|
26-06-2009, 13:16
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Marabiosa
ב-אאאא-רור שיש הבדל בין יחסי הורה-ילד ליחסים בין בני זוג.
אם אני אם לילד היפראקטיבי שלא שולט במעשים שלו, אוועץ עם רופא ונשקול טיפול הולם. אבל אם אני אם לילד נורמלי וחכם שפשוט אוהב להתחצף, להציק ולהיות עריץ בכיתה, סביר להניח שלאחר נסיונות אינטלקטואליים (אם יכשלו) הוא יחטוף את המכה בסוף.
אם אני בת זוג לאדם שלא מסכים איתי בנושא מסויים שנורא מהותי בעיניו, והוא חש עצבים רבים כלפי זה, והוא מתכפר ומעיף לי סטירה, הוא לא יראה אותי יותר, ובמקרה הגרוע גם יקבל הביתה מכתב מעורך הדין שלי.
בן זוג לא רשאי להכות בת זוג כיוון שאין לו עליה בעלות או אחריות. ברגע שלשני אנשים מפסיק להיות טוב ושום דבר לא עוזר להחיות את הקשר, כדאי לנתק אותו ולא להתפרע.
אבל אמא כן יכולה להפליק (בקטנה) לילד שלה, כי הוא באחריותה ובבעלותה. שוב, לא ברמות של פעם ביום, אלא במקרים שלדבר לילד זה כמו לדבר לקיר.
אני מתנגדת לאלימות בבית הספר כי אני נגד שלטון פחד.
ילד צריך ללכת לבית הספר כי הוא סקרן ורוצה ללמוד וכיף לו לשחק תופסת בהפסקה. אני כן בעד להעיף את המופרעים. להקשות קבלה לבתי ספר ולהוסיף שיעורי ערך מוסף, להקפיד על משמעת אבל לא על ידי מכות מרדות.
אפשר להציל את החברה והנוער גם בלי אלימות. להיפך, ילד צריך לקבל ולהבין שלא פותרים בעיות באלימות אלא בדרכי נועם.
הכל מתחיל בחינוך בבית, לכן אני חושבת שכדי שהנוער יהיה מוצלח יותר, כדאי שההורים יחנכו בבית כמו שצריך. בלי מכות, רק עם יציבות ועמידה בלחצים.
|
וואו, מרי, את חיה בסרטים...
1. את מכניסה מילים לפה שלי. אני לא תיארתי סיטואציה של אלימות בגלל שבן-הזוג כועס כי לא מסכימים עם דיעותיו. זו זילות דברי. מה עם סיטואציה אחרת בה בת-הזוג בוגדת בבן-הזוג? האם גם אז סטירה איננה במקום?
2. את מתנגדת לשלטון פחד... אוקי, זה ברור לך כי את כבר בת 20 (או לפחות כך אני רוצה להאמין), אבל ילד לא מבין את מה שאת מבינה, ולתת לילד את הכרדיט שהוא הסיק במהלך חייו את מסקנותיך, אליהן הגעת בזמן כפול - זו טעות חמורה. ילד לא (!) רוצה ללכת לביצפר ללמוד, אלא להיות שם עם החברים שלו. כך, אני אמנם סיימתי תיכון לפני עשור אבל עדיין זוכר טוב מאוד איך שנאתי את הביצפר, איך שנאתי ללמוד, שנאתי את שיעורי הבית, שנאתי שהמורים אומרים לי מה לעשות, שנאתי את המבחנים ושנאתי את התורנויות בביצפר - אבל הכי אהבתי את החברים שלי (שחלקם חברים טובים שלי עד היום).
מעטים הילדים שרוצים ללמוד בביצפר והולכים לשם כדי לקבל ידע (בניגוד מוחלט ללימודים אחרי חינוק חובה, כמו לימודי התואר שאני עושה עכשיו ומשלם המון כסף ומשקיע המון זמן בשבילם). ואם את וילדך תכנסו לסטטיסטיקה ותהיו חלק מהרוב, לצערי את תהיי בבעיה. משמעת נובעת ישירות ממרות הורית ומורית. ללא מרות - אין משמעת (ובבקשה בבקשה אל תתווכחי איתי פה, אני כמעט מומחה בנושא, עברתי סדנאות והרצאות בנושא ואם אין לך משהו להגיד מתוך ראיה מקצועית מומחית, פליז, אל תגידי אחרת).
פעם היתה יותר לגיטימציה לתת מכות מאשר היום. היום כל נושא האלימות מאוד בוער (כי בטיפשותם של מבוגרים, הם חושבים שמכות סבירות לילדים יביאו לילדים אלימים) ולכן אוסרים אלימות מכל סוג. טוב, הבעיה עמוקה יותר, אבל לא נרחיב עליה כאן - זה נושא לפורום אחר
היום הורים רוצים להתנגד לאלימות כמה שיותר, ובכך מעודדים אותה. בעובדה, היום אנחנו נאורים יותר, וחווים הרבה יותר אלימות מצד ילדים בבתי-הספר.
3. דרכי נועם זה רק אחרי שלמדת שאלימות לא עובדת - מה שמחזיר אותי ישירות לטענה המקורית שלי - אלימות לא פותרת שום דבר. מי שפונה לאלימות כדי לפתור סיכסוך כלשהו, צריך לקבל מנה אחת אפיים וללמוד שזה לא קידם אותו בשום מקום.
זאת אומרת, שאם בת-הזוג הרימה יד על בן-הזוג (דבר שהוא לא טוב לדעת שנינו), היה ובן-הזוג ירים עליה יד בחזרה, ויראה לה כי היא לא השיגה שום דבר באלימות, אולי היא תשנה את הגישה ובפעם הבאה לא תרים יד על בן-הזוג אלא ישר תלך לדבר.
את מבינה, מרי... יותר קל לפנות לאלימות מראש. זה פתרון קל יותר כי הוא לא דורש בגרות נפשית, פועל מתוך אינסטינקטית חיתיים הטמונים בנו משחר הווצרותנו. הפתרון של לדבר ודרכי נעם הוא הפתרון היחיד, אבל כדי להבין שהוא הפתרון היחיד, בד"כ את תאלצי לבחור (בשלב זה או אחר) בדרך הלא נכונה, להכוות ממנה וללמוד שאלימות - היא לא הפתרון.
4. מקווה שהייתי יותר ברור הפעם
תראי, אני לא מעודד אלימות, אבל היא כלי מצויין כדי להוכיח עד כמה היא עצמה גרועה.
עריכה: הכל מתחיל באמת בחינוך מבית - פה אין שאלה... אבל כשאת אומרת בלי אלימות, זה די חוסם לך כל דרך להסביר לילד שהוא עשה משהו ממש חמור, בצורה שהוא ממש יבין (לפני שהוא מבין את משמעותן העמוקות של מילים).
נערך לאחרונה ע"י Narxx בתאריך 26-06-2009 בשעה 13:23.
|
|