לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 29-07-2010, 19:40
  itaisabi itaisabi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.07.10
הודעות: 7
בקצרה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי oser15 שמתחילה ב "בשר וחלב"

כל הנושא של בשר וחלב יוצא בעיקר מהפסוק "לא תבשל גדי בחלב אמו" ונידון בגמרא במסכת עבודה זרה.
בעיקרון האיסור מן התורה הוא לא לבשל גדי בחלב אמו אולם חכמינו הקדושים אשר כל דבריהם קודש ממש כמו התורה דרשו ולמדו כל אחד משלושת הכתובים המזכירים לא לבשל גדי בחלב אימו אחד לאכילה אחד לבישול ואחד להנאה.

עכשיו גם אם למדו איסור אכילה איך נידע כמה זמן לחכות בין ארוחה לארוחה?
גם ענין זה נידון שם ויש כמה דעות בעניין אבל דרכם של חכמים שההלכה הסופית תהיה גם סייג כלומר גדר שתרחיק אותנו מן החטא לכן אם האיסור הוא לא לאכול יחד אז הפסיקה תהיה שאסור לאכול חלב תכף בשר אלא לשהות ובזה יש מנהגים שונים וגם פסקים שונים אבל השורש הוא אותו שורש. ויש לעיין עוד הרבה.

בנוסף לפן ההילכתי בכל הלכה יש גם פן פנימי שמסביר בעומק למה בכלל אסרה תורה לאכול בשר וחלב או לבשל.

וההסבר לכך נראה שעצם המחשבה רק לקחת עגל לשחוט אותו ואז לבשל אותו בחלב של אימא שלו מזעזעת
זה הרי דבר לא מוסרי בעליל והתורה כולה מוסר אחד ודרך ישרה לכן אסרה תורה דברים מן הסוג הזה ולכן גם הרחיקו אותנו מן הדרך הזו ע"י ריחוק השעות בין בשר לחלב.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #4  
ישן 03-08-2010, 23:48
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי itaisabi שמתחילה ב "בקצרה"

בלי להשמע ציני מדי, אבל בהמשך ל:
ציטוט:
וההסבר לכך נראה שעצם המחשבה רק לקחת עגל לשחוט אותו ואז לבשל אותו בחלב של אימא שלו מזעזעת
זה הרי דבר לא מוסרי בעליל והתורה כולה מוסר אחד ודרך ישרה לכן אסרה תורה דברים מן הסוג הזה


למה שניצל זה כשר ומוסרי ?
לטגן עוף בביצה פחות אכזרי מגדי בחלב אימו ?
מה עוד שגדי בחלב אימו הורחב לעוף בחלב גדי, ובקר בחלב עיזים רק באופן סמלי.
בשניצל ? אין שום סמליות, יש עוף ויש ביצת עוף ומטגנים אותם אחד בשני.
אם התורה מוסרית היא צריכה להסביר גם את זה.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

חזרה לפורום
  #6  
ישן 05-08-2010, 14:36
  מצפון מצפון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.12.01
הודעות: 8,479
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי שמוליק שמתחילה ב "באותה מידה אתה יכול לשאול למה..."

בהחלט אני יכול לשאול, אבל יש הסבר (הגיוני?) שמדבר על מפריס פרסה, שוסע שסע ומעלה גירה.

אני מנסה להבין את ההגיון בחוסר הגיון.
הקב"ה אמר אתה אומר, אבל הוא לא אמר, יש כתובים שאדם כתב אותם, ועל כך אין עוררין אני מניח.

אני כבר אדם בוגר, לא ילד, לא נער וגם לא בחור צעיר.
אני מוקף באנשים שחלקם מאמינים (ומקיימים), חלקם אינטליגנטים ממני וחלקם אינטילגנטים פחות.
אותי מעניינת הנקודה, כיצד אדם אינטיליגנטי, מקבל דברים שנכתבו לפני כל כך הרבה שנים פשוט כי הם כתובים ולא כי דברים אחרים כתובים.
אולי אני מונע ממניעים אנוכיים ,כמו חוסר רצון להתחשב מצד אחד, או אולי מצד השני של להתבאס מכך שיש סוגי מאכלים (ומכאן מסעדות) שאינני יכול לאכול או לחלוק עם חברי המאמינים.
אני יכול לקבל מהם עיצות מקצועיות במגוון תחומים.
אבל כאשר זה מגיע להלכה, מבוי סתום.
כתוב לא תבשל גדי בחלב אימו, וחלב עיזים על בשר בקר נכלל באיסור. המוסרי כביכול. למה ?
ועוף בביצתו מותר. למה ? מוסרית זה חמור באותה מדיה אם לא יותר. בגלל שלא כתוב אז בא נהיה אכזריים כי לא אסור ?
זה פשוט לא עושה לי שכל.
הרי עם הספר החכם, הנשגב והמורם משאר העמים, מסתמך כביכול על תורה שנכתבה לפני כל כך הרבה זמן ולא עומדת במבחנים של ההווה. לא במבחן הבריאות, לא במבחן ההגיון, לא במבחן המוסר.
אבל עדיין יש דבקות עיקשת לקיים מסורת שהיא קצת הזויה בעיניי.
שלא נדבר על השחיטה...וזה דיון שכבר היה ועוד יהיה ולעולם לא נגיע למיצוי שלו.
_____________________________________
אלו העקרונות שלי, ואם אתה לא אוהב אותם, ובכן, יש לי אחרים.
Groucho Marx

'In the End We Are All Alone, and No One is Coming to Save You''
john reese

חזרה לפורום
  #8  
ישן 04-08-2010, 00:19
צלמית המשתמש של סוכן שקט
  משתמש זכר סוכן שקט סוכן שקט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.03.02
הודעות: 3,684
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי itaisabi שמתחילה ב "בקצרה"

סליחה שאני חולק עליך.
אין סיבה שהתורה אסרה לבשל גדי בחלב אימו,זה חוק, ללא סיבה, "חוקה חקקתי גזירה גזרתי ואי אתה רשאי לערער אחריה"
בשר פרה בחלבה היא גם כן אסור משום בשר בחלב.
אבל להרהר רשאי גם רשאי, על פי הקבלה מוסבר שחלב זה דם שנעכר(מובה במס' חולין "דם נעכר ונעשה חלב), פרוש דם שנזדכך ועלה מעלה אחת יותר מהדם , השתנה טבעו והוא אינו רק מחייה את הבעל חי שבו הוא נמצא אלא גם את וולדו.לכן לא ראוי שדם מזוכך זה(החלב) ירד בחזרה לדרגתו הקודמת (להתבשל בבשר שדרגתו שווה לדם, רק שדם אסור באכילה)
כל זה לפי הקבלה איך אין בזה לומר שזאת הסיבה לאיסור. הסיבה לאיסור הוא כיוון שהתורה אמרה.
מקווה שהארתי את עיניכם.
כל טוב

נ.ב. תגובתי מופנית גם ל"מצפון" שכתב פה מתחת.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
שלום עושים עם אחים, מלחמה עושים עם אויבים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי יחזקאל
וקראתי עליו לכל הרי חרב נאם אדני אלןהים חרב איש באחיו תהיה



Oui nous irons nous faire casser la gueule en cœur, Mais nous reviendrons vainqueur

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:21

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר