03-10-2010, 08:57
|
|
L'enfer, c'est les autres
|
|
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,222
|
|
על רגל אחת:
הקלאץ' מפריד בין המנוע לתיבת ההילוכים. הסיבה שמשתמשים בו זה כדי לנתק את התנועה מהמנוע בזמן החלפת הילוך, כדי לא להחליף הילוך כשהגל המניע בתנועה. זה עלול לשבור את גלגלי השיניים בתיבת ההילוכים.
הקלאץ בנוי משתי דיסקות, כדי לאפשר הצמדה הדרגתית בינהן. המצב הוא שדיסק אחד מסתובב במהירות המנוע, והשני במהירות תנועת הרכב. המהירויות האלו לרוב שונות, ולכן האחיזה חייבת להיות הדרגתית. אילו היה מדובר בגלגלי שיניים, ברגע האחיזה הראשוני היינו מקבלים מהירות זהה לשתי התנועות, או במשמעות ארצית יותר; בעיטה בתחת/כיבוי מנוע.
ההבדל: בחיבור בין שתי תנועות, חייבים חיבור הדרגתי כדי לא לבלום או להאיץ בפתאומיות את אחת מהן, ובחיבור בלי תנועה, אפשר להשתמש בגלגלי שיניים.
_____________________________________
..
|