לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 17-07-2010, 14:40
  KV1 KV1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.06.09
הודעות: 185
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eduard16 שמתחילה ב "שתי שאלות של צלם מתחיל"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי eduard16
שלום, יש לי שתי שאלות אליכם שעד עכשיו לא הצלחתי להבין.
1. האם שינוי אורך המוקד משפיע על הפוקוס, במידה וכבר התפקסתי. זאת אומרת אם עשיתי פוקוס על פנים של מישהי ואז החלטתי לעשות "זום-אאוט" זה יוציא את התמונה מפוקוס?
2. מה זה metering mode? יש כל מיני סוגים, זה הבנתי, אבל מה זה עושה? ועל מה זה משפיע? זה קשור לפוקוס?

1.לא, שינוי אורך מוקד לא משפיע על הפוקוס.לי אישית יש את ה18-55 קיט של קנון. באורך מוקד 18 מ"מ הפוקוס לא מדויק (זה קשור איכשהו בכיול אולי? לא יודע), כדי להשיג פוקוס מדויק יותר אני מתפקס כשעדשה על 55מ"מ, ואז משנה ל18.

2.זה כמה מצבים למדידת אור. לדוגמה מדידת אור מנקודה באמצע הפריים,מדידה ממוצעת של כל הפריים, מדידה רק של אזור מסוים במרכז הפריים או מדידה מהאזור של נקודת המיקוד שלך.

נערך לאחרונה ע"י KV1 בתאריך 17-07-2010 בשעה 14:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 30-07-2010, 07:06
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "1. צלמי אירועים רובם מבזים את..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי hellfrost
1. צלמי אירועים רובם מבזים את התואר צלם.

2. תנסה את זה במאקרו, או עם עדשת מאוד מאוד ארוכה


1. יש צלמי אירועים שמגדירים מחדש את התואר צלם.

2. בעדשות מאקרו אמיתיות - אין זום.

עם כמה שאתה מתעקש לטעון שזו טעות - זו לא טעות ברוב המוחלט של העדשות.
אם תעשה זום אין - תבצע פוקוס, תשאיר חצי לחיצה (או אם זה מסובך לך מדי מבחינת קואורדינציה, העבר את מצב הפוקוס לידני) ואז תצא בזום אאוט החוצה - אתה עדיין תשאר בפוקוס באותה נקודה עליה התפקסת לראשונה.
ברור שהפוך זה לא יעבוד. אי אפשר להיות בזוית רחבה, לבצע פוקוס ואז להכנס פנימה ולצפות לחדות בנקודה הרצויה.

רוב העדשות - יעבדו בשיטה הזו. אישית, אני לא מכיר אף עדשת זום שלא עובדת בשיטה הזו.
אלו לא 'עדשות מיוחדות' או 'עדשות שנבנו במיוחד' (מי שלא יודע, בבקשה - לא לכתוב דברים שלא יודעים בפורום טכני).
השתמשתי בשיטה הזו באופן אישי המון פעמים ותמיד עבד לי (למעשה, מי שגילה לי את השיטה הזו, בכלל בא מעולם הווידאו... בטיול של כיתה יב' לקפריסין, לקחתי איתי מסרטת ווידאו ע"מ לצלם את החברה' ולהכין קליפ לאחר הטיול, והעורך לימד אותי את זה. מאז השתמשתי בטריק אין ספור פעמים גם בווידאו וגם בסטילס).
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 30-07-2010, 09:38
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "תראה, אני מסכים איתך, שברב..."

איך שאני רואה את זה, כדי שזה לא יעבוד, על עדשה להיות מאוד מיוחדת.
המרחק הפיסי בין ההחיישן לבין הנושא שלך הוא קבוע, ללא תלות באורך מוקד.
נניח שאתה עומד במרחק של 5 מטרים מהדוגמנית.
אתה מצלם באורך מוקד 18 מ"מ כאשר הדוגמנית מצולמת לרקע של שקיעה מרהיבה לחופיו הקסומים של אי טרופי יפהפה איפה-שהוא בקאריביים.
טבעת הפוקוס שלך תהיה מכוונת למרחק של 5 מטרים.
סובבת את טבעת אורך המוקד ל 200 מ"מ כדי לתפוס את הפנים של הדוגמנית תוך שאתה מתעלם מהנוף הסביבתי הקסום. טבעת הפוקוס עדיין תראה כי המרחק בינכם הוא 5 מטרים.
אין שום סיבה שסיבוב טבעת אורך המוקד - תשפיע על המרחק שבין מוקד הפוקוס במצלמה לבין מישור הפוקוס. שניהם הם גדלים פיסיקליים קבועים.

ככה אני מבין את זה - אולי יש משהו שאני לא מבין או נתון שאני לא מתחשב בו, אבל כל הפואנטה בטבעת הפוקוס (והאינדיקטור למרחק אשר טבוע בכל עדשה כולל אלו שנוצרו לפני 20 שנה) הוא לאמוד את המרחק בין המצלמה לאובייקט.
אחרת, מה הטעם בנתונים הללו אם הם תלויים באורך המוקד?
הכוונה כמובן לזה:
http://a.img-dpreview.com/lensrevie...mages/scale.jpg
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com


נערך לאחרונה ע"י Narxx בתאריך 30-07-2010 בשעה 09:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 19-07-2010, 23:35
  דדון מוש דדון מוש אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.11.04
הודעות: 673
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי eduard16 שמתחילה ב "תודה על התשובות:) החכמתי."

השאלה היא לאיזה כיוון החכמת, כי נתנו כאן שתי תשובות סותרות.

בקצרה ישנן עדשות שבנויות במיוחד כדי לשמור על מרחק פוקוס מדוייק גם לאחר שינוי אורך מוקד, רוב העדשות שומרות רק בערך על מרחק הפוקוס.

לעניין השאלה השנייה שלך, שלא ראיתי שנענתה, מד האור של המצלמה שלך לא יודע מה אתה מצלם ולא מעניין אותו. הוא יודע לחשב לפי קטע מהסצנה את כמות האור ומכאן את החשיפה הדרושה, כאשר הוא מניח שאתה רוצה חשיפה מאוזנת (אם לא אז תאלץ לפצות או לעבוד ידנית).
במדידה נקודתית (ספוט) מד האור מתחשב רק בקטע צר מאוד מהסצנה, במדידה מרכזית הוא לוקח מדידה מאזור נרחב יותר (עיגול גדול במרכז הפריים. ישנן מדידות משוכללות יותר שבהן הפריים מחולק לאזורים רבים וכל אחד מקבל את המשקל שלדעת המהנדסים מתאים לו. (אצל ניקון למשל יש התחשבות בצבעי הסצנה).
כמו שבטח הבנת זה לא קשור לפוקוס, אלא מאפשר לקבוע את החשיפה.
אם חשוב לך ללמוד הייתי ממליץ לך לנסות לצלם במצב ידני במדידה הכי צרה שיש לך כדי להבין לעומק את הנושא.
_____________________________________


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 01-08-2010, 08:44
  RoieG RoieG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.03.03
הודעות: 2,279
תשובה מלאה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי eduard16 שמתחילה ב "שתי שאלות של צלם מתחיל"

אחרי פניה של narxx אליי בפייסבוק בנושא הזה, באתי לענות על השאלה

התשובה היא שיש עדשות שאורך המוקד משפיע על המיקוד ויש עדשות שבהן הוא לא משנה את המיקוד.

עדשות שבהן הפוקוס אינו משתנה במהלך שינוי אורך המוקד (מה שנקרא "זום") נקראות עדשות פרפוקליות (Parfocal Lens) ובעדשות אלו אתם יכולים לעשות זום אין, להתמקד ולצאת החוצה, אם אתם מעוניינים בכך, והפוקוס יישאר בעינו. אלו בדרך כלל עדשות איכותיות יותר (סטייל סדרת L של קנון)

עדשות שבהן הפוקוס כן משתנה במהלך שינוי אורך המוקד נקראות עדשות ואריפוקליות (Varifocal Lens) ושם כן יש שינוי בפוקוס בעת שינוי אורך המוקד. ושם אם תעשו זום אין לפוקוס ואז תצאו החוצה - הפוקוס ישתנה. זה מאפשר תכנון עדשות זולות יותר ופשוטות יותר אופטית.

דוגמאות לעדשות פרפוקליות:
- EF 16-35mm f/2.8L
- EF 17-40mm f/4L
- EF 24-70mm f/2.8L
- EF 28-70mm f/2.8L
- EF 70-200mm f/2.8L
- EF 70-200mm f/2.8L IS
- EF 70-200mm f/4L
- EF 70-200mm f/4L IS
- Nikon 24-70 F/2.8
- Nikon 70-200 F/2.8 VR

דוגמאות לעדשות ואריפוקליות:
- Canon 100-400 F/4-5.6 IS
- Sigma 120-300 F/2.8 DG
ובעצם אפשר לומר גם שרוב העדשות הזולות, אם כי לא כולן

מקווה שזה עזר לפתור את הסוגייה.


בברכה,

רועי גליץ
_____________________________________
רועי גליץ.
Nikon D300, Nikon 16-85 VR, Nikon 500 F/4 VR, Nikon 10.5mm fisheye, Sigma 120-300 F/2.8, Sigma 10-20, Nikon 85 F/1.8, Zeiss 85 F/1.4, Tamron 180 F/3.5 macro, Nikon 50 F/1.8, Nikon SB800 X 2 and some other toys...
צילום, קורס צילום, מאמרים בצילום

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:14

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר