לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 29-07-2009, 08:10
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
חייל מצטיין זכה לטוס במטוס קרב ולקה בהלם

איש קבע ששירת בחיל האוויר זכה להגשים חלום: לטוס במטוס קרב. אולם בעקבות החוויה הוא לקה בחרדה ולבסוף הוכר כנכה צה"לטיסה במטוס קרב נראית טוב בסרטים ובמפגנים אוויריים. אבל מה שנראה מבחוץ כמו רחיפה קלילה ומהירה, נותן תחושה אחרת לגמרי למי שנמצא בתא הטייס. ב', איש קבע בבסיס חיל האוויר בנגב, למד את העובדה הזו על בשרו.


מטוס קרב F-15 של חיל האוויר צילום ארכיון: פלאש 90בסך הכל הוא זכה להגשים חלום: כחייל מצטיין, ששירת בחיל כמעט שלושה עשורים, הוא קיבל צ'ופר - טיסה במטוס קרב. טיסה שלאחריה יהפוך לאדם אחר, שמתעורר עם סיוטים בלילה ומפחד ממקומות הומי אדם. טיסה שתוביל את מערכת הביטחון להכיר בו כבעל 50 אחוזי נכות, כפי שקרה השבוע.


זה קרה לפני כחמש שנים, כשב' היה בן 39. "הטיסה הייתה שגרתית והכל עבר בסדר", הוא שחזר, "עד שהטייס התחיל לעשות כל מיני קרבות אוויר, פניות חדות, התהפכויות וטיסות עם הראש למטה. לא הרגשתי טוב וביקשתי לנחות. הרגשתי שהכל מתהפך עליי, תקפו אותי פחדים, הייתה לי תחושה של מחנק, סחרחורות, והרגשתי שאני רוצה להקיא".

התקשה לישון בלילה
ב' נבדק במרפאת הבסיס, אך לא נמצא שהוא סובל ממחלה או מבעיה גופנית. הוא הלך לביתו, אבל התקשה לישון בלילה. למחרת, כשהגיע לבסיס, התקשה להיכנס למקומות הומי אדם ונתקף חרדה. הוא הופנה לטיפול אצל פסיכיאטר בכיר בבסיס, שנתן לו טיפול תרופתי נגד חרדות ודיכאון.


בשלב מסוים מצבו הנפשי השתפר, אך כעבור זמן קצר הידרדר שוב. הוא שוחרר מצה"ל בעקבות מצבו. לטענתו, מאז השחרור הוא לא עובד ואף איבד את החשק המיני.

הוא פנה לקצין התגמולים במשרד הביטחון, כדי

שיכיר בו כנכה צה"ל, אך זה דחה את תביעתו בטענה שאין קשר בין הטסתו במטוס קרב למצבו הנפשי. ב' לא ויתר, ובאמצעות עו"ד נועה רבינסקי רייכל הגיש ערעור לבית משפט השלום בבאר שבע.

הוא צירף לתביעתו חוות דעת של פסיכיאטר מומחה, שקבע חד משמעית כי ב' התגייס לצה"ל ללא שום בעיות נפשיות וכי הטיסה במטוס הקרב גרמה לו ללקות במחלת נפש.

השבוע, לאחר שורה ארוכה של דיונים, הסכים משרד הביטחון להכיר בו כנכה צה"ל. על מטוס, כל מטוס, הוא לא יעלה בקרוב.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/923/080.html
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 29-07-2009, 10:17
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "לא יודע.. לא ניסיתי לא את זה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
הסיפור, כאמור, די ישן. "בזכותו" נעצרו כמעט כל טיסות הצ'ופר במטוסי קרב (פעם זה היה נפוץ בהרבה), ולמעט חריגים מעטים, היחידים שעולים לטיסות שהם לא צוותי אוויר זה מי שיש לו אספקט הדרכתי בטיסה (רופאים מוטסים, מדריכות סימולטור, פקחי טיסה).

וגם ניר...
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 29-07-2009, 21:47
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
נצל"ש קטן
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "להערכתי, סטודנטים לאווירונאוטיקה"

האם נכון לומר שמהנדסי אווירונאוטיקה ללא ניסיון קודם בתעופה לא יוכלו לבצע את אותם התפקידים שמהנדסים בעלי ניסיון יוכלו לבצע? (למשל לעבוד במנ"ט במהנדסים מוטסים).

מהו העצה והביקוש הקיים היום בארץ למהנדסי אווירונאוטיקה? (בוגרי טכניון או מוסדות אחרים בעולם).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 30-07-2009, 05:57
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,238
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי porsche911 שמתחילה ב "[QUOTE=Fang] כשקראתי את הכתבה..."

למה לא מציידים את הנוסע בחליפה מתאימה ומסיכת חמצן?
שאלה טובה, לא רואים בסרט אבל אני מניח שנוסעי המושבים האחוריים כן מצויידים בחליפות תאוצה.
טייסי ה Blue angels ידועים כמי שמבצעים טיסות רבות שלהם ללא מסכות חמצן, לא יודע למה!
מילא הם טייסים מיקצוענים וניבחרים שיכולים בלי, אבל הסלבריטי שמאייש את המושב האחורי שלהם ממש לא מהתחום הזה ובכל זאת בלי מסכות. בסרט שהעלת הנוסע אפילו לועס מסטיק שאפשר להיחנק ממנו - נישגב ממני הדבר הזה!

ומה זה:
זה מתקן אימונים שנועד לבדוק ולאמן אנשי צ"א במצבים של עומס G, אתה רואה את מה שמשדרת מצלמה המותקנת מול פניו של הניבדק שמתעוותים ככל שעומס ה G גדל עד איבוד הכרה (G-LOC).
המתקן הצנטריפוגלי הזה בודק מה הסף הטבעי של כל ניבדק להיכנס למצב G-LOC, מלמד אותו לזהות מתי זה מגיע ואיך שיטת ההתמודדות עם התופעה (נשימות מהירות וכיווצי בטן) מונעת את זה או לפחות מקטינה את התופעה.

היו כבר אשכולות בנושא, תעשה חיפוש..


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 30-07-2009 בשעה 06:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 29-07-2009, 19:32
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,238
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי benihartmann שמתחילה ב "מניסיוני זהו סיפור חריג ונדיר."

אני בטוח שיפיקו לקחים מן המקרה המצער.
ובעתיד כשמישהו יקבל צופר , הוא יטוס במטוס תובלה או מסוק, לא במטוס קרב.

למה לא? בגלל מקרה אחד בודד או שניים או שלושה?
זה מקרה סטטיסטי קיצוני ולא צריך להקיש ממנו באופן גורף.
בחברות ביטוח יש אקטוארים שתפקידם לתרגם מקרים קיצוניים כאלה לפוליסות ביטוח, גם בצה"ל לוקחים בחשבון סיכונים אפשריים אבל בודאי שלא בגללם משביתים פעילות זו או אחרת.
לפי העיקרון הזה גם את צניחות הצ'ופר יש לבטל? אולי עוד צ'ופרים אחרים.
הערת צד: באופן סטטיסטי, הנסיעה לבסיס בו מתקיימת טיסת הצ'ופר היא מסוכנת יותר מהאפשרות שיקרה לצ'ופריסט משהו באמצע הטיסה.
אגב, גם במטוס תובלה או במסוק יש סיכוי שיקרה לו משהו...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 30-07-2009, 05:27
  ColMonty ColMonty אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.07.06
הודעות: 423
סיפור דומה קרה כבר לפני עשור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי FiReBall שמתחילה ב "חייל מצטיין זכה לטוס במטוס קרב ולקה בהלם"

עם רס"ר מצטיין שטס ב F-16 דו מושבי. הטייס משום מה החליט באותו יום שהוא צריך להראות לו את מעטפת הביצועים של המטוס עד לדרגה שהרס"ר צרח צרחות של כאב וסבל כאילו מישהוא דוקר אותו. בשלב מסויים אותו רס"ר איים שאם הטייס לא יפסיק את תמרוני ה G הקיצוניים הוא ימשוך את ידית ההפלטה מה שיגרום לפליטה של שניהם. ברגע שהטייס שמע את האיום הוא הפסיק את התמרונים וחזר לבסיס. מבק"א עשו על זה סרטון בזמנו והשתמשו בצעקות האימה שלו יחד עם תמונות מסחרור שטוח הארוע הזה גרם לעצירת טיסות למי שהוא לא צוות אוויר.
בזמנו מבק"א בכלל היו יצירתיים... השיר שהם צירפו לסרטון ההתרסקות של הצסנה עם עופרה חזה ז"ל היה השיר "אדמה".. של עופרה חזה.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:46

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר