31-10-2010, 12:56
|
|
|
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,201
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ColMonty שמתחילה ב "שירותי שילוח בינלאומי בידי ארגוני הטרור - אוקטובר 2010"
ציטוט:
לדעתי היה פה כשל מערכתי ברמה הפשוטה ביותר של הגיון פשוט לאור היכולות הטכנולוגיות הנמצאות היום בשוק והיכולת להשתמש בהן מבלי להאט את תהליך שליחת החבילה.
|
בוא נסתכל במבט ניהולי:
- תוחלת העלות הצפויה: ברור שאפשר לדרוש מחברות השינוע לבצע סינון מסוים של הבקשות ו/או להעביר את מאגר המידע לגוף ממשלתי שיעשה זאת. אפשר לצמצם את זה למשלוח ממדינות חשודות כמו תימן, עירק וכו'. קיבלנו תשלום ישיר ועקיף לא גדול (ישיר בגלל העליה בעלות המשלוח, עקיף בגלל מי שיימנע ממשלוח כדי לא להסתבך עם הניירת החדשה).
- תוחלת הנזק: נזק פוטנציאלי קטן מאוד (משלוח ישיר- כמה אנשים כבר היו יכולים להיפגע כשאיש המנהלה של ביה"כ היה פותח את החבילה?! אם הכוונה לפוצץ מטוס- למה למען לבית כנסת ולא לכתובת סבירה ולא חשודה?), ושמחייב הזדהות של שולח החבילה, ושעד עכשיו לא היה צפוי במיוחד (לא זכור לי ניסיון כזה). אם היה מידע מוקדם על ניסיון כזה, ברור שכדאי להתגונן מפניו ולא להסתכן באבדן מטוס.
כלומר, יתכן שעד כה תוחלת הנזק היתה נמוכה מתוחלת העלות הצפויה.
|