19-06-2009, 14:36
|
|
|
חבר מתאריך: 10.10.07
הודעות: 2,500
|
|
אין שני מקורות מתח.
יש מקור מתח אחד, עם התנגדות טורית מסויימת (התא הסולרי), ויש עומס (הסוללה בזמן טעינה) שגם לה יש התנגדות טורית.
בסוללת עופרת בזמן טעינה, המתח לא צריך להיות גבוה מ 14V. כאשר תא אחד או יותר בסוללה חלשים, זה מתבטא בעלית ההתנגדות הטורית של התא, כלומר - נניח שלסוללה תקינה יש התנגדות טורית של 0.05 אום, ומתח מקסימלי של 13.8V, אזי בטעינה של 4A אתה תמדוד 14V (כשהסוללה טעונה לגמרי), ואם תפסיק את הטעינה - תמדוד 13.8V.
בסוללה לא תקינה, נניח שההתנגדות עלתה ל 10 אוהם. במצב זה זרם טעינה של 0.5A יתבטא במתח של 5V על ההתנגדות הטורית, ורק 11V על התאים (וכך אתה מודד 16V). אם תפסיק את הטעינה ותמדוד מתח על הסוללה - תוכל לראות כמה התפתח על התאים.
יתכן שכמה מחזורי טעינה/פריקה יצילו את הסוללה, אם כי היא לא תתפקד כסוללה חדשה.
_____________________________________
Elim
|