24-01-2010, 22:27
|
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
|
|
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,894
|
|
ישנם שלושה סוגים של שמני מנוע:
מינראלי, חצי סנטטי, וסינטטי מלא.
מינראלי עשוי מנפט גולמי מזוקק, התכונות שלו הם שבחום השמן מעלה צמיגות, מתחמצן מהר ומאבד מהתכונות שלו, ורמת התוספים בו נמוכה, למעשה זהו שמן מיושן.
שמן סינטטי מלא, הוא שמן שנחשבת לאיכותי ביותר, התכונות שלו הם שהצמיגות נשמרת לאורך זמן בקור ובחום, והשמן מתחמצן פחות, השמן הזה עשיר בתוספי שמן שעזרים למנוע שחיקה ולשמור על התכונות של השמן.
שמן חצי סנטטי הוא שמן שמכיל גם שמן מינראלי וגם שמן סינטטי, והמטרה היא לקבל תכונות משני העולמות של השמנים, יש תכונות בשמן מינראלי שאין בסינטטי מלא, ויש תכונות בסנטטי מלא שאין במינראלי, אז למעשה חצי סנטטי הוא שמן די סטנדרתי ומתאים לרוב המנועים, כמובן שיש לעיין בהוראות היצרן.
ישנם יצרנים שמחליטים שלמנוע מסויים יכנס אך ורק שמן מנוע סינטטי מלא או חצי סנטטי.
השימוש בסוגי השמני מנוע מתבצעים אך ורק לפי הוראות היצרן.
עוד דבר קטן, המספרים 10W40 מציינים את הצמיגות של השמן בחום ובקור.
0W30 יהיה שמן דליל מאוד שמיועד לטמפ' קרות(מתחת לאפס).
צמיגות 5W30 היא גם לטמפ' קרה ויש שימוש איתו אצלינו ברץ כי יצרנים מסויימים החליטו כך.
5W40 הוא שמן עם טווח עבודה רחב, מתאים גם לטמפ' קרה וגם לחמה בינונית.
10W40 מתאים בעיקר לאקלים כמו בארצינו.
20W50 נחשב לשמן בעל צמיגות גבוה, המתאים לאקלים חם מאוד.
בקיצור היצרן ו/או היבואן יקבעו את סוג השמן וצמיגותו ע"פ האקלים, והדרישות יצרן.
אין לערבב בין סוגי השמנים משום שכל שמן מגיב אחרת וזה יוצר תערובת לא כ"כ טובה.
יקיר.
|