לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 15-06-2011, 22:36
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Lisahy שמתחילה ב "תגידו זה רציני? אני לא מזלזל..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Lisahy
תגידו זה רציני? אני לא מזלזל או משהו ולא חושב שצריך לזלזל כי בקצב האיטי הזה שכולנו חיים בו הם בנתיים מתפתחים ומשתדרגים וצוחקים למערב בפנים אבל עדיין, מאחד כמוני שלא מבין השיגור נראה די עלוב, סתם באמצע שום מקום

רצית שיגור ממרכז טהראן? או שאתה מאוכזב מכך שמדבריות סמנאן לא מוריקים כמו מרכז החלל קנדי?

נראה כמו ניסוי של טיל בכיתה י"א של פיזיקה שהם מנסים לשגר טיל של בקבוק קוקה קולה או משהו..

לא יכולת להיות יותר רחוק מהמציאות. צא ולמד כמה מדינות פיתחו יכולת שיגור לוויינים
לא יודע בכל מקרה, זה שווה משהו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 16-06-2011, 10:09
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי mars_man שמתחילה ב "שווה הרבה מאוד"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי mars_man
מי שמצליח לשגר לויין (גם קטן), הוא צעד קטן מיכולת לשגר פצצת אטום לעבר כל מקום בכדו"א. מה שנקרא טילים בין-יבשתיים.
זה אומר שהאיראנים יכולים להגיע למצב שבו יהיו להם כמה טילים מוכנים שרק מחכים לרש"ק גרעיני ולצערנו גם בכיוון הזה נראה שהם מתקדמים יותר מדי.

אני לא לגמרי מסכים.
אמנם באמת מדובר בהישג אדיר שלא רבות המדינות שהגיעו אליו אבל למיטב הבנתי הם עדיין משתמשים בנגזרות של הסקאד ולפי מה שאני מכיר מתכנית החלל העיראקית יש גבול עליון לכמה אפשר לשפר ביצועים על בסיס המנועים האלו בשיטות של הקטנת מטען והגדלת מיכלי דלק.
להערכתי הם נמצאים כבר בגבול העליון של יכולות הפלטפורמה הזו וכדי להרים למסלול מטען גדול יותר הם יצטרכו כבר לפנות למנועים אחרים שפיתוחם הוא לא טריוויאלי או ל clustering של מספר טילים כמו שניסו העיראקים לעשות, דבר שמעלה את הסיבוכיות והסיכוי לכשל.
מלבד זאת הם יכולים כמובן לחכות לטכנולוגיה צפון קוריאנית מתקדמת יותר...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 16-06-2011, 17:00
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "[QUOTE=mars_man]מי שמצליח..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ISHPUZ
הם עדיין משתמשים בנגזרות של הסקאד ולפי מה שאני מכיר מתכנית החלל העיראקית יש גבול עליון לכמה אפשר לשפר ביצועים על בסיס המנועים האלו בשיטות של הקטנת מטען והגדלת מיכלי דלק.

ניתן להגדיל את ספיקת הדלק, לשנות את ההודף הנוזלי ו/או המחמצן, לערוך שינויים בגיאומטריית הנחיר ולהשתמש בחומרים אחרים למשגר עצמו על מנת להקטין את מסתו. אלה עוד 4 דרכים לשפר ביצועי המשגר.
עם זאת - הסאפיר מצוי בקצה מימוש יכולותיו.

להערכתי הם נמצאים כבר בגבול העליון של יכולות הפלטפורמה הזו וכדי להרים למסלול מטען גדול יותר הם יצטרכו כבר לפנות למנועים אחרים שפיתוחם הוא לא טריוויאלי או ל clustering של מספר טילים כמו שניסו העיראקים לעשות, דבר שמעלה את הסיבוכיות והסיכוי לכשל.

ראה הדיונים בפורום ובמקומות אחרים אודות משגר העתיד - סימורג. צימוד של 4 מנועי נודונג בשלב הראשון.

מלבד זאת הם יכולים כמובן לחכות לטכנולוגיה צפון קוריאנית מתקדמת יותר...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 16-06-2011, 19:43
  משתמש זכר ereziko1 ereziko1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.03.11
הודעות: 10
יכולות ופערים
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "טל מה הם הרכיבים שנלקחו מה..."

הרבה יותר מרשים מיכולת השיגור היא היכולת להכניס את הלוויין למסלול שלו. בשביל השיגור מספיקה יכולת של טיל בליסטי מתקדם. אבל כדי להכניס את הלוויין למסלול צריך ידע רב בהרבה. אני לא בטוח בצילום השיגור נראה רק שלב אחד של הטיל?
בכל מקרה בלוויין תצפית במשקל 15 ק"ג לא צפוייה מצלמה אלקטרו-אופטית מתקדמת במיוחד ובוודאי שלא במפתח גדול. כך שהרזולוציה בצילום - גם בהנחה שלמסלול נמוך (שיגביל בוודאי את אורך החיים של הלוויין בגלל גרר מוגדל) לא תהיה משופרת במיוחד.
אבל המגמה צריכה להטריד אותנו, ברגע שיש יכולת של תכנון, ייצור ושיגור הרי שהפערים לסגירה קטנים ובהשקעה כספית - ונראה שזה לא חסר לאיראנים בניגוד למצב אצלנו - ניתן לבגור עוד חלק מהפערים.
צריך לוודא שטכנולוגיות קריטיות (חומרים מרוכבים, יכולת ייצור אופטיקה חכמה, גלאים וכדומה) לא זולגות הלאה לאיראן, זו הדרך - אולי היחידה - לבלום ולעכב את סגירת הפערים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 17-06-2011, 16:12
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,674
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי El ingeniero שמתחילה ב "על פי התמונות הלוויין מכוסה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי El ingeniero
על פי התמונות הלוויין מכוסה בתאים סולריים מכל צדדיו דבר האופייני ללוויין הוא מסוג spinner (כלומר לוויין הסובב סביב צירו בקצב גבוה). לוויין כזה לא מתאים לצילום.


לא מובן לי כיצד אתה קובע מהו קצב הסיבוב של הלוויין. ללוויין מוט ייצוב נשלף (Gravity Gradient ) היוצר הפנייה תמידית של פאנל הנאדיר (זה המכוון כלפי מטה) אל כדור הארץ. בייצוב פסיבי מעין זה אכן נותרת תנועה של הלוויין סביב ציר האורך שלו, אולם ניתן בהחלט להוריד את מהירות הסיבוב לקצב איטי ביותר, כמעט זניח, שיאפשר צילום כדור הארץ. בכל מקרה יש לזכור שרזולוציית הצילום נעדרך ערך צבאי/ביטחוני, ואלה אכן אינן מטרותיו המוצהרות של הלוויין.

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 17-06-2011 בשעה 16:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 17-06-2011, 19:36
  SkyMarshal SkyMarshal אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 435
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[QUOTE=El ingeniero]על פי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
לא מובן לי כיצד אתה קובע מהו קצב הסיבוב של הלוויין. ללוויין מוט ייצוב נשלף (Gravity Gradient ) היוצר הפנייה תמידית של פאנל הנאדיר (זה המכוון כלפי מטה) אל כדור הארץ. בייצוב פסיבי מעין זה אכן נותרת תנועה של הלוויין סביב ציר האורך שלו, אולם ניתן בהחלט להוריד את מהירות הסיבוב לקצב איטי ביותר, כמעט זניח, שיאפשר צילום כדור הארץ. בכל מקרה יש לזכור שרזולוציית הצילום נעדרך ערך צבאי/ביטחוני, ואלה אכן אינן מטרותיו המוצהרות של הלוויין.

מה שאמר "המהנדס" נשמע הגיוני.

האם יש תמונות שבו מוט הייצוב נמצא בתוך מרכב הלוויין? למרות שקצת קשה לשפוט, על פניו נראה שאין מקום בתוך המרכב, והמוט נראה קבוע מחוצה לו.

האם פורסם מידע כל שהוא לגבי מערכת בקרת הכוון (חוץ מה-GG הנראה לעין)?

האם המתקן עם 3 רגליים שמקיף את ה-gravity boom נשאר על הלוויין (אינו מופיע באיור למשל), או משמש לשילובים\בדיקות?
_____________________________________
Experiment provides Experience. Experience fortifies Theory. Knowledge is Power.
The way is clear, the Challenge - strong. The Duty - inescapable.
We must have the facts. Common sense calls for the facts. Now.
-Lieutenant General William E. Kepner

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:54

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר