04-09-2009, 03:39
|
|
|
|
חבר מתאריך: 10.08.05
הודעות: 343
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
הרבצ"ר מצפה מהרבנים הצבאיים להיות מעורבים בחיי היחידה. הוא לא מצפה מהם לקחת את תפקיד המפקד, אלא להיות עוד אוזן ועין עם קשב ותשומת לב.
|
בסדר גמור, ועדיין, הרתיעה מהרעיון קיימת, כיוון שהפגישות של רובנו עם הרבנות כוללות בדר"כ דאגה לחלק מסוים ביחידה, והטפה לשאר.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
הוא אומר א' ואתם מצפים שהוא יגיד ב'. כשהוא אומר ב' אתם כועסים שהוא לא אומר א'. נו בחייאת זאת בכיינות.
שפני - אני רוצה שתגיד לי באיזו פקודה נאסר על קצין שלישות להתעניין בנעשה ביחידתו. במקום להתבכיין תנצל את הכלי הזה.
|
הוא אומר א' ועושה A
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
כל הציפיות של הרבצ"ר מהרבנים הצבאיים הם אל"ף בי"ת:
1. מה רע שהרב ישתתף בפועל בפעילות היחידה? הוא קצין, במקרים רבים לוחם בעברו, חבל לבזבז יד שיכולה להחזיק נשק. בדיוק כמו שהקל"ג והקשר"ג גם אוחזים בנשק.
רב שלאעושה משא עם חיילי יחידתו, איך ידע מה עובר עליהם, מי הם ומה הם?
|
1. מצויין - כפי שכבר ציינתי - אם הוא בא לעבוד (ש"ג עם חייל/מד"ס עם המחלקה/מקום פנוי בנגמ"ש/טפ"ש, עבודה עם הממח"ג בסדנא/חילוצים וכו'), ולא להסתובב בין הרגליים. זה כמובן בעייתי אם הוא לא כשיר מקצועית. מה שמביא לשאלתך הבאה:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
2. מעורבות בתכנים המקצועיים - כמו שהקל"ג יודע וכמו שהקשר"ג יודע.. שוב. אף אחד לא אומר שהוא ידריך ירי בטנקים, אבל למה שלא יעבור מקצועות?
|
הרב חייב להתמצא בשגרת חייליו, כולל המקצועית, כדי שיוכל לתת פתרונות רלוונטים - וזו גם אחת הסיבות לחזרה של הרבצ"ר לשילוב יותר לוחמים במערך.
אבל בין התמצאות להתערבות (במיוחד כקצין) יש הבדל גדול. אין לי בעיה שיצטרף לפעילות/שגרה/אימון, כדי להכיר את רוח היחידה וליצור קשר בלתי אמצעי עם החיילים, ובהזדמנות זו גם לאתר בעיות הלכתיות ומוסריות, אבל כאן מסתיים תפקידו.
לגבי אמרתך על "החזקת נשק", אני נאלץ להזכיר לך, שהקל"ג והקשר"ג לא נושאים נשק כדי להלחם.
הם שם כדי לבצע תפקידים מאד ספציפיים.
למה הדבר דומה?
נגיד וקיים איום קרקעי חמור בבסיס שבו אתה משרת, וחוייבת להסתובב עם נשק צמוד.
אתה טוען שעוד יד שתחזיק נשק בטייסת, זה חיובי, ואני בהחלט מסכים. אבל אתה לא שם מלכתחילה בשביל להחזיק נשק, נכון?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
3. ת"ש - מעורבות הרב יכולה לסייע במתן פתרונות שמערכת הת"ש לעולם לא תוכל לספק. זה צריך להיות בתבונה ובזהירות, אבל זה כלי לטובת המערכת.
4. נפגעים - מובן מאליו.
|
מסכים, ובעניין הת"ש יש בהחלט מקום שיעבוד עם הרס"רים, במציאת פתרונות לא פורמליים.
אין מקום לדעתי למעורבות של הרב בעניין השלישותי של חיילים שלא ביקשו זאת.
אם הרב החטיבתי היה פונה אלי, לאחר שבירר פרטים אישיים עלי/על חייל שלי, ללא בקשה של החייל להתערבות כזו, לא הייתי מגיב על כך בנועם (בלשון המעטה).
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
5. ברה"ן - אתם יודעים למה יש כומר מוודה?
אני מכיר רב שמבחינתו לשמש גם ככומר מוודה לקתולים ביחידה ("זה הרבה יותר מעניין מהבכיינים שלנו, ובדיוק התקנו בבית הכנסת וילון.."), רב צריך להביא לידיעת הקב"ן שהוא מישהו שיכול לסייע במקרים רבים. מאחר וכבר ראיתי כמה מקרים שבהם רב סייע ותמך נפשית (ממש כמו חבר, רק עם דרגות וזקן) בחיילים, אני לא מבין מה הבעיה.
חינוך - מגוחך שמשרד החינוך יוציא פעילויות בנושאי דת בלי מעורבות של הרב.
|
הרב יכול לתמוך נפשית, ויכול לחנך, אבל אלו לא יכולים להחליף את הגורמים הממונים על כך.
זה שיש חוסר באנשי מקצוע ומודעות בתחום מסויים, לא אומר שצריך להרחיב סמכויות לתחום אחר על חשבונו.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
בסך הכל מדובר על מעורבות, לא בהשתלטות על תחומים של אחרים.
|
תיאורתית, זה מבורך, אלא שבשטח הדברים נעשים אחרת - הרב הוא גורם חטיבתי, לא יחידתי.
כיוון שכך, גם אם היה רוצה או מחוייב להיות מעורה ביחידה, ולהגיע להיכרות עם הנפשות הפועלות - זה לא אפשרי, מפאת היחס רב על חיילים של 1/2000.
חוץ מזה, שלצערי הרבנים מגיעים בדר"כ עם כוונות שונות מאילו שאתה והרבצ"ר מתארים. (ראה הערתי המודגשת בתחילת התגובה).
_____________________________________
פֶּתִי יַאֲמִין לְכָל דָּבָר וְעָרוּם יָבִין לַאֲשֻׁרוֹ
משלי יד:טו
~
|