לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 07-04-2005, 15:32
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
תא הנהג..
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "דוקא לא ליד המקום שציינת...."

של T55 , סטיקים משוכים לאחור למצב "2".
ידית הילוכים (מימין) במצב ניוטרל.
דוושת הבלם (לחוצה במרכז), עם בלם יד משוך. בקיצור טנק בלום כמו שצריך.
הגולה שלפני ידית ההילוכים , הינה משאבת פמפום דלק ידנית לצורך ניקוז אוויר.
מדובר בטירן , שכן יש לו מסנן אבכ מסוג M8 מימין לנהג מאחורי ידית ההילוכים (תיבה לבנה)

הצנטוריון הוא שוט-קל ג' , בקרי תותחן מגח, מקני פליטה מיציקת שריון בסיפון המנוע , ואין לו שרוול טרמי על התותח (כי אז היה זה שוט-קל ד').
ידית צידוד (שחורה ) מצד ימין מוסבת ממגח, מחולל ירי מצד שמאל (ידית אדומה).
משאבת הגבהה ידנית של מגח משמאל לבקר התותחן (תפוח שחור עם הדק לחיצה אדום).
ניתן להבחין גם בתמונת פנים הצריח שהינו מצודד לשעה 4 , שכן ניתן להבחין במחיצת התלת"מ (תא לחימה/תא מנוע) . במצב צריח לפנים , ניתן בזוית כזו לראות את הנהג , ואילו כאן , הצריח מצודד אחורה.

מי אמר סטיקים לנגמחון/נגמשוט ולא קיבל ?
אין לכלים אלה סטיקים אלא כידון!

שלכם
מיכאל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 08-04-2005, 11:32
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,735
אוופס !!!! אני בוש ונכלם !!! טעות של טירונים.
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Uri Leizin שמתחילה ב "תיקון קטן"

בכל מקרה הצדק כמובן עמך.
וקצת על רקטות ה 240 מ"מ:
רקטות מדגם זה נתפסו שלל עוד במלחמת ששת הימים ועוררו עניין בקרב מקבלי ההחלטות היות ומדובר היה במערכת פשוטה להפעלה ויעילה מאוד מבחינת האפקט שהיא יוצרת בשדה המערכה היות וביכולתה היה לשגר מטח מהיר של 12 רקטות בעלות רש"ק נפיץ כבד (הרש"ק הנפיץ הכיל כמעט 30 ק"ג של T.N.T) לטווח של כמעט 11 ק"מ.
הרקטה משוגרת באמצעות מה"ר אשר ניצת חשמלית ומיוצבת סחרור במעוף ע"י 16 פיות ונטוריות מוטות בהיקף טבלת הבסיס.
הרוסים בשעתו ייצרו שני דגמים לרקטה זו הנבדלים ביניהם במשקל החנ"ם שברש"ק אשר הוקטן באחד הדגמים משמעותית לטובת הוספת פרופלנט למנוע להגדלת הטווח(לא באופן משמעותי).
הרקטות ומערכות ההפעלה נלמדו בארץ כשסדרות מבצעיות ראשונות החלו להמסר לצה"ל כבר בראשית שנת 1970 (אם איני טועה).
הרקטות יוצרו בתע"ש והן הותאמו לנשיאת מרעומי ארטילריה מערביים במקום המרעומים הרוסיים המקוריים (מדגם V 24\25).
בתע"ש יוצרו אף רקטות בעלות רש"ק זרחן פרט לרש"ק הנפיץ הבסיסי.
שני ארועים \ציוני דרך חשובים קשורים לרקטות אלו בארץ:

האחד הוא בכך שישראל היתה למעשה המדינה הראשונה במערב שצבאה פיתח ועשה שימוש מבצעי במערכת מטל"ר ע"פ המודל הסובייטי !
ואילו ההישג השני הוא בכך שרקטות אלו היו פריט התחמושת הראשון שנופק לצה"ל באריזת קלקר ייעודית !!!..... נתון משמעותי ומדהים כשלעצמו לא???.......

רקטות ה 240 מ"מ שימשו כפלטפורמה אשר עליה התבססו הפיתוחים העתידיים של תע"ש בתחום המטל"ר כשהדגם הבא אחריהן היו רקטות ה 290 מ"מ \ "עברי" וכן הלאה.......
כיום קיים העתק איראני לרקטת ה 240 מ"מ הבסיסית המכונה "פאלאק 1".

בתמונות נראית משאית ייעודית לשיגור הרקטות כשבתמונה התחתונה נראה במרכז המסגרת העגולה המגע החשמלי שנועד להצתת המנוע:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לבני.

נערך לאחרונה ע"י לבני בתאריך 08-04-2005 בשעה 12:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 08-04-2005, 14:46
  Uri Leizin Uri Leizin אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.03
הודעות: 392
ועוד תיקון קטן
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "אופס , לא ראיתי שכבר ענו.."

יש הבדלים נוספים בין BTR-50 וטופז צ'כי: לטופז יש 2 "מפרצים" מקדימה (לכל דגמי BTR-50, חוץ מרכב פיקוד BTR-50PU, יש רק "מפרץ" שמאלי), והם גם שונים בחימוש - לטופז יש גם תול"ר T21. עוד על BTR-50 וקצת על טופז: http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/row/btr-50.htm
באשר למרווח פנימי - זהו נגמ"ש מחלקתי, ולא כיתתי, והוא אמור להוביל 20 לוחמים במקום 8. וכשלתוך כופסא זאת נכנסים 20 לוחמים על ציודם ועוד שני אנשי צוות, זה בטח נראה הרבה יותר צפוף.
באשר לשימוש הכלי במלחמת יום כיפור - אני יודע שהיו איזה 10-15 כאלה בצה"ל לפני המלחמה - כולם ב"דוב לבן". כנראה שעוד כמה נתפסו במלחמה והוכנסו לשירות אחריה. בכל מקרה, אם זהו כלי שעבר הסבה לציד צה"לי - סימן שהוא לא לקח חלק בלחימה על הגולן מצידינו, אלא הובא אחר כך לאיזה שטח אש. מה שכן - קיים סיכוי לא קטן שזה כלי מ"דוב לבן", אחד הכלים הראשונים שחצו את התעלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 09-04-2005, 22:05
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
שוטים ורמת הגולן, המון נוסטלגייה. תודה לבני.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "סליחה - מי שכח כאן טנק??? תמונות יפות מרמה"ג ... לחובבי השריון."

תנו מבט נוסף בתא התותחן של השוט ג'. מיכאל תיאר בדייקנות את הפרטים השונים ומקורם, איזו סביבת עבודה צפופה שהפכה לצפופה אף יותר בשוט ד'. ידית הצידוד מימין אמורה להיות נעולה פנימה ולא לנוע כאשר הצריח מצודד למעשה כדאי תמיד להזהר ממנה, ידית הירי חרום מימין נמצאת על התותח עצמו והיא ושאר המכלול עולים ויורדים עם תנועות התותח. עכשיו תארו לעצמכם ירי בתנועה, הצריח מסתובב, התותח עולה ויורד ועימו הכוונת התותחן צריך לזרוק מבט לטען לראות שהוא במקומו, להצמיד את העין ולירות בתוך כל ההמולה הזאת. אני בטוח שמשרד העבדודה לא היה מאשר את הבטיחות והגיהות של מקום עבודה כזה :-). בשוט א' בעל הצידוד החשמלי (מערכת הגברה של נורות כמו ברדיו עתיק) היה כל כך הרבה מקום לתותחן שהיו שהוסיפו תנור סלילים 24V שהושאל מאוטובוסים ישנים של אגד, בשוט ג' היה מספיק חם באדיבות מערכת בקרת הצריח ההידראולית שאף ירקה על התותחן כמויות לא מבוטלות של שמן...

בקשה למיכאל ואולי למישהו אחר שירים את הכפפה ומיכאל יאשר. דובר כאן על כתבות מ"שריון" שרובנו נשמח לקרוא. זה יכול להיות נחמד לקרוא חלק מהן כאן כמו זאת המדוברת בשרשור זה ואולי זה אף יהווה טיזר או פרומו שיעודד מינויים חדשים.

תודה
טל
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 11-04-2005, 21:11
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
השמן ההידראולי וחוברות "שריון"
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "מיכאל, האם אתה מכיר במקרה את המהנדס שהצליח ללהנדס את בקרת הצריח ההידראולית לשוט?"

המהנדס שתכנן + עוזריו הם חברים טובים. עם אחד מהם אני אף עובד כיום. הם פשוט רצו להמאיס את השוט על הצוותים שכן כולם הינם ................מגחניקים.
לגבי השמן שבתמונה , :
א. נראה לי יותר כסולר.
ב. שמן הידראולי לצריח לא "נשפך" בכמויות כאלה .
ג. נראה כמשטח שספג נזילות רבות.
ד. כל התשובות נכונות.
ה. למה מחקת את הפרצופים ?

לגבי החוברות , דאגתי שסרפד ויוסיפון יקבלו את כל האינוורטר. אך לפני שמתחילים לסרוק , עדיין בודק את נושא הכתבות בוורד. אחזור אליך בנושא.
ברעות ועוד איך
מיכאל

נערך לאחרונה ע"י gm4450 בתאריך 11-04-2005 בשעה 21:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 11-04-2005, 21:49
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
להמאיס את השוט? מי שפקפק שלחנו אותו להחליף מוט פיתול והוא חזר משוכנע...
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "השמן ההידראולי וחוברות "שריון""

הטנק הזה היה משהו מיוחד.
למרות אין סוף טיפולים והחלפות הוא התיז כל כך הרבה שמן הידראולי שבריצפה התחתית הייתה שלולית של ממש. לטובת הצילומים הסענו אותו לאחור על מנת לחשוף את השלולית על המשטח, שים לב לבחור השמאלי ביותר ולמה שמונף בידו.

ובנוגע לחברייך, עד היום אני מחייך שאני נזכר במטר הקללות שטכנאי הצריח הרעיף עליהם בבואו להשחיל את אחד מהצנורות עם עשרות הכיפופים המשונים לתוך הצריח. היה זה בהחלט ספגטי מעניין שלפחות את חלקו היה כדאי להחליף בצנורות לחץ גמישים. (כמו שנעשה לקרור האלטרנטור עם אתה מכיר את הסיפור). טיפה יותר ברצינות, זאת הייתה מערכת נהדרת שהתקלות היו היוצא מן הכלל המעיד על הכלל ולא להיפך.

הסתרתי את הפרצופים שכן איני בקשר עם רוב המצולמים ולא אפרסם את פניהם בלי אישורם.

טל

ודרך אגב נוסף :-)
המהנדס של כסא הגנן גם באזור?
כסא הגנן בשוט היה בעל נטיות אובדניות להשתחרר מהטנק ולהפוך לכסא מפלט גרוע במיוחד. חבר טוב שלי מצא עצמו תלוי על השרשרת האחרוית שפניו תלויות מול הזר המניע. חבר אחר סיים את מסלול הצוות על כנף כלי הסיפון.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 12-04-2005, 02:01
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
מערכות בקרת צריח חשמליות לא היו בשלות מספיק באותה התקופה.
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי Elad E שמתחילה ב "מיכאל וטל, למה בעצם החליפו את..."

המערכת החשמלית של השוט היתה מאוד מוגבלת מכמה בחינות. ראשית האמינות שלה היתה נמוכה והיו לה הרבה תקלות במערכת ההגברה והפיקוד ה"מוח" אשר התבססה על מנורות (כמו ברדיו עתיק). שנית צריכת החשמל הייתה נוראית ביחס לתפוקה וזה עוד ללא מערכת יצוב. הבעייה השלישית הייתה שהמערכת היתה איטית יחסית. והבעייה האחרונה היא שלא היה לה צידוד עדין יעיל כך שהתותחן היה צריך להשתמש בצידוד הידני לשים על המטרה.
המערכת ההידראולית היתה הרבה יותר מהירה ואמינה ואפשרה הוספת מערכת יצוב יעילה. בעיית השמן הדליק נפתרה חלקית במעבר לשמן דליק פחות.
התפתחות המנועים החשמליים והאלקטרוניקה אפשרה לחזור למערכת בקרת צריח חשמלית בסימן 3.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:46

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר