08-12-2009, 09:41
|
|
|
חבר מתאריך: 05.03.09
הודעות: 1,754
|
|
משרד התחבורה מציג: הסעות חינם מנתב"ג לתל אביב ונתיב עם "אגרת עקיפת פקק" בכביש מס' 1
בכל בוקר חוזרת התמונה על עצמה. פקקי ענק בכביש ירושלים-תל אביב, בכביש 4 ובנתיבי איילון, בכניסה לתל אביב. תורים ארוכים של כלי רכב זוחלים אט, בקצב של כמה קילומטרים בכל שעה. לא מעט עצבים, בעיות זיהום אוויר, וכסף רב שמבוזבז - הכל בגלל הפקקים.
אבל בימים האחרונים מתקדם בקצב מואץ אחד הפרויקטים הלאומיים שאמורים לשנות את המצב: נתיב התחבורה הציבורית בכביש ירושלים-תל אביב וחניון ענק, הממוקם סמוך לנמל התעופה בן גוריון.
המטרה: ליצור מספיק חלופות לציבור הנוסעים כדי שלא יעמדו בפקקים. מלבד הרכבת שחולפת במקום, הממשלה הקודמת אישרה הקמת נתיב תחבורה ציבורי בכביש 1, שיתחיל סמוך למחלף שפירים וימשיך לשני יעדים: מחלף השלום בנתיבי איילון בסמוך לקריה, ומחלף ארלוזורוב בסמוך לבורסת היהלומים ברמת גן.
על פי התוכנית, נהגים שירצו להיכנס לתל אביב ולא להיתקע בפקקים יוכלו לחנות את מכוניתם מחוץ לעיר, בחניון הענק המוקם בסמוך לנתב"ג, ללא תשלום. משם, כל כמה דקות ייצא אוטובוס מהיר שיעשה את הדרך בנתיב הציבורי הפנוי תוך 11-10 דקות ויוריד את הנוסעים במחלף השלום או במחלף ארלוזורוב. על פי התוכנית שגובשה במשרד התחבורה החנייה בחניון, כמו גם הנסיעה ב"שאטל", תהיה בחינם.
נהגים שירצו להשתמש גם הם בנתיב התחבורה הציבורית המהיר, ייאלצו לשלם עבור כך "אגרת עקיפת פקק". זו תשתנה לפי שעות היום והפקק בנתיבים הרגילים בכביש. כך שבשעות הבוקר העמוסות, שבהן הפקק בכביש כבד, גם תשלום האגרה יהיה גבוה יותר (בין חמישה שקלים לשלושים שקל, בהתאם לעומס). המטרה ברורה: לעודד נהגים נוספים לבחור בחניון החינם וה"שאטלים" ולא להיכנס עם רכבם לתל אביב.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/...&loc=5&tmp=8748
|