08-05-2009, 12:36
|
|
|
חבר מתאריך: 01.01.09
הודעות: 5,552
|
|
פרשת "אמור" והקונוטציות שלה.
עוד פרשייה שיש בה היבט מעניין ואקטואלי מצירוף צמדי המילים של הפרשיות
סדר הפרשיות בספר ויקרא יוצר צירופי מילים המרכיבות משפטים שהראשון שבהם, הוא שלושת הפרקים הבאים בסדר, זה אחר זה "אחרי- מות" , "קדושים, ופרשת השבוע "אמור".
הקונוטציה של שלושת הפרשות הללו היא במובן החיובי: "אחרי מות קדושים אמור" דברי שבח על אדם שמת. במילים אחרות - יש לחפש את הטוב שבאדם ואת זה יש להשמיע.
שלא כמו בשלושת הפרשות "אחרי מות" ושתי הפרשות הנמצאות בשכנות ומקדימות אותה "תזריע" ופרשת "מצורע" שעל פי לשון הרע אם מחברים את שלושתן יחד "אחרי מות , תזריע ומצורע" המשמעות היא במובן השלילי של: זורע לשון הרע על אדם , שהוא מצורע ולאחר מותו מנסים לטהר את שמו באמצעות "אחרי קדושים אמור".
במובן האקטואלי: ההיסטוריה שלנו נגועה בחטא זה שבה מוקיעים את האדם "מוציאים את נשמתו לאט לאט" ואחר כל מכים על חטא ומספרים על הקבר בשבחו.
|