לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-11-2010, 16:38
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
F-22 התרסק באלסקה, הטייס נהרג

הקשר עם F-22 מבסיס אלמנדורף אבד ב 16.11.10 שעה 19:40 לערך (זמן מקומי), שבריו ניצפו כ 100 מייל צפונית לאנקורג'.
צוותי חילוץ נישלחו למקום, בשלב זה גורל הטייס אינו ידוע.
מקור

ע"פ המפורסם, שני מטוסי רפטור סיימו אימון לילי והיו בדרך חזרה לבסיס, לפתע הקשר עם אחד מהם אבד.
הרפטור השני נאלץ לתדלק אווירית וחזר למקום בו אבד הקשר לחיפושים.
מסוקים והרקולס חיפשו את המטוס כל הלילה אך לא מצאו דבר, רק למחרת בבוקר (17.11.10 10:30 לערך זמן מקומי) נימצאו שבריו, צוות חילוץ נישלח למקום

יח' חילוץ ליד שברי המטוס במקום ההתרסקות בהרים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 16-02-2013 בשעה 00:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 18-11-2010, 19:00
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי vlados שמתחילה ב "איך זה קורה?"

אתה פשוט לא מבין כמה דברים כאלה מורכבים.
לא תמיד יש קשר עין.
לא תמיד (וזה לא תקין) יש אפילו נעילה במכ"מ אחד על השני במבנה אל ראות.
כשמספר 2 במבנה מתרסק לפעמים לוקח זמן להבין את זה.
אפילו כשמספר 1 מתרסק בתנאים מסויימים לוקח זמן להבין את זה.
עם ההתרסקות בדרך כלל אות חירום שמשודר אוטומטית (בדרך כלל.. רק באוגוסט משואה שכזו כשלה באלסקה).
לא כל האזורים בעולם מכוסים במכ"מ של בקרה אזורית.
כשהכל לבן ומעונן ויורד שלג, יש מצב טוב שאם פספסת בכמה שניות יותר מדי לא תאתר את המטוס.
אם הטיי הצליח לנטוש הוא לא בהכרח שרד את הנטישה.
אם הוא שרד את הנטישה, יש סיכוי שאמצעי החירום שלו שנועדו לסייע באיתורו כשלו.
אם האמצעים כשלו, והוא נסחף עם הרוח, יכול להיות שהוא מת - אבל גם יכול להיות שהוא חי. הוא אמור לטוס עם ציוד השרדות מתאים לאזור.

זה סתם, ככה בכמה שניות של מחשבה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 18-11-2010, 19:56
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
לפולנים יש הסבר אחר...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתה פשוט לא מבין כמה דברים..."

1. היה זוג מטוסים באויר, אשר לצורך התרגיל הם נפרדו ולאחר מכן היה צריכים להתכנס מחדש.
2. כאשר המטוס השני לא פגש את חברו מייד החל בחיפושים נרחבים אחריו וגם תודלק באויר על מנת להמשיך בחיפושים.
3. לא ברורה הסיבה שהחיפושים נמשכו זמן ארוך מאוד גם ע"י המסוקים.
4. המסוק לא נחת מייד ליד שרידי המטוס בגלל חומרים המסוכנים לחיי הצוות המחפש...
5. ידוע שהטייס נטש את המטוס והוא גם מצוייד באמצעים מיוחדים אשר מאפשרים לו לשרוד באקלים הקיצוני אשר באלסקה.
6. עד כאן לפי התרגום.

http://www.altair.com.pl/start-5376
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 18-11-2010, 21:51
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,641
הפולנים, כמובן לא מגלים את המקורות
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מאיפה המקור שלהם?"

אך אפשר להבין שהם די קרוב "יושבים" על הדופק והידיעות שלהם טובות (גם בקשר מה קורה אצלנו)
האתר הזה שאני מביא הוא מקצועי מאוד לדעתי ונדמה לי שאין הרבה דומים לו.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 18-11-2010, 21:12
צלמית המשתמש של vlados
  vlados vlados אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.06.10
הודעות: 106
נושא לא פשוט
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתה פשוט לא מבין כמה דברים..."

אני עד עכשיו לא מצליח להבין,איך עם הטכנולוגייה של היום,אין לטייסים ולמטוסים מכשירי איתור מתקדמים שמסוגלים לשלוח אות חרום ללא הפסקה מכל מקום בעולם ובכל תנאי השטח ולא משנה מה מצבו של אותו מכשיר.כמובן "הכול" קיים אבל עובדה,זה לא עובד כרצוי.כך לדוגמה את המסוק ברומניה,כמה זמן לקח להם למצוא את המקור.לדעתי זה דבר הכי חשוב בשלב זה לטייסים והמטוסים היום,לדעת שאיפה שלא תפאול או יפילו אותך אתה תמיד תדע שבכל רגע נתון יודעים עליך וכבר יח' חילוץ בדרכם אליך להחזיר את כולך הביתה.במקום זה מושקע יותר מאמצים ותקציבים בחמקנות,מהירות,יכולת לחימה וכדומה אבל מה,כל כמה זמן המדינות עמדות מול אתגר חדש "איפה נעלם המטוס" - והעובדה היא שזה קורה גם עם הטובים ביותר מבחינת הטייסים וגם מבחינת המטוס עצמו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 19-11-2010, 09:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-22 התרסק באלסקה, הטייס נהרג"

חיהא"א מבצע כעת מבצע חיפוש וחילוץ (SAR) רחב היקף באלסקה אחר הטייס.
הזמן באלסקה כעת הוא 18.11.2010 שעה 23:25 (11 שעות לאחור, ז"א זמן עולמי מתואם פחות 9 שעות פחות שעתיים הפרשי שעון חורף שלנו) - עברו כ 52 שעות מאז האירוע.
במבצע משתתפים מסוקים, כטב"מים, מטוסי הרקולס, כוחות קרקע שמקימים מחנה בסמוך לאזור,יח' החילוץ של אלסקה ה 11th RCC, כוחות מהמשמר הלאומי, משטרה מקומית, מתנדבים וכו'.
חיהא"א נמנע מלפרסם פרטים על האירוע, אולם משפחת הטייס הקדימה אותם ופירסמה את זהותו לעיתון מקומי במקום בו נולד וגדל.
רק לאחר שעות רבות בבסיס אלמדורף אישרו את הדבר ושהטייס והמטוס שייכים לטייסת 525.
עוד הוסיפו, שע"פ הממצאים בשטח לא ניתן לקבוע אם התרחשה הפלטה (השברים נימצאו בקניון בין הרים ליד פלג מים שחלקים מהמטוס בתוכו).
שימו לב בתמונה שהמחלצים נעזרים בחבלים ובציוד טיפוס בגלל התנאים ההרריים.
הטמפ' במקום בלילות יורדות מתחת לאפס, אולם בידי הטייס ציוד השרדות שטוב לפחות ל 48 שעות

מפת אזור האירוע מתוך האתר AirForce Time
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 19-11-2010 בשעה 10:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 20-11-2010, 06:22
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-22 התרסק באלסקה, הטייס נהרג"

אתמול יח' החיפוש מצאו במקום ההתרסקות חלקים מכיסא המפלט, מסרבל הטיסה וציוד אחר של הטייס.
ניקבע שלא בוצעה הפלטה, אי לכך גם משואת החירום (SLB) של כיסא ה ACES II לא הופעלה - קפטן ג'פרי האני הוכרז כמת.
במקום הפגיעה בקרקע נוצר מכתש גדול וחלקים גדולים מהמטוס נעלמו בתוכו, דובר חיהא"א במקום אמר שייקח זמן רב עד שיצליחו למשות את כל חלקי המטוס ואת גופתו של הטייס.
[מקור]

תצ"א של מקום ההתרסקות
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מפקד כנף 3 במסע"ת בבסיס אלמנדורף לפני זמן קצר (אתמול בערב ע"פ הזמן המקומי)


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 20-11-2010 בשעה 06:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 23-11-2010, 17:18
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
צילום חיהא"א
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-22 התרסק באלסקה, הטייס נהרג"

חיהא"א פירסם מספר תמונות מהמאמץ הלוגיסטי במבצע החיפוש וההצלה של טייס הרפטור.
הזדמנות להעיף מבט אל יכולת ההתארגנות שלהם בתנאי קרקע ומזג אוויר קיצוניים.

קבלת ציוד חם במרכז הלוגיסטי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חתימה על הציוד כמו בסופרמרקט
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תדריך לנהגים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

השיירה מתארגנת ליציאה (מובילים ועליהם צמ"ה, מפלסות שלג, חתולי שלג, אוהלים, מזון וכו')
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חיהא"א כבר הרבה זמן מתחבט בשאלת התקנת מערכת ה Auto-GCAS למטוסי ה FBW שלו (F-16,F-22,F-35), המערכת בניסויים כבר למעלה מעשור.
כניראה שהתאונה האחרונה הפכה לקטליזטור בעניין, כתבה על כך כאן
המערכת הזו מסוגלת לתת סיכויי החלצות למצבים של CFIT ואיבוד הכרה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 15-12-2011, 08:06
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-22 התרסק באלסקה, הטייס נהרג"

כתבה באתר FG המציינת שבידי חיהא"א קיים דו"ח המציין שמערכת החמצן של המטוס קרסה לפני התרסקות המטוס ולמעשה קפטן האני היה במצב חוסר הכרה זמן רב לפני כן, הוא הצליח להתעורר כ 3 שנ' לפני האימפקט אבל זה היה מאוחר מידי.
הדו"ח מציין שקפטן האני לא הצליח להפעיל את מערכת החמצן חרום שלו (EOS) במשך כ 31 שנ' מרגע שפעולת מערכת החמצן הראשית (OBOGS) הופסקה ע"י המחשב הראשי לאחר שזה זיהה דליפת חמצן באזור המנוע (מה שעלול לגרום לשריפה).
במהלך ניסיונותיו להפעיל את ה EOS הוא גרם שלא במתכוון למטוס לפנות לכיוון הקרקע (הפעלת מערכת החמצן חירום נעשית ע"י משיכת טבעת בצד שמאל של כיסא המפלט, ע"י כך הוא דחף את הסטיק וההגאים עד שהגיע למצב הפוך מעלה-מטה כ 15 שנ' לפני האימפקט).
טייס רפטור שסופח לוועדת החקירה ניסה למשוך את הטבעת הזו כשהמטוס על הקרקע וגם כן גרם להפעלת לחץ על הסטיק וההגאים, אם המטוס היה במצב טיסה הוא היה פונה כמו שהמטוס של קפטן האני פנה.
כמו כן השימוש באמר"ל והביגוד המיוחד לאזורים קרים כניראה השפיעו על תנועותיו ועל חוש ההתמצאות שלו.
קישור לכתבה

דו"ח הווח"ק קבע חד משמעית שהסיבה לתאונה היא טעות אנוש, אם נכון הדבר הרי שיש כאן סתירה ועוד מקרה עצוב של "אשם במותו"
ראוי לציין שדו"ח הווח"ק לא פורסם בתקשורת וכי "מקורות הנוגעים לדבר" צוטטו ע"י אתרי התקשורת ואתרים מקצועיים העוסקים בתעופה כמי שמסרו את מסקנותיו.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 15-12-2011 בשעה 08:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 16-02-2013, 09:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "אני מוצא את הלינק הראשון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי MS_Rogue
אני מוצא את הלינק הראשון מטריד. מצד אחד וועדת החקירה קבעה שהייתה בעיה במערכת החמצן ושמערכת החמצן במקרה חירום הייתה בעייתית להפעלה אבל למרות זאת הפילה את האשמה על טעות אנוש?

יש באירוע הטרגי הזה הרבה דברים מוזרים.
מבלי להכנס לדוחו"ת עצמם (אין לנו את הכישורים, הידע והיכולת) במיידי עולות שתי שאלות:
1. מדוע הפנטגון פתח בחקירה משלו?
2. ע"פ הכתבה, כיצד יודע הפנטגון שחיהא"א לא הגיע למלוא הממצאים/האם יש להם ממצאים שלחיהא"א אין?

מי שביצע את החקירה מטעם חיהא"א הוא בריגדיר.גנרל ג'יימס בראון אשר כיום הינו אחד האחראים למערך יכולת המכה הראשונה של חיהא"א (טילי המיניטמן III והחימוש של מפציצי ה B-2 ו B-52).
טייס קרב שהחל את דרכו על F-15 (על כל סוגיו) ובהמשך F-22, פיקד על כנף 325 מבסיס טיינדל האחראית להכשרת ואימון צוותי אוויר וקרקע של ה F-22.
ברקורד שלו מעל 3000 שעות טיסה מהן לפחות 700 מבצעיות בכל מיני פעולות בשני העשורים האחרונים.

מניתוח של כל מה שפורסם עולות לפחות שלוש אפשרויות:
1. האיש המוכשר הזה והוועדה שלו התרשלו/טייחו וחיהא"א מגן כעת על האנשים, השם והצעצועים היקרים שלו
2. או כמו בהרבה מקרים המשפחה מסרבת לקבל את העובדה שבמערכת מורכבת כזו שניקראת חיל אוויר אין סופרמנים ותאונות לעיתים קורות/נגרמות, יש נפגעים והחיל באמת עושה הכל על מנת למנוע את התאונה הבאה.
3. או שיש גורמים אחרים שמנסים לקטוף קופון ציני ע"ח לפחות אחד משני הצדדים (המשפחה השכולה וחיהא"א) או אפילו ע"ח שניהם יחד.

יש רעש תקשורתי סביב תקלות מערכת החמצן של הרפטור, חיהא"א די פתוח בנושא ומשתף את הציבור במהלכים רבים (כניראה שיש גם מידע אשר עדיין מסווג מכל מיני סיבות) ולכן קל לציבור לקשור מייד בין התקלות לתאונה - דו"ח הווח"ק קבע אחרת, חיהא"א לא מתרשם מדו"ח הפנטגון וממשיך לדבוק בדו"ח שלו.

אם למשפחה/למי שהניע את הפנטגון לבצע חקירה (דבר נדיר לכשעצמו) יהיה רצון ויכולת אולי נהיה עדים לקרב לא פשוט שעוד עלול להגיע לגופים רמי דרג במשרד ההגנה, פוליטיקה ואפילו לבתי משפט.

אגב, אם יש למישהו קישור לדו" ח הפנטגון (מסומן כ DOD IG) תבוא עליו ברכה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 16-02-2013 בשעה 10:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:01

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר