15-03-2010, 19:13
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
לא הגודל קובע
מוטת כנף נועדה בעיקר כדי לצמצם את הגרר המושרה, להגדיל שטח כנף וכתוצאה להגדיל שהיה. בתנאי שמתגברים על בעיות של יציבות רוחבית.
אז המדד האמיתי הוא משקל ולא מוטה.
אחד הדברים שמצחיקים אותי הוא ההשוואה של האיתן לבואינג 737. מישהו "חשב" וגילה שמידותיו כשל בואינג 737. אט אט, וירטואלית, מוטת הכנפיים (של תע"א?) גדלה, ולא רק זה - מדברים על המל"ט כגדול מ 737. עוד קנה מידה.
האמת? לאיתן, על פי תע"א מוטה של 26 מטר. ל 737 מוטה בת 28 מטר לדגמים הישנים עד 34 מטרק לדגמים החדשים. לא שזה מה שקובע, כאמור.
משקל, שהייה ומהירויות. אלו הדברים החשובים.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.
|