לוגו אתר Fresh          

אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה

ישן 08-06-2012, 10:14
  aw1 aw1 אינו מחובר  

חבר מתאריך: 01.08.10
הודעות: 1,038
מקלעי 7.62 מ"מ - הדור החדש

בשנה האחרונה כתחום המקלעים הקלים תופס כיוון מעניין:
מפותחים סדרה של מקלעי 7.62 קלים יותר ונחים יותר לנסיעה ע"י חייל הח"יר הלא ממונע
ובכך הופכים לנשק סיוע קרוב לדרג המסתער.
הכיוון החל עוד בשנות ה 90 על ידי FN בפתרונה עבור הNAVY SEAL ה MK48 מקלע 7.62
שפותח על בסיס המינימי המקוצר MK46 עם קליבר מקורי 5.56.
ותראו מה קורה בשנה שנתיים האחרונות:
MINIMI 7.62 מקלע קל משופר עם משקל של 8.6 ק"ג בלבד-1.2 ק"ג בלבד יותר מדגם ה 5.56.
M240L מאג אמיתי (סימון אמריקאי)בבסיסו אך עם קת קלה יותר וגוף מטיטניום קל ב 2.5 ק"ג מהמאג 9.2 ק"ג בלבד.
HK121 7.62 קל יחסית 10.5 ק"ג. טוב פלדה גרמנית -כבד יותר..
וה נגב NG7 שלנו רק 7.6 ק"ג ב100 גר יותר מהנגב הרגיל ועוד עם קנה 50 ס"מ מכובד.
מרויחים טווח ,כושר חדירה משופר בהרבה והכל בחבילה קומפקטית ומשקל סביר לחייל בודד.
תם עידן מקלע קל 5.56?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
ישן 08-06-2012, 10:19
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה

חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי aw1 שמתחילה ב "מקלעי 7.62 מ"מ - הדור החדש"

הבעיה היא (שוב) משקל התחמושת. לדוגמה: מאג שוקל כמעט 12 קילו, אבל התחמושת שלו שוקלת למעלה מ-20 קילו (תלוי כמה תחמושת בדיוק - משקל התחמושת שנשאתי היה 25 ק"ג). אז נניח שחסכת 5 קילו בנשק - הפק"ל שלך עדיין שוקל כמעט 30 ק"ג, וזה לפני ציוד מינימלי נוסף שמוסיף7 ק"ג לפחות.

מהפכה תהיה כאשר ניתן יהיה להקטין בחצי את משקל התחמושת.

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

נערך לאחרונה ע"י ביטיס בתאריך 08-06-2012 בשעה 10:40.
ישן 08-06-2012, 10:39
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי aw1 שמתחילה ב "אכן זו התחלה"

חצי קילו הוא חסר משמעות אם המשקל המדובר הוא למעלה מ-35 ק"ג. לא פתרת את הבעיה הבסיסית.

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

ישן 08-06-2012, 11:26
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי aw1 שמתחילה ב "הרעיון הוא להחליף את ה 5.56"

מבלי להתייחס לההבדל בין התחמושות, הטענה שלי שעדיין לא פתרו את הבעיה המרכזית - משקל. יכול להיות שבעתיד יפתרו, אבל כדורים טלסקופיים או חסרי תרמיל קיימים לא מהיום, ועדיין לא רואים אותם בשטח. כל עוד לא יפתרו את הבעיה, יש רק חסרון בחזרה למקלע 7.62

אם ללמוד משהו מהמכרז האחרון של חיל הנחתים, הרי שהתחמושת הקלה יותר רק הולכת ומתבססת.

ישן 08-06-2012, 12:00
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי aw1 שמתחילה ב "הנחתים חיל שמרן"

ומה הקשר בין תשובתך לקוטר התחמושת? וכי לא ניתן לפתח (או יותר נכון, לחזור) יכולת 7.62 ע"ב הפלטפורמה הקיימת?

וכמה הערות -
חיל הנחתים הוא לא שמרן יותר מהאחרים, אבל הוא עני יותר מהחילות השונים. אין לו כסף להרפתקאות מיותרות שעולות הרבה כסף, במיוחד כאשר עומדים בפניו אתגרים חשובים פי כמה - החלפת ה- AAAV וההארייר לדוגמה.

אי המעבר לקראבינים הוא חכם יותר ממה שאתה חושב - למארינס מסורת עתיקה וותיקה השמה את יכולת הקליעה של הפרט במרכז. הם אולי היחידים ששימרו את יכולת הירי לטווחים בינוניים ע"י החי"ר, בזמן ש"כל העולם" ויתר עליה.

ה-IAR הוא תוצר של מבנה הכיתה בחיל הנחתים. לפני כן היו בכיתת נחתים 3 מינימי - אחד לחוליה, ואין לזה אח ורע אצל ה-ARMY, אצלנו, או בכל צבא אחר. ההחלפה המדוברת היתה פועל יוצא של הרצון לשמר מבנה אחיד לחוליות, כוח אש, אבל להוריד את כובד הכיתה. למרות שאני לא מסכים עם הפתרון, הרי שדי ברור שהמצב הקודם היה בעייתי יותר.

ישן 08-06-2012, 12:11
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי aw1 שמתחילה ב "הקשר-חשבתי שהתכוונת לIAR בתור התבססות הקליבר הקל.."

יכלו לעשות אותו 7.62 באותה מידה שעשו אותו 5.56. ובכל זאת - החליטו דווקא על 5.56

ישן 08-06-2012, 13:09
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי aw1 שמתחילה ב "לא ברור"

הסיפור של ה-IAR לא קשור בכלל לאפגניסטן. הוא קשור לביקורת על כך שהכיתה הממוצעת כבדה מדי ויש צורך להקל עליה!

עכשיו - אני יותר ממסכים שהפתרון הוא לא נכון, אבל לא זה העניין. העניין הוא שהפתרון שנבחר עונה על בעיית משקל, ואף מתעדף משקל לעומת כוח אש.

ישן 09-06-2012, 00:08
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי aw1 שמתחילה ב "נכון מאד"

הנסיון להתמודד עם מקלעים ורובי צלפים ע"י הגדלת הקוטר של הנשק האישי הוא נואל במיוחד. אין בכך שום הגיון מבצעי או מעשי, שכן אתה תרוויח אולי עוד 150 מטר טווח יעיל, וזה עדיין לא יענה על הבעיה הטקטית. לעומת זאת, אתה תכביד עוד יותר על חיילים שהם גם כך כבדים מדי ולא מסוגלים לתמרן.

הפתרון לבעיה באפגניסטאן טמון במקום אחר.

ישן 10-06-2012, 07:05
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  

חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
קטע מדברי מפקדי המארינס
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי aw1 שמתחילה ב "נכון מאד"

Marines swap firepower for accuracy with IAR

Weighing more than 22 pounds with a 200-round drum, the belt-fed light machine gun slows down Marines while patrolling and maneuvering under fire, critics said. It isn’t accurate, it’s temperamental and takes too long to get working after jams, they added

The fielding of the IAR will significantly enhance the ability of our infantrymen to gain and maintain fire superiority, reduce their fighting load and provide them a more ergonomic and accurate weapons system that can keep up during the assault

Why it was chosen
Chief among the advantages are increased accuracy and the ability for small units to move more quickly and in tandem, said Charles Clark III, head of infantry weapon requirements at Marine Corps Combat Development Command, out of Quantico

The IAR has a 16.5-inch free-floating barrel, immediately making it one of the most accurate weapons carried by a squad of Marines. Common on sniper rifles, the free-floating barrel attaches to the rifle only at the receiver, keeping the weapon’s zeroing truer, even when placed under the weight of optics, pointers and other gear. Marksmanship officials recommended this year that the free-floating barrel be adopted on standard service rifles, but it hasn’t been done yet

The lightweight design of the IAR also will allow automatic riflemen to stay in a stack of Marines as they clear buildings in an urban area, rather than staying behind in supporting positions, Clark said. Consequently, he said, Marine squads should be able to move more quickly through buildings, with three extra Marines — one per fire team — in a stack

קישור לכתבה

מהכתוב ניתן להבין,לדעתי, את הדברים הבאים:
1. אחת הבעיות עם המקלע הייתה משקלו הכבד שגרם עיכובים בתנועת הכיתה.
2. הירי של המקלע לא היה מדוייק מספיק.
3. לקח יותר מידי זמן לתקן מעצורים.
לעומת זאת הרובה האוטומטי:
1. מאפשר אש יעילה כנגד האוייב.
2. לרובה יש דיוק רב יותר בגלל שיטת הקנה "הצף"
3. מאפשר ל-4 חיילים בחוליה לפעול בזוגות, לעומת 3 חיילים ומקלע שמספק אש לחיפוי במבנה הקודם.

ישן 10-06-2012, 07:17
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "קטע מדברי מפקדי המארינס"

לא האמנתי, וצדקתי, שמפקד הנחתים כתב את חלק מהדברים האמורים - הם מטופשים במידה מדהימה. מדובר בדברים של קצינים עלומים שמנסים לדחוף בכל כוחם את ה-IAR.

ישן 10-06-2012, 08:32
  aw1 aw1 אינו מחובר  

חבר מתאריך: 01.08.10
הודעות: 1,038
פוליטיקה צבאית
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "לא האמנתי, וצדקתי, שמפקד..."

בצבא האמריקאי כמו במקומות אחרים לתעשיות בטחוניות יש קשר טוב עם הקצונה הבכירה.
תמיד היה ותמיד יהיה-טבע העולם.HK מתאמצת מאד בשוק הצבאי האמריקאי-זה הבסיס להצלחה בשוק האזרחי שם.
ה IAR רובה מצוין.אך כנשק מסייע עם מחסנית קטנה איננו נשק מסייע אמיתי גם עם הותקן קנה כבד שמאפשר יותר אוטומט ארוך יותר ללא שפיכת קנה,אך החלפת מחסניות בכל שניה וחצי...
מדהים שלא הכניסו יחד עם ה IAR מחסנית 90-100-150 כדור להפכו -אולי-לנשק מסייע אמיתי.
אגב,לחסנית 150 כדור יש בעיות אמינות אמיתיות מובנות במבנה שלה, וגם משקל כבד המפרות איזון המקלעון הקל..
המרינס קיבלו M16A4 משופר ונשארו עם המקלע הקל האמיתי אך עם הבעיות שלו שהוזכרו.
ישן 08-06-2012, 15:30
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "הפריחה של מקלעי 7.62 קלים..."

אם כבר - הפוך. שנים של שימוש של מאג כמקלע סער הבהירו מעל לכל ספק שהוא לא מתאים לכוח רגלי קל.

ישן 11-07-2012, 10:54
  vitaman vitaman אינו מחובר  

חבר מתאריך: 03.01.09
הודעות: 1,532
חלק מהדיון כאן נכון אבל מישום מה לא מתאים למה ששומעים מ"המקור" עצמו
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "החשיבה של המארינס"

יצא לי לעבוד עם אמריקאים ותמיד עלה הדיון של כמה אמצעים אפשר לשים על נשק לפני שהוא הופך כבד מדי לתפעול ארוך בירי. התשובה של אמריקאים היתה תמיד זהה: "אין שאלה, פשוט מרימים יותר ברזל בחדר הכושר".

לפני עשרים שנה, צוות המסלול שלי שמנה כעשרים חיילים בתחילת הדרך כלל ארבעה מאגיסטים ואחד מינימי. את כוח האש של הצוות בתרגילים אפשר היה לחוש ולשמוע. כל מאגיסט ביש/בר מזל עשה מסעות עם הפקל, כולל פשיטות ומסעות "על ארבע" עם אלונקה (40 K). אפשר אם רוצים. מודה שלא הייתי רוצה להיות במקומם למרות שהפקל שלי שקל בדיוק אותו הדבר. אני רק הערצתי אותם.

לא מצליח להבין התחכמויות שמורידות עוד קילו. רק מי שימצא את הנוסחא שתשמר כוח אש(כוח עצירה, טווח וקצב) ועדיין יצליח להוריד משמעותית את המשקל גם יצליח לשכנע אותי שכדאי אחרת.
ישן 11-07-2012, 20:25
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי vitaman שמתחילה ב "חלק מהדיון כאן נכון אבל מישום מה לא מתאים למה ששומעים מ"המקור" עצמו"

4 מאגים על 20 חייל פוגעים בתמרון שלך. אתה אולי יכול לירות יותר (וגם זה לא בטוח), אבל בהחלט לא תוכל לתמרן יותר טוב מאויב קל יותר.

ישן 11-07-2012, 20:24
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "החשיבה של המארינס"

היא לא מייתרת את המקלע בכיתת החי"ר. היא מייתרת את המקלע ברמת החוליה. כדאי לדייק.

ישן 14-12-2012, 12:42
  משתמש זכר MK12 mod0 SPR MK12 mod0 SPR אינו מחובר  

חבר מתאריך: 29.07.12
הודעות: 55
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי aw1 שמתחילה ב "מקלעי 7.62 מ"מ - הדור החדש"

מבלי להכנס שוב לויכוח ה7.62 יעולות לעומת משקל/ כמות תחמושת, להגנתו של הm27AIR הייתי רוצה להוסיף שהאמירות לגבי כח אש ורציפות ירי לא ממש נכונות.
ניקח נגב או 249 לדוגמא, בגמר צריך להניח את המקלע על הברך או הדורגל, לדרוך, לפתוח מכסה גוף, לפרק את התוף, להוציא חדש מהווסט, לנקות את הכלי מתרמילים וחוליות להניח את השרשיר, לסגור מכסה גוף להרים את הכלי הכבד והמשך ירי.
כמה זמן זה? 18 שנ׳ סביר? תנסול לעשות את הפעילות הזו באויר ללא לחץ חושך או אש אויב.

עכשיו במידה שנשתמש בm27 עם מחסניות של 30 אז לטעון 6 מחסניות 180 כדור - הרי יותר נוח וקל לירות ולפגוע עם רוסר, בחישוב של 3 שנ׳ למחסנית = 18 שניות וזה עוד לפני שדיברנו כמה תכופים המעצורים בנגב וכמה זמן לוקח לתפעל אותם.

ולא לשכוח שהm27 הוא בעל קנה מאסיבי ומצב ״מכנס פתוח״ כאשר הבורר על אוטומט, אז לא יהיו בעיות חום.

Chris Costa on dump pouches

ישן 14-12-2012, 13:51
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי MK12 mod0 SPR שמתחילה ב "מבלי להכנס שוב לויכוח ה7.62..."

8 שניות באויר, לא יותר ועם יכולת חזרה בכל מזג אויר - זה לא מאג שמקשה על תפעול באויר, כולה 5 ק"ג. מצד שני, ההשוואה שלך לא במקום - בזמן שיקח לך לירות 5 מחסניות של 30 כדור, כולל גמר תחמושת והחלפת מחסניות, נגביסט יסיים תוף בודד, כך שבעוד שנגביסט יצטרך לבצע רק 3 החלפות תוף עד גמר תחמושת, רובאי יבצע 19 החלפות כאלה בשביל לירות את אותה כמות תחמושת. ז"א, גם אם הטענה שלך לגבי 18 שניות היא נכונה (והיא לא), הרי שעד גמר תחמושת יוציא הנגביסט 54 שניות על החלפות תחמושת. לעומת זאת, בחישוב של 3 שניות למחסנית (שהוא לנסיוני די מקל), תגיע ל 57 שניות בשביל להחליף את כל המחסניות.

יוצא מכך שאפילו לפי החישוב שלך, יש עדיפות לנגב (אמנם של שניה). בפועל העדיפות גדולה הרבה יותר בגלל היכולת של המקלען ליצור רצף אש ולתכנן בצורה טובה הרבה יותר מהרובאי את נקודות החלפת התחמושת שלו. מקלען שנדרש להחליף תוף בעמידה הוא פשוט לא מיומן - אין שום סיבה שהוא לא יצליח לתכנן החלפת תחמושת בשכיבה או תוך השענת המקלע על משהו תומך.

מעצורים הם לא מן העניין כאן - יש בעיות מעצורים גם ל M16, ולעומת זאת אתה לא תראה כמות כזו של תלונות ביחידות לעומת בבא"ח. עניין של הכשרה, הרבה יותר מאשר בעייה אמיתית באמצעי

נערך לאחרונה ע"י ביטיס בתאריך 14-12-2012 בשעה 13:54.
ישן 14-12-2012, 17:52
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  

בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי aw1 שמתחילה ב "ברמת שורה תחתונה"

זו הצגה מסולפת מאוד של העובדות.

ה-IAR הוא לא ילד יחיד, קדם לו האולטימקס שעדיין נמצא בשירות וקדמו להם RPK וכדומה.

חיל הנחתים הוא היחידי בצבא האמריקאי שמחזיק מקלע ברמת החוליה. לנחתים עמדו שתי אופציות - להקטין את כמות המקלעים בכיתה או להקל עליהם. מבחינתם יש חשיבות גדולה יותר לשימור אחידות החוליות בתוך הכיתה, ולכן התקבלה החלטה לשימוש במקלעון במקום המינימי ברמת החוליה - כמו אצל הסינגפורים.
המינימי תוכננו מראש להשאר ברמת המחלקה, ומעולם לא היה תכנון להוציא אותם משירות.

לבסוף, לא מדובר כאן בשום מקום בנשק סיוע. IAR אינו נשק סיוע, מינימי אינו נשק סיוע, הנגב אינו נשק סיוע וגם המאג, בתקופה שהוא המקלע המחלקתי לא היה נשק סיוע בתפקיד הזה.

תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום

כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:17

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר