות ה National Geospatial-Intelligence Agency הצבאית והסודית למדי, שמושבה בוירג'יניה. בעקבות התקרית הורה האוקיינוגרף והנווט הראשי של הצי האמריקני (מסתבר שיש תפקיד כזה), תת-אדמירל ווייט, לכל היחידות הימיות להצליב בין לפחות שתי מפות לפחות בעת ניווט בסמוך לחוף ולדווח על שגיאות נוספות במידה ויתגלו.

Multiple Spaces’ Flooded on Stranded U.S. Minesweeper
http://www.defensenews.com/article/..._sectionstories

National Geospatial-Intelligence Agency
https://www1.nga.mil/Pages/default.aspx

מסמך מאלף בפני עצמו, ההיסטוריה של ה NGIA מימי המלחמה הקרה, טיסות U-2, SR-71, לוויני הצילום הראשונים, השת"פ עם סוכנויות פדרליות אחרות (כגון ה NRO וה DIA) וכלה באספקת המפות למבצע לחיסול של בן-לאדן
https://www1.nga.mil/About/Documents/04a_History.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 07-03-2013, 22:07
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
עוד התנגשות בין שני כלי שיט אמריקנים -הצוללת USS Montpelier והסיירת USS San Jancito
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות כלי שיט אמריקאים"

ארעה באוקטובר 2012 לחופי פלורידה, קברניט הסאן ג'נקינטו נמצא אחראי והודח מתפקידו - שימו לב כמה מפקדי ספינות אמריקנים הודחו מתפקידם בשנים האחרונות בעקבות אירועים כאלו. הספינה שניזוקה בראדום הסונר שלה נמצאת עדיין בתיקונים במייפורט פלורידה וזו הסיבה שלא נכללה בכוח המשימה של נומ"ט טרומן שתוכנן להפליג למפרץ הפרסי בפברואר 2013, כאשר את מקומה תפסה ספינת האחות שלה הגטיסבורג. בסופו של דבר בוטלה הפלגת הטרומן (בגלל אי הודאות התקציבית האופפת את ארה"ב כולה) אירוע חסר תקדים בתולדות הצי האמריקני שעליו נכתוב בנפרד באשכול חדשות הצי.

http://www.defensemedianetwork.com/...sion-aftermath/

http://www.huffingtonpost.com/2012/..._n_1965007.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 27-06-2017, 09:10
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,795
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי איש123 שמתחילה ב "..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי איש123
נראה שהספינת סוחר ניסתה להזהיר את הפיצג'רלד והם לא פעלו כנדרש

"נראה" לדברי קברניט הספינה, כנראה האדם הכי פחות אובייקטיבי בכל הסיפור. רק תסתכל על נתיב השיט שלה לפני התאונה ותבין לבד שמשהו מאוד מוזר הלך שם:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

צריך לזכור נקודה קריטית בנוגע לאירוע הזה, ובכלל לאירועי בטיחות והתנגשות בין כלים צבאיים לאזרחיים: כאשר ספינה צבאית רוצה לפנות לאזרחית, היא פשוט קוראת בתדר VHF בינלאומי. כאשר האזרחית רוצה לקרוא לצבאית יש כמה מכשולים: קודם כל ספינות צבאיות מכבות פעמים רבות את מערכת הזיהוי האוטומטית AIS כדי למנוע זיהוי שלהן באתרי אינטרנט פתוחים, מה שמקשה על עצם זיהוי הספינה. בהנחה ובאמת לא ניתן לקרוא לספינה בשמה, אפשר לנסות ולקרוא לה לפי המספר הרשום על הדופן - זה כבר דורש אור יום מינימלי, וכן מרחק וזווית סבירים. וגם אם נניח שכאן כבר הצליחו ליצור קשר, זה לא יהיה עם מפקד הספינה אלא כנראה הגאי תורן שלא מתקשר ישירות עם מפקד הספינה. במקרים קיצוניים הרבה יכול ללכת לאיבוד בדרך, החל מבעיות שמיעה והבנה וכלה בהעברת תחושת מצבו של הצד השני (כעס, הססנות, עייפות וכו').
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 27-06-2017 בשעה 09:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 29-06-2017, 21:43
  Prototype Prototype אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.14
הודעות: 925
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "[QUOTE=איש123]נראה שהספינת..."

כל זה נכון,
אבל כל כלי שייט בסדר גודל גדול (בטח שכזה) מחוייב על פי חוג בסיילור (תקשורת אזרחית) על ערוץ 16 (אם אני עוד זוכר נכון) לאורך הפלגתו. זה החוק.
הכלים גם אמורים לזהות אחד את השנים במכ"מ ובמידה ויש חשש לקירבה לפנות אחד לשני.

בים יש חוקים מאוד ברורים ומאוד פשוטים. תיאום קשר, צפירות, חליפות וכו.
בהתחשב בזה שהמהירות בים איטית יחסית (אומנם גם התמרון אך הוא מתבצע ממרחקים עצומים וכראייה לכך ניתן לראות גם בנתיב השייט המוזר של הסוחרת כיצד היא עוקפת ומפנה לכלי שייט אחרים מצד ימין (לפי החוק).
מה שתמיד מפתיע אותי לשמוע על תאונת כלי שייט בסדר גודל כזה בים הפתוח.
אצא מנק' הנחה שאין פה משהו מכוון כי זה באמת יהיה מוזר, לא אתפלא אם מישהו שם התעפץ או נרדם.
אלה זוג כלי שייט שרואים אחד את השני בעין בלתי מזויינת במרחק קילומטרים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 30-06-2017, 15:54
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי איש123 שמתחילה ב "השאלה פה היא אם המסלול המוזר..."

הדיעה הרווחת היא שזה אחרי התאונה ע"פ מה שקרן אור הסביר, ה AIS מנטר לא רק מסלול אלא גם מהירות שמחזקת את הטענה הזו
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אז מה קרה בסוחרת אפשר להבין - כניראה נירדמו, התנגשו, חזרו לבדוק מה קרה והמשיכו
אבל המשחתת? יש שם מערכת Aegis ועוד מערכות שאמורות להתריע בצורה כמעט אלימה על כל מיני סכנות ואיומים (אוויר, ים, תת מימי)..

המוזרות של התנהגות צוות המשחתת מאד גדול בגלל כמה דברים עיקריים:
- ספינת מלחמה עם מערכות נשק מתקדמות לא מרגישה בסכנה כל כך ברורה ומוחשית מתקרבת?
- המקום הוא נתיב תעבורה עמוס מאד של כל מיני כלי שייט
- בחודש שלפני היה אירוע בטיחותי אחר בו היתה מעורבת עוד ספינה של הצי ובעקבות כך נהלי השיט חודדו לכולם - ספינת דיג קוריאנית התנגשה בסיירת הכבדה USS Lake Champlain
http://www.sandiegouniontribune.com...0509-story.html


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 30-06-2017 בשעה 19:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 30-06-2017, 17:03
  משתמש זכר אל-בחאר אל-בחאר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.08
הודעות: 1,184
כמה הבהרות לגבי התנהגות בים
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי TheWhitestOfFangs שמתחילה ב "בהחלט מסלול מאוד משונה,..."

א. גם לפני עידן ה- AIS ספינות הסתדרו בים. קוראים בערוץ 16 "ספינה במיקום כך וכך" והגשרים של הספינות בסביבה אמורים לבדוק אם הכוונה אליהם ולענות.
ב. כל כלי שיט אמור לשמור בים על "תצפית עין יעילה" על פי האמנה הבינלאומית למניעת התנגשות בים. הגשר של המשחתת האמריקאית פישל כאן והמחיר יקר.
ג. מערכת AEGIS רואה כמובן איומים אוויריים בטווחים גדולים ולא רואה סוחרות בטווח בודד של מיילים. יש מערכות ניווט ומערכות אחרות למניעת התנגשות.
ד. זה שהאירוע לא קרה באור יום לא אמור לשנות משהו מהיכולת של הספינה האמריקאית לראות כל מה שקורה מסביבה. בשביל זה יש מערכות ראיית לילה. זה חלק מהפשלה של הגשר האמריקאי.
ה. ה- AIS (וכמעט שום דבר אחר בים, למעט מספר סוגי דגים) לא "מנתר". אם הכוונה ל- "ניטור", אז מערכת ה- AIS אכן מאפשרת, כפי שעולה מהנתונים שהוצגו, לראות היסטוריה של נתיבי הפלגה. זה לא בדיוק ניטור.
ו. בהקשר הזה ראוי להזכיר את שרשרת הפשלות, בגשר ובמי"ק, שהובילה לעליית אח"י געש על החוף בסעודיה בשנת 1981 וכי בשנות ה- 90 אירעה התנגשות דומה בין סטי"ל ישראלי וספינת נופש זרה, שפגעה בדופן הסטי"ל, ללא אבידות בנפש. מפקד הסטי"ל, אגב, השתחרר הרבה שנים אחרי האירוע בדרגת אל"מ.
_____________________________________
כאן יִרְוֶה לוֹ מִשֶּׁפַע וָאֹשֶׁר בֶּן-עֲרָב, בֶּן-נַצֶּרֶת וּבְנִי (ז. ז'בוטינסקי, 1930)


נערך לאחרונה ע"י אל-בחאר בתאריך 30-06-2017 בשעה 17:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 21-08-2017, 07:01
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,795
והפעם: משחתת אמריקנית ומיכלית ליברית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות כלי שיט אמריקאים"

ספינת הטילים USS John S. McCain שעשתה את דרכה לנמל בסינגפור התנגשה במכלית נפט מליבריה. 10 אנשי צוות הוגדרו נעדרים ו-5 נפצעו. ארה"ב, סינגפור ומלזיה הסמוכה שלחו צוותי חילוץ ימיים ואוויריים. מדובר בתאונה שנייה תוך חודשיים עם מעורבות של חיל הים האמריקני
Ynet


חיל הים האמריקני הודיע הלילה (ב') כי ספינת הטילים האמריקנית USS John S. McCain התנגשה עם מכלית נפט ליברית ממזרח לסינגפור. 10 אנשי צוות הוגדרו נעדרים ו-5 נוספים נפצעו בעקבות התאונה. מדובר בתאונה שנייה במעורבות של משחתת אמריקנית באזור אסיה תוך חודשיים. בתאונה הקודמת התנגשה משחתת אמריקנית מאותו הצי בספינת משא פיליפינית, ו-7 אנשי צוות נהרגו כתוצאה מהתאונה.

בהודעה הרשמית של צבא ארה"ב נכתב כי התאונה אירעה במהלך בזמן שהמשחתת עשתה את דרכה לסינגפור במסגרת פעילות שגרתית. ממצאים ראשוניים של חקירת התאונה העלו כי המשחתת נפגעה בצידה, וכוחות חילוץ והצלה אוויריים וימיים של ארה"ב וסינגפור הוזעקו למקום לטובת איתור הנעדרים. בחיל הים ציינו כי המשחתת עשתה את דרכה לנמל באופן עצמאי.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5005537,00.html

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
USS McCain לאחר ההתנגשות. צילום: דובר צי מלזיה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 21-08-2017, 10:25
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "והפעם: משחתת אמריקנית ומיכלית ליברית"

זה מטורף, 10 אנשי צוות נעדרים
התאונה היתה בנ"צ 01-25N עם 104-25E בשעה 05:25 זמן סינגפור
כשמריצים את נתיב המיכלית ALNIC MC איתה התנגשה המשחתת רואים שהיא הפליגה במהירות 0.8 קשר/לשעה ללא עצירה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מקווה שעשיתי נכון, נא לתקן מי שמבין בתוכנה הזו
https://www.marinetraffic.com/en/ai...y:1.356/zoom:12

בדיווח האחרון המשחתת ג'ון מקיין הגיעה בכוחות עצמה לנמל סינגפור, במקביל כוחות ים ואוויר של ארה"ב, מלזיה וסינגפור מחפשים בים אחרי הנעדרים באזור התאונה

הנזק למשחתת האמריקאית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 21-08-2017 בשעה 14:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 28-12-2019, 19:53
  משתמש זכר Nargila Dwarf Nargila Dwarf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.01.14
הודעות: 1,372
תחקיר ארוך ומושקע
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "והפעם: משחתת אמריקנית ומיכלית ליברית"

אתר propublica פרסם מאמר ארוך ומושקע על מערכת הניווט על הג׳ון מקיין.
כולל תיאור הפיתוח והכנסה לשירות, שחזור הארועים, המערכת והשימוש בה.
כמה ציטוטים:
בזמן התאונה המלח ששלט בהגאים שירת 4 חודשים:
ציטוט:
Dakota Bordeaux had rarely traveled outside his home state of Oklahoma before he joined the Navy in February 2017. He’d certainly never seen the ocean. But only four months later, Bordeaux was standing at the helm of the USS John S. McCain, steering the 8,300-ton destroyer through the western Pacific.


הצוות לא בטח במערכת:
ציטוט:

A 19-year Navy veteran, Sanchez had watched as technicians replaced the ship’s traditional steering controls a year earlier with the new navigation system. Almost from the start, it caused him headaches. The system constantly indicated problems with steering. They were mostly false alarms, quickly fixed, but by March 2017, Sanchez’s engineers were calling the system “unstable,” with “multiple and cascading failures regularly.”




המקיין היתה הספינה היחידה בצי השביעי עם מערכת הניווט החדשה.
המערכת הכילה כשלים מובנים.
ציטוט:

In 2016, the McCain became the first ship in the 7th Fleet to receive the new system. Based in Japan, the 7th Fleet was a strange choice to test out the newest version. Unlike U.S.-based ships, 7th Fleet ships — the largest armada in the world — were constantly responding to real-world crises.

It didn’t take long for the McCain to experience problems with the new system. The IBNS had started to crash when it tried to integrate images from the radars and the ship’s navigation computer. Navy technicians who boarded the McCain in January 2017 could not reproduce the error.

But they told Sanchez that the “potential for these types of failures is inherent.”



ועוד לא הגעתי לסוף
_____________________________________
Sing while you may
- The Legendary Pink Dots

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 22-08-2017, 12:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי טומי בן ארי שמתחילה ב "בהיותי קטן-אמונה"

גם הצי רואה ברצף הזה קשר נסיבתי והחל בחקירה מקיפה במקביל להשבתת הפעילות השוטפת בכל הצי
החשד המיידי הוא התקפת סייבר על הצי השביעי, פוקס ניוז ראיינו בנושא את איתי גליק, מומחה סייבר ישראלי
http://www.foxnews.com/world/2017/0...-collision.html

כתבה על מיזם הסייבר של גליק
https://www.themarker.com/technation/1.2955350

אחרי למעלה מ 24 שעות עשרת אנשי הצוות הנעדרים עדיין לא נימצאו, הצי הסינגפורי הוציא עוד ספינות לחיפוש.
כמו כן צוללים לוקחים חלק בחיפוש באזור התאונה ובתוך החור שנפער בתוך הספינה.

הודעת אדמירל ג'ון רצ'רדסון מפיקוד הצי


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 22-08-2017 בשעה 12:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 24-08-2017, 08:22
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות כלי שיט אמריקאים"

חדשות על האירועים האחרונים:
- נימצאו מספר גופות וחלקי גופות של חלק מעשרת הנעדרים, חלק נימצאו באזור התאונה וחלק לכודים בתאים בגוף הספינה
- לפני התאונה מערכת היגוי של הספינה הפסיקה לפעול, לא ברור למה לא הופעלה מערכת הגיבוי ולא נעשו פעולות למניעת התנגשות (הקטנת מהירות, התראות וכד')
- מפקד הצי השביעי הודח מתפקידו
- הצי החליט לשקם את הספינה פיצג'רלד בעלות של כחצי מיליארד דולר
https://news.usni.org/2017/08/22/na...n-sailors-found


נמל סינגפור: צוללים מחפשים גופות בתחתית הספינה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 26-08-2017, 16:25
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "חדשות על האירועים האחרונים: -..."

המשך עידכונים כפי שנאספו מאתרי חדשות בארה"ב והרשתות החברתיות:
- הצי הפסיק את החיפושים אחרי אנשי הצוות הנעדרים
- שתי גופות נמצאו וזוהו, שאר שמונת הנעדרים הוכרזו כמתים, הצי פירסם את שמות עשרת אנשי הצוות
- הצי מסר שלאחר בדיקה ראשונית אין ממצאים שהתרחשה התקפת סייבר על הספינה [קישור ]
- הנושא תפס נפח תקשורתי רחב, הובאו מומחים ואנשי צי לשעבר שמטילים ספק בהודעת הצי
- כמו כן נתוני ה AIS של המיכלית פורסמו
- במקביל הצי פירסם את דו"ח החקירה של התאונה העצמית של הסיירת USS Antietam מינואר השנה [קישור ]

פרטי ההרוגים


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

נתיב המיכלית (אם אכן זה מידע נכון ולא מומצא), התאונה בדקה 0:51 אחרי פניה פתאומית של 90 מעלות אל המשחתת


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

מפת האירועים האחרונים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-08-2017 בשעה 16:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 12-02-2019, 22:35
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,088
תחקיר מרתק על התנגשות ספינת צי ארה"ב פיצג'רלד בספינת משא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תאונות כלי שיט אמריקאים"

אתר התחקירים האמריקאי פרופובליקה פרסם לאחרונה זוג תחקירים על תאונת המשחתת פיצג'רלד שבה נהרגו שבעה מלחים ועל הזנחת הכשירות בצי השביעי האמריקאי. שני התחקירים מרתקים, ובפרט הראשון. התחקיר מסביר כיצד יתכן שספינה שעליה כשלוש מאות מלחים ומצוידת בשלושה מכ"מי שטח שונים לא מבחינה בספינת סוחר גדולה ממנה פי שלושה ששטה בנתיב שיט מסחרי עם תאורה מלאה ומשדרת את מיקומה לרשת בכל רגע. הוא מתאר את רגעי האימה כשמלחים מתעוררים בתאי השינה החשוכים שלהם שמצויים מתחת קו המים ומגלים שהתא פתוח לאוקינוס ומים קפואים מציפים אותו, וגם את הגבורה שהם מגלים כשאחד מציל את השני. כאמור, גם התחקיר השני שווה קריאה, על אף שהוא מתרחש בעיקר בפנטגון ובוושינגטון ולא בים. חודשיים לאחר התאונה של הפיצג'רלד התרחשה תאונה דומה שבה התנגשה הג'ון מקיין בספינת סוחר; בתאונה הזו נהרגו עוד עשרה מלחים.



ויש כאן גם נקודה ישראלית. כשקוראים על האופן שבו הזנחה של אימונים ותחזוקה, ציוות לא מתאים מבחינת הכשרות והסמכות, עומס יתר מתמשך של משימות וחוסר שעות שינה, השקעה ברכש מערכות חדשות ויקרות על חשבון טיפוח הכשירות של המערכות הקיימות מביאים לפגיעה בטיחותית ומבצעית מהותית, קשה לא לחשוב על הטענות שהועלו בדו"ח בריק וזכו לתגובה מזלזלת למדי מצד צה"ל. כשקוראים על האופן שבו אדמירלים ואף סגנית מזכיר הימיה ניסו להתריע על הזנחת הכשירות והושתקו, זכו רק בהתעלמות או הואשמו שהם מנסים לשרת את האינטרס האישי שלהם הדאגה מתעצמת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 13-02-2019, 20:15
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 258
קשה לקרוא לכתבה בשם "תחקיר"
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "אכן עבודה עיתונאית משובחת..."

ומחקר בוודאי שאין זה. אולם אני קורא אותה כעת בהעדר מקור מידע אחר כיוון שתחקירי חיל הים חסויים. (יש לי נסיון רב בספרות מחקרית העוסקת בקרבות ימיים .) אולם הבחנתי כבר בשתי נקודות ראויות להארה.
הטענה שעייפות אנשי הצוות הייתה בעוכרי התאונות (פיצ'גרלד ומקקיין) לא מתקבלת על הדעת על ידי כל אדם שעסק בלימוד לוחמה ימית. לדוגמא, במלחמת העולם השניה מלוות השיירה ואוניות השיירה שטו בצפיפות ביום ובלילה וזיגזגו כולם ביחד בערך כל 10 דקות. הקורבטות נעות עוד החוצה ופנימה והמשחתות מאיצות החוצה וחוזרות כשעולה חשד. כל זה כמובן ללא אורות. אינני מדבר על המצב בעת מפגש. במשך 5 שנים של הנעת שיירות שיעור התנגשויות בין האוניות היה אפסי. על עייפות הצוותים בעת שיירה אטלנטית ממוצעת בת 10 -14 יום שהינך, בייחוד בקורבטות והמשחתות, מטלטל בסערות האטלנטיות הנפוצות בקווי הרוחב הצפוניים אין צורך להרחיב. בלתי נתפס שקצת עומס עבודה בימי שלום משבש שיקול דעת ופיקוד בתנועה נתיבית ידועה שכל סקיפר חובב של יאכטה היה חוצה אותה בשלום. יש לבדוק אפשרויות סימום מתמשך של הצוותים.

זה מוביל לנקודה הבאה. קצינת המשמרת הצליחה להבחין ברגע האחרון באוניה בנפח העולה על נושאת מטוסים גדולה ונתנה פקודת חירום לפנות כדי למנוע התנגשות, אולם בפאניקה (ביטוי שמקורו בכתבה) היא נתנה הוראה בכיוון הפוך המקרב את המשחתת לסוחרת!

יש לשים לב שמדובר באישה ויש לחשוב שוב האם לא קודמה או עברה בכלל את אנאפוליס בדרך של אפלייה מתקנת מטעמים פוליטיים. ידוע המקרה של קארה האלטגרין, אחת מטייסות נושאות מטוסים הראשונות שנהרגה בתאונה על טומקאט בעת גישה לקוייה לנחיתה על הנושאת. מפעיל המערכות הקפיץ את עצמו כאשר הבחין שהגישה לקוייה. האלטגרין הוסמכה לנחיתה על נושאות מטוסים למרות שציוני מדריכיה היו נמוכים, אך הצי היה לחוץ לקדם מסיבות פוליטיות הכנסת טייסות והמפקדים הגבוהים החליטו להסמיכה. אלה מסקנות התחקיר של הצי. (אחד הדברים הצבועים ביותר שנתקלתי הוא התופעה שהפמיניסטיות הרדיקליות שולחות נשים להסתכן במערכת הצבאית בעודן יושבות רובן בחיק החמים של הקמפוסים הליברליים. אפילו אחת מהן, ואני מכיר אותן, לא נטלה סיכון אישי לדוגמא מלבד סכנה מחתך מפתיע מקצה של גליון נייר.)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 17-02-2019, 22:45
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,088
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי זיגפריד ששון שמתחילה ב "קשה לקרוא לכתבה בשם "תחקיר""

אכן אין להשוות בין העייפות של הצוותים בספינות כמו הפיצג'רלד והמקיין בימי שלם לבין זו שבשיירות בימי המלחמה (המתוארת למשל באופן בלתי נשכח בספרים כמו "הסיירת יוליסס"). מצד שני, גם הדריכות והמשמעת של תקופת מלחמה לא קיימים בימי שלום, והם גורמים שמצמצמים את ההשפעה של העייפות. בכל מקרה, הכתבה לא טוענת שהעייפות היא הסיבה לתאונות אלא שהיא גורם תורם. אדם עייף מגיב לאט יותר והתגובות שלו פחות נכונות, הוא פחות נוטה ליזום (למשל להתקשר ולברר האם יש מגעים חדשים במערכת מסוימת) וכן הלאה. בסופו של דבר גם נהגי משאיות עייפים פחות ממלחים בשיירות הצפון אטלנטיות, ולמרות זה הסטטיסטיקות לגבי הקשר בין העייפות שלהם לבין תאונות הן חד משמעיות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 19-02-2019, 21:10
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 258
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי סלעי שמתחילה ב "אני די רחוק מלהיות פמיניסטית..."

הסגנון הוא האדם.

מדבר אחד אינך רחוק כלל והוא גסות רוח בנוסף לקשיים בהבנת הנקרא וסתם בורות.

אציין שלמרות האמירה הגסת רוח שלך, יש לי מחקרים משלי, ספר ומספר מאמרים לא קטן בכתבי-העת המובילים בארה"ב ובריטניה בתחום של אסטרטגיה והיסטוריה צבאית. אך אני מניח שהינם מעט קשים עבורך להבנה כיוון שכולם פורסמו באנגלית. לא אביא ציטוטים מביקורת peer review שמא אגביר לך את תסביך הנחיתות.

לא מדובר כלל בהיכרות אישית עם הוגות פמיניסטיות אלא עם כתביהן או מאמרים המציגים את עמדותיהן. הנשים הללו מפרידן והלאה מוכרות לכל אדם משכיל וכן כתביהן. המאחד אותן, כפי שצויין, שאף לא אחת הפגינה דוגמה אישית תוך סיכון פיזי למרות קריאתן לשוויון מלא לנשים בצבא בתפקידים השונים וקריאה לנשים להתגייס לצבא.

אין זה סוד שמופעלת אפלייה מתקנת בזרועות המזויינים בארה"ב, ובייחוד בצי. הבאתי דוגמא כיצד התערבות זרה פוליטית הביאה להסמכה של טייסת בעלת כישורים לא מספיקים לנחיתה על נושאת מטוסים ועל זה היא שילמה בחייה. כך נקבע בוועדת החקירה הרשמית. יתר על כן, הוועדה גם משערת שהאלטגרין, אשה אמיצה ויש להניח ממה שקראתי עליה שניחנה בנימוסים טובים משלך, המשיכה במסלול הגישה השגוי מעבר לנקודה שיכלה להפליט עצמה, בניגוד לקצין המערכות שהפליט עצמו, כנראה עקב הלחץ התחרותי. (פלטה הצידה בגלגול, נמוך, ונמחצה במים).

בתקרית הפיצ'גרלד הועמדו 3 קצינים למשפט, בין השאר על גרימת מוות, הקפטן הודח מסיבות של אחריות פיקודית. מתוכן שתי נשים, קצינת המשמרת שעליה האחריות העליונה, וקצינת הפעולה הטקטית. קצינה אחרת שעבדה אותו לילה עם קצינת המשמרת הודתה שלא שמעה מעולם על כללי השייט והמרווח שנקבעו באזורי שייט צפופים. כל אדם, שלא מושפע מ"תקינות פוליטית" חייב לשאול את עצמו אם יש בכך מקריות או לאוו. יתכן שלא, אך לא לבחון סוגיה זו תהייה בבחינת טעות.

לגבי תפוזים ותפוחים. אינני מוצא טעם לדון עמך. מומלץ לך לקרוא ספרות מחקרית ואז להסיק מסקנות שהן, בוודאי לא על סמך ספר פיקטיבי לחלוטין של סופר מתח ידוע. לא מומלץ ללמוד על הלחימה באיים היוונים ובכרתים על סמך
"תותחי נברון", פרי אותו מחבר.

לסיום, אני מודע שסגנון הכתיבה שלי בתגובה זו הוא פוגעני, measure for measure כפי שאמר ההוא מסטרפורד.
ההבדל הגדול שסגנון זה אינו אני, ואינני רגיל ולא מקובל עלי תגובות בסגנון זה. חשבתי שפורום זה מורכב ברובו מאנשים בני-תרבות, מרבים למדתי. בזה אני משעה את עצמי. המנהלים ידעו אם החלטתי סופית לא להשתתף בפורום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 20-02-2019, 10:05
  oferet oferet אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 689
רק תיקון קטן
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי זיגפריד ששון שמתחילה ב "הסגנון הוא האדם. מדבר אחד..."

רק פרט קטן וציטוט מויקיפדיה:

ציטוט:
במקור נכתב על ידי זיגפריד ששון
יתר על כן, הוועדה גם משערת שהאלטגרין, אשה אמיצה ויש להניח ממה שקראתי עליה שניחנה בנימוסים טובים משלך, המשיכה במסלול הגישה השגוי מעבר לנקודה שיכלה להפליט עצמה, בניגוד לקצין המערכות שהפליט עצמו, כנראה עקב הלחץ התחרותי. (פלטה הצידה בגלגול, נמוך, ונמחצה במים).


The radar intercept officer in the rear seat, Lt. Matthew Klemish, initiated ejection for himself and Hultgreen as soon as it was apparent the aircraft was becoming uncontrollable. First in the automated ejection sequence, the RIO survived.[citation needed] However, by the time Hultgreen's seat fired 0.4 seconds later, the plane had exceeded 90 degrees of roll, and she was ejected downward into the water, killing her.[6]:168-169
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:00

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר