לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 19-10-2010, 20:52
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
או קי, הבנתי
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי מדינאי שמתחילה ב "סיפור לחוד ומורשת לחוד."

אתה מעונין להכשיר את הקרקע לעצמך לקבלת הג'וב של 'מנכ"ל המרכז למורשת גדליה' , חבר דירקטוריון 'בית גדליה' והאמרגן של 'עצרת הזכרון השנתית לגדליה' שתערך בככר שפן הסופר.

פיספסת חביבי. שלושת הג'ובים כבר תפוסים.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.duchyofcornwall.eu/latest/wp-content/uploads/2009/03/three-monkeys1.jpg]


והרי אתה יודע היטב שאין הגות כתובה של גדליה או פילוסופיה שלטונית סדורה שהותיר אחריו. אבל אתה יכול לעשות לא מעט במקום סתן לקטר - וללקט מידע מהמקורות על גדליה ועל אותם ימים [לא מויקיפדיה!] ולהעלותו לכאן. אני מבטיח לקרוא זאת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 21-10-2010, 08:54
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
כנראה שמדינאי עבר למחנה 'השלום' וטרוד במורשת רבין. הבה ונעסוק במורשת גדליה במקומו:
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Segmany שמתחילה ב "גם אני מוטרד מזה"

בשנת 586 לפנה"ס הופקד גדליהו בן אחיקם בן שפן הסופר בן אצליה בן משולם על ידי מלך בבל על שארית תושבי יהודה. סביבו במִצְפָּה שמצפון לירושלים התקבצה שארית האוכלוסייה ביהודה וגם פליטים שברחו למואב ולעמון. צאצאי משפחת שפן היו מתומכי ירמיהו הנביא ומהסוברים כי אין למרוד בבל שבשיא כוחה או לבטוח בברית עם משענת הקנה הרצוץ מצרים. למרות זאת היה מעמד המשפחה גבוה בחצר המלכות.

"וַיִּשְׁמְעוּ כָל שָׂרֵי הַחֲיָלִים אֲשֶׁר בַּשָּׂדֶה הֵמָּה וְאַנְשֵׁיהֶם כִּי הִפְקִיד מֶלֶךְ בָּבֶל אֶת גְּדַלְיָהוּ בֶן אֲחִיקָם בָּאָרֶץ וְכִי הִפְקִיד אִתּוֹ אֲנָשִׁים וְנָשִׁים וָטָף וּמִדַּלַּת הָאָרֶץ מֵאֲשֶׁר לֹא הָגְלוּ בָּבֶלָה: וַיָּבֹאוּ אֶל גְּדַלְיָה הַמִּצְפָּתָה וְיִשְׁמָעֵאל בֶּן נְתַנְיָהוּ וְיוֹחָנָן וְיוֹנָתָן בְּנֵי קָרֵח..."

"וְגַם כָּל הַיְּהוּדִים אֲשֶׁר בְּמוֹאָב וּבִבְנֵי עַמּוֹן וּבֶאֱדוֹם וַאֲשֶׁר בְּכָל הָאֲרָצוֹת שָׁמְעוּ כִּי נָתַן מֶלֶךְ בָּבֶל שְׁאֵרִית לִיהוּדָה וְכִי הִפְקִיד עֲלֵיהֶם אֶת גְּדַלְיָהוּ בֶּן אֲחִיקָם בֶּן שָׁפָן: וַיָּשֻׁבוּ כָל הַיְּהוּדִים מִכָּל הַמְּקֹמוֹת אֲשֶׁר נִדְּחוּ שָׁם וַיָּבֹאוּ אֶרֶץ יְהוּדָה אֶל גְּדַלְיָהוּ הַמִּצְפָּתָה..."



גדליהו בן אחיקם ניהל את השרדותו של הישוב תחת בבל. , ועזר לתושביו להסדיר את ענייניהם הכלכליים בארץ שהידלדלה לאחר החורבן. משך כהונתו לפי ספר ירמיהו היה בן חודשים אחדים לפי ספר ירמיהו.
הבבלים לא אפשרו לגדליה ולאנשיו להתגורר בירושלים, העיר המורדת, ולכן הם התגוררו בעיר מצפה אשר בבנימין. עיר זו שוכנת על הדרך הראשית מירושלים לשומרון. גם מן העדויות הארכיאולוגיות עולה שאזור בנימין לא נפגע על-ידי הבבלים.

גדליה פנה לנשארים בארץ והרגיע את חששם מפני הבבלים: הם יכולים להתבסס בבתיהם, ואין לחשוש שהבבלים יגלו גם אותם כמו את אחיהם. התנאי לכך שהבבלים לא יגעו בהם לרעה היה שלא ימרדו בבבלים ויהיו נאמנים להם.

גדליה צירף אליו אנשים רבים, ובהם שרים, כלומר מפקדי צבא בדרגה זוטרה, וכן הצטרפו אליו אלה שנמלטו מירושלים בזמן המצור הבבלי. חלקם המתינו לסיומה של המלחמה וברחו למואב, לבני עמון ולאדום. הם נטעו כרמים והתפרנסו מחקלאות. וקיוו לעתיד לישראל גם לאחר החורבן והגלות.

הסיבה לרציחתו אינה ברורה מן הכתוב למרות התפיסה הפופולרית כי נרצח כ'משתף פעולה' עם הכובש. גדליהו נרצח בידי ישמעאל בן נתניה שהיה מזרע המלוכה ויתכן שראה עצמו ראוי ממנו לכהונה. מהכתוב ניתן להבין גם כי ישמעאל זה היה בקשר עם בני עמון אשר זממו לדחוק את הבבלים מהאזור והושפעו מתככי המצרים. יוחנן בן קרח ראש הצבא וחייליו הזהירו את גדליה על מזימת ההתנקשות ורצו להרוג את ישמעאל. גדליה לא האמין להם ואסר על פגיעה בישמעאל. הוא אף הזמינו לסעודת חג במהלכה בוצע הרצח.

"וַיְהִי בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בָּא יִשְׁמָעֵאל בֶּן נְתַנְיָה בֶן אֱלִישָׁמָע מִזֶּרַע הַמְּלוּכָה וְרַבֵּי הַמֶּלֶךְ וַעֲשָׂרָה אֲנָשִׁים אִתּוֹ אֶל גְּדַלְיָהוּ בֶן אֲחִיקָם הַמִּצְפָּתָה וַיֹּאכְלוּ שָׁם לֶחֶם יַחְדָּו בַּמִּצְפָּה: וַיָּקָם יִשְׁמָעֵאל בֶּן נְתַנְיָה וַעֲשֶׂרֶת הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר הָיוּ אִתּוֹ וַיַּכּוּ אֶת גְּדַלְיָהוּ בֶן אֲחִיקָם בֶּן שָׁפָן בַּחֶרֶב וַיָּמֶת אֹתוֹ אֲשֶׁר הִפְקִיד מֶלֶךְ בָּבֶל בָּאָרֶץ:"

ישמעאל זה לא היה כנראה ממש סימפטי ולא הסתפק ברציחת גדליהו. הוא הרג עוד שבעים איש שהיו בדרכם להביא מנחה וחס כשודד דרכים מיומן על העשרה מתוכם שנתנו לו את ממונם.

וַיָּבֹאוּ אֲנָשִׁים מִשְּׁכֶם מִשִּׁלוֹ וּמִשֹּׁמְרוֹן שְׁמֹנִים אִישׁ מְגֻלְּחֵי זָקָן וּקְרֻעֵי בְגָדִים וּמִתְגֹּדְדִים וּמִנְחָה וּלְבוֹנָה בְּיָדָם לְהָבִיא בֵּית ה': וַיֵּצֵא יִשְׁמָעֵאל בֶּן נְתַנְיָה לִקְרָאתָם מִן הַמִּצְפָּה הֹלֵךְ הָלֹךְ וּבֹכֶה וַיְהִי כִּפְגֹשׁ אֹתָם וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם בֹּאוּ אֶל גְּדַלְיָהוּ בֶן אֲחִיקָם: וַיְהִי כְּבוֹאָם אֶל תּוֹךְ הָעִיר וַיִּשְׁחָטֵם יִשְׁמָעֵאל בֶּן נְתַנְיָה אֶל תּוֹךְ הַבּוֹר הוּא וְהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר אִתּוֹ: וַעֲשָׂרָה אֲנָשִׁים נִמְצְאוּ בָם וַיֹּאמְרוּ אֶל יִשְׁמָעֵאל אַל תְּמִתֵנוּ כִּי יֶשׁ לָנוּ מַטְמֹנִים בַּשָּׂדֶה חִטִּים וּשְׂעֹרִים וְשֶׁמֶן וּדְבָשׁ וַיֶּחְדַּל וְלֹא הֱמִיתָם בְּתוֹךְ אֲחֵיהֶם:

במל"ב כה 22-26 בירמיהו מ 1-מג 7.








ד"ר ר.מגידוב המט"ח
http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=13190
אנציקלופדיה 'דעת':
http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=1098
מיכאל אביעוז במקראנט
http://mikranet.cet.ac.il/pages/item.asp?item=14050


גדליהו בן אחיקם - לדמותו של מנהיג נאיבי / יהודה איזנברג

וממך 'מדינאי' יותר מכולם הייתי מצפה להביא מהתלמוד הבבלי בהקשר הויכוח על הסכם אוסלו והעיוורון הפוליטי שבהבאת אנשי דמים כערפאת לארץ ומתן כח בידו: והבור אשר השליך שם ישמעאל את כל פגרי אנשים אשר הכה ביד גדליה. וכי גדליה הרגן? והלא ישמעאל הרגן! אלא מתוך שהיה לו לחוש לעצת יוחנן בן קרח ולא חש מעלה עליו הכתוב כאילו הרגן. אמר רבא: האי לישנא בישא, אע"פ דלקבולי לא מבעי מיחש ליה מבעי.


נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 21-10-2010 בשעה 09:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 19-10-2010, 09:59
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
מורשת של נרצחי השואה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מדינאי שמתחילה ב "למה אין מורשת צום גדליה"

אם כבר מורשת של דורות אחרונים - היו צריכים לעשות מורשת של נרצחי השואה.

זה נושא שמצריך אשכול בפני עצמו.

זה בטוח שמורשת נספי השואה לא צריכה להיות מוכנות ללכת "כצאן לטבח", למרות שזה מה שהם עשו בלית ברירה.

אבל מה שצריך כן לעשות זה לחזק את העם היהודי, וזה אפשרי בכמה דרכים:

1. לפעול נגד התבוללות. מאז השואה התבוללו ונאבדו מהעם היהודי יותר יהודים מאשר אלו שנספו בשואה.

2. לעודד ילודה יהודית. מאז השואה עוד לא חזרנו למספרים שהיינו לפני השואה.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 19-10-2010 בשעה 10:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 20-10-2010, 08:40
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
גדליה בן אחיכם היה סוכן ונציב של מדינה-ארץ זרה שרצחה רבים מבני עמנו
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מדינאי שמתחילה ב "למה אין מורשת צום גדליה"

ולמרות כל הטרגדיה שבדבר הירצחו, אין לעשות ממנו שום דבר מעבר לזה.

גם הצום על הרצחו זה לא על עצם הירצחו אלא על הטרגדיה - הגירוש והרציחות שהגיעו בעקבות זה על ידי האויבים שלנו.

זה כל כך פשוט שאני מתפלא על עצמי וגם על כל שאר המגיבים איך לא הבינו את זה מייד.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 20-10-2010 בשעה 08:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 20-10-2010, 12:06
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
כתבה בערוץ 7 מלפני שנתיים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מדינאי שמתחילה ב "למה אין מורשת צום גדליה"

יהדות: מורשת גדליה

http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/7863

ציטוט:


בלא שנכיר את האיש, מחשבותיו ופועלו אנו צמים מידי שנה בשנה. אולי אדייק ואומר שדווקא משום שאיננו מכירים את האיש, הצום הזה מחזיק מעמד אלפיים שנה. אילו מי ממקורביו של גדליה בן אחיקם היה הופך את הרצח להוכחה לכך שדרכו של גדליה היא היא הדרך הנכונה, היה מנהג הצום הופך נחלתה של סיעה מצומצמת בעם ישראל והיה מופר על ידי מתנגדיו של גדליה. אילו היו חכמים מצווים לערוך טכסים ולהזדהות כאיש אחד עם מורשתו של האיש, היה נגזר על יום הירצחו של גדליה להיזכר לנצח כיום זניח וחסר משמעות בתולדות ימי האומה.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 20-10-2010 בשעה 12:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:46

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר