לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-04-2010, 16:04
צלמית המשתמש של צ'פס
  צ'פס צ'פס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.04.05
הודעות: 588
מוזיאון חיל האוויר בחצרים

היום, יום העצמאות, אני וזוגתי נסענו לבקר במוזיאון חיל האויר בחצרים.
לפני שאתחיל את ההשמצות רק אומר כל הכבוד על ארגון הפעילויות וההדרכות במוזיאון ביום זה.
אני יודע שכבר דובר כאן לא מעט בעבר על מצבו הרעוע של המוזיאון אבל מכיוון שזו הפעם הראשונה שלי במוזיאון הייתי חייב להגיב.
בדף שחולק למבקרים, בכניסה, צויין שמפאת הקיצוץ במים, המוצגים לא יישטפו. בסדר גמור אני בעד אבל אי אפשר להעלות כמה חיילים עם מברשות ומטאטאים שלפחות יסירו את האבק שדבק במוצגים?!?!
מתחת לחלק מהמוצגים צמחו עשבים שוטים. אני בטוח שלרס"ר המוזיאון יש מרססת ידנית שבעזרתה אפשר לסלק את העשבים.
אבל מה שהכי חרה לי זה אגף הנ"מ. חלק מהכלים שם יושבים מתחת לעצים שמכסים אותם.
על הורדת חלודה וצבע חדש, על זה אין מה להוסיף.

כל כך חבל שדווקא החיל שאני הכי תופס ממנו (אפילו שאני שריונר...) מזלזל בעצמו.
האם לדעתכם יש מקום לשלוח מכתב להנהלת המוזיאון?
_____________________________________
" למה לרוץ כשאפשר לנסוע! "
בצער רב וביגון קודר, אנו מודיעים על מותה של אהובתנו-מדינת ישראל.
נרצחה בידי בני בליעל, רודפי בצע ושררה, אנשי ריב ומדון.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 21-04-2010, 10:53
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "אני לא מבין איך ליעקב טרנר לא מפריע כל המצב הזה..."

כנראה שטרנר שמח שיש לו ממלכה לרדות בה. משום מה הוא אוהב שהמטוסים נמצאים תחת השמיים כמו שהיו בזמן השירות. זה שיש שמש בוערת בשמים לא ממש מזיז לו...
יש כ"כ הרבה אשכולות על מצב העגום של המוזאון, ועל אחריותו המלאה של טרנר למצב זה (הוא אמנם הקים את המוזיאון, אבל בפעולותיו, או יותר נכון חוסר פעולותיו, הוא הביא אותו למצב מזעזע זה).
אפשר ורצוי להתלונן ולשלוח מכתבים אל דובר צה"ל, וח"א ואחרים (ולשים את טרנר עצמו לידיעה בלבד כי הוא לא יעשה כלום...).
צריך למנות מנהל אחר למוזיאון, וכמה שיותר מהר. גם אם המוזיאון יישאר תחת אחריות ח"א, אפשר לעשות בו נפלאות.
ואם הוא יהפוך למוזיאון אזרחי, אפשר לעשות עוד יותר.
קירוי, מיזוג, הנגרים, שיפוץ, סדנאות והרבה תרומות עם קרדיטים הם הדרך הנכונה. אין שום סיבה שהמוזיאון הזה לא יהיה איכותי כמו מקביליו בעולם.
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 21-04-2010, 23:40
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,936
ממש לא
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=amirsgv]המוזיאון יועבד..."

זו הבעיה חמורה ללא ספק, כי ברור לי שהשיקול של מח"א בבחירה בין עוד X שעות טיסה לטייסת קרב לבחירה בין צביעת גרוטאות יטה לחדש.
הבעיה, בראש ובראשונה, שניהול המוזיאון הוא הצגה של איש אחד (עם זכויות מפה ועד להודעה חדשה, אבל שכבר אינו מתאים לטעמי) מחד; ושהמוזיאון הוא יחידה צבאית שכפופה לבסיס טיסה של ח"א.
איני יודע אם זה נעשה, אבל צריך להחליט קודם לאן רוצים להגיע בעוד חמש שנים ומה יהיה מקומו של המוזיאון (היינו הפתרון) ומכך לגזור אחורה את הדרכים לכך. לעניות דעתי, ועדה שכל כולה יוצאי ח"א עלולה ללקות בחשיבה קבוצתית זהה, ורצוי לשלב בה היסטוריונים ומוזיאולוגים.
שוב אני כותב - לטעמי, המוזיאון אינו יכול להיות יחידה צבאית. לקבל שירותים תמורת תשלום מבח"א 6, זה בסדר. על שירותי החיילות הייתי מוותר ... אבל מה אני מבין.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 21-04-2010, 23:45
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,405
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "ממש לא"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
זו הבעיה חמורה ללא ספק, כי ברור לי שהשיקול של מח"א בבחירה בין עוד X שעות טיסה לטייסת קרב לבחירה בין צביעת גרוטאות יטה לחדש.
הבעיה, בראש ובראשונה, שניהול המוזיאון הוא הצגה של איש אחד (עם זכויות מפה ועד להודעה חדשה, אבל שכבר אינו מתאים לטעמי) מחד; ושהמוזיאון הוא יחידה צבאית שכפופה לבסיס טיסה של ח"א.
איני יודע אם זה נעשה, אבל צריך להחליט קודם לאן רוצים להגיע בעוד חמש שנים ומה יהיה מקומו של המוזיאון (היינו הפתרון) ומכך לגזור אחורה את הדרכים לכך. לעניות דעתי, ועדה שכל כולה יוצאי ח"א עלולה ללקות בחשיבה קבוצתית זהה, ורצוי לשלב בה היסטוריונים ומוזיאולוגים.
שוב אני כותב - לטעמי, המוזיאון אינו יכול להיות יחידה צבאית. לקבל שירותים תמורת תשלום מבח"א 6, זה בסדר. על שירותי החיילות הייתי מוותר ... אבל מה אני מבין.

לא מסכים,
כל הבעיות שתיארת הן נכונות, לא מתווכח. צריך לפתור אותן, אבל אם יפתרו את כולן ולא ישיגו את המיליונים שצריך כדי לבנות מבנה למוזיאון ולשמר ברמה קבועה את המטוסים, אז זה כמעט לא ישנה כלום פרט למומחה המקומי שיציין פעם אחר פעם (ובצדק) שהמדריכה לא יודעת שהדרור קדם לעגוא בטייסת הגמל המעופף...כל זאת כש99% מהאוכלוסיה בכלל לא שמה לב לכך....
המוזאון צריך שינוי בהרבה רמות, הרמה הראשונה והחשובה ביותר היא התשתית, זה כבר יביא שיונים נוספים אני מאמין, ככה זה בחיל האויר, כשעושים פרויקט עושים אותו כמו שצריך.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 22-04-2010, 00:32
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,236
Facebook profile
הי
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "הכל נכון, לא מוזמן הוקמה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
הכל נכון,
לא מוזמן הוקמה עמותה של יוצאי חיל האויר (שחברים בה רבים, בינהם הבכירים ביותר)שמגייסת את עשרות המיליונים שצריך לטובת הפיכת המוזאון למקום ראוי.
אני מקוה ומאמין שתוך 5 שנים נראה מוזאון חדש ומפואר.


איזה חמש שנים, על התוכנייות לקרות את המוזיאון כבר שמעתי לפני יותר מחמש שנים, ובנשימה אחת גם השמיעו"לא, זה לא יקרה"

צריך להוציא את המוזיאון מאחרייות ח"א, להקים עמותה שתקח על עצמה לטפל במוזיאון, כמו בלטרון,

האדון טרנר, פשוט התעייף.
גם הוא כבר לא בחור צעיר,
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 26-04-2010, 17:36
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,392
פתרון אפשרי לעידוד מודעות והגעת תיירות פנים וחוץ למוזיאונים צבאיים, כולל הנידחים יותר
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "כמה שעצוב להודות בזה, חיל..."

כרטיס "חופשי שבועי" המקנה גישה חופשית במחיר משתלם לכלל המוזיאונים הצבאיים בישראל ובראשם חיל האויר, שריון, תותחנים, בית האוסף, קו התפר (י"ם) וכו בטווח של 7 ימים (או חודש או WHATEVER)'. אפשר לשלבו במחיר אטרקטיבי עם כרטיס חופשי שבועי לתחבורה ציבורית הרלוונטית להגעה למוזיאונים, כולל הצעה למסלול, דרכי גישה, שעות פתיחה, מספרי טלפון של המוזיאונים השונים, מוקד/קו עזרה טלפוני דובר שפות עיקריות ועוד. כרטיס משולב כזה אפשר למכור דרך האינטרנט (אתר משרד התיירות, אתרי המוזיאונים עצמם, אתרי חברות התעופה), בדלפקי המלונות, חברות טיולים מאורגנים ודרך סוכנים בחו"ל המקדמים תיירות לישראל. ואם ממש מגדילים ראש הוא אפילו יכול להקנות הנחה בחנויות המוזיאונים לחובבי המזכרות, הנחה במגרשי חניה סמוכים בתשלום (היכן שרלוונטי) ועוד...

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 26-04-2010 בשעה 17:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 23-04-2010, 04:01
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 16,892
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "הי"

בארה"ב מאוד נפוץ שמוזיאונים נמצאים באחריותן של עמותות אזרחיות של "משוגעים לדבר" (ברובם: ותיקי החיל המדובר). שם תמצא טווח מאוד גדול של ביצועים. מי שהיה בCastle AFB בקליפורניה נתקל במצב שמזכיר מאוד את חצרים, למשל. העמותה שם סובלת ממחסור בכספים אבל יותר מזה במחסור בכוח אדם. אני באופן כללי לא מצלם שם תמונות כמעט אבל הנה דוגמא טובה שמישהו אחר תפס:
http://www.karladrage.co.uk/images/...08/IMG_1831.jpg

לעומת זאת, על המידוויי בסן-דייגו תמצא שכל מילימטר בנושאת המטוסים מקורצף למשעי, עלוני המידע, השלטים וההסברים (על ידי ותיקי הצי) מובנים, מעניינים ומדוייקים. המוצגים עצמם? ללקק את האצבעות.
https://2010-uploaded.fresh.co.il/2...23/93831406.jpg
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 28-04-2010, 14:00
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,833
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אתה צודק"

159 "הארגנטיני" שופץ והוצב מחדש צמוד ל158.
בפסח וביום העצמאות שניהם עמדו גאים בתצוגה ועל שניהם 13 סימני הפלה.
שני המטוסים נראים טוב יחסית.
הצביעה נראית בסדר.
עיגולי ההפלות לא מצויירים במקומות המקוריים (וב158 יש שניים מיותרים אם אני זוכר נכון) וכולם של ללא הבחנה בין סמלי חי"א הערביים (עיגול אדום חיצוני ושחור פנימי בלי כוכבים).
כמובן שלמדריגות אין מושג למה המטוס צבוע בצבעי חי"א הארגנטינאי או מה הקטע של ההחלפה בין המטוסים.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 27-04-2010, 13:44
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "מה זה "משהו הם כן עושים"?"

בשיחה שהייתה לי עם טרנר לפני מספר חודשים, סיפר לי על מסוגלות לצבוע מספר מוגדר של מטוסים בשנה, הן בשל מגבלות זמן ותקציב, והן בשל זמינות כוח האדם המוקדש לנושא שהרי "יוסי גולדמן יש רק אחד"....

כזכור לכם, מעט יותר משבוע לאחר השיחה הזאת, הלך יוסי גולדמן לעולמו.

יש להניח שהמוזיאון יצטרך לאתר אדם שיחליף את יוסי בתפקידו, אדם שיהיה מיומן דיו על מנת לטפל במגוון המטוסים שבמוזיאון והאתגרים שהם מציבים בפני מערך התחזוקה (אם אפשר לקרוא לזה כך) - ואולי תצמח מכך טובה כשמישהו יצטרך להפנים שישנה דרישה כזו במוזיאון ושצריך לאייש את התפקיד.

בנוסף - טרנר נמצא בצומת דרכים בה יצטרך להחליט אם סיום הקדנציה בעיריית באר שבע תאפשר לו "להפעיל מבער" בנוגע למוזיאון - או שהייתה זו קריאת הציבור לפרוש, ויתכן שהדברים נכונים גם לגבי המוזיאון, ויש להניח שמפאת כבודו - יחכו בח"א שיקבל את ההחלטות בעצמו...

אישית - אני מבין שהמוזיאון נמצא עדיין בשלב ההפנמה על מותו של יוסי, ולכן אני מציע להמתין מעט ולהנמיך את האש - מאחר שעת תמורה היא במוזיאון.

אגב - ידיעות אחרונות "מבשלים" כתבה בנושא המוזיאון ומצבו...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 27-04-2010 בשעה 13:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 27-04-2010, 14:18
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,236
בתגובה להודעה מספר 62 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia]אני מציע..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אלון5560
הגיע הזמן לסיים את הסאגה הזאת.


ואיך לסיים את הסאגה? על ידי קשקושים כאן בפורום? זה יעזור למישהו? יעלה קצת צבע על הלחיים הדהויות של העטרה?
הצעתי לפותח האשכול להרים טלפון לטרנר. זה נעשה?

אני מציע גם לך. תתקשר לטרנר וספר לו על מצוקותיך ומצוקות הפורום. אולי תזמין אותו לאשכול ארוח בפורום.

ממדף של ספרי אוכל במטבח אין אוכל. צריך גם לעבוד. גם מהוצאת אוויר על מצב המוזיאון כאן בפורום לא ינופח ולו גלגל של מטוס יחיד במוזיאון.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 28-04-2010, 12:43
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,615
Facebook profile
יוסי צודק
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "הוצע בעבר. התקבל מכתב..."

בעבר כבר פנינו בכתב לכל מיני גורמים (יעקב טרנר, מח"א, מב"ס חצרים) ולא קרה כלום.
יוסי השאיר אשכול מעוגן לתגובתו של טרנר - לא דובים ולא יער.

YHS כבר ניהלנו דיון על כך באשכול הזה,
העתק מתגובה #27 שלי באותו אשכול על מנת להסביר את הדברים למי שלא מכיר.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
שימור הוא הבסיס לעניין, אבל כשיש מגבלות אז גם שיפוץ יספק.
שמת לב שכל פעם שהמוזיאון עולה בהקשר הכי קטן באחד האשכולות מייד הנושא גולש למצבם העגום של המוצגים.
אני אספר לך על מה עשינו בשנה שעברה.
התגלגלה שיחה באשכול "שערוריה במוזיאון חיל האוויר", אני בהודעה #115 הצעתי בנאיביות לארגן כוח חלוצי, עברי מקרב גולשי הפורום שיפשוט על רחבי המוזיאון עם מברשת וצבע.
כמה חברים ותיקים (סולו, טל..) שאכלו כבר מרורים בנושא הזה אמרו לי משהו בסגנון "תמשיך לחלום".
לא התייאשתי וגילגלתי שיחה עם יוסיפון והחלטנו לנסות קודם לקבל אישור מהמוזיאון לזה ורק אח"כ לגייס אנשים, הרמתי טלפון לטרנר (מכר אישי) ושוחחתי איתו על זה, הוא בצורה מנומסת "ניפנף אותי".
לא התייאשתי וכתבתי מכתב למח"א עם העתק למב"ס חצרים ולהנהלת המוזיאון בו הצעתי את הרעיון - צירפתי תמונת זוועה של תותח הוולקן של הפנטום פיברגלס.
אחרי חודש התקשר אליי טרנר כועס ואמר לי "למה לא דיברת איתי קודם? לא היית צריך לשלוח מכתבים וכו' וכו'". עניתי לו "טוב מה עושים עכשיו?". הוא ענה "יש בעיית ביטוח בשבילכם, אתם לא חיילי הבסיס, לא מילואים, לא אע"צים, לא מבקרים ולכן אין לכם כיסוי ביטוחי - תן לי לבדוק איך פותרים את זה, אבל נדבר אחרי הבחירות לראשות העירייה".
הוא לא ניבחר והתקשרתי אליו אחרי כמה חודשים, הוא אמר שעדיין אין פיתרון והוא עובד עליו.
כך היו עוד כמה שיחות טלפון כאלה - המסר הוא ברור "אל תידחפו את האף, לא עיניינכם".

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 28-04-2010, 12:56
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,236
אני זוכר את כל האשכולות בנושא המוזיאון
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "יוסי צודק"

הענין הוא שמעת לעת בא לכאן מישהו (בלי זלזול חלילה) ומוציא קיטור על המוזיאון. אז הפעם הצעתי שיתקשר ישירות לטרנר. זו לא בעיה כבדה. אמנם הוא תת-אלוף במיל. ורב-ניצב בדימוס וראש עיר בפנסיה ואולי באופציה, אבל הוא במרחק טלפון וכמה עלמות חן שבדרך.

אולי אם כל יום (או כל שבוע) הוא יקבל שיחה מתלוננת, זה ישנה משהו.

כמו שנאמר למעלה, ואיני רוצה לפרט כי זה לא במנדט שלי, בלשון חיל האוויר - כבר "יצאו כיוון" לדרך חדשה.
כנראה היא לא תיקח שנה, אולי תעבור את החמש שנים אבל יש כבר תרשימים ומחשבות ורצון.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 28-04-2010, 15:11
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,936
כשלסבתא יהיו גלגלים, היא תהייה אוטובוס
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "כשתהיה רכבת לאילת (ותהיה, יום..."

מה זה יעזור אם תעביר את המוזיאון לנבטים אם אנשים לא יבואו ?

המיקום בלוד, אם היה אוטופי, הוא ברירת מחדל כי זה פשוט קרוב. זה הכל. מצדי, שים אותו בגדרה או באשדוד, זה אותו דבר. רק מה, שם זה קרוב לשד"ת ולמסלולים.
חוץ מזה, קרבה למבנאים/צבעים של בסיסי טיסה של ח"א לא עוזרת לטעמי. הייתי מעדיף לאזרח את המוזיאון ולנתקו מעטיני חיל האוויר, שבצד הטוב שבהם, יש בהם גם רע: התנהלות של יחידה צבאית וסדר עדיפות (טבעי ביותר) אחרי צרכים מבצעיים. לטווח ארוך הייתי מעדיף לשכור צבעי במילואים שיעבוד רק על מטוסי המוזיאון, ולא לחכות שרס"ר משה מטת"א של חצרים יתפנה לאחר שצבע עייט וינשוף.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #85  
ישן 28-04-2010, 16:21
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "לצערי הידע שלי במטלורגיה..."

בשביל להגביר את זרם המבקרים אתה צריך להפוך את המוזיאון לאטרקציה אמיתית. את זה יכול לספק לדוגמה מעבר לשדה תימן ושילוב עם פעילויות אוויריות נוספות, ואת זה יכול לספק מוזיאון שנראה טוב באמת ומתחדש כל הזמן.
עם סלילת כביש 6 באר שבע לא כל כך רחוקה מהמרכז כמו שאפשר לחשוב.

אתם מדברים על מעבר למרכז כדי להוסיף מבקרים וככה להפוך את המוזיאון לרווחי ושופע ביקורים. עכשיו צא וחשב כמה יעלה להעביר את המוזיאון, וכמה מטוסים/האנגרים/שיפוצים/עובדים תוכל לעשות עם אותו הכסף..
_____________________________________
עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, ובצדק.

חתירה להרתעה משמעה כישלון שחתירה לניצחון תמנע.

סון-צו גם אמר שאם אתה במיעוט מספרי אל תלחם אלא תברח.

NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 28-04-2010, 14:11
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,833
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "ועל הדרך להעביר את המוזיאון לבח"א 27 ז"ל..."

אני מאמין שהצעה כזו תוריד את המסך על כל נסיון להידבר עם טרנר.
בנוסף העלות של העברת המוצגים הקיימים גבוהה מאד.
סביר שבמהלך ההעברות מטוסים ינזקו.

יש למיקום מחדש בלוד יתרונות רבים:
נוחות גישה לרוב האוכלוסיה.
קירבה למיבנאים וצבעים מתע"א ושאר החברות שמתעסקות בתעופה (ולא, רמת"א לא ממש יעילה לטובת המוזיאון היום).
פינוי השטחים בחצרים ותפיסה מחדש של שטחים שעדיין בחזקת משרד הביטחון.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #89  
ישן 28-04-2010, 14:29
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 88 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "אני מאמין שהצעה כזו תוריד את..."

יש למיקום בחצרים יתרונות רבים:
נוחות גישה לרוב האוכלוסיה (שלא יבלבלו את השכל, זה הדרום הקרוב.... אבל כן צריך להרחיב את כביש הגישה פי שניים).
קרבה למבנאים וצבעים מבסיס חצרים ונבטים, וקרבה למבנאים וצבעים של תע"א וכנפי תחזוקה שמשרתים בנבטים ועוד כמה מקומות.
החזקת שטחים זולים אבל חשובים בדרום הפרוע, לעומת שטחים יקרים וכאלה שמקסימום מישהו ישחד בשבילם במרכז.
לא יודע מתי ראית את בסיס חצרים בפעם האחרונה, אבל שטח לא חסר שם.
_____________________________________
עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, ובצדק.

חתירה להרתעה משמעה כישלון שחתירה לניצחון תמנע.

סון-צו גם אמר שאם אתה במיעוט מספרי אל תלחם אלא תברח.

NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #91  
ישן 28-04-2010, 14:37
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 16,892
בתגובה להודעה מספר 88 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "אני מאמין שהצעה כזו תוריד את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוסיפון
אני מאמין שהצעה כזו תוריד את המסך על כל נסיון להידבר עם טרנר.


שאלה, ואני מתנצל מראש אם זה נשמע נבזי:

האם זה יהיה כל כך רע? אולי ייתכן שהתשובה, בסופו של דבר, היא במה שמכונה "הממלכה של טרנר" יתבצעו חילופי שלטון? שאולי אם המלך עירום, ראוי להביא מלך אחר?

אמר לי פעם מרצה לארכיאולוגיה: "לחפור פסיפס עתיק זה נורא אטרקטיבי. לשמר אותו כך שחשיפתו לא תוביל להתבלות לאורך השנים זה השעמום הכי גדול בעולם". נדמה לי שהלקח נכון גם לגבי הקמה ותחזוק של מוזיאונים.

אולי ראוי להביא אוצר אחר.

עוד פעם, אני מתנצל עם רחשי ליבי יתקבלו כנבזות או חוסר כבוד אל יעקב טרנר. זו איננה הכוונה. כולי אמונה שלא מרוע, לא מעצלות ולא מחוסר מרץ הגיע המוזיאון לכזה מצב של הזנחה
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #92  
ישן 29-04-2010, 03:27
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
לוד (אקס בח"א 27) זאת לא אופציה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "מוזיאון חיל האוויר בחצרים"

רחבות החנייה של הבח"א כבר הוסבו למסלול הסעה או כרחבות לטיסות מיוחדות שמגיעות אל נתב"ג.

מעבר לכך - נתב"ג עובר להפעלה ממסלול בודד (כנראה ברוטציה בין השלושה הקיימים) כפועל יוצא מתהליך בינוי מסיבי שעובר על השדה, שיכלול הארכת מסלולים, הקמת מסלולי הסעה חדשים שיקצרו את זמן ההסעה הנוכחי ויביא לחיסכון בזמן ודלק, הקמת מגדל פיקוח חדש, הקמת זרוע נוספת (בהמשך גם נוספת) והגדלת מתחם הבידוק לנסועים (כולל שינוי שיטת הבידוק).

http://www.merchav-aviri.org/pages/...t/view/1742/34/

בשל כל אלה - נתב"ג הוא לא אופציה בזמן הקרוב (מדברים על ארבע שנים, ויש להניח שזה יקח כעשור), ויש מספיק סיבות תומכות אחרות ל"למה לא" מאשר ל"למה כן".

אני עדיין סבור שכדאי להעביר את המוזיאון אל שדה תימן.

באשר לעובדה - לא נראה לי ריאלי אלא אם כן יש כוונה אמיתית לעשות למטוסים את מה שכבר עושים למטוסים שבעובדה או אם רוצים לקבור את המוזיאון סופית...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 29-04-2010 בשעה 03:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 13-06-2010, 09:50
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
ולמישהו יש ספק שזה באמת מגיע לו?
בתגובה להודעה מספר 97 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "המשפט בסוף המאמר: [b]בנוסף,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אלון5560
המשפט בסוף המאמר:
בנוסף, העניק מפקד חיל האוויר פרס מפעל חיים לתא"ל (מיל') יעקב טרנר, מייסד ומנהל מוזאון חיל האוויר.


אף אחד לא יקח מטרנר את ההישג שבהקמת המוזיאון. אני בטוח שכולם מסכימים על כך.

עיקר המחלוקת נובעת ממה שקרה למוזיאון בהמשך הדרך ומצב ניהול המוזיאון בימים אלה.

אני חייב לציין שהיותו של המוזיאון נכס לאומי, הנוגע לכל כך הרבה בעלי עניין - משקף את הישגו של טרנר, שהפך את המוזיאון למציאות ולדבר כל כך מובן מאליו, שלפני פחות מ-20 שנים אף אחד לא חשב שהוא בכלל נחוץ...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #108  
ישן 04-09-2012, 10:23
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,363
בתגובה להודעה מספר 107 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "ואני מבין שתגובות טוקבקיסטיות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי G_Zhukov
ואני מבין שתגובות טוקבקיסטיות משרתות את העניין...
אתה יודע, ריטלין יכול למתן תנועות לא רצוניות באצבעות כולל הקלדה....


מכיוון שאיני רשום בפנקס הפסיכיאטרים, לא אוכל להמליץ לך על טיפול מתאים, זולת שימוש עצמי בעצותיך החצופות.

מכיוון שאינני אוהב לחזור שוב ושוב על דיונים שכבר היו כאן, כולל תגובותי על נושאים שונים לרבות מוזיאון חיל האוויר, ומאחר ונראה על פניו שלא טרחת לחפש דיונים קודמים בנושא - הפזורים בפורום לאורכו ולרוחבו - שהרי אם היית עושה כן, היו נגלים לפניך פתרונות אפשריים רבים -

בתמצות:

1. להוציא את מוזיאון חיל האוויר מאחריות חיל האוויר.
2. להעביר את ניהולו של המוזיאון לעמותת חיל האוויר
3. לקבוע ועדה מייעצת של מומחים תחת אחריות עמותת חיל האוויר, להעלאת הצעות שיפור
4. לשתף את הציבור בהצעות שונות לשיפור המוזיאון
5. להתחיל לעבוד.

מכיוון שהעמותה הדגימה את יכולותיה בגיוס מיליוני דולרים (ראו הקמת בית חיל האוויר לדוגמא), היא יכולה לגייס תרומות וחסויות (בניגוד לחיל האוויר).

לגבי דברים טכניים - תקר היריעה, וכאמור החומרים מצויים בפורום. בתמצית,

1.קירוי הרחבה / בניית הנגרים כולל מבוקרי אקלים
2. הקמת מחלקה רצינית לאוצרות ומחקר
3. גיבוש פרוגרמה כוללת למוזיאון - בסיוע מומחים ממוזיאונים דומים בעולם
4. החלטה עקרונית לשמר מספר מטוסים בכושר טיסה ולהחזיר לכושר זה אחרים
5. הסתייעות בגימלאי חיל האוויר מן המערך הטכני

וכו וכו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #111  
ישן 12-09-2012, 15:21
  avinoam549 avinoam549 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.09.04
הודעות: 755
בתגובה להודעה מספר 108 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "[QUOTE=G_Zhukov]ואני מבין..."

טל
תרשה לי להתייחס לפרק שיקום המטוסים בהצעה שלך.
כל עוד המוזיאון הוא יחידה של חיל האויר, הרי שמטוסי המוזיאון הטסים נחשבים כמטוסי ח"א לכל דבר מבחינה ניהולית ותחזוקתית, ותחזוקתם והטסתם נעשות לפי כל הנהלים והכללים.אדרבה,ישנם כמה מטוסים במוזיאון שהגיעו במצב טיסה וקורקעו מפני שח"א לא הסכים לקבלם עקב בעיות עם הניירת ורישומי התחזוקה שהגיעו איתם.
תחזוקת מטוסי המוזיאות ברמת ה"ליין" או רמת דרג א' נעשית במוזיאון וביקורות רבתיות נעשות ע"י גורמי חוץ שהינם מפעלים מוסמכים ע"י ח"א כמו ארקיע והתעשיה האוירית.כל מתחזק אחר שיכול לעשות זאת או שירצה לקבל עליו תחזוקת מטוסים טסים במוזיאון, או להשמיש מטוסים למצב טיסה, צריך להיות מוסמך ע"י מערכת האיכות של ח"א.
אם יאוזרח המוזיאון, יצטרכו המטוסים לההפך למטוסים אזרחיים על כל המשתמע מכך,כפוף לנהלי רת"א שמבחינה תחזוקתית ואיכות דומים לנהלי ח"א ההבדל שכאן כלי הטייס יצטרכו להיות מתוחזקים ע"י "מכון בדק מוסמך".ארקיע ,תע"א ואפילו כימניר ואוירום הם מכוני בדק מוסמכים לצורך הענין.
כך שהדרך עוד ארוכה.יכול להיות שעם אזרוח המוזיאון, וכשזה יקרה, ימציאו, כמו שזה תמיד קורה בארצנו מין "אנדרוגינוס".
לגבי שיפוץ מטוסים לתצוגה-המוזיאון עושה זאת בעצמו,אולם המטוסים, גם כשנצבעים מחדש,נראים זוועה, רחוק ביותר מצבעיהם כשהיו בשירות מבצעי, וכל זאת לזמן קצר עד שמזג האויר עושה את שלו.חלפו הימים שרענן וייס,יואב אפרתי, רמי סקלדמן ואפילו אנוכי, הינו מיעצים ומנדנדים לצבעי (יוסי גולדמן ז"ל) איך לצבוע, איזה כתוביות וסמלים ליצר ולהדביק כדי שהמטוסים יראו אותנטיים.ראה למשל את ה"סופר פאנטום"קורנס 334) אני בעצמי פניתי לחברת פראט אנד וויטני -יצרנית המנועים וזו תרמה שתי מדבקות גדולות עם סמל החברה כפי שהיו על המטוס המקורי-והוא נצבע עם כל הסמלים והברק על הזנב אבל הצבעים הם לא בגוון הנכון!.אני לקחתי על עצמי לשפץ את מסוק אלואט מס' 010 שנרכש מהמוזיאון ע"י חברת מנועי בית שמש,בין היתר כדי להראות למוזיאון איך באמת משפצים מטוס.(הפרוייקט מוקפא כרגע).
בהחלט יש מקום להתייעץ בוותיקי המערך הטכני לגבי שיפוץ המטוסים וקרו מקרים בתולדות המוזיאון שקבוצות ותיקים רצו להתנדב לכך אבל נדחו ע"י המוזיאון בטענות שונות.
גם מחלקת האוצרות צריכה לעבור ריענון מסיבי, כאחד ששירת שם במילואים אני יכול להעיד על אוצר המוזיאון שהוא עושה עבודת קודש, אבל אמצעיו מוגבלים, ידיו כבולות ע"י ההנהלה ולכן אין לעבודתו תוצאות מעשיות.יכול להיות שמה שהוא עושה טוב ונוח לחיל האויר אולם אני עוד לא ראיתי איזה שהוא פירסום בנושאי היסטורים שיצאו ממחלקת האוצרות, למעט אתר מוזיאון שכשהיה קיים כאתר עצמאי בחלקו, פירסם מאמרים היסטוריים. כיום הוא חלק מאתר ח"א, ולא מתחדש.אלו חלק מהשיקולים שגרמו לנו להקים את האתר "מרקיע שחקים".ואת האתרים שלפניו.
אוספים שלמים,כמו הספריה התעופתית ההיסטורית של קלוב התעופה ע"ש דניאל בוקשטיין, מאות ספרים אחרים, לוגבוקים, פרטי מדים, קסדות וציוד אחר-לא מוצגים בתערוכות, לציבור אין גישה אליהם והם נרקבים לאט לאט.מאות פריטים אחרים כגון מטוסים, מנועים,פריטי חימוש, ספרות טכנית, רכבים ועוד, זרוקים בחצר הגרוטאות של המוזיאון ואף אחד לא עושה ניסיון לשמור עליהם או לשקמם.וכמו שכתבתי-מזג האויר עושה את שלו.

אני בהחלט מריר אחרי כל השנים הללו,וכמוני עוד אחרים, ולוואי שאפשר יהיה לשנות.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #122  
ישן 06-09-2012, 07:36
  avinoam549 avinoam549 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.09.04
הודעות: 755
בתגובה להודעה מספר 121 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "אין לי מושג. אשריך שאתה מתמצא..."

וטוב שמעבר לחילופי הפנינים כאן בפורום, ולדיונים שנמשכין כבר הרבה זמן, נעשה צעד כל שהוא כדי שיתחילו לחקור ולבדוק באופן רשמי איך מתפוררת לה מורשת חיל האויר,אפילו שיהיה זה בטווח הרחוק.

מצב המוזיאון הולך ונהיה רע,כבר אי אפשר (מזמן) להשוות אותו למוזיאונים תעופתים אחרים בעולם.חבל שחיל האויר לא נותן את דעתו לצורה שבה מוצגת מורשתו,ולאן התדרדר המוזיאון, ולצורה שבה נמנעת מחוקרים רציניים האפשרות לתעד ולחקור את ההיסטוריה והמורשת של החיל האדיר הזה.

טל-אתה צודק במה שאתה מציע, אולם לפי מיטב ידיעתי כבר היו בשנה שעברה תכניות (או החלטות?) להעביר את ניהול ותפעול המוזיאון לידי העמותה.וזה עדין לא קרה.
חלק מהכותבים כאן בפורום, כולל עבדכם הנאמן, היו אנשי מילואים במוזיאון,תרמו להקמתו ולביסוסו, לשיקום פריטי התצוגה והדריכו מאות ואולי אלפי מבקרים בסיוריהם במקום,ומאד מצער אותם לראות שוב ושוב לאן המקום הזה התדרדר.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #123  
ישן 06-09-2012, 08:16
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 122 שנכתבה על ידי avinoam549 שמתחילה ב "וטוב שמעבר לחילופי הפנינים..."

בקצרה, אלה עיקרי הדברים שהועברו למשרד המבקר:

1. המוזיאון הינו גוף ציבורי/ממלכתי האמור לשמר ולהציג את מורשתו ופעילותו של חיל האויר הישראלי לאורך שנות קיומה של המדינה.

2. במוזיאון קיימים מטוסים, ציוד, ומוצגים אחרים שמהווים ביטוי ישיר לאותה מורשת, חלקם נדירים ויחודיים.

3. חלק ניכר מהמוצגים (מטוסים וציוד) מוצבים תחת כיפת השמיים ללא כל ניסיון לשמר אותם ולמנוע מהם נזקים גם במאמץ קטן יחסית.

4. המוזיאון גובה כספים מכלל המבקרים במקום אשר לכאורה היו אמורים להיות מופנים לשימור ותחזוקת המוצגים. מהמצב הכללי של המוצגים לא נראה שכך הם הדברים.

5. ניתנו קישורים לדיונים שנערכו כאן כולל צילומים שמופיעים בשרשורים.

אינני יודע מה יהיה בסופו של דבר עם הפניה אבל לפחות ניסיתי להעביר את הדברים לגוף אובייקטיבי שאמון על טיפול בכגון זה.
על פי כללי פעולת המשרד, הם לא חייבים להחזיר תשובה עם הממצאים אלה מפרסמים אותם בדוחות שיוצאים מדי פעם.

נראה איך הדברים יתגלגלו.
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #127  
ישן 06-09-2012, 22:38
  hwgeek hwgeek אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.06.07
הודעות: 163
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "מוזיאון חיל האוויר בחצרים"

סלחו לי אם אני קצת לא מבין אבל:

איזו בעיית תקציב יש כאן בידיוק? יש פיתרונות פשוטים וקלים וגם זולים שהמוזיאון יראה מתוקטק!:
א: חיילי טירונות צעירים 02- אוטובוס אחד או שניים מביאים למיזיאון, כל קבוצת חיילים מקבלת פינה עם כלי הטייס שלה והיא אחראית על השיפוץ והשיקום שלה כולל ניקיון, ניקוי מצמחייה וגם צביעה וכו' ולבסוף כל קבוצה תקבל אות הוקרה בו צילום הקבוצה שהכלי המשופץ ברקע- אות לשימור מורשת צה"ל והכלים החשובים שנטלו חלק בהקמת המדינה ושמירה על אזרחיה.

ב:דבר דומה אפשר לעשות גם עם כיתות יב' לפני הגיוס - פשוט חוויה עם מזכרת לכל החיים.

אני לא מוצא בפיתרונות הנ"ל כל קושי וגם העלות תיהיה שולית ! אין עלות זמן עבודה של הצעירים ורק עלות הסעות, חומרי שטיפה וצבע וכמובן אוכל לחברה הצעירים.


אני בטוח שכל צעיר ירצה להעניק קצת אהבהה לכלים הוותיקים הנ"ל ולקבל מזכרת של הכלי ששיפצו, ככה לעשות כל שנה לפני יום העצמאות, ואפשר לארגן תחרויות על הטיפול הטוב ביותר שיוחלט ע"י המבקרים ביום האצמעות שכל קבוצה של הצעירים תופיעה ליד הכלי שלה.

הארות/הערות מישהו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #131  
ישן 09-09-2012, 08:43
  avinoam549 avinoam549 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.09.04
הודעות: 755
בתגובה להודעה מספר 127 שנכתבה על ידי hwgeek שמתחילה ב "סלחו לי אם אני קצת לא מבין..."

לפי מיטב ידיעתי, גם כיום מועסקים חיילי חובה במוזיאון בנקיונות ובניכוש עשבים,תחזוקת מערכות ההשקייה ושלל עבודות אחרות.זהו תפקידם.לקראת חולי מועד שבהם צפוייה הגעתם של המוני בית ישראל הצוות מתוגבר בחיילים נוספים.
האיזור שבו נמצא המוזיאון הוא מדברי, חם ,מאובק וסובל מסופות חול ושאר פגעי מזג אויר.ביום המתכת שממנה בנויים המטוסים מתרחבת מהחום ובלילה מתכווצת מהקור.כל זה הורס את המטוסים מצד אחד, אך מצד שני היובש מונע התפתחות חלודה.הפיתרון היחידי הוא להקים מבנה בעל טמפרטורה מבוקרת שלתוכו יוכנסו המטוסים לתצוגה,כמו בכל מוזיאון בעולם.צובעים טוב פעם אחת,ומכניסים לתצוגה.
אבל את כל זה הם יודעים שם,במוזיאון,
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #139  
ישן 21-12-2012, 22:21
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 936
בתגובה להודעה מספר 138 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "לצערי בשלב זה שום דבר לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי emile-a
לצערי בשלב זה שום דבר לא יעזור.
יקח כמה שנים אבל יהיה בסדר.


אין דבר כזה ששום דבר לא יעזור. תמיד יש פתרון.

ביקרנו במוזיאון כמה פעמים בשבועיים האחרונים, ראיינו גורמים שונים (וטרנר ביניהם).
אני אישית מאוד אוהב את המוזיאון ומאוד מעריך את פועלו של טרנר.
עוד מהימים של טופ גאן אני מוצא משהו רומנטי במטוסים \טיסה.
למוזיאון פוטנציאל עצום אבל אכן היו שם דברים שצורם לראות.
מצד אחד היו טענות קשות - מצד שני היו תשובות רבות. חלקן נשמעו הגיוניות ומובנות, חלקן נראו כמו דברים שאפשר לפתור בטווח של שנה.
בתור מי ששמע את שני הצדדים באופן מאוד מפורט אחרי שישבתי איתם שעות - אפשר להבין את שני הצדדים.
התשובות מין הסתם, יהיו בכתבה. סתם כדרך אגב, היה תכנון השנה להביא סככות למטוסים במוזיאון...

אנחנו מחפשים אדם (לאו דווקא מומחה תעופה) שיבוא למוזיאון, ייתן את דעתו תוך כדי ראייה ממשית כדי שיהיו לנו עוד צדדים לשמוע וכמובן, אם מישהו מאלה שהעלו פה תמונות מתגורר באזור נשמח להעזר בו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #142  
ישן 22-12-2012, 12:46
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 141 שנכתבה על ידי Reshef914 שמתחילה ב "לא רואה תמימות בלהקשיב לשני..."

לכולם ברור שיש בעיה רצינית של מגבלות תקציב כדי להגיע למשהו שאולי מתקרב למוזיאונים מקבילים בחו"ל.
אבל, וזה אבל גדול, יש בעיה מהותית בגישה הבסיסית מצד אנשי המוזיאון וקברניטיו באשר הם.
במקום להתקשקש עם רובים שנמצאו בסליק של קיבוץ (שיש להם קשר עמום לחיל האויר אם בכלל) ולהשתלט על הממצאים היה מוטב שהמוזיאון היה מתמקד בלשמר את מה שיש לו ביד.
שיתחילו קודם כל במשהו הכי בסיסי כמו סגירת חופות ואיטום פתחים של מטוסים וימנעו מהם להפוך למשטחי קינון לעופות השמיים.
שיתחילו בזה, לא במשהו מסובך ואח"כ נמשיך משם להצעות יותר קונקרטיות ומתקדמות.

באשר לבקשתך ממני להתראיין, אמנע מזה כרגע לאור פנייתי למשרד מבקר המדינה.

מעבר לכך, וזו הערה כללית יותר: ראית במו עיניך במוזיאון דברים. אתה רשאי לגבש דעה עצמאית ולהציג אותה בכתבה. לא תמיד חייבת להיות חובת האיזון הקדוש.

בכל מקרה מאחל לך הצלחה!
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby



נערך לאחרונה ע"י G_Zhukov בתאריך 22-12-2012 בשעה 12:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #144  
ישן 22-12-2012, 16:29
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 936
בתגובה להודעה מספר 142 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "לכולם ברור שיש בעיה רצינית של..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי G_Zhukov
לכולם ברור שיש בעיה רצינית של מגבלות תקציב כדי להגיע למשהו שאולי מתקרב למוזיאונים מקבילים בחו"ל.
אבל, וזה אבל גדול, יש בעיה מהותית בגישה הבסיסית מצד אנשי המוזיאון וקברניטיו באשר הם.
במקום להתקשקש עם רובים שנמצאו בסליק של קיבוץ (שיש להם קשר עמום לחיל האויר אם בכלל) ולהשתלט על הממצאים היה מוטב שהמוזיאון היה מתמקד בלשמר את מה שיש לו ביד.
שיתחילו קודם כל במשהו הכי בסיסי כמו סגירת חופות ואיטום פתחים של מטוסים וימנעו מהם להפוך למשטחי קינון לעופות השמיים.
שיתחילו בזה, לא במשהו מסובך ואח"כ נמשיך משם להצעות יותר קונקרטיות ומתקדמות.

באשר לבקשתך ממני להתראיין, אמנע מזה כרגע לאור פנייתי למשרד מבקר המדינה.

מעבר לכך, וזו הערה כללית יותר: ראית במו עיניך במוזיאון דברים. אתה רשאי לגבש דעה עצמאית ולהציג אותה בכתבה. לא תמיד חייבת להיות חובת האיזון הקדוש.

בכל מקרה מאחל לך הצלחה!


אני מאמין שהמוזיאון עסוק גם בלהשתלט על ממצאים מתוך חשש שיהרסו ומעדיף לשמור אותם בשטח האחסון שלו בידיעה שזו אצלו מאשר להשאיר את זה אי שם בסבירות גבוהה שיושמדו.
חלק מהדברים שגם נבחנו זה כלים שהגיעו לשמה במצב טיסה. ראיות לכך שמטוסים נחתו שמה פיזית אבל היום מצבם...

חלק מהמטוסים היו פתוחים\ חלק סגורים. אלה שפתוחים, לא יצא לנו לראות עופות מקננים בהם. אולי עשו משהו עם זה, אולי באנו בימים טובים.
כמו שכתבתי קודם, היה גם תכנון להביא סככות שביצועו לצערי נכשל.

חבל לי שאתה לא מתראיין, היינו שמחים להציג כמה מלים ממך ואת תגובת משרד המבקר.

ברור לי שיש לי את דעתי. אבל לי אישית חשוב להביא את שני הצדדים. לתת לצופה להחליט ואולי אף לגרום לעוד אדם אחד או שניים להגיע למוזיאון.
אגב, בנוגע לדעתי, אני חייב לציין - ואולי זה רק מעיניי - מאיך שזה נשמע מהתגובות פה בנושא ומהת'רד השני שהיה בנושא, ציפיתי למצב הרבה יותר גרוע במוזיאון.
נכון, המצב רחוק ממושלם ואין מה להשוות למוזיאונים בחו"ל. אבל אחרי ששומעים כמה ואיזה אנשים עובדים במוזיאון, אחרי ששומעים נתונים כספיים, לוקחים בחשבון את תנאי המדבר ו"העניין" של הצבא במוזיאון, אני מתפלא שהמוזיאון בכלל שורד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #158  
ישן 02-10-2013, 16:05
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 936
בתגובה להודעה מספר 157 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "מוזיאון ח"א בעיני תייר אוהב..."

הסרטון מ 2012 (שמתי לב שהסדר מטוסים בסירטון שונה ואז ראיתי שלמטה רשום 2012).

בכל מקרה,
יש באמת פער עצום בין התייר לבין זה שבאמת אכפת לו.
אם תסתכל בכתבה שהכנתי (מעוגנת בראש הפורום) יש שמה מבקרים שאומרים "מקום נפלא" "מאוד מרשים" והכנסתי את זה בכוונה. כדי להציג סוג של קונפילקט.
בביקור חפוז לשעתיים-שלוש עם הילדים שיראו קצת מטוסים, המוזיאון בהחלט מרשים ויפה, גם אני שכבר "חמור גדול" נהנה מהמוזיאון. הייתי שם בחודשים האחרונים איזה 6-7 פעמים. אבל זה כי מטוס זה פשוט דבר מהפנט ומי שאוהב את זה, גם אם תשים מולו גרוטאת ספיטפייר יוקסם ויפליג במחשבות.
אבל שאתה מתעכב שמה קצת יותר, שאתה בא למוזיאון הזה באמת כדי ללמוד, לקרוא על המורשת, לעבור ליד כל שלט ולהתעמק, הדברים האלה כן קופצים בעין.

ואגב, לגביי הסרטון, הדבר שהכי קפץ לי בעין, שהבחור "מכור" לישראל, ח"א האוויר שלנו ידוע ובטח הגאווה גדולה, אבל המוזיאון ריק.
מוזיקה קצבית, מטוסים מגניבים וצבעוניים, אבל ריק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #162  
ישן 22-09-2015, 13:59
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 8,615
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צ'פס שמתחילה ב "מוזיאון חיל האוויר בחצרים"

מה לא נכתב, נאמר וצולם על המזיאון ועל מצבו.
דקה לפני כניסת יום הכיפורים כדאי שנקדיש מחשבה גם למר יעקב טרנר - האיש שיזם אותו ועד היום בהתנדבות עומד בראשו.
בתוך כל הביקורת הנוקבת שהציבור מטיח במוזיאון צריך גם לומר שרואים שינויים לטובה בתחזוקת המוצגים ובתכנים, בקרוב תיפתח שם תערוכת צילומים של איש יקר אחר, מחכים לאישורים.

אתמול העיר באר שבע העניקה למר יעקב טרנר כבוד מיוחד וחנכה את אצטדיון הכדורגל החדש שלה על שמו.
היוזמה באה מראש העיר מר רוביק דנילוביץ (שהוא בעצמו אישיות מיוחדת הראויה להערכה) כחלק מקירוב הלבבות לאחר ההפסד של יעקב טרנר בבחירות לראשות העיר ב 2008.

לא כל יום אנחנו רואים כזו הכרת תודה לאישיות שעשתה כל כך הרבה למען המדינה, חיל האוויר, משטרת ישראל והעיר באר שבע.
אנחנו רגילים לטקסי גזירת סרטים ע"י פרסונות שתרמו כספים, הפעם זה שונה ומיוחד כי זה ממניעים ציונים.
גם אנחנו עומדים לכבודו, מוחאים לו כף ואומרים תודה
ביוגרפיה של מר יעקב טרנר בוויקיפדיה




לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 22-09-2015 בשעה 14:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #174  
ישן 18-10-2016, 02:58
  Prototype Prototype אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.14
הודעות: 415
בתגובה להודעה מספר 173 שנכתבה על ידי plonter5 שמתחילה ב "בגדול זה כלשהו-נכון. בקטן,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי plonter5
בגדול זה כלשהו-נכון.
בקטן, היה משפט אחד שיש לו ערך כלשהו:


דני שלום אומר שהניהול כושל ורומז אולי ל'מלחמת גנרלים' שמעורבת בתהליך


תראה, אני לא יודע מי הכתב הזה, אבל מכתבה כזו מגוחכת לא הייתי לוקח אפילו משפט אחד כדוגמא. הקבלה הזו מטופשת כמו שאעשה כתבה על ביתך ואתמקד בפח הזבל מתחת לכיור ואטען שאתה חי בחורבה.

אני לא יודע מה דני שלום יודע או לא יודע, ואיזה תחקיר ערך אם בכלל.
אני כן יודע שלפני 3 שנים עשיתי כתבה עמוקה על הנושא. גם אני באתי מראש בציפייה לצלוב את טרנר. כמובן שזה נראה הכי קל ונוח, אבל עם כל הכבוד לטרנר, למוזיאון יש מפקד\ת (?) יש צוות של קצינים ונגדים וטרנר הוא בהחלט לא המילה האחרונה בו.
מעניין אם אותו כתב יודע את זה, הוא מכיר את הצוות? הוא יודע מה באמת תפקידו של טרנר? הוא יודע מה התקציב של המוזיאון? מאיפה הוא מגיע? מה הבעיה לקבל תורמים? אני מניח שלא, כי אם היה יודע, לא היה מציג זאת כך.
אולי טרנר עשה טעויות בעברו, סביר להניח, אבל טרנר בגילו ובמצבו הרפואי כבר ממזמן לא מנהל את המוזיאון לבדו וזה ממש לא החלטות בלעדיות שלו.
אתה מוזמן לשאול את הכתב אם ידוע לו מה תקציב המוזיאון, אם ידוע לו שב 2012\13 ח"א פשוט לקח את כל הכסף של המוזיאון לאותה השנה כי הוא היה צריך את זה והמוזיאון, שהוא יחידה צבאית בעצם,נשאר ללא כסף בכלל.
לזה, תוסיף את הישראלי שמתעצבן לשלם בכזה מוזיאון בכניסה, את התנועה הדלה עד לא קיימת באמצע השבוע ואז אתה בכלל תעבור להתפלא איך המקום הזה עדיין קיים.
זה נס שהמקום קיים, הבעיה היא לא טרנר, הבעיה היא כל היחס של המדינה הזו לתרבות, שימור ומורשת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:45

הדף נוצר ב 1.36 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2018 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר