לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 25-09-2009, 14:52
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי MSR שמתחילה ב "נכון, אבל זה לא נראה לי יעיל במיוחד"

בתור אחד שמעיד על עצמו כמבין במזקו"ם אתה בהחלט מפספס את העובדה שהמנוע (שבטנק הנ"ל הוא מאחור) בד"כ נמצא קרוב מאוד לממסרת ולהינעים, שהם בתורם מחוברים הישר לזר ההינע. אם תשים את המנוע של הטנק מאחור, ב-99% מהמקרים גם ההינע יהיה מאחור - להעביר מומנט לאורך הטנק מהמנוע (במקרה והוא נמצא מאחור) להינע מלפנים, זה לא רק לא יעיל והופך את הטנק לפגיע יותר, אלא גם מתכון בטוח לצרות...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 25-09-2009, 16:41
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "שאלת תם- מה כל כך נורא שההינע..."

שים לב לתגובה של GrimReaper פה באשכול - בשביל להעביר את המומנט מממנוע שממוקם מאחור להינע שממוקם מלפנים, צריך פיר (shaft) כלשהוא, מה שאומר שהפיר הזה צריך לעבור בתוך סביבה ממוגנת - כנראה בתוך גוף הטנק - מה שמן הסתם יתפוס הרבה מקום יקר מפז. מה גם, אתה חושף כך את הטנק לפגיעה בניידות שלו: כשהמנוע מעביר ישירות את המומנט לממסרת, והיא בתורה מעבירה את המומנט ישירות לזר ההינע וללא הארכות (כלומר, בצורה הנפוצה יותר), אתה מרכז את כל המכלול הזה בנקודה אחת יחסית קטנה בסביבת המנוע.
אם המנוע נניח, מאחור, וזר ההינע מלפנים ואתה מעביר את המומנט דרך shaft, אתה בעצם מותח את כל המערכת הזו לאורך הטנק וכך חושף אותה יותר לפגיעות, שכן כל פגיעה בתובת הטנק מעתה עלולה להשבית את הזחל שלך.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 26-09-2009, 10:07
צלמית המשתמש של Fik TV
  משתמש זכר Fik TV Fik TV אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.08
הודעות: 1,048
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "יפה, ובגלל זה שאלתי איך..."

הנעה אחורית במכונית זה בעיקר בגלל "ביצועים".
כשמכונית מאיצה, האף עולה למעלה, (ועוד יותר כשאר המכונית בעלת משקל נמוך) ואם היה זה הנעה קדמית, המכונית הייתה מאבדת אחיזה.
בהנעה אחורית פותרים באופן פשוט את הבעיה הזאת שכן כל המשקל עובר אל הגלגלים האחוריים בעת האצה, מה שנותן להם יותר אחיזה.

עוד סיבות אגב של העדפת הנעה אחורית מול קדמית, יכולות להיות אלה:
הנעה קדמית צריכה להשתלב בתוך מערכת הניהוג, סיפור קצת יותר יקר, מורכב, וכבד.
יש אפקט שנקרא torque steer, במכוניות הנעה קדמית חזקות, שהמומנט פיתול של המנוע וגל ההינע משפיעים לרעה על ניהוג המכונית, המשמעות היא פחות יציבות.
עוד אספקט זה חלוקת משקל יותר טובה, ואת זה אפשר לראות אצל מכוניות ספורט קצת יותר אקזוטיות, שבהן המנוע נמצא מלפנים, ותיבת ההילוכים נמצאת מאחור, בצמוד לדיפרנציול.
ואחרון חביב, מסורת. כן, מסורת. כי ככה היו מייצרים מכוניות הרבה שנים, אז ככה זה ישאר.
_____________________________________
Never Odd or Even

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 26-09-2009, 12:29
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,155
תעשה חשבון:
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "יפה, ובגלל זה שאלתי איך..."

היחס כח סוס לטונה משקל, במכונית משפחתית הוא בסביבות 80:1, ובטנק ממצע - 20:1 (אל תתפסו אותי בקוצו של יוד, אינני מדייק, וזה רק לצרכי הדגמת העיקרון). מכאן נובע, שאני יכול ללא מעיה מיוחדת, "לגנוב" מן המנוע 10-15% לצורך תיבת הילוכים אוטומטית, מזגן, וייצור חשמל לכל יתר השימושים. במכונית עטירת ביצועים, עם יחס כ"ס לטון של 200 ויותר, אני יכול בשקט להשתמש בהנעה אחורית על המחיר האנרגטי שבכך, לטובת ביצועים.
בטנק, לעומת זאת - עקב יחס הכוח הנמוך יחסית, כל אבדן שכזה הוא משמעותי מאד. מעבר לזה ישנו גם השיקול של בניית יחידת כח קומפקטית ככל האפשר, שגם תהייה פגיעה פחות ככל האפשר, וגם תהיה אפשרות להחלפתה המהירה והפשוטה בתנאי שדה, מבלי לפרק חצי טנק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 26-09-2009, 09:46
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי hagarblu שמתחילה ב "12 שנה על הטנק הזה."

גם לא צריך לטפל בו בכפפות משי - לא גירזת השבוע? לא נורא, מתי שיהיה לך זמן תגרז - הטנק יעבוד בסדר גמור גם ככה. הכלים האלה נועדו לעבודה מפרכת עם מינימום טיפולים ואמינות גבוהה - ככה לפחות פעם היו בונים אותם, אבל הצוות בפנים היה מסכן - לפחות ב-T-55 היה מפנ"ג, ובדגמים מאוחרים יותר הוא הועבר ל-2/3 קנה מה שגרם להרבה פחות חנק לצוות הטנק לאחר כל ירי.
לפני כמה שנים סינג'רו אותי לכמה ימי מילואים בימ"חים, ולא רחוק מהימ"ח עצמו בין כמה סוללות, מצאתי טיראן (לדעתי זה היה טיראן 6). הוא היה מופשט לחלוטין מציוד אבל אמרו לי שהנבלה עדיין מניע (בזכות הטריק של בלוני האוויר הדחוס בתא הנהג), וכשהסתכלתי לתוך הצריח הבנתי שאני אישית לא הייתי יכול להדחס לשם, והבנתי לגמרי מדוע הסובייטים היו שולחים אנשים נמוכים יחסית לשירות בטנקים האלה...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 26-09-2009, 11:47
צלמית המשתמש של hagarblu
  hagarblu hagarblu אינו מחובר  
ארל'ה בלומברג ז"ל, מנהל פורום הסטוריה וידיעת א"י
 
חבר מתאריך: 14.06.07
הודעות: 1,115
לגבי המפנג,
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "גם לא צריך לטפל בו בכפפות משי..."

היה לי מזל, והטירנים היו מוסבים, עם תותח שריר 105. פלוגת הטירן 6, הושארה עם התותחים המקוריים. עם ההסבה לטירנים,היה לנו גם קורס מטקים מקוצר על הכלי החדש, אי שם בשנת 78, שהתנהל בביר תמאדה, במנחת הנטוש. יצא לי לפקד על טירן 6 בתרגיל לילה פלוגתי,בקלה בלבד,והייתי המום מירי המקביל השוטף והרציף. היה זה גורייאנוב, אאלט.כאן מסתיימים היתרונות, ומתחיל הבלגאן: החל מן העובדה שהתותחן והמטק בצד שמאל, ההיפך ממה שהורגלנו בשוט קל ,המשך בנהיגה בלתי אפשרית עם סטיקים קשים ומערכת הילוכים לא אוטומטית, וכלה בצורך לעלות גבוה לעמדת ירי,בשל מגבלות הנמכה. כתבתי כאן,בעבר, על כך שהירי בטיראן, אולי בגלל שנבנה במקור לתותח אחר, היה חוויה מרעישה,והכלי ממש קפץ באויר. הוסף לכך את שיטת התמסורות: שטנגות חורקות, שנתקעות בדיוק כשאתה צועק: נהג אחורה מהר, ותקבל חוויה מפוקפקת. אה, כן, ונוסף לכך היו לנו שעות מנוע כמט בלתימוגבלות, כך שהתאמננו בלי סוף. אבל המזקום,? אין מה לדבר. מדהים.








.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 26-09-2009, 16:35
צלמית המשתמש של hagarblu
  hagarblu hagarblu אינו מחובר  
ארל'ה בלומברג ז"ל, מנהל פורום הסטוריה וידיעת א"י
 
חבר מתאריך: 14.06.07
הודעות: 1,115
השעמ.
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "היה שע"מ בלתי מוגבל בגלל שאלו..."

אין לי מושג למה, אבל עובדה שהתאמננו כמו משוגעים. היינו חט טירן צפונית יחידה, עם צוותים צעירם, מוסבי שוט, מן החט הצפוניות, 7 ו188.זמן מה היה המט שלנו זמיר, ההוא מכוח טייגר, כך שלא נראה לי שהיינו איזה כוח זניח לביום אויב, או לסתימת חורים. החלפים היו אכן זמינים,לדעתי בשל כמות רבה של כלים שאפשר היה לבצע בהם קניבליזם... כמו כן התהלכה אגדה,שצאושסקו, הרומני, מוכר מנועים חדשים כמנועי מכוני שאיבה אזרחיים. מנועים, אגב, הוחלפו כמו גרביים: בערך פעם באימון....יתרון נוסף שלא ציינתי, שהיה לטירן: מערכת המיסוך העצמי,אשר הועתקה אחכ עי בוני המרכבה.היחידה שלנו הופעלה במלחמת שלג, אך בשל החשש מפני דוצ לא הוכנסה לקרב.סגלים שלנו סייעו בחילוץ טנקים סוריים פגועים, ואף בצעו קורסים של צמפ לאנשי צדל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:27

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר