לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-01-2010, 12:36
  amitaikl amitaikl אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.10.04
הודעות: 1,404
סורקי גוף בשדה התעופה

באנגליה מאמצים סורקים לכל הגוף בשדה התעופה.
התלונות הן כי הסורקים מאפשרים לראות את הנסרקים כשהם עירומים.
הבעיה היותר גדולה היא שהם לא מצליחים לזהות את מרכיבי הפצצה! לינק החל מ2.07
בעברית פורסם היום גם בדוח טכנולוגי של כלכליסט ע"י יוסי גורביץ


ואם אתם לא מנויים על הניוז לטר הנפלא הזה (שלא לדבר על הרסס) אז ממש ממש כדאי (גילוי נאות: אין לי שום קשר כזה או אחר עם כלכליסט להוציא הניוז לטר שלהם)
_____________________________________
"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 24-01-2010, 21:31
  nitch nitch אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.06.08
הודעות: 368
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי luben_gulu שמתחילה ב "מעניין, אני לא חושב שאדם מהישוב יצליח בכך"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי luben_gulu
על כל פנים אני לא מצליח לזהות.

אני נוסע מתמיד למדי בקו תל אביב-ניו יורק, ואחת ההטבות הנלוות היא קדימות בבחירת המושבים בטיסה.
יש מושב קבוע שאני מעדיף מסיבות מסויימות, ודואג לשריין כל טיסה. פעם אחת, מס׳ ימים לפני הטיסה, גיליתי שהוזזתי למושב אחר. לאחר שקצפי יצא על נציגת קונטיננטל, היא לא הסכימה להחזיר לי את המושב, אבל ארגנה לי מושב טוב אחר. כשהמשכתי להתעקש על הסיבה לשינוי, היא לא הייתה מוכנה לומר לי בפירוש מה היא, אבל ציינה שדברים כאלו קורים כשצריך מושב לאייר מארשל (המינוח האמריקאי למאבטח טיסות).
בטיסה עצמה ישבתי במושב שצופה על המושב המדובר, ולידי ישב זוג יהודים אמריקאים שעברו מזמן את גיל שמונים בדרכם לביקור קרובים בארץ. במהלך הטיסה, האישה הצביעה ללא פרובוקציה מצידי על הבחור שישב במושב ההוא וציינה שהוא אייר מארשל לפי ההתנהגות.

מוסר השכל, אם קשישה יהודיה מבני ברית מסוגלת, כל אחד יכול.*
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 24-01-2010, 16:18
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי צנחן1 שמתחילה ב "שום מכונה לא יכולה להחליף את..."

מסוכן ולא נכון להשליך מהסיטואציה בנתב"ג על נמלי תעופה גדולים בעולם.

שיטת האבטחה הישראלים נסמכת המון על פרופיילינג שמהווה סינון ראשוני לשיטת התשאול המהוללת. פרופיילניג אפקטיבי רק כאשר ניתן בקלות יחסית לבודד קבוצה, או זו שרוצים להכניס או זו שרוצים להשאיר בחוץ ובישראל הקבוצה שמבודדים היא הישראלים. בגלל נסיבות פוליטיות נתב"ג הוא גם לא כל כך נקודת מעבר, רוב העוברים בו או מתחילים או מסיימים את מסעם בישראל.

הישראלים קלים יחסית לבידוד, אמנם המגוון האתני נרחב למדי אבל העיברית שפה נדירה. אני למשל, יליד הארץ עם עור ועינים בהירים מעולם לא זכיתי למבט שני מהמאבטחים לאחר שנישאלתי מאיפה הגעתי וזאת למרות שבהחלט טסתי בגילאים בהם יכולתי להחשב כסיכון פוטנציאלי.

בנמל תעופה אמריקאי עוברים המון זרים משפע מדינות שלא לדבר על כך שהאמריקאים עצמם כבר מזמן אינם קבוצה הומוגנית וכמות המבטאים (שלא לדבר על מיליונים ששפת אימם בכלל לא אנגלית) אינסופית.

גם אם נניח שהסיכון העיקרי בה כיום ממוסלמים, הנחה מסוכנת לכשעצמה כי היא עלולה להתעלם מאנומליות שיש להן תקדימים וכשמדובר באובדן פוטנציאלי של מטוס נוסעים עם עד למעלה מחמש מאות נוסעים אתה לא ממש יכול להרשות לעצמך להתעלם מהאנומליות הללו אבל גם אם נניח שהסיכון העיקרי הוא ממוסלמים יש לפרופיילינג בעיה - מוסלמים גם הם לא קבוצה הומוגונית, לא אתנית, לא לאומית ולא מבחינת השפה. אם אתה רוצה לסנן מוסלמים אתה, אפקטיבית, צריך לסנן את כל המזה"תים, האפריקנים ויוצאי דרום אסיה (הודו, פקיסטאן וכו'). מאבטח אמריקאי ממוצע לא ידע להבחין בין יפאני, סיני וקוריאני לבין מלזי ואינדונזי אז עכשיו נצתרך לסנן גם את כל המזרח אסיאתים ולמעשה כל מי שהוא לא אירופאי מובהק (גם דרום איטלקים, רומנים ושאר יוצאי הבלקן יכולים לבלבל). גם סינון לפי פספורטים מפוקפק לנוכח מספרי המוסלמים באירופה כיום.

בקיצור, למרבה הצער, ספק אם יש תחליף למכונות המגעילות הללו (בנוסף כמובן לשלל האמצעים האחרים שתשאול הוא אכן אחד מהם).
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 24-01-2010, 20:33
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
דברייך נכונים מאד !
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "מסוכן ולא נכון להשליך..."

היוהרה האופרטיבית שלנו בנושא טובה למערכת המקומית (שדה תעופה אחד רבותי) מוגזמת מאד ואינה קבילה בעולם הגדול.

בארה"ב עצמה קיימים מאות (היו בידי המספרים ואינני מוצא אותם כרגע) שדות תעופה "בינלאומיים". מגיעים לשם מטוסים וממריאים מהם מטוסים לכל קצווי תבל - 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה.

ברוב השדות נערכות טיסות מעבר (טיסות המשך) בזמנים קצרים בין טיסה מגיעה מקורית של נוסע לבין טיסת ההמשך שלו. תשאול נכון (אין דבר כזה חברים ) בנמלי האויר בעולם מהם יוצאים מטוסים כל העת לארה"ב, יעקב את הטיסות הרבות היוצאות לכוון ארה"ב, טיסות ההמשך ייפגעו וכל המערכת תקרוס הן אופרטיבית והן כלכלית.

כל נושא התשאול, הינו בעייתי מאד בין היתר מהבחינות שציינת גם כן. הבודקים וה"מתשאלים" אינם פסיכולוגים דגולים, ואינם גם סוציולוגים או מנתחי אופי והתנהגות.... יש בכך "וודו" גדול רבותי.... גם בארץ שבה כל מי שגדל והתבשל בחברה הישראלית, מסוגל ברוב המקרים לסנן אנשים לפי פרופיל מבט ללא מילת "תשאול" !! אני חרד ל"האלאת" יכולות הבודקים והמתשאלים הללו - נערים ונערות בוגרי צבא, סטודנטים וכיוב'. עבדכם טס לא מעט, יש שיאמרו שרב חייו באויר.... (אישתו למשל שתיבדל לחיים ארוכים...) מעיד כאן כי בזמן האחרון קבוצות הבודקים בש/ת בן-גוריון מזכירות לו התנהגות של חצר משחקים בשיכון, או "פעולה" בתנועת נוער. הערתי על כך לא פעם לקבט"ים ומעליהם. דוגמאות "מדהימות" לא חסרו. לא ראיתי אלא שינוי כללי לרעה.

התחבורה האווירית האמריקאית ומבנה החברה האמריקאית והפלורליזם שבה הינם כה שונים, כה גדולים בסדרי גודל ואינטנסיביות אופראטיבית מאלה שלנו, שלא ניתן שם ליישם ברמה נאותה כלשהיא את שיטות התשאול וה Profiling בדומה למערכת בארץ הקודש. וגם כאן אצלנו רבותי רצוי שלא לפתוח פה לשטן... ויש להבדלים הללו עוד סיבות רבות אחרות שאנו נוטים לשכוח כשנוח לנו להתהדר במערכת הישראלית... "משתנים" אחרים ורבים שעובדים לטובתנו אבל כלל וכלל אינם בנמצא בעולם הרחב.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 24-01-2010 בשעה 20:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 25-01-2010, 04:05
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
לפני שמעמידים את המערכת בארה"ב מול כיתת יורים...
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "דברייך נכונים מאד !"

מומלץ להציץ בנתוני סטטיסטיקה מעניינת ביותר הנוגעת לגודלה של המערכת ומורכבותה שם:

לפי הנתונים לחודש מרץ 2009 ולשנה שקדמה לתאריך זה הגיעו ועזבו את ארה"ב בטיסות בינלאומיות כ- 156.6 מיליון נוסעים .... ב- 12 החודשים שבין מרץ 2008 לבין מרץ 2009. כלומר בממצוע כ- 440 אלף בני אדם ליום... כאן המקום להדגיש את משמעות המושג "ממוצע" בהקשר הנידון - שכן בימי חג למשל הממוצע היומי גדל באופן ניכר וטרוריסט הרי יכול לבחור לו ימים כאלה להפחתת סיכון לכידתו...

באותה תקופה, כך אליבא הדו"ח הזה (ראה קישור להלן), היו לא פחות מ- 1.47 מיליון טיסות נוסעים בינלאומיות משטח ארה"ב ואליה !! כלומר בממוצע כ- 4,129 טיסות בינלאומיות ליום... (ועוד לא נגענו כלל בטיסות המקומיות כגון אלה שמתאבדי 9/11 עלו עליהן בבוסטון....!)

http://ostpxweb.dot.gov/aviation/in...ies/mar2009.pdf

רבותי - אפשר לנתח את ולהתפלסף על, מערכת הנתונים (מטוסים קטנים, גדולים, מדינות בסיכון גבוה ובסיכון נמוך, מסלולי ותוואי טיסה כאלה או אחרים.... שדות תעופה בטוחים יותר ובטוחים פחות) הדבר לא ישנה את מהות העובדה, כי תישאולים ופרופילינג כפי שהם נעשים בארץ ובחו"ל לטיסות אל-על ע"י סטודנטים ובוגרי צבא צעירים במחוזותינו, לא ייתכנו במתאר האמריקאי אלא אם רוצים להביא את המערכת לקריסה אופראטיבית וכלכלית כאחד.

בבואנו לקטרג וללמד את הינקים איך עושים ביטחון בתעופה אזרחית.... כדאי להבין את המימדים שם את הפלורליזם, את מערכות החוק הציבורי, את ההשפעות המידיות על הכלכלה, את ציפיות ותגובות ציבור הנוסעים, את המערך הלוגיסטי העצום והמבוזר של התעופה האזרחית ועד משתנים רבים. או אז כדאי לעצור ולשאול את עצמנו האם ניתן להשליך ולייצא את נסיונינו שלנו על המערכת האמריקאית. תשובתי שלי - לא ולא. ניתן אמנם לייעץ בנושאים אלה או אחרים אולם מתוך הבנת ממדים ומורכבויות ולא מתוך יוהרה וזילזול. יחס אותו אני שומע רבות במחוזותינו. גם מפי - "ממביני דבר"...

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 25-01-2010 בשעה 04:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 25-01-2010, 08:29
צלמית המשתמש של צנחן1
  צנחן1 צנחן1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.05
הודעות: 4,584
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי luben_gulu שמתחילה ב "על מה המהומה?"

כמה הערות לדברי המורה (אם גבר אז למה מאויית בנקבה) ומיקיטל :

1. אני לא מתכוון להרחיב כאן בשיטת הבידוק הישראלית, ומבקש שגם מי שמבין ונורא מדגדג לו באצבעות יתאפק ....

2. נכון להיום שיטת האפיון והתשאול מתבצעת לא רק בנתב"ג אלא בכל טיסה ישראלית בכל מקום בעולם, כך שכמות הנוסעים היא גדולה בהרבה מאלה היוצאים מנתב"ג בלבד.

3. נכון להיום יש אחריות לשדות התעופה למניעת עליית מפגע למטוס, לא לחברות התעופה (חברות התעופה הישראליות שמות חגורה על שלייקס), מאבטח מטוסים הוא באחריותה של חברת התעופה אבל אינו חובה, ולכן אי אפשר להסתמך רק על הימצאותו על מנת לומר שהמטוס מאובטח, מכיוון שבהרבה טיסות פנימיות ובינלאומיות אין מאבטח.

בשורה התחתונה, לא ניתן לאתר מפגע באמצעות מכונות, המכונות מאתרות את האמצעי ולא את הכוונה, וגם באיתור האמצעי יש למכונות בעיה. כל זמן שימשיכו להסתמך על מכונות בלבד ימשיכו ליפול מטוסים, ארגוני הפח"ע נתמכים ע"י מדינות, ויכולים להגיע עד לרמה של רכישה שלה ולתרגל עליה עד שימצאו את הדרך להטעות אותה.
_____________________________________
! This is Sparta

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 24-01-2010, 23:30
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "וכל זה יימנע אם הטייס לא יפתח..."

אני חושש מאוד שאתה טועה:

אמנם נכון שקשה לי להאמין שיש כיום טייס אמריקאי, ישראלי או ארופאי שיפתח את הדלת אפילו אם שוחטים את הנוסעים בקבינה אבל אי פתיחת תא הטייס מונעת אמנם את השימוש במטוסי נוסעים עמוסים כטילי אויר קרקע אבל אינה מונעת את השמדת המטוסים עצמם ובעידן של איירבוס A-380 אנחנו מדברים על למעלה ממחצית אלפיה של קורבנות פוטנציאלים (וכן, טרוריסטים בודקים מהו דגם המטוס בטיסה המיועדת, אינפורמציה זמינה לכל נוסע), אסון ענק לכל הדעות.

גרוע מכך, כפי שנוכחנו בפרשה האחרונה הטרוריסטים לא מפסיקים לחפש פרצות במערכת כלל עולמית מבוזרת בה אין לגוף יחיד שליטה וידע מוחלטים. לא חייבים מטוס של אל-על או קונטיננטל איירליינס בכדי להוריד את הסיטי קורפ בניו יורק או את מגדל סירס בשיקגו, מספיק מטוס של איזו חברה ממדינת עולם שלישי ולמרות שהן האמריקאים והן האירופאים בררנים בחברות שהם מאשרים להן להיכנס עדיין טסות למערב גם חברות ממדינות מסודרות ומודעות פחות לבעיית הטרור.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 24-01-2010, 23:55
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי hamora שמתחילה ב "אני חושש מאוד שאתה..."

אוקי, אבל התייחסתי להערה על חטיפת אקדחו של האייר מארשל וחטיפת המטוס. ושמע לי, גם אם הם יירו בחלונות כדי לנסות לקרוע חתיכות מהמטוס (בהנחה שמה שראיתי בסרטים אמיתי), רק המטוס יתרסק, ולא 2 בניינים עם 3000 איש.

בנוסף, אחרי האסון בתאומים הועלו כמה אפשרויות על ידי טייסים ותיקים, כמו לטלטל את המטוס כמו משוגעים ברגע שהבינו שיש חטיפה, כך שכולם יקבלו זעזוע מוח מהמכות, ובמקרה של פריצה לתא הטייס, ניתוק המנועים באוויר. נאמר שם שרק טייס מאוד מאוד מיומן יוכל להניע אותם מחדש.

הכל שאלה של יצירתיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 25-01-2010, 02:44
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מפי הסוס...
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "[QUOTE=מיקיטל][b]הפסקת פעולת..."

שנאמר:

"...On CNN's "State of the Union" Sunday, Napolitano said air marshals are assigned randomly to flights.
Current and former marshals contacted by CNN took exception to Napolitano's claims, saying that although there is an element of randomness to increase unpredictability, the assignments of air marshals are largely based on intelligence and an analysis of which flights are most vulnerable or most attractive to terrorists.

http://www.cnn.com/2009/TRAVEL/12/2...hals/index.html

שים לב - ההדגשות באדום הינן שלי.


ומוצע גם לקרוא בעיון ולהבין היטב את המצב כפי שהוא מתואר בכתוב כאן:
http://www.thedailybeast.com/blogs-...yes-in-the-sky/

We should be twice the size that we are to be effective. When everything is quiet, everyone forgets until something happens. Then, everyone wonders why there wasn’t an air marshal on the Detroit flight. Then everything is reactionary, like it is now.”

Good Luck
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 25-01-2010, 00:20
  hamora hamora אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.06
הודעות: 2,222
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "אוקי, אבל התייחסתי להערה על..."

יש בפורום הזה אנשים שמבינים הרבה יותר ממני במטוסים אז אני מקווה שאני לא יוצא אידיוט גמור אבל נידמה לי שירי באקדח בתוך מטוס נוסעים זו דרך לא מאוד אפקטיבית להפיל אותו ושאפילו ניפוץ שימשת חלון לא תשמיד בהכרח את המטוס.

מכל מקום אני לא סבור ששימוש באקדחים הוא הדרך ה"נכונה" לטרוריסט שרוצה להפיל מטוס. אסור לשכוח את קו ההגנה האחרון כנגד טרוריסטים, הקורבנות עצמם. מאז האחד עשר בספטמבר ארעו עד חמישה מיקרים בהם נוסעים השתלטו על אנשים שרצו לגרום נזק למטוס בטיסה. תחשוב על זה, בחלל צפוף כמו מטוס אפילו ארבע אנשים חמושים בנשק אוטומטי יתקשו מאוד להשתלט על מאתיים אנשים נואשים שסבורים שאין להם מה להפסיד. לא לחינם משפט הפתיחה של הטרוריסטים של שנות השבעים היה בד"כ וריאציה על "אם תשתפו פעולה אף אחד לא ייפגע". הסיפור הזה נגמר אחרי פיגועי התאומים והפנטגון. אתה בחור גדול, ריצ'רד ריד גבוה וכבד ממך, מעל מטר תישעים ומעל 90 קילו אבל לפי מה שקראתי הנוסעים, מן הסתם אנשים רגילים מהישוב, פרקו אותו במכות לפני שהפכו אותו לחבילת פדקס ארוזה היטב (שתי הראשונות להילחם בו היו דיילות ולמרות שהוא נלחם בהן הן לא ויתרו עד שנוסעים נוספים נחלצו לעזור להן), ככה זה כשאנשים מפחדים על החיים שלהם.
_____________________________________
Reality is that which, when you don't believe in it, doesn't go away.
Peter Viereck, 1916-2006

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:03

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר