לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה "ונדמה לי בכל מה שאומרים ישנו אבק תבונה" (רחל שפירא) חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > סטודנטים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 11-11-2009, 23:24
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הקרדינל שמתחילה ב "שאלה בפיזיקה בנוגע למערכות ייחוס והטרנספורמציה של גליליי"

בעקרון אתה יכול לבחור באיזו מערכת ייחוס שבא לך, זה כל הקטע עם מערכות ייחוס
אתה צריך פשוט לשנות את הנתונים בהתאם למערכת איתה אתה עובד

נסתכל לדוגמא על השייט הראשון, נתונה לך מהירותו ביחס למי הנהר, ונתון לך המרחק ביחס לקרקע, כך שאתה יכול:
1. לבחור במערכת הייחוס של מי הנהר, ולבדוק כמה מרחק הוא עבר ביחס למים
2. לבחור במערכת הייחוס של קרקע, ולבדוק מה מהירותו ביחס אליה

כיוון שנתונה לך מהירות המים, עדיף לדעתי ללכת על האפשרות השנייה, כי אז אפשר להשתמש בוקטורים כדי למצוא את המהירות
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


לגבי השייט השני, בתחילת דרכו הכי פשוט להסתכל במערכת המים
מהירותו שם נתונה (u) ודרכו שם גם נתונה (d)
שים לב, במערכת המים השייט הראשון נע ישירות צפונה, משמע עבר בה דרך d

ובהמשך דרכו (הריצה על הקרקע) אפשר לעבור פשוט למערכת הקרקע


זהו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 12-11-2009, 18:00
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי הקרדינל שמתחילה ב "עוד שאלה בפיזיקה"

כנ"ל עבוד עם וקטורים כדי למצוא את המהירות

נסתכל במערכת קרונית 1 (כי אנו רוצים למצוא את מהירות קרונית2 לפיה)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

פה נשתמש יותר במתמטיקה של וקטורים
  • דבר ראשון, ברור כי מהירות קרונית2 ביחס לקרונית1 היא סכום הוקטורים בציור, משמע [TEX]v_2 - v_1[/TEX]
  • דבר שני, הדרישה היא שוקטור זה יהיה בכיוון y'‎, משמע מאונך לוקטור [TEX]v_1[/TEX] (וגם ל[TEX]- v_1[/TEX] שבציור), על כן המכפלה הפנימית ביניהם היא 0 (וקטורים אורתוגונליים), בנוסחא: [TEX]\left( v_2 - v_1 \right) \cdot v_1 = 0[/TEX]

נפתח קצת.. ונזכור כי: [TEX]\vec{v}\cdot\vec{u} = \|v\| \|u\| \cos (v , u )[/TEX] (וכן [TEX]\vec{v}\cdot\vec{v} = \|v\|^2[/TEX])

[TEX]0 = \left(v_2-v_1\right)\cdot v_1 = v_2\cdot v_1 - v_1\cdot v_1 = \|v_1\| \|v_2\| \cos (v_1 , u_2 ) - \|v_1\|^2 = \|v_1\| \cdot \left( \|v_2\| \cos (v_1 , u_2 ) - \|v_1\| \right)[/TEX]
[TEX]0 = \|v_2\| \cos (v_1 , u_2 ) - \|v_1\|[/TEX]
[TEX]0 = 175 \cos (v_1 , u_2 ) - 35[/TEX]
[TEX]\cos (v_1 , u_2 ) = 0.2[/TEX]
ועל כן הזווית ביניהם שווה 78.46°
מה שאומר שהזווית בסימן שאלה היא ‎180° - 45° - 78.46° = 56.53°


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 12-11-2009 בשעה 18:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 12-11-2009, 21:05
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי הקרדינל שמתחילה ב "זה לא המשולש שציירת, אלא..."

הציור שלי מסתכל מנקודת מבטה של קרונית1
מנקודת מבט זו, כל העולם נע בכיוון [TEX]-v_1[/TEX], לכן צריך להוסיף וקטור זה ל-[TEX]v_2[/TEX] כדי לקבל את תנועת קרונית2 ביחס לנקודת מבט זו



עריכה: תחשוב לדוגמא באופן חד-מימדי
נניח שקרונית1 נעה במהירות 15 מ"ש ימינה וקרונית2 נעה במהירות 10 מ"ש ימינה גם (שניהם ביחס לקרקע)
אם כן, מה מהירותה של 2 ביחס ל-1?
תשובה: מנקודת מבטה של 1, כל העולם נע שמאלה במהירות 15 מ"ש (‎-15 מ"ש), לכן צריך להוסיף וקטור זה ל‎10 מ"ש של קרונית2, ‎10 - 15 = -5‎
כלומר במערכת 1 קרונית2 נעה במהירות 5 מ"ש שמאלה (בגלל המינוס)


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 12-11-2009 בשעה 21:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 13-11-2009, 00:09
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי הקרדינל שמתחילה ב "מכפלה סקלרית של ווקטורים..."

אופס.. התכוונתי כמובן למכפלה סקלרית (בגלל זה כתבתי "שהבאתי"..), מכפלה וקטורית מסמנים ב-X‏ (cross product) להבדיל מסקלרית שמסמנים בנקודה (dot product)
עכשיו לאחר שהבנתי למה התכוונת, כן, המכפלה הווקטורית ביניהם צריכה להיות 0
וכן, זה אומר שהזוית בין מסילת קרונית 2 לצד השלילי של ציר x היא ‎-45°‎

אם אתה רוצה באופן יותר מתימטי:
[TEX]\begin{center}0 = \vec{v_1}\times\left(\vec{v_1}+\vec{v_2}\right) = \vec{v_1}\times\vec{v_1}+\vec{v_1}\times\vec{v_2} = 0 + \vec{v_1}\times\vec{v_2} \\ \Downarrow \\ \sin (v_1, v_2) = 0 \\ \end{center}[/TEX]
מה שאומר שהזוית היא 0°, או 180°, אך ברור שהאפשרות השנייה היא הנכונה..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:06

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר