18-02-2020, 17:03
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,241
|
|
ומשהו שמשך את תשומת הלב בסרטון הנפלא הזה - חץ ז"ל מדבר על נוחות הקוקפיט והכיסא של הפנטום.
במטוסי דור 3 שמו דגש יותר על וורסטיליות, עוצמת מנועים, כושר נשיאה וכו' ופחות על נוחות הטייס והנדסת אנוש.
זה מה שהיה אז ובכל זאת טסו, נילחמו וגם ניצחו - כל הכבוד להם.
ישן מול חדש: קוקפיט פנטום מול קוקפיט מאסטר (צילמתי בבסיס Tanagra ביוון בשנה שעברה)
ההבדלים באבולוצית הקוקפיט בין הדורות הם לא רק בגודל הקוקפיט והמרחב של צוות המטוס אלא גם ניהול ע"י מחשב משימה (חלק מהמערכות), נוחות וזוויות הכיסאות, מערכת ההפלטה, תנוחות הידיים ונגישות המתגים (HOTAS), צגים דיגיטליים צבעוניים מול שעונים אנלוגיים, יכולת תפעול במצבי קיצון (G גבוה), איכות מיזוג האוויר, הפנורמה החוצה, מערכות תומכות חיים..
במטוסי דור 4.5/5 יש כבר צג מגע גדול, פיקוד קולי, קסדה חכמה, המחשב שולט על רוב מערכות המטוס ועוד'
בעתיד (דור 6 או אולי כבר בשדרוגי דור 5?) המחשב ינטר גם את מצבו הפיזיולוגי של הטייס כחלק מהנתונים שיצטרך לקחת בחשבון בכל רגע נתון (באמצעות כפפה חכמה)
|