14-04-2012, 03:50
|
|
|
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
|
|
ואני אשיב
רוסיה ודרום אפריקה נכנסו ב 1994 למיזם משותף שתכליתו הייתה לייצר מנוע טורבו-מניפה חדש עבור מטוסי קרב,שיהיה מבוסס על מנוע ה RD-33 של המיג 29 אך יותאם למטוסי קרב קטנים כמו המיראז'.
קבלני המיזם היו החברות Aerosud מדרא"פ,שהייתה אחראית לאספקה והסבת המטוסים ו RusJet הרוסית,האחראית על פיתוח,ייצור ואינטגרציה של המנועים במטוסים.
המיזם המשותף הניב שני תתי פרוייקטים נפרדים;
- סופר צ'יטה D2 - שצוייד במנוע SMR-95,שהוא כאמור התוצר מהפיתוח המשותף.
- סופר מיראז' F1 -מיראז' F1AZ שצוייד במנוע RD-33 מקורי.(פרוייקט שהחל עוד ב 1992)
המנוע החדש היה בעל ביצועים טובים יותר ממנוע האטאר המקורי בכמעט כל הפרמטרים;
-חזק יותר בכ 41% (!)
-צרך כשליש פחות דלק.
- היה קל יותר בכ 10%
בעוד שהמנוע הצרפתי היה רגיש מאוד לשינויים בסל"ד שנתוני טיסה מסויימים באופן שגרם להזדרויות מדחס וכביות מנוע,המנוע רוסי לא הציב מגבלות מסוג זה והיה ניתן לבצע שינויי סל"ד מהירים בכל תחום במעטפת הטיסה.
למרות שהפרוייקט הוגדר במוצלח (בטיסות ניסוי ביצע המטוס המוסב טיסות במהירות מאך 1.8 בטיפוס של כ 70 מעלות מעל האופק עד גובה 50 אלף רגל) ,הוא לא עבר את שלב האבטיפוס בגלל מכלול של סיבות,ביניהן בעיית רעידות שלא הצליחו למצוא לה פתרון והאורך החיים הקצר יחסית של המנוע שחייב הוצאתו לתחזוקה לאחר כמה עשרות שעות טיסה בלבד.
פרוייקט הסופר מיראז' F1 גם כן נקלע לקשיים אך כנראה היה מוצלח יותר שכן Aerosud הציעה חבילת השבחה ללקוחות זרים שעיקרה הוא החלפת המנוע והמטוס המוסב נשמר עד לא מזמן במצב טיסה בחברה.
תקריבים על זנבות שני המטוסים המוסבים:
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 14-04-2012 בשעה 03:59.
|