לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 07-11-2004, 01:22
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
כתבה שיחזור סקירה - ההבדלים בין הבלוקים השונים של ה F-16

כתבתי סקירה זו בפורום הישן והחלטתי לפרסם אותה כאן שוב, ביחד עם מספר שינויים והוספות שנובעים מפרטים חדשים ששוחררו\הבנה טובה יותר שלי.

כשמדברים על מטוסי ה F-16 נהוג להישתמש במושג "בלוק". "בלוק" מציין סטנדרט מסויים, תקראו לזה "רמת שיכלול" אם תירצו. לדוגמא, מטוסי ה F-16 הראשונים שייוצרו וסופקו ללקוחות היו F-16A/B Block 1. אלו היו מטוסיי הבסיס לכל F-16 למיניהם שמוכרים היום. ההבדלים בין הבלוקים השונים הם בדרך כלל באוויוניקה, אך לעיתים מבוצעים גם שינויים חיצוניים ו/או מבניים (פירוט בהמשך).

ההבדלים העיקריים בין הבלוקים השונים הם:
F-16A/B Block 1 - טיסה ראשונה בשנת 1978. ניתנים לזיהוי בקלות ע"י הראדום השחור ומייצבי-הגובה הקטנים בכ 30% ממייצבי-הגובה של בלוקים מאוחרים יותר.
תמונה של בלוק 1 בלגי (שימו לב לראדום השחור ולמייצבי-הגובה הקטנים):

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

F-16A/B Block 5 - אין הרבה הבדלים בין הבלוק 1 לבלוק 5. ההבדל היחידי הנראה לעין הוא הראדום האפור (שכמובן הפך לסטנדרט בכל הבלוקים שיוצרו מאז) בגלל שטייסים התלוננו שבעת עריכת קרבות אוויר מדומים הראדום השחור מקל על הזיהוי הוויזואלי של המטוס. שאר ההבדלים הם שיפורים שונים להגברת באוויוניקה לשיפור האמינות והכשירות למשימות.

F-16A/B Block 10 - שוב, רק הבדלי אוויוניקה ללא שינויים נראים לעין.

F-16A/B Block 15 - בבלוק 15 נעשו מספר שינויים. ביניהם נעשו שיפורי אוויוניקה לשיפור הביצועים במשימות אוויר - קרקע וקרבות BVR (Behind Visual Range). השינויי אולי הגדול ביותר הוא הוספת שתי נקודות נשיאה בגחון המטוס, שצויינו 5L ו 5R. הדבר שינה את מרכז הכובד של המטוס, ולכן השטח של מייצבי-הגובה הוגדל בכ-30%. הדבר כמובן הוסיף יציבות למטוס, כולל יציבות משפורת בזוויות התקפה גבוהות. מאוחר יותר מטוסים אלו שודרגו ל (Block 15OCU (Operational Capability Upgrade. בלוק זה "קיבל" את המנוע האמין יותר F100-PW-220. המבנה שלהם חוזק, והם צויידו בתע"ל רחב-זווית. מאוחר יותר שונה השם, שוב, ל F-16C/D. מטוסי F-16 מבלוק זה יכלו לראשונה להצטייד בטילי ה AIM-120 Amraam ופודי ל"א.

תמונה: מייצבי הגובה הישנים לעומת החדשים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

F-16C/D Block 25 - בלוק זה מצוייד במכ"ם ה AN/APG-68. בעל Glass Cockpit הכולל 2 MFD ו FLIR. טילי ה AGM-65D Maverick גם כן נהפכו לקבילים עבורו. שינויים נוספים נערכו באוויוניקה. ההבדל החיצוני היחידי בין ה
F-16A ל F-16C הוא של F-16C יש אנטנה משולשת לפני הגה הכיוון, משמשת ל IFF\UHF. יש לציין של F-16C אירופאים, סינגפורים וישראלים יש בליטה נוספת, מאחורי הגה-הכיוון. של האירופאים היא מכילה מצנח המסייע לנחיתות קצרות. אצלינו בליטה זו מכילה ציוד ECM נוסף, תוצרת התע"א. הבדל נוסף הוא כמובן מייצבי הגובה המוגדלים.

F-16C/D Block 30/32 - שיפור אוויוניקה. ההבדל בין בלוק 30 ל 32 הוא שהבלוק 30 משתמש במנועי F110 של GE וה 32 משתמש במנועי F100 של PW.

תמונה: F-16C בלוק 30
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

F-16C/D Block 40/42 - יכולות טיסה בלילה ובכל מזג-אוויר משופרות. יכול לשאת את פוד ה LANTRIN (ולכן קיבל את השם Night Falcon). מצוייד בראדאר ה APG-68V(5). קיימת גם בקרת טיסה דיגיטאלית. כמו כן קיימים שיפורי אוויוניקה נוספים שלא פירטתי עליהם. יש לציין שדגמי ה D בחיל האוויר מצויידים בכני נסע מחוזקים כתוצאה ממשקל המראה גדול יותר ממטוסי D רגילים (בגלל ה"דבשת"). בבלוק זה הועברו אורות הנחיתה מדלת כני הנסע הראשיים לדלת כן הנסע הקדמי בשל התקנת הפודים.

תמונה: F-16C בלוק 40 נושא את פוד הלנטרין בטקס הגלילה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

F-16C/D Block 50/52 - שיפורים גדולים מאוד באוויויניקה. RWR ומכ"ם משופרים + מקלט GPS נכללים. כמו כן בלוקים אלה משתמש במנועים חזקים כתוצאה ממשקל המראה גדול יותר. יש להם יכולת SEAD משופרת. בלוק 50 משתמש במנועי F110-GE-129 והבלוק 52 במנועי F100-PW-229.

תמונה: אחד ממטוסי ה F-16C Block 50 הראשונים שנבנו.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה: F-16D Block 52\F-16DJ אמריקאי מציג את יכולת ה SEAD.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

+F-16C\D Block 50\52 - הרבה חושבים שמטוסי הסופה הם אותו הדבר כמו הבלוק
52+ הסטנדרטים. אבל מה שדומה זה בעצם הצורה החיצונית וחלק מהאוויוניקה. מרבית האוויוניקה של הסופות מיוצרת בישראל ע"י כמה מפעלים (ביניהם אלביט ותע"א) אז אפשר להגיד שהסופה יותר מתקדמת לכאורה מהבלוק 52+ הסטנדרטים. בלוק זה מכיל שינויים רבים מבלוקים קודמים, בינהם יכולת נשיאת JDAM, מכ"ם APG-68(V)9 בעל מפתח סינטטי (SAR), מערכות ל"א חדשות, CFT ועוד.

תמונה: +F-16C Block 52 יווני בפס הייצור במעלי לוקהיד-מרטין.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

F-16E/F Block 60 - נמכר כרגע רק לאיחוד האימרויות הערביות בציון F-16U.
השיפורים העיקריים הם פליר פנימי, "חליפת" מערכות ל"א להגנה עצמית, רדאר מתקדם המסוגל לעקוב אחר 6 מטרות אוויריות בו-זמנית, זע"ט (זיהוי עמית טורף) מתקדם ועוד כמה שיפורים.

תמונה: F-16F Block 60.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כמו כן, קיימות עוד הרבה מאוד גרסאות שונות של ה F-16 שלא מצויינות בסקירה זו. אם יהיה עיניין אנסה לפרט גם עליהן.

תמונות נלקחו מ www.f-16.net.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 07-11-2004 בשעה 01:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 07-11-2004, 14:02
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי iudaea_capta שמתחילה ב "תודה רבה, סקירה מעניינת מאוד."

ראשית, למיטב הבנתי ההגדרה לגבי בלוק היא שזוהי סדרת שינויים שאינה מגעת לכדי החלפת גרסה (A ל-C למשל).

הבלוקים שבידי ישראל:
75 המטוסים הראשונים, שנתקבלו בשנות השמונים המוקדמות, היו מבלוק 10. אלו המטוסים שתקפו את הכור, והם הוצבו בטייסות "הסילון הראשונה", "אבירי הצפון" ומאוחר יותר "הנגב". כאשר שתי הטייסות הראשונות הוסבו לברק, המטוסים הועברו לידי טייסת "נשר הזהב". מטוסי טייסת "הנגב" הועברו לטייסת "מגיני הדרום" (לשעבר "הכנף המעופפת") כאשר טייסת הנגב הוספו לסופה.

75 המטוסים הבאים היו ברק 1, והיו דגם C - בלוק 32/30. המטוסים הללו מוצבים בטייסות הכנף הצפונית ברמת דוד, והגיעו לארץ בחל מ-1987.
60 המטוסים הבאים היו מבלוק 40/42, וכונו ברק 2. מטוסים אלו מוצבים בטייסות בבסיס חצור, והגיעו לארץ החל מ-1991.
במקביל, הגיעו כמה עשרות מטוסי נץ מבלוק 5 מעודפי חא"א, לאחר מלחמת המפרץ, ושולבו בטייסות קיימות ובטייסת "עוף החול".
מטוסי הסופה, המוצבים בטייסת "הנגב" ובעתיד בטייסת "העטלף" הם מבלוק 50/52.

הערה: כל המידע נלקח מפרסומים פומביים, ובהם בטאון חה"א ו"ביעף" (ביחוד גליון 89, 2001-2002)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 07-11-2004, 13:51
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
A-16, F/A-16
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "אם תוכל לפרט מעט על הA-16"

בשנות ה 80 החל חה"א האמריקאי להסיב מטוסים מוקדמים יותר לדגם ה A-16, ובשנת 1989 נשמר הציון "בלוק 60" לגרסא זו, גרסאת CAS, Close Air Support ייעודית שהייתה אמורה להחליף את ה A-10. גרסא זו הייתה מצויידת בתותח 30 מ"מ, פודי 7.62 מ"מ וכנף מחוזקת. הסיבה העיקרית לביטול פרוייקט זה היא התחממות היתר של התותח והמסת החלקים הפנימיים בחלק הגוף השמאלי ואי-כושר דיוק בירי התותח.

בהתחלה הוסבו שני מטוסים מדגם A בלוק 15, ומאוחר יותר גם מטוס אחד מדגם C בלוק 30. כמות בלתי ידועה גם נצבעה מאוחר יותר בצבעי ה Euro 1\2 (צבעי הסוואה ירוקים-כהים).


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.habu2.net/vipers/lizard/CAS_C7.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.habu2.net/vipers/lizard/78-0008_HL_1.jpg]


דרך-אגב, התמונה שאתה מדבר עליה אינה קשורה לפרוייקט ה A-16. זהו F-16C מבלוק 25 שנצבע בצבע שחור לשם טיסות ניסוי בסכימת צביעה "Paintless Aircraft". זוהי למעשה טכנולוגיה שיושמה גם בהרקולס ובסי-קינג. במקום לצבוע את המטוס בצבע סטנדרטי מצפים אותו במעטה מיוחד המעניק חסיכה בהוצאות ובמשקל המטוס .
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 07-11-2004 בשעה 13:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 10-11-2004, 12:46
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
אי אפשר כ"כ להשוות
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי SKYHAWK102 שמתחילה ב "מה ההבדל בכלליות בין ה- F-16I לבין..."

בגלל שלגבי ה I לא פורסמו פירסומים מדוייקים לגבי המערכות שיותקנו בו, אלא רק בכלליות. לגבי הציון, ה F-16U מתפקד כמו ה I. זהו לא דגם רשמי, אלא מציין ייצור מיוחד ללקוח מסויים של דגם קיים. כך שלמעשה ה I הוא D שמיוצר במיוחד עבור ישראל, וה U הוא E/F שמיוצרים במיוחד לאיחוד האימרויות.

לגבי המערכות הקיימות בבלוק 60...
AN/ASQ-28 IFTS, Internal FLIR and Targeting System
חליפת ECM מובנית ALQ-165
מכ"ם AN/APG-80 "Agile Beam Radar" בעל AESA, Active Electronically Scanned Array
RWR מתקדם
מערכת MWS, Missile Warning System מסוג Passive Airborne Warning System 2 שמיוצרת ע"י... אלישרא ישראל (מערכת זו היא גם חלק מחליפת ה EW של ה I)
ועוד...

לעומת זאת, ב I שולבו הרבה מאוד מערכות ישראליות שיכולתם המדוייקת לא ידועה עדיין, כך שהיא אפשר לקבוע באופן החלטתי "מי יותר טוב" (כבר סגרנו בפורום שאין דבר כזה "מי יותר טוב" במטוסים. זה פקטור שתלוי בהרבה מאוד דברים).
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 10-11-2004 בשעה 12:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 01-04-2005, 20:22
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
אכן
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "אין הבדל ממשי"

קוריאה רכשה מטוסי F-16 בשלוש עיסקאות שונות (Peace Bridge I, II, III). תחת העסקה הראשונה הוזמנו 40 מטוסים מדגם C\D מבלוק 32 (שהפכו את קוריאה למפעילה הזרה הראשונה של דגמים אלו), כולם יוצרו בארה"ב. העסקה השנייה כללה 120 מטוסים מדגם C\D בלוק 52 (ה 12 הראשונים יוצרו בארה"ב, ה 36 הבאים יוצרו בארה"ב ולאחר מכן הועברו למפעלי Samsung Aerospace בקוריאה כקיט ושם יוצרו, ואילו 72 האחרונים יוצרו בקוריאה). העסקה האחרונה כללה 20 מטוסים מדגם C\D בלוק 52 שגם יוצרו בקוריאה, הפעם ע"י Korean Aerospace Industries.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:19

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר