19-04-2005, 13:19
|
|
|
חבר מתאריך: 20.06.03
הודעות: 5,125
|
|
אני אענה לך על החריטות
המנוע מורכב ממספר מסוים של צילינדרים (4 ברוב המכוניות בישראל)
אלה בעצם מוטות מתכת עבים לא חלולים שעשו להם חור בצורת עיגול עמוק לתוכם
מעיין "באר" כזו.
עכשיו הבוכנה זהה בצורתה לחור שיש בצילינדר והיא נכנסת לתוכו,
ל"חור" הזה נכנסת תערובת האויר והדלק ואז יש את פעולת המנוע הסדירה...
עכשיו חריטה זה שבעצם אם ה"חור" בצילינדר ממקודם היה נגיד בעל נפח של 400 סמ"ק
כלומר הוא מסוגל להכיל 400 סמ"ק של תערובת אויר דלק, אז בחריטה אנחנו נחרוט בצילינדר
ב"חור" במתכת ובכך יתפנה לנו יותר מקום לתערובת של אויר ודלק, כלומר אם מקודם היה לנו 400
סמ"ק של נפח אז אחרי חריטה יהיה לנו 420 סמ"ק למשל.
וזה תורם בכך שיותר אויר ודלק יכולים להיכנס לצילינדר כלומר ברגע שיהיה ניצוץ הצתה הפיצוץ המופק
יהיה יותר חזק וידחוף את הבוכנה ביותר כוח שתסובב את כל המערכת שמעבירה את הכוח לגלגלים
בעוצמה גדולה יותר, בקיצור יותר כוח לרכב. ומספר סוסים מוגדל
|