30-03-2005, 20:38
|
|
L'enfer, c'est les autres
|
|
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,222
|
|
יש כאן כמה גורמים שאתה צריך לשקלל:
1. הכל תלוי בתכנון המכונית. כיום רוב המכוניות מתוכננות כך שמצב הנסיעה האידיאלי שלהן הוא 90~100 קמ"ש. אתה יכול לראות את זה בנתוני צריכת הדלק, שלעיתים גבוהים יותר בנסיעה עירונית מאשר בין עירונית, למרות שהמהירות נמוכה הרבה יותר בעיר. (וכן, אני זוכר שהם מחשבים גם הרבה עצירות)
2. מה שמשפיע במיוחד על צריכת הדלק במהירויות גבוהות היא התנגדות הרוח. במכוניות שלא מתוכננות בצורה אווירודינמית טובה, למהירות נמוכה יהיה יתרון.
בהמשך ל 1, מה זה "מתוכננות"? (בניגוד למה שמישהו מעלי אמר) אם המכונית "מרגישה טוב" יותר בהילוכים הגבוהים, כלומר הסל"ד נמצא בתחום האידיאלי שתכננו למנוע, נצילות המנוע תהייה טובה יותר. (לנפח המנוע אין קשר לסל"ד שבו הוא יעיל, הכל תלוי בתכנון המנוע. מה גם שבמצב אידיאלי הסל"ד הוא פחות או יותר בתחום קבוע, וההילוכים הם שמשתנים ללא הבדל בין מנוע קטן לגדול)
_____________________________________
..
|