16-06-2009, 13:06
|
|
מנהל פורום צבא ובטחון
|
|
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
|
|
מיזוג חליפות סגורות
(התחלתי לכתוב לפני התגובה של עידו)
בארה"ב קיימות מספר חליפות מיגון עם אלמנט מיזוג, שנועד לסתור את החום הרב שנצבר במהלך השימוש. החליפה הראשונה שהותקן בה מיזוג היא חליפת חבלנים מתקדמת ABS, בה הקירור מתבסס על גוש קרח מוכן-מראש (כדי לאפשר ניידות מלאה). חליפה זו דומה מאוד לחליפת החבלנים הקנדית שנמצאת בארץ בשימוש חבלני משטרה ויחס"פ, שגם היא משתמשת במיזוג פנימי.
לאור העליה החדה במספר הנפגעים בתפקיד מקלען-גג בסיורים רכובים, הוסבה חליפת החבלנים לטובת שימוש המקלענים (חליפת CPE) - מאחר והתפקיד אינו דורש תנועה רגלית, מערכת המיזוג של החליפה אינה אינטגרלית אלא מותקנת בתוך הרכב ומתחברת אל החליפה בצינורית נתיקה. גם במקרה זה מערכת המיזוג מבוססת על נוזלים ולא על אויר, כשפעולת הקירור מתבצעת ע"י לבישת וסט פנימי הכולל רשת צינוריות בהן מוזרם נוזל קר.
החסרון העיקרי של חליפת CPE הוא שאינה מאפשרת כמעט בכלל פריקה מהרכב לטובת לחימה, עקב סרבולה ומשקלה. עבור מקרים בהם המקלען עלול להידרש לפריקה מהרכב, פותחה חליפת מקלענים משופרת (ICPE). חליפה זו שונה לגמרי מ-CPE, ומבוססת על תוספות מיגון מודולריות לראש, גפיים וטורסו - בעת הצורך, ניתן להסיר תוספות מיגון (לטובת סריקה רגלית, לדוגמה). גם בחליפה זו קיים מיזוג פנימי מבוסס-רכב, מתוך הנחה שכאשר החייל פורק מהרכב (בצורה יזומה) הוא יסיר חלקי מיגון כבדים ומחממים.
בגזרות מאוימות במיוחד נכנסו לשימוש צריחונים ממוגנים, הזוכים לשיפור ושדרוג תמידיים - צריחונים אלה הופכים את החליפות הנ"ל לפחות רלוונטיות.
_____________________________________
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל
נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 16-06-2009 בשעה 13:09.
|