לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 04-10-2010, 09:30
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
פנתר בלדלסי...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי unmanned user שמתחילה ב ""פנתר", מל"ט חדש ומעניין מבית תע"א"

נמל תעופה בן גוריון, 4 באוקטובר, 2010 - התעשייה האווירית חושפת בכנס לטרון שיפתח מחר (5.10.2010) את ה"ברדלס": מטוס ללא טייס (מל"ט) במשפחה חדשה של כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מ) למשימות טקטיות; אליה משתייך גם המל"ט "מיני ברדלס".

ה"ברדלס" מתבסס על מחקר ופיתוח מקיפים וניסיון מבצעי נרחב של התעשייה האווירית בתחום הכטב"מים והבנה של צורכי שדה הקרב היבשתי המתקדם. ה"ברדלס" מיישם טכנולוגיה של הטיית מנועים (Tilt-rotor) לצורך ניהוג הכלי, המאפשרת לפלטפורמה לבצע אופני טיסה משתנים: גם ריחוף מעל נקודה מסוימת, בדומה למסוק, וגם טיסה אופקית, כמו מטוס. קונספט הניהוג הייחודי נרשם כפטנט ע"י התע"א.

ה"ברדלס" מבצע נחיתות והמראות אנכיות, בנקודות ספציפיות שנקבעו, ולא נדרשות הכנות קרקעיות של אמצעי שיגור ונחיתה. לכלי מערכת בקרת טיסה אוטומטית וחדשנית השולטת על המעבר בין מצבי הטיסה השונים בזמן הטיסה וגם בשלבי ההמראה והנחיתה האוטומטיים.

יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית אמר כי:"יכולות איסוף המודיעין, הסיור וסגירת המעגלים של ה"ברדלס", תוך ניצול יעיל של אופני הטיסה המשתנים, הופכים אותו לנכס ייחודי ומהפכני בשדה הקרב היבשתי הטקטי, גם לצה"ל וגם ללקוחות זרים. אנו מייחסים חשיבות רבה לחדשנות הטכנולוגית הטמונה בפיתוח ה"ברדלס"".

ה"ברדלס", השוקל כ- 65 ק"ג, טס ומרחף בעזרת 3 מדחפים חשמליים שקטים ומגיע לגובה של כ- 10,000 רגל ( כ- 3 ק"מ). זמן שהייה באוויר עולה על 6 שעות וטווח הפעילות שלו עובר את ה- 60 ק"מ. ה"ברדלס" נושא מטען ייעודי (מטע"ד) מסוג מיני פופ (Mini POP) מתוצרת התע"א. זוהי מערכת תצפית אלקטרו אופטית ליום ולילה הכוללת, בנוסף לצרכי הלקוח, אחת מהיכולות הבאות: מציין לייזר, מד טווח לייזר או מצביע (Pointer). תחנת הבקרה הקרקעית הנמצאת על רכב בודד הכולל ציוד וחלקי חילוף, יכולה להכיל עד 3 מטוסים ותקשורת קרקעית. הרכב מאפשר פעילות עצמאית בשטח והפעלה ברמות הטקטיות של הגדוד והחטיבה. לחבר נוסף במשפחה,

ה"מיני ברדלס", השוקל עד 12 ק"ג, זמן שהייה באוויר של עד שעתיים והוא נושא מטע"ד מיקרו- פופ, גם הוא מתוצרת התע"א. מערכת "מיני ברדלס" כוללת 2 מטוסים ומערכת שליטה ובקרה (שו"ב) ניידת, נישאת בתיקי גב ע"י 2 אנשי צוות וניתנת להפעלה ע"י כוחות מיוחדים וברמת הפלוגה והגדוד. את 2 הפלטפורמות, המתוכננות להיות אוטונומיות לחלוטין, ניתן לתפעל ע"י מפעיל בודד כאשר לצורך תפעול מערכות השו"ב והשליטה במשימה נדרשים 2 אנשי צוות, תוך שימוש ב- 2 עמדות הפעלה זהות, בעלות יתירות מלאה. זאת על מנת להבטיח כי המשימה תבוצע ללא תקלות טכניות.

כלים ממשפחת ה"ברדלס" נמצאים בשלבי ניסוי מתקדמים שכבר ביצעו טיסות ניסוי רבות ומוצלחות. שתי המערכות צפויות להיות מבצעיות במהלך שנת 2011.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 04-10-2010 בשעה 09:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 04-10-2010, 21:04
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,158
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "ה-..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
ה- RQ-11 RAVEN, אולי המזל"ט הנפוץ בעולם, מונע בסוללות.

מעניין שהמדחף האחורי, הנמצא במקום ה-"מסורתי" של המדחף במל"טים של תע"א במבנה BOOM, אינו סובב על צירו. אני נוטה לחשוב שבמקור גם הוא היה אמור להסתובב, למצב המקובל- ומסיבה כלשהיא החליטו לוותר על כך.

סיבוב המדחף הזה אחורה היה מצריך היפוך כיוון הסיבוב שלו, מה שהיה עושה אותו ללא יעיל במיוחד, כך, שאני מניח שהוא משמש רק בשלב של הטיסה האנכית/ריחוף.

נצל"ש- המדחפים נראים לי קטנים ביחס לגוף, הרבה יותר מב-V22 או במסוקים רגילים. האם אפשר להסיק מכך שהכלי קל במיוחד, או שמהירות הסיבוב שלהם בהמראה/נחיתה גבוהה בהרבה מבטיסה אופקית?


אחד מיתרונותיו של מנוע חשמלי הוא שאינו זקוק לתמסורת = פחות אבדן אנרגיה, ופחות משקל = יעילות גבוהה יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 04-10-2010, 09:47
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
מידע לא רק האוספרי, התע"א מציגה כטב"ם בעל יכולת להטית המנועים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי unmanned user שמתחילה ב ""פנתר", מל"ט חדש ומעניין מבית תע"א"

בכנס לטרון שיפתח מחר (ג' 5.10) תציג התעשיה האווירית את כטב"ם מיני ברדלס (Panther UAV) בעל היכולת הייחודית לרחף כמסוק ולטוס כמטוס.

המיני ברדלס הנו נציג ראשון למשפחת כטב"מים חדשה למשימות טקטיות
.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


צילום: התעשיה האווירית


ה"ברדלס" מתבסס על מחקר ופיתוח מקיפים וניסיון מבצעי נרחב של התעשייה האווירית בתחום הכטב"מים והבנה של צורכי שדה הקרב היבשתי המתקדם.

ה"ברדלס" מיישם טכנולוגיה של הטיית מנועים (
Tilt-rotor) לצורך ניהוג הכלי, המאפשרת לפלטפורמה לבצע אופני טיסה משתנים: גם ריחוף מעל נקודה מסוימת, בדומה למסוק, וגם טיסה אופקית, כמו מטוס.
קונספט הניהוג הייחודי נרשם כפטנט ע"י התע"א.



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
צילום: התעשיה האווירית
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 04-10-2010, 21:20
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,158
בסופו של דבר זה כסף
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "האם זה אותו המקרה גם לשימושים..."

עניין הגודל ממש לא משנה, היות ויש כבר כיום יישומים בגודל של סוללת כפתור, ועד למתקן חרושתי ענק. עניין הבטיחות הוא פועל יוצא של סוג הדלק. אם אתה משתמש במימן אזי זה פקטור חשוב, ואם במימן נוזלי - על אחת כמה וכמה. הבעיה הטכנולוגית כיום היא בממברנה שהיא לב המתקן, ושהיא לא רק ספציפית לדלק אחד מסוים, אלא שנדרש דלק ברמת ניקיון וטוהר קיצוניים. זה מה שמייקר מאד את הדבר, אחרת אפשר היה להשתמש בדלקים נפוצים ונוחים כגון מתנול, אתנול, פרופן וכדומה.
תא הדלק הוא מושך במיוחד, היות ואין בו חלקים נעים, הניצולת שלו גבוהה ביותר, וצפיפות האנרגיה שלו עולה על כל סוללה בתפוקת זרם דומה. היו (ועדיין יש) נסיונות חלופיים להפקת חשמל שלא ע"י סוללות, ומתוכן ראוי לציין לפחות שלוש טכנולוגיות:

א. קבל בעל נפח גדול. גם כאן יש צפיפות אנרגיה גבוהה, והיתרון הוא כושר טעינה מהיר מאד (חלקי שניה לעומת שעות במצבר), ופריקה מהירה בעת הצורך. הבעיה - עדיין מחיר גבוה ליישומים בעלי צריכת חשמל גבוהה.

ב. טורבינות ננוטכנולוגיות - אלה מתקנים בגודל עשרות מיקרונים הפועלים באמצעות דלק קל הנשרף ומניע טורבינות ודינמו זעירים. הכפלת התפוקה נעשית פשוט ע"י הכפלת מספר הטורבינות על אותו שבב. הוצגו אבטיפוסים יעילים.

ג. יצירת חשמל ע"י חייל רגלי באמצעות אמצעים שונים המותקנים בסוליות הנעליים (או מתקנים מכאניים המניעים דינמו ומטעינים מצבר, או גבישים פייזו-אלקטריים ללא חלקים נעים, המפיקים חשמל כל פעם שמשקלו של החייל מונח עליהם.) גם מערכות כאלה נמצאות כעת בשלבי הדגמת טכנולוגיה.

נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 04-10-2010 בשעה 21:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 04-10-2010, 22:06
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "בסופו של דבר זה כסף"


כמה שאלות ברשותך - "פתחת" את הנושא ועכשיו זו אשמתך שזה מעניין

בנוגע ל-ג': על הישום הזה כמובן למדתי לא מעט מהפורום המכובד הנ"ל.

בנוגע ל-א': שמעתי על הישום הנ"ל, למיטב זכרוני היה מדובר גם על בעיה של משקל הקבל (ביחוד כשמדובר על נשיאה ע"ג חיילים)? או שמדובר על התקנים גם כן קלים מאוד מבחינת משקל?

בנוגע ל-ב': איך אותן טורבינות מוזנות בדלק? דרך ננו-צינורות, או שהן פשוט מותקנות על שבב שמותקן במיכל רווי בדלק וקולטות אותו מהסביבה? ומה הכוונה ב"דלק קל"?

משהו אחרון - האם אחד מהישומים הנ"ל נמצא בניסוי במסגרת אזרחית, או שכולם רק במסגרת צבאית כרגע?
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 05-10-2010, 02:57
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,158
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "|cool| כמה שאלות ברשותך -..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי efekt

כמה שאלות ברשותך - "פתחת" את הנושא ועכשיו זו אשמתך שזה מעניין

בנוגע ל-ג': על הישום הזה כמובן למדתי לא מעט מהפורום המכובד הנ"ל.

בנוגע ל-א': שמעתי על הישום הנ"ל, למיטב זכרוני היה מדובר גם על בעיה של משקל הקבל (ביחוד כשמדובר על נשיאה ע"ג חיילים)? או שמדובר על התקנים גם כן קלים מאוד מבחינת משקל?

כבר לא בעיה של משקל. לאחרונה הוצג קבל דק וקל, והיות והגורם הקובע את הקיבולת הוא פני השטח של הקבל, אזי קבל גדול ודק מאד, ניתן לקיפול קומפקטי.


בנוגע ל-ב': איך אותן טורבינות מוזנות בדלק? דרך ננו-צינורות, או שהן פשוט מותקנות על שבב שמותקן במיכל רווי בדלק וקולטות אותו מהסביבה? ומה הכוונה ב"דלק קל"?

דלק נוזלי קל (למשל מתנול) יכול לזרום בצינוריות קפילאריות בכוח הנימיות. אין צורך במשאבה אלא רק בשסתומי בקרה, ואלה בנויים בשיטת MEMS. דלק גאזי כגול מתאן, אתן או פרופאן מוזנים בלחץ קל.


משהו אחרון - האם אחד מהישומים הנ"ל נמצא בניסוי במסגרת אזרחית, או שכולם רק במסגרת צבאית כרגע?


הצבא (בעיקר האמריקאי) הוא גורם חשוב בפיתוח הן בגלל הצרכי שלו והן בגלל המשאבים הכספיים שלו, אך במובן שיש אינסוף יישומים אזרחיים לפיתוחים כאלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:52

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר