לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה "רק שני דברים הם אינסופיים: היקום והטמטום האנושי, ואני עדיין לא בטוח לגבי הראשון." -- אלברט איינשטיין ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > מדע, טכנולוגיה וטבע
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-08-2010, 13:08
  רמי ד רמי ד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.06
הודעות: 1,795
תירגום תמונה ממערכת צירים 2D למערכת 3D

שלום לכולם!.
אני לא יודע אם זה הפורום הנכון. לא מצאתי משהוא יותר מתאים. אם ישנו פורום מתאים נא להעביר. תודה!.

אז כך: אני לאחרונה בונה בפרויקט קטן לניתוח תמונה.

התוכנה צריכה לנתח 'גופים', תלת מימדיים (במיקרה זה הם מלבנים) ולחשב באיזה זווית הם נמצאים ביחס למצלמה (ביחס לצירים X,Y,Z)

כרגע אני תקוע בחלק המתמטי.

בניתי משוואות שצריכות לחשב את את זה, אבל אני תקוע בשלב האלגברי כי כרגע אין לי את הידע המתמטי המספק כדי לפתור את הבעיה (אני רק תלמיד בית ספר, ובשביל לפתור את זה צריך לדעת לעבוד עם ווקטורים, מרוכבים, ואולי אפילו משוואות דיפרנציאליות חלקיות, וכו... אני לא יודע בדיוק מה אני צריך)

ניסיתי להעזר בכלי של wolfram בשם: Mathematica אבל הוא עדיין עובד על זה (~7 שעות!)

איך אני כן יכול לפתור את זה? (בהסתמך על הידע הקיים, או השלמה של נושא מסויים. כרגע אני רק יודע לגזור ולעשות אינטרגרל לפונקציות בסיסיות, טריגו, וכמובן גם גאומטריה)

ד"א: קראתי באינטרנט את אלו:

http://en.wikipedia.org/wiki/3D_projection

http://en.wikipedia.org/wiki/Transform_and_lighting

http://softsurfer.com/Archive/algor...orithm_0101.htm



אבל הם עושים את ההפך, מ-3D ל-2D (מה שאני כבר יודע לעשות...)
ד"א: אילו המשוואות שקיבלתי:


https://2010-uploaded.fresh.co.il/2...10/20775507.doc

אני זקוק לכיוון של פתרון לבעייה.
תודה רבה!

נערך לאחרונה ע"י רמי ד בתאריך 10-08-2010 בשעה 13:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 10-08-2010, 22:29
  רמי ד רמי ד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.06
הודעות: 1,795
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי RP. שמתחילה ב "לא כל כך הבנתי מה בדיוק אתה..."

אני אנסה לתאר: המצלמה צילמה תמונה. מול המצלמה היה מלבן כל שהוא. (אפשר לחשוב על זה כאילו מול המצלמה היה דף נייר כל שהוא.)
יש לי כבר אלגוריתם שמוצא את האובייקט ונותן את 4 הקורדינטות שלו. (x,y של 4 הפינות שלו ביחס למטריצה של המצלמה)

כעת אני רוצה לדעת, מהן זוויות הנטייה שלו ביחס לצירים X,Y,Z "האמיתיים". (מערכת הצירים האמיתית היא מערכת הצירים המרחבית. וציר ה-Z לא בא לידי ביטוי במצלמה)

זה בעצם למצא את הצורה התלת מימדית על סמך תמונה דו מימדית (והנתון הוא שבמערכת צירים 3D הצורה הגאומטרית היא בעלת תכונות של מלבן)

דוגמאות:

זה מלבן. זוויות הנטייה שלו ה-0,0,0:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המלבן הזה נטוי 60 מעלות (בערך) על ציר ה-Y. ו-0,0 ביחס לציר ה-X,וה-Z

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המלבן הזה נטוי 60 מעלות (בערך) רק על ציר ה-X.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המלבן הזה נטוי על רק על ציר ה-Z בערך ב-45 מעלות:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המלבן הזה הוא בנטייה משולבת (ביחס לכל ציר יש זווית נטייה מסויימת):

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה




ShoobyD:
אני לא יודע מה מרחק המצלמה.
אני משוכנע קימאת לחלוטין שזה אפשרי.
המשוואות גם כן מראות שיש פתרון. זה רק שאני לא יכול לפתור אותן עם הידע שלי...

כמובן שאני לא מדבר על מיקרים שהמידע נאבד כמו שתיארת עם העצים.
אלא על רק על המידע הקיים. (למעשה המידע היחיד שנעבד מבחינתי הוא הקורדינאתא של ציר ה-Z. בשביל זה המתמטיקה....)

נערך לאחרונה ע"י רמי ד בתאריך 10-08-2010 בשעה 22:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 11-08-2010, 01:22
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי רמי ד שמתחילה ב "אני אנסה לתאר: המצלמה צילמה..."

מצטער אבל לדעתי אתה עדיין צריך עוד נתון
במקרה כמו שתיארת, נתון עדיף יכול להיות גודל המלבן הממשי

הכנתי תרשים כדי לנסות להסביר יותר טוב:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


בחלק העליון ישנם 2 מצבים במבט-על
הקווים הכחולים הם מלבנים באורכים שונים ובזויות שונות, ובהטלה שניהם נראים אותו הדבר (בתחתית)


הרחבה: קווי הפרספקטיבה (הקווים המקווקווים) הם המימד שנעלם לנו, כל קו כזה מוטל לנקודה בודדת, כך שקצות המלבן יכולים לשכון בכל מקום על הקווים האלה וההטלה לא תשתנה


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 11-08-2010 בשעה 01:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 11-08-2010, 14:59
  רמי ד רמי ד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.06
הודעות: 1,795
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "מצטער אבל לדעתי אתה עדיין..."

אני חושב שאתה טועה.

ככל שהאובייקט ארוך יותר, הוא פשוט נהיה צר יותר, והזוויות 2D לא משתנות. אם עורכו של המלבן שואף לאין-סוף, הצורה הגאומטרית תהיה דומה למשולש.

אבל כאשר הזווית על ציר Y משתנה, הזוויות של המשולש 2D משתנות גם כן.

אנסה להמחיש:

מלבן ארוך:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מלבן באותה זווית נטייה ביחס לציר Y, אבל המלבן קצר יותר:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שים לב שהזוויות כלל לא השתנו.... אלא רק המרחקים

ואם נשנה את הזווית, גם הזוויות ישתנו:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


לכן לכל זווית על ציר כל שהוא יהיה תרגום של הזוויות ב-2D, והם לא יראו אותו דבר....

סתם התחשק לי להוסיף:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://picasion.com/pic28/7d5d8c8b2d744979299ea0abdf9db7fd.gif]

נערך לאחרונה ע"י רמי ד בתאריך 11-08-2010 בשעה 15:19. סיבה: תוספת
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 13-08-2010, 12:06
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי רמי ד שמתחילה ב "לא. הגודל לא מעניין אותי,..."

המממ.... אם כך אז יכולה להיות אפשרות לפתרון של מה שאתה מחפש..
אני חושב משהו עם הזוית בין קרניים הנפגשות בנק' מגוז
אבל צריך לעבד את הרעיון כדי לברר
אם אכן ישנה אפשרות, אזי זה רק בגלל שנתון מראש שמדובר דווקא במלבנים ולא בצורות אחרות


עריכה: איך אתה מגדיר את הצירים אצלך? איפה ממוקם כל ציר?
ואילו זוויות אתה מנסה למצוא בדיוק?


עריכה 2: לאחר מחשבה קצרה, אני מאמין שזה בערך מה שאמרתי קודם, הזווית בין קרניים הממשיכות זוג צלעות "מקבילות" של היטל המלבן ונפגשות בנקודת מגוז, היא הזווית בין המלבן הממשי ל"ציר" באותו כיוון של נקודת המגוז


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 13-08-2010 בשעה 12:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 13-08-2010, 14:37
  רמי ד רמי ד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.06
הודעות: 1,795
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "המממ.... אם כך אז יכולה להיות..."

חשבתי על זה, אבל לא ניתן להעזר רק במחצית הזווית של הקרניים, כיוון שזה תלוי בשאר הזוויות.
אתה צודק אם הוא נטוי על זווית אחת בלבד כמו כאן:
(זווית המגוז היא 69 מעלות)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אבל כאן:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


זווית המגוז היא 23 מעלות.
וזווית הנטייה על ציר Y לא השתנתה. אלא רק גובה המצלמה והזווית על ציר Z.


בקשר למערכת צירים:
את כל הזוויות, אני רוצה ביחס למערכת הצירים של המצלמה.
(נניח שלאובייקט יש מערכת צירים משלו. כמה, לאן, ובאיזה ציר צריך לסובב אותו כדי שהמערכת שלו תהיה מקבילה למעכת צירים של המצלמה.)


עריכה:
האלרוגיתם הזה צריך לפתור רק מלבנים. אף צורה אחרת. זה הנתון שבזכותו הבעיה צריכה להיות פטירה.

נערך לאחרונה ע"י רמי ד בתאריך 13-08-2010 בשעה 14:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 15-08-2010, 22:40
  רמי ד רמי ד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.06
הודעות: 1,795
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "כוונתי הייתה שתסביר איפה אתה..."

אני אנסה להגדיר:
דוגמא למערכת צירים: (בכל הסרטוטים בהודאה זו, הכיוונים לא ישתנו והצבעים לא ישתנו: אדום או חום = Z. כחול = Y, ירוק = X)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


וזו מערכת הצירים של האובייקט:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


מערכת הצירים של המצלמה היא X,Y (כך שציר Z בדיוק במרכז העדשה).
אני רוצה לדעת מהן הזוויות בין 2 מערכות הצירים (בין זו של המצלמה לזו של האובייקט).

לדוגמא, כדי לדעת את זווית הסיבוב על ציר Y, נסתכל ממבט על על 2 מערכות הצירים,
ונחשב מהיא הזווית A כמו בשרטוט (הצירים העבים מיצגים את המערכת של האובייקט, והצירים הדקים מיצגים את המערכת של המצלמה):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


אם נרצה לדעת את זווית הסיבוב על ציר Z, נסתכל ממבט צד, על X ו-Y: (הקווים העבים של האובייקט והדקים של המצלמה)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ואותו דבר לזווית על ציר X: (נסתכל ממבט צד על הצירים Z ו-Y, עריכה: הצבע החום היה אמור להיות אדום...)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ההגדרה היא לא כלכך קריטית מבחינתי. מקסימום אם הפתרון עובד בין זוויות אחרות או מערכות צירים אחרות, אני כבר אשתמש בזה כך, או אתרגם את זה במידת הצורך.
תודה מראש!

נערך לאחרונה ע"י רמי ד בתאריך 15-08-2010 בשעה 22:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 17-08-2010, 14:00
  רמי ד רמי ד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.06
הודעות: 1,795
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי fap שמתחילה ב ""קורדינטות על המערכת צירים של..."

למה שזה לא יהיה אפשרי? (במקרה של מלבן כמובן)? אני עובד על זה כבר שבועים בערך, אז אם ידועה לך סיבה ברורה אני אשמח לשמוע

בקשר לציר Z, אתה צודק. אני לא ניסחתי את זה טוב....
אנסה להסביר:
אני ניסיתי לעבוד עם 3 מערכות צירים.
1 היא המערכת צירים המציאותית של המצלמה (3D).
2 היא המערכת צירים של המלבן. (3D)
3 היא המערכת צירים של התמונה מהצלמה ב-2D. (כמובן שהיא מקבילה לזו שמספרה 1, אבל אין לה ציר Z.)

מערכת הצירים של המלבן (מספר 2), מסתובבת יחד עם המלבן. המלבן הוא כאילו 'מישור'. ולכן לכל ערכי ה-Z של המלבן במערכת צירים 2 יהיו 0. (אך ורק במערכת צירים מספר 2)
תוכל לראות תמונה לדוגמא למערכת צירים 2 בתגובה ל-ShoobyD (תגובה 13, התמונה השניה מההתחלה)
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...69&postcount=13


אבל שוב, כפי שכתבתי, אני מוכן (ואפילו אשמח) לשמוע כל פתרון. גם אם הוא לא מתתאים להגזרות הנ"ל.

נערך לאחרונה ע"י רמי ד בתאריך 17-08-2010 בשעה 14:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 17-08-2010, 16:21
צלמית המשתמש של fap
  fap fap אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.08.09
הודעות: 2,880
אוקיי... אני חושב שיש לי רעיון
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי רמי ד שמתחילה ב "למה שזה לא יהיה אפשרי? (במקרה..."

בגלל שממש משעמם לי והנושא הזה מרתק אותי החלטתי קצת להשקיע D:

זה שרטוט שממחיש את ההמרה מ3D ל2D:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הנקודה שהתכנית שלך מקבלת היא [TEX](x, y)[/TEX] , היא מתורגמת מהנק' במרחב [TEX](x', y', z')[/TEX]

אם המצלמה נמצאת על ציר Z ו-d הוא המרחק בין המצלמה למישור XY (המצלמה נמצאת על הנקודה [TEX](0, 0, d)[/TEX] ),
אז לפי דמיון משולשים אפשר למצוא שהיחס הוא כזה:

[TEX]\frac{x'}{x}=\frac{d-z'}{d}[/TEX]

[TEX]\frac{y'}{y}=\frac{d-z'}{d}[/TEX]

בגלל ש-d לא משנה לך אתה צריך להציב d כך שהוא יהיה תמיד גדול מz'.
x ו-y ידועים לך.

כדי שיהיה יותר פשוט לראות את היחס נכתוב את המשוואות ככה:

[TEX]x'=\frac{d-z'}{d}\cdot x[/TEX]

[TEX]y'=\frac{d-z'}{d}\cdot y[/TEX]

נחכה בינתיים עם המשוואות האלה..
ופה בא הרעיון שלי, חוץ מזה שהצבת את המרחק של המצלמה, אתה יכול לבחור נקודה אחת
מתוך 4 הנקודות של המלבן ולהציב לה גם ערך z', נציב 0.
אז נקודה מס' 1 תהיה כפי שקיבלת אותה, אם קיבלת (4,5) אז היא תהיה (4,5,0).

זה נכון לעשות את זה רק לנקודה אחת כי כל שאר הנקודות לכאורה זזות ביחס אליה.

זו התמונה כרגע:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בצורה וקטורית נתון לנו ש:

[TEX]\vec{AB}=\vec{DC}[/TEX] - צלעות נגדיות שוות ומקבילות
וגם
[TEX]\vec{AB}\cdot \vec{BC}=0[/TEX] - זווית ישרה בין צלעות סמוכות

יש לך פה בוחטה של משוואות עם מלא נעלמים

[TEX](x'_2-4, y'_2-5, z'_2)=(x'_3-x'_4, y'_3-y'_4, z'_3-z'_4)[/TEX]


[TEX](x'_2-4, y'_2-5, z'_2)\cdot (x'_3-x'_2, y'_3-y'_2, z'_3-z'_2)=0[/TEX]

אז עד לפה זה נראה שיש משוואות שמייצגות את המיקומים של הקורדינטות ביחס לנקודה שהצבת,
ומשוואות שמייצגות את היחס בין התלת-מימד לדו-מימד.

עכשיו אתה תחליט איך לטפל בכל המשוואות האלה כי לי יש כאב ראש רק מלהסתכל עליהן
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 17-08-2010, 22:44
צלמית המשתמש של fap
  fap fap אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.08.09
הודעות: 2,880
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי רמי ד שמתחילה ב "קודם כל, תודה רבה על ההשקעה!..."

z' צריך להיות קטן מ-d, אבל הוא יכול להיות גם שלילי, היחס [TEX]\frac{x'}{x}[/TEX] פשוט יהיה גדול מ-1 וכך גם היחס [TEX]\frac{d-z'}{d}[/TEX] .

לגבי זה שלא למדת וקטורים זה קצת מגביל, אבל אני בכל זאת אסביר בקצרה:
וקטור הוא למעשה כיוון ואורך, והוא מוגדר ע"י שתי נקודות: [TEX]\vec{AB}=B-A[/TEX]

(במתמטיקה) אם שני וקטורים בעלי אותו כיוון ואורך אז הם נקראים שווים, במקרה שלנו
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://tex.fresh.co.il/?%5Cvec%7BAB%7D=%5Cvec%7BDC%7D]


זה מעניק לך 3 משוואות, אתה אמור להשוות בנפרד את ערכי ה-X של שני הוקטורים, ה-Y וה-Z.

המשוואה הרביעית היא מכפלה סקלרית בין שני וקטורים מאונכים, ששווה ל-0.
[TEX](a,b,c)\cdot (d,e,f)=0 \Leftrightarrow ad+be+cf=0[/TEX]

לגבי המשוואות של הפרספקטיבה, יש לך 6 כאלה, 2 לכל נקודה...

למשל עבור [TEX](x'_2, y'_2, z'_2)[/TEX] :

[TEX]x'_2=\frac{d-z'_2}{d}\cdot x[/TEX]

[TEX]y'_2=\frac{d-z'_2}{d}\cdot y[/TEX]

כאשר x, y ו-d ידועים לך.

אני ספרתי 10 משוואות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 19-08-2010, 12:57
  רמי ד רמי ד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.06
הודעות: 1,795
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רמי ד שמתחילה ב "תירגום תמונה ממערכת צירים 2D למערכת 3D"

עלה לי רעיון חדש. הרעיון הוא להשתמש באליפסות.

הרי תמיד אפשר לחסום מלבן במעגל. וככל שמסתכלים מהצד המעגל הופך לאליפסה.
דוגמאות:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ניתן לשים לב שמרכז האליפסה לא משתנה, והאורך של הצד הרחב לא משתנה.
אבל כיוון שאנו יודעים שאם המלבן היה מולנו, אז b=a, לכן בעצם קל לחשב את זווית הנטייה של המלבן:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אבל אני תקוע בנקודה אחת: איך מוצאים את a ו-b של האליפסה רק מ-4 נקודות ומרכזה?

הצלחתי לכתוב אלגוריתם שמחשב בערך את זווית הנטייה של האליפסה (עד כמה היא מסובבת) ובעצם אני יכול בערך לומר מהיא הזווית שהאליפסה מסובבת. אבל איך אני מוצא את האליפסה הזו?
יש לציין שיתכנו כמה אליפסות. ולכן אני מחפש את זו שהכי קרובה להיות מעגל. (וכמובן 4 הנקודות על האליפסה)

נערך לאחרונה ע"י רמי ד בתאריך 19-08-2010 בשעה 13:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 23-08-2010, 23:10
  ganzm ganzm אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.07.10
הודעות: 1
מדו מימד לתלת מימד
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי רמי ד שמתחילה ב "עלה לי רעיון חדש. הרעיון הוא..."

אני עברתי על תכתובת, לא ניכנסתי לעומקם של הנוסחאות, אבל ישם כמה דברים שאולי יעזרו.
כמו שהוזכר קודם, מתמונה דו מימד אי אפשר להוציא מידע תלת מימדי מלא אלא אם כן יודעים את מרחק המצלמה מהאוביקט או שיודעים כבר את גודל האוביקט ומהתמונה מחשבים את המרחק,
שימוש בזה נעשה ע"י פיתוח ישראלי שהוא מצלמה בחזית האוטו שיודעת להתריע על מרחק הרחב שממול/מקדימה, כיצד היא עושה זאת? הנה השוס: המחשב יודע מראש מהו גודל לוחית רישוי של רכב (הגודל סטנדרטי) וע"פ הנוסחאות שדנת בהם מחשב את המרחק (שזהו מידע תלת מימדי).

דרך נוספת להפוך מידע דו מימד לתלת מימד (לאו דבקה מלבן-כל צורה-כל תמונה) היא לצלם את מה שרוצים עם שתי מצלמות שהמיקום שלהם ידוע השוואה במיקום האוביקט (נניח פינה של כל אוביקט) בין התמונות מאפשר להפיק מידע תלת מימדי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 25-08-2010, 20:34
  רמי ד רמי ד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.06
הודעות: 1,795
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי ganzm שמתחילה ב "מדו מימד לתלת מימד"

אתה בטוח שזה לא אפשרי ללא המרחק?
הדוגמא שהבאת בקשר ללוחית הרישוי, היא לא ממחישה את מה שאני רציתי. המרחק לא מעניין אותי. (לא מעניין אותי כל המידע התלת מימדי.)
אני רוצה לדעת רק זווית נטיה.

בינתיים (לא עידכנתי את זה כאן) אני הצלחתי להתקדם, ובאמצאות המשוואות של הפרספקטיבה וכמה מטריצות להמרה אני מצליח לחשב זוויות אם הן מסובבות רק על ציר בודד.
הרעיון הוא שהמטריצות ממירות את המערכות צירים, וכיוון שאני יודע שאם אני אסובב חזרה, יצא מלבן, אז אני יודע שקורדינטות Z צריכות להתאפס.
ולכן אני גם "יודע" את ה-Z המציאותי. (הגרשיים הם לא כי אני יודע, אלא כי אני רק צריך את Z ביחס לנקודות האחרות)...
אלו הן המשוואות החדשות:
https://2010-uploaded.fresh.co.il/2.../25/70495278.nb

(השניים האחרונות. הן מחשבות את ה-X האמיתי וה-Y האמיתי)


את שתי המצלמות אני משאיר כרגע כאופציה אחרונה. כיוון שזה דורש הרבה קוד, והרבה זמן עיבוד. (המחשב שזה ירוץ עליו יהיה איטי במיוחד.)

נערך לאחרונה ע"י רמי ד בתאריך 25-08-2010 בשעה 20:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 05-09-2010, 19:32
  רמי ד רמי ד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.06
הודעות: 1,795
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רמי ד שמתחילה ב "תירגום תמונה ממערכת צירים 2D למערכת 3D"

רק רציתי לעדכן אתכם, שהפתרון בא בסוף מהמטריצות.
הטעות שלי היתה שחיברתי את הנקודות של מערכת הצירים, ולא חיסרתי. שמתי לב לזה רק אחרי שהשתמשתי במטריצות...
המטריצה שהרכיבה את המשוואות היתה המטריצה המשוחלפת, של הכפל של המטריצות כאן:
http://en.wikipedia.org/wiki/3D_projection

ובקשר לפרספקטיבה זה היה הפתרון:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


כאשר E זה "הקבוע של המצלמה" (תלוי בעדשה)
והחישוב מתבצע בעזרת משולשים דומים: (y' זה ה-Y של המצלמה)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ואותו דבר ל-X: (פשוט מסובבים את המערכת צירים בתמונה הנ"ל)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


וכעת מציבים במטריצה. וכיוון שאנו יודעים שזה מלבן, מציבים Z''=0. ומוצאים את Z. ואז מציבים בשאר המטריצה ופותרים (ה-'' הם כדי לציין שזה המלבן המסובב.)
המטריצה באה לחשב את המלבן המקורי. ואם זה אכן יוצא מלבן, אז מצאנו אותו...

הדבר האחרון שעשיתי זה לבנות אלגוריתם שיחפש את הזוית. הוא פשוט מציב את הזוויות בדומה לחיפוש בינארי, רק שאני מחפש עם 3 נקודות. כדי שניתן יהיה להשוות מגמה....

תודה בכל מיקרה לכל מי שניסה לעזור!.
שנה טובה!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:18

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר