לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-06-2010, 14:22
  טרור WATCH טרור WATCH אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.01.10
הודעות: 186
כוח 14 "ח"א הפלסטיני" ומסוקו האישי של ערפאת

טרור ווטש-הסברה ישראלית
http://www.facebook.com/group.php?g...128073643881761
מה לעזעזל מסוקו הפרטי של יו"ר הרשות הפלשתינית לשעבר ,יאסר ערפאת , עושה ברחובות עזה?
מתיעוד ויזואלי שהגיע לידי ועל פי ועדי ראיה פלשתינים עולה שאנשי חמאס גררו את המסוק ברחובות משדה התעופה דהנייה ושמו אותו במגרש חניה בעזה סמוך לאוניברסיטת א-זהאר.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dc09.arabsh.com/i/01645/y0pscr36wc56.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dc11.arabsh.com/i/01645/pd3l8oa7wqph.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img104.herosh.com/2010/06/27/312267813.jpg]


ספקולציות שהועלו שיתכן ומדובר בצעד לקראת פתיחת מוזיאון חדש או תערוכה.

נערך לאחרונה ע"י טרור WATCH בתאריך 28-06-2010 בשעה 14:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 27-09-2014, 02:42
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
עוד על טייסת המסוקים הנשיאותית של ערפאת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טרור WATCH שמתחילה ב "כוח 14 "ח"א הפלסטיני" ומסוקו האישי של ערפאת"

הדיונים האחרונים בפורום על המי-8 למשימות ל"א והמי-8 בשימוש האמריקנים החזירו אותי קצת אל מסוקי הטייסת הנשיאותית של הראיס ערפאת שפקדו תדיר את שמי ישראל בשנים 1995-2000.

כזכור האספירציות התעופתיות הצבאיות של הפלסטינאים החלו עוד בשנות ה-60, כאשר מתנדבים נשלחו אל בתי ספר לטיסה ומקצועות תעופה בכל רחבי המזרח התיכון ומזרח אירופה. עם שובם הקימו את היחידה האווירית של הפת"ח, היא כוח 14, שעסקה בבניין הכוח ובתכנון פעולות צבאיות אוויריות, בעיקר כנגד מדינת ישראל אך גם כנגד אויבי הפת"ח השונים. הטייסים עצמם שובצו לפרקים בחילות אויר ערביים שונים (ובהם אלג'יריה, לוב, תימן ועירק) כדי לצבור ניסיון ורומניה תרמה צמד מסוקי מי-8 שדלגו בין מדינות שונות עד שמצאו בסיס קבע בעירק. מפקדת כוח 14 עצמה ישבה בביירות אך התפנתה לתימן בספמטבר 1982 אחרי מבצע של"ג. עם הקמת הרש"פ מתוקף הסכמי אוסלו א' וב' בשנים 1995-1994, "הולבן" הכוח הצבאי והפך לכוח אווירי אזרחי שנעזר במסוקים שונים שנתרמו על ידי מדינות ערביות ידידותיות ולצידם מטוס L-1329 JetStar II אלג'יראי לשעבר, שהוגדר כמטוס הנשיאותי הרשמי של הראיס. עם כניסתו לעזה פשט מפקד כוח 14, בריגדיר גנרל פאיד זיידאן (ערפאת לא קימץ בתארים ובדרגות) את מדיו המנומרים וחבש במקומם לא פחות מ 3 כובעים חדשים כממונה על התעופה האזרחית הפלסטינאית, כיו"ר הדירקטוריון של חברת התעופה הפלסטינאית הלאומית שבדרך וכמנהל שדה התעופה שבדרך.

מאחר והרש"פ לא הייתה (ועדיין איננה) חברה מלאה בארגון ICAO, פרסה עליה מצרים חסות ו "הפרישה" לה את הקידומות SU-YAx מתוך הטווח המצרי הבינלאומי SU-xxx. היה בכך הגיון מסוים לאור העובדה שעיקר הנכסים האווירים יועדו לרצועת עזה, שהייתה בעבר חלק ממצרים. למרות זאת, הרי שהמרחב האווירי המצומצם חייב תיאום ואישור מלאים של כל פעילות אווירית אזרחית פלסטינאית עם רת"א הישראלית, הסדר שנמשך בצורה כזו או אחרת עד פרוץ האינתיפאדה השנייה. בין הנכסים הללו הוגדרו מספר מנחתי מסוקים, למעשה אחד בכל עיר פלסטינאית גדולה ובראשם המנחתים הגדולים במוקטעות ברמאללה ובעזה, וכן שדה תעופה בינלאומי עצמאי במרחב דהנייה שבפינה הדרומית מזרחית של הרצועה, שתכנונו, בנייתו ותפעולו היו באחריותה המלאה של הרש"פ (אחרי שנדחו הצעות ישראליות לעשות שימוש בשדות מצריים סמוכים כמו איתם ז"ל ואל-עריש). בניית השדה החלה ב 1995 במימון של מספר מדינות תורמות והסתיימה מקץ 3 שנים, כולל מסלול באורך של 3 ק"מ שאפשר המראה ונחיתה של מטוסי נוסעים רחבי גוף לטיסות טרנס-אטלנטיות (וארוך ב 300 מטרים ממה שהותר בהסכמים עם ישראל, הגם שלא ננקט כל מהלך כנגד החריגה הנ"ל). השדה נחנך רשמית בטקס שנערך בנובמבר 1998 במעמד הראיס והנשיא דאז ביל קלינטון ונחיתות ממצרים, מרוקו, ירדן, ספרד, אוסטריה, שבדיה ואפילו טיסת פנים ישראלית של חברת ארואל (שהפעילה בואינג 737 חכור ותכננה להתחרות בארקיע ובישראייר אך בסופו של דבר נסגרה כעבור פחות משנה.

במסגרת ההסכמים הותר כאמור לראיס להחזיק יחידה אווירית נשיאותית קטנה. בראש היחידה הוצב שחקן ייבוא, הקולונל הסורי שוקרי טאבט שבעברו פיקד על טייסת מיג-21 במלחמת יוה"כ, ובתחילה היא מנתה רק את צמד מסוקי המי-8 הותיקים של כוח 14 שהובאו מעירק. במהרה התברר ששמישות הכלים הללו נמוכה, הם הוגדרו כלא בטיחותיים ועל כן הראיס המשיך לעשות שימוש במסוקי קומנדו מצריים בטיסותיו הפנימיות (ממש כמו אלו שהביאו אותו לעזה ב 1 ליולי 1994, לפני 20 שנה בדיוק, לקבלת פנים המונית בפני מאות אלפים). בתחילת 1996 דווח על רכש צמד ג'ט-ריינג'ר שהיו אמורים להחליף את המי-8 אולם מסיבות לא ברורות המסוקים לא הגיעו לבסוף לרש"פ. כקבצן נדבות גלובלי מקצועי קימבן בשנת 2000 ערפאת תרומה של צמד Mi-17 ממשלת רוסיה, אחד מהם בדיגום נוסעים/VIP. ארבעת המסוקים פוזרו כך ששלשה מהם חנו דרך קבע בהנגר שנבנה במתחם הנשיאותי "אנסאר 2" בשכונת רימאל שבמערב העיר עזה (משם יצא ערפאת לטיסותיו לרחבי איו"ש, ירדן ושד"ת דהנייה) אחד נוסף חנה דרך קבע במוקטעה ברמאללה והג'ט-סטאר חנה בדהנייה ושימש את הראיס בטיסותיו הרבות לחו"ל. במסגרת ההסכמים הותר לפלסטינאים גם להפעיל 4 מטוסי תובלה קלים (בסגנון קינג-אייר) אולם הם לא רכשו אותם. נראה שהעובדה שלא היה שדה נחיתה נוסף בתוך שטחי A ושישראל לא ויתרה על השדה בעטרות ייתרה את הצורך במטוסים קבועי כנף, הגם שלרשות לא היו משאבים או צורך בתפעול כלי טיס כל כך.

רצה הגורל ושד"ת בדהנייה נותר פעיל פחות משנתיים, כאשר הפעילות המסחרית הושבתה מיד עם פרוץ האינתיפאדה השנייה באוקטובר 2000 והמטוס היחיד שנותר בו היה זה של ערפאת עצמו, שהמשיך בטיסותיו. אחרי פיגוע מכונית התופת בנתניה ביום הראשון לשנת 2001 הוחלט רשמית לסגור את השדה ולאסור על טיסות הפנים במסוקים. ערפאת נאלץ להמריא לעתים דווקא משד"ת המצרי באל-עריש ולא מדהנייה אך מעבר להכרזות ורמיזות למיניהן, טיסותיו לא באמת הוגבלו. בעקבות הפיגוע הרצחני שביצע חמאס בקו 16 בחיפה ב 2 לדצמבר 2001 תקפו רביעיית מסוקי אפאצ'י של ח"א בטילי הלפייר את מתחם אנסאר-2 והשמידו מתקנים שונים בו וכן 2 מתוך 3 מסוקי המי-8/17 וגרמו נזק למסוק השלישי. אלו היו כלי הטיס האחרונים שח"א השמיד בתקיפה מהאוויר. עם זאת, הג'ט-סטאר שחנה באותה העת בדהנייה לא הותקף. אך אור בוקר למחרת חדרו כוחות קרקע של צה"ל לשד"ת בדהנייה והשמידו בו מתקנים שונים ובהם עזרי גישה, גנרטורים ואת מגדל המכ"ם (רצוי לציין שבעת ההיא, טרם ההתנתקות, הקיפו כוחות צה"ל את השדה למעשה מכל עבריו - מורג, רפיח, ציר פילדלפי, כפר המשת"פים דהנייה וכמובן הקו הירוק). לערפאת לא נותרה ברירה והג'ט-סטאר הוטס לאחר כבוד לשדה אל-עריש, הפעם לתמיד. למרות סגירת השדה המשיכו לפקוד אותו בחוסר מעש מאות עובדי רש"ת הפלסטינאית וזאת עד לסילוקה הסופי של הרש"פ מרצועת עזה ביוני 2007. מדי כמה שנים שבים כתבים אל השדה החרב ודנים בעתידו, וכך גם היה לאחרונה בעקבות מבצע "צוק איתן" ודרישות ממשל החמאס לשקם את השדה ולחדש את פעילותו.

במהלך חודש הדמים של מרץ 2002 שב צה"ל ותקף בעוצמה רבה את מתחם אנסאר 2 בפעולה משולבת מהאוויר ומהים והשמיד אותו כמעט לגמרי. עם זאת כפי שנראה בהמשך גם הפעם הצליח לחמוק המי-8 הנותר מגורלו המר. חשוב לציין שערפאת המשיך לעשות שימוש תדיר במסוקים מצרים (מי-17 וקומנדו) וירדנים (קוגר), בעיקר אחרי שתנועותיו הוגבלו על ידי ישראל. למעשה כדי להגיע מרצועת עזה לגדה הוא טס (או נסע) תחילה לאל-עריש, משם טס לעמאן ומשם טס במסוק לרמאללה וחוזר חלילה. יתכן שגם הרגיש בטוח יותר בכלי טיס ערבי, גם באספקט שישראל לא תנסה ליירט אותו. כזכור גם את דרכו האחרונה החוצה עשה ערפאת בקוגר ירדני ושוב פנימה (כארון קבורה) בקומנדו מצרי. בחודש אפריל 2005 ביקר הנשיא פוטין בישראל וברש"פ ואף פקד את קברו הטרי של הראיס במאמץ לקרב בין המדינות. כתוצאה מכך דווח שבדצמבר 2005 הציעו הנדבנים הרוסים לתרום צמד חדש של מסוקי מי-17 לרש"פ כדי להחליף את אלו שהושמדו 4 שנים קודם לכן אולם נראה שישראל לא אישרה את המהלך ועל כן הוא לא יצא אל הפועל. באפריל 2006, בעקבות ירי בלתי פוסק של רקטות משטח הרצועה אל עבר ישראל (נשמע מוכר??) יצא צה"ל למבצע "חץ דרומי" ותקף מטרות שונות ובהן שוב מנחת המסוקים החרב, שהופצץ הפעם באובר-קיל על ידי מטוסי ברק מטייסת העמק. לאור העובדה שלרשות אבו מאזן, שירש את ערפאת אחרי מותו בנובמבר 2004, לא עמדו מסוקים כלשהם שנראה שמדובר היה בהתקפת ראווה למטרות שכנוע ותו לא.

בהפיכה החמושה של יוני 2007 השתלט חמאס באלימות רבה על רצועת עזה וסילק ממנה את גורמי הרש"פ השונים ובכלל זאת את אנשי היחידה האווירית חסרי המעש. בין היתר רמסו וניפצו אנשיו את לשכת הראיס ולמעשה את מתחם אנסאר-2 כולו, שייצג בפניהם את כל תחלואות ושחיתויות הרש"פ. אחרי סיימו לכלות את זעמם במסוק הנשיאותי, גררו החברה את הגוויה המנופצת מההנגר אל המנחת עצמו ועשו בו שימוש כעזר אימונים. כעבור 3 שנים בפרץ נוסטלגיה הציבו אותו אנשי חמאס בכיכר אל-כתיבה במרכז העיר לדראון עולם. שימו לב להנגר המנופץ בתמונה, אפשר לחשוב שהיה מנופץ הרבה יותר בעקבות ההתקפות הרבות עליו...


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i132.photobucket.com/albums/q35/flex297/PalestineMi-17Hip.jpg]


המי-17 האחר, בתצורה תובלה רגילה


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i132.photobucket.com/albums/q35/flex297/PalestinianAuthorityMi-17Hip-H.jpg]


המי-17 האח"מי משמש כתפאורה ללהיט האחרון "קום תתאמן לקראת הביגועים"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://rotter.net/User_files/forum/5161b633766d86c9.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://rotter.net/User_files/forum/5161b65377510b44.jpg]


הג'ט-סטאר האקס אלג'ריאי צובר אבק בשוויץ


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/7/1/7/1255717.jpg]


עם כבר עסקינן בכלי טיס בשטחי הרש"פ רצוי גם להזכיר את הסיפור התמוה הנ"ל

פעם - מטוס בחיל-האוויר, היום - מסעדה בשכם. לראות ולא להאמין: בואינג-707, ששירת בחיל-האוויר, משמש היום כמסעדה בעיר שכם. התמונה, אגב, צולמה על-ידי מטוס עגור של חיל-האוויר

http://www.iaf.org.il/618-19828-he/IAF.aspx


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/6/19166.jpg]

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 27-09-2014 בשעה 03:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:52

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר