26-06-2010, 20:56
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי A2x
סליחה על הבורות..
אתה יכול להסביר את זה בשפה פשוטה יותר.
"אתה חייב שהוא יהיה מאונך לעדשה (או מקביל לחיישן). מישור הפוקוס יקבע איזה חלק מהאובייקט יהיה בפוקוס, ואם תצליח להכיל את כל האובייקט על המישור - כל האובייקט יהיה בפוקוס."
|
אשתדל להסביר בצורה שתהיה ברורה.
דמיין שמול המצלמה עומד קיר דמיוני. הקיר הזה הוא מישור הפוקוס שלך.
את הקיר הזה אתה יכול לקרב אליך או להרחיק אותו ממך ע"י סיבוב טבעת הפוקוס.
בנוסף, עוביו של הקיר משתנה כתלות בצמצם, אורך המוקד ומרחקך הפיסי ממנו.
תסתכל על הדוגמא הזו... הקיר חותך את הפנים של הבחור, ולכן הפנים שלו יהיו בפוקוס.
מה שמלפנים לקיר ומאחורי הקיר - יהיה מטושטש (out of focus).
ננח שאתה מצלם משהו דו-מימדי, שנמצא בדיוק במקביל לחיישן (כלומר, הולך לגובה הקיר).
משהו שטוח - כמו תמונה...
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=229711
תוכל לראות כי כל התמונה כולה נמצאת במישור הפוקוס ולכן כולה חדה.
אבל, לו הנושא שלך היה מונח בצורה כזו שהוא חוצה את מישור הפוקוס, רק חלק ממנו היה יכול להיות בפוקוס.
בהמחשה הבאה, תוכל לראות כי פני המצולם יהיו במישור הפוקוס, אבל שאר הגוף שלו - לא:
מכאן => אם תעמיד את העלים בצורה כזו, שיהיו מקבילים למצלמה שלך (כלומר, על מישור הפוקוס), תוכל לקבל חלקים גדולים מהם (ואפילו אולי כולם) בפוקוס.
שים לב כי עובי הקיר עצמו משתנה בהתאם לאורך המוקד, הצמצם והמרחק היחסי שלך מהאובייקט (או חלקים של האובייקט).
ככל שאתה מתקרב יותר לנושא (מאקרו), קיר הפוקוס נהיה יותר ויותר צר, וגם אם אתה מצליח לקבל חלק אחד חד, באובייקט תלת-מימדי, שאר החלקים יהיו מחוץ לשדה הפוקוס - גם אלו הקרובים אליו מאוד:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=514608
(בדגש על החיתוך שעשיתי בחלק התחתון של האשכול, שם רואים כי העיניים חדות מאוד, אבל שאר הגוף מטושטש - ואפילו שמדובר באורך מוקד של 50 מ"מ (פלוס 48 מ"מ בטבעות הארכה) וצמצם 5.6
|