לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 05-08-2009, 09:37
צלמית המשתמש של המממ
  המממ המממ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.10.01
הודעות: 8,699
Follow me...
מידע עוד פרטים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי s0ulj4h שמתחילה ב "תאונה: מפקד טנק נהרג בהתהפכות ברמת הגולן"

מאתר ערוץ 7:
ציטוט:
10:15 ט"ו אב תשס"ט,
צה"ל: הטנק התהפך בעת שחצה גשר שהונח על גבי תעלת נ"ט

מפרטים ראשונים אודות נסיבות האירוע בו חייל צה"ל נהרג ושלושה אחרים נפצעו לפנות בוקר בהתהפכות טנק עולה כי הטנק התהפך בעת שחצה גשר שהונח קודם לכן על גבי תעלת נ"ט המדמה אזור לחימה.

על אותו גשר עברו קודם לכן מספר טנקים אחרים. במהלך רענון הבטיחות שיתקיים היום ביחידות זרוע היבשה, יינתן דגש על אימוני רק"ם (רכב קרבי משוריין), מעבר גשרים וכן על ביצוע רענונים לכלל הכוחות המתאמנים במתארים דומים.

מפקד זרוע היבשה, אלוף אבי מזרחי, הורה על הקמת צוות מומחים בראשות קצין בכיר בדרגת אלוף-משנה לבדיקת נסיבות האירוע ובמקביל הורה על הפסקת האימונים ביבשה למשך מספר שעות.


מקור: http://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/259634#rss
_____________________________________
_________________________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אזהרה: משרד הבריאות קובע כי העישון מזיק לבריאות !
תראו, אפילו החייזר נהיה ירוק מזה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 05-08-2009, 20:52
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי AyGa שמתחילה ב "פורסם שמו של מפקד הטנק שנהרג-..."

5 באוגוסט 2009: תאונת אימונים בצפון: הרוגבהתהפכות טנק

במהלך אימון שהתקיים לפנותבוקר (ד') בדרום רמת הגולן, התהפך טנק של צה"ל בעת שניסה לחצות גשר שהונח על תעלה. בהתהפכות נהרג סמל אוריאל פרץ ליברנט, בן 21 מאפרתה ושלושה נוספים נפצעו קל. מפקדזרוע היבשה הורה על הקמת צוות בדיקה לנסיבות האירוע.



מאתר צה"ל (5 באוגוסט 2009)



תאונת אימונים בקורס מ"פים מג"דים: סמל אוריאל פרץ ליברנט, בן 21מאפרתה נהרג ושלושה נוספים נפצעו באורח קל בהתהפכות טנק היום (רביעי) לפנות בוקרבמהלך אימון בסדרת השטח של קורס מפקדי פלוגות וגדודים בדרום רמת הגולן. הודעה נמסרהלמשפחת ההרוג. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי ושוחררו לבסיסם.

מפרטים ראשונים אודות נסיבות האירוע עולה כי הטנק התהפך בעת שחצה גשר שהונח קודםלכן על גבי תעלת נ"ט המדמה אזור לחימה. על אותו גשר עברו קודם לכן מספר טנקיםאחרים. יש לציין כי מדובר בתרגיל שגרתי שנועד להכשיר את מפקדי השדה של צה"ללהתמודדות במתארי לחימה שונים בזירה הצפונית, תוך דימוי קרוב כלל שניתן למציאות שדההקרב.

מפקד זרוע היבשה, האלוף אבי מזרחי, הורה על הקמת צוות מומחים בראשות קצין בכירבדגת אלוף-משנה לבדיקת נסיבות האירוע ובמקביל הורה על הפסקת האימונים ביבשה למשךמספר שעות.

כמו כן, במהלך רענון הבטיחות שיתקיים היום ביחידות זרוע היבשה, יינתן דגש עלאימוני רק"ם (רכב קרבי משוריין), מעבר גשרים וכן על ביצוע רענונים לכלל הכוחותהמתאמנים במתארים דומים.

בשבוע שעבר (ג') אירעה תאונת אימונים נוספת כאשררכב משוריין הדרדר לתעלה במהלך אימון של חטיבת "כפיר" בבקעת הירדן. כתוצאה מכךנפצעו תשעה חיילים באורח קל. בעקבות התאונה הורה מפקד פיקוד המרכז, האלוף גדי שמני,להשהות את כל אימוני כלי הרכב המשוריינים עד להצגת תחקיר בעניין.





5 באוגוסט 2009: סמל אוריאל פרץ ליברנט נהרג בהתהפכות טנק ברמת הגולן

התאונה אירעה במהלך אימון של קורס מ"פים מג"דים בדרום הרמה. שלושה חיילים נפצעו קל ופונו לביה"ח זיו בצפת



אנשיל פפר ועמוס הראל (מאתר הארץ, 5 באוגוסט 2009)



חייל צה"ל, סמל אוריאל פרץ ליברנט בן 21 מאפרת, נהרג לפנות בוקר (רביעי) בהתהפכות טנק בעת אימון בדרום רמת הגולן. שלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קל בתאונה ופונו לבית החולים זיו בצפת. הודעה נמסרה למשפחתו של ליברנט, תלמיד ישיבת ההסדר "הר עציון" שבאלון שבות.

הטנק, מדגם מרכבה סימן 3, התהפך בעת שחצה גשרון מעל תעלת נ"ט בזמן אימון משולב של חילות ההנדסה והשריון בקורס מ"פים מג"דים. צוות הטנק שייך לאחד מגדודי חטיבת השריון 188.

מפקד זרוע היבשה ימנה ועדת חקירה לבירור נסיבות התאונה.

לפני שמונה חודשים נפצע באורח קל חייל שריון מחטיבה 188 בתאונת אימונים ברמת הגולן. התאונה אירעה בשטחי אימונים בסמוך לקצרין, לאחר שטנק מסוג מרכבה נכנס לתעלה והתהפך על צדו. יתר אנשי צוות הטנק לא נפגעו.











מפקד זרוע היבשה ימנה ועדת חקירה (תצלום: אלברט סדיקוב / ג'יני)


5 באוגוסט 2009: אביו של מפקד הטנק: אהב את הגולן - ושם נפל

"הוא אף פעם לא התלונן, הוא היה נותן מאה אחוזים לכל דבר", סיפר אביו של סמ"ר אוריאל ליברנט, שנהרג לפנות בוקר בהתהפכות הטנק שעליו פיקד. אחותו: "תיכננו ללמוד יחד לאחר שישתחרר"



רונן מדזיני (מאתר ynet, 5 באוגוסט 2009)



"אוריאל אהב לטייל עם חברים ואהב במיוחד את הגולן. אין מסלול שם שהוא לא מכיר - ושם הוא גם נפל". כך סיפר ל-ynet הבוקר (יום ד') אהרון ליברנט, אביו של סמ"ר אוריאל ליברנט בן ה-21, שנהרג לפנות בוקר בתאונת אימונים ברמת הגולן.

בדיוק לפני חודש, ב-ט"ו בתמוז, נסעו בני המשפחה המתגוררים באפרת ללטרון וצפו בבנם בגאווה בטקס סיום קורס מפקדי טנקים (מט"קים). "בסוף הטירונות אמרו לו שרוצים שהוא יהיה מפקד טנק והוא אמר בשמחה 'בסדר'. כמה ימים אחרי אמרו לו שלא בטוח שזה יקרה - והוא אמר 'בסדר'. יום לפני הטקס בלטרון שוב אמרו לו שרוצים - והוא שוב אמר 'בסדר'", סיפר האב.

ליברנט נהרג באימון שנערך במסגרת קורס מ"פים-מג"דים, בשילוב חטיבה 188 של השריון. מעדויות שנאספו בשטח עלה כי במהלך התרגיל, שכלל גם כוחות הנדסה, הוצב באזור תל שיפון גשרון שנועד לאפשר לטנק לחצות תעלה. כמה טנקים עברו על הגשרון, אך אחד מהם החל לנסוע עליו - וסטה.





סמ"ר אוריאל ליברנט ז"ל בן ה-21


הגשרון עליו נסע הטנק (צילום: אביהו שפירא)


מפקדים הבחינו בסטיית הכלי הכבד, ניסו לעצור את הטנק - אך זה המשיך לנסוע עד שנפל והתהפך לתוך תעלה, ככל הנראה מגובה של כמה מטרים. בהתאם לנוהל במהלך מעבר שכזה, ראשו של ליברנט היה כנראה מחוץ לטנק - וזו כנראה הסיבה לפגיעה הקטלנית. שלושה לוחמים אחרים בטנק נפצעו קל.

האחות, אילנה, סיפרה ל-ynet: "מאז שהוא היה קטן - אמרו עליו רק דברים טובים, שהוא מוצלח וחכם. הוא היה טוב בכל כך הרבה דברים, ועם זאת - שמר על צניעות. הוא תמיד היה שמח לתת ולעזור, אהב את הישיבה והלימוד. אמרנו שאולי כשהוא ישתחרר מהצבא בחול המועד פסח נלך ללמוד יחד. הוא תמיד היה מוביל את שירי השבת ולימד אותנו שירים חדשים".

האתרוג שאוריאל זרע עדיין לא הניב פרי

מאז שעות הבוקר התקבצו בבית המשפחה באפרת עשרות ממכריו של אוריאל ובני משפחתו. בסמוך לסלון המשפחה ניצב עציץ גדול ובתוכו עץ אתרוג שאוריאל זרע לפני חמש שנים. "הוא גידל את העץ הזה מהזרע - ועד עכשיו הוא לא נשא פרי. אולי זה סמל", אמר האב.

"הוא אף פעם לא התלונן, הוא היה נותן מאה אחוזים לכל דבר. תמיד שאלתי אותו 'איך האוכל?' 'איך אתה מסתדר בלי שינה?'

הוא תמיד אמר שיש מספיק. הוא היה בחור שקט, צנוע, מעולם לא אמר 'אני'. היינו חולקים אחד עם השני סיפורים מהשירות הצבאי. הוא לא אהב לדבר על עצמו אבל כל מי שהכיר אותו יודע ואומר שהוא גאון, צדיק, משקיע בלימודיו ועושה הכול בצניעות" הוסיף האב אהרון.

מבט חטוף בחדרו של אוריאל ז"ל מעיד על תחביביו העיקריים: ספרי קודש לרוב, תמונות של הטבע ומפת ארץ ישראל שתלויה במרכז החדר. אוריאל הותיר אחריו זוג הורים ושלוש אחיות.



5 באוגוסט 2009: רב הישיבה על החייל שנהרג: "מנהיג צנוע"

אוריאל ליברנט מאפרת הוא מפקד הטנק שנהרג בתאונת אימונים בגולן. רב הישיבה בה למד: "בחור נטול גינונים". גיסו: "אנחנו שבורים מהאסון"



רועי שרון (מאתר מעריב nrg, 5 באוגוסט 2009)



אוריאל ליברנט בן 21 מאפרת הוא מפקד הטנק מחטיבת שריון 188 שנהרג הלילה (ד') בתאונת אימונים ברמת הגולן. הרב יעקב פישר, ראש הישיבה התיכונית נווה שמואל שבאפרת, בה למד אוריאל סיפר ל-nrg מעריב על תלמידו שכל כך אהב. "הייתה לו מנהיגות טבעית, שקטה ונטולת גינונים, למרות שכלפי חוץ הוא הבחור האחרון שהיית מצפה לראות יושב בטנק ובטח מפקד עליו", אמר.

הוא הוסיף כי אוריאל "אף פעם לא החזיק טובה לעצמו ותמיד עשה מה שהתבקש. וזו הסיבה שהסכים לצאת לקורס מפקדי טנקים".

הרב עוד סיפר כי למרות הצטיינותו הרבה, אוריאל תמיד שמר על צניעות. "אוריאל היה אדם עם תכונות של צניעות וענווה, בולט במעורבות חברתית, מצטיין בלימודים, מהתלמידים הבולטים בלימודים ובאישיות".

לדבריו, "אוריאל הוא שילוב של עדינות גדולה, עוצמה, כוח של אמונה ודבקות בתורה ומצוות".

"אוריאל שירת בצבא עם המון מוטיבציה"

דניאל רואש, גיסו של אוריאל סיפר כיצד הוא ובני משפחתו קיבלו הבוקר את הבשורה המרה. "אנחנו שבורים מהאסון שפקד אותנו. הבוקר הגיעה משלחת של הצבא להודיע לנו".

הוא ציין כי רק לפני כחודש, סיים אוריאל קורס מפקדי טנקים שאליו התנדב. רואש הוסיף כי אוריאל שירת במסלול של ישיבות הסדר, ותכנן לחזור לישיבה שבה למד, הר עציון שבאלון שבות. "אוריאל שירת בצבא עם המון מוטיבציה", אמר. "הוא נהנה לשרת בצבא, והיה משתף בחוויות ובקשיים.

אוריאל היה חוזר עייף הביתה וראו עליו שקורעים אותו. היה תלמיד מצטיין, מאד אנליטי ותכנן ללמוד מדעים מדוייקים".

אוריאל הותיר אחריו שני הורים, שלוש אחיות. אמו התבשרה על האסון כשהיא בארצות הברית וכעת היא עושה את דרכה לישראל.

התאונה התרחשה באימון של קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים, ככל הנראה בשל ראות לקויה, שגרמה לטנק לסטות מנתיבו ולהתהפך לתוך תעלת נ"ט. הצבא עצר את האימון ופתח בתחקיר לבדיקת נסיבות התאונה.



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 06-08-2009, 01:03
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי מבקר המדינה שמתחילה ב "בעידן הטכנולוגי שבו אנו..."

לא, ועדיף שלא יהיה. לא כל דבר צריך פתרון טכנולוגי, וחציה של גשר צריכה להיעשות עם מכוון קרקעי יחד עם המט"ק והנהג. יש מיליון דברים שעלולים לקרות במהלך חציית גשר (גם באימונים וגם בקרב) והרבה מאוד מהם הם בכלל גורמים חיצוניים, ולכן עדיף להשאיר זאת לבני אדם.
תאונות קורות ותמיד יקרו - הכי טוב זה פשוט ללמוד אותן ולהסיק מסקנות. אלה שאין להם תאונות, כנראה שלא עושים דבר.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 06-08-2009, 12:58
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי אומי 5 שמתחילה ב "מסכים איתך לגמרי , כשסומכים..."

המט"ק לא חגור לכיסא (וגם אף איש צוות אחר בטנק לא חגור), והוא לעיתים עומד עליו ולעיתים יושב עליו. טנק נמצא בשפ"צים רציניים מאוד הרבה פעמים ולא מתהפך, ועדיף שלא להשאיר את ההחלטות האלה למערכת אלקטרונית.
יש תרגולת התהפכות ברורה לגמרי שמוכח שהיא מצילה חיים כאשר מבצעים אותה כראוי. היא לא לא-הגיונית, וניתן לבצע אותה בטווח זמן סביר ביותר מרגע בו זיהית שאתה עומד להתהפך, ואפילו אם לבסוף לא התהפכת התרגולת לא מזיקה.
מה שקרה הוא בסה"כ מקרה מצער של מט"ק שלא הספיק לבצע את התרגולת הנ"ל כראוי. זה עלול לקרות, ובשביל זה כל שיריונר מבצע תרגולת התהפכות עם הטנק שלו כמעט בכל תחילת נסיעה עם הטנק - אם זה באימון או בקרב.
לתותחן התרגולת היא הכי פשוטה, לנהג קצת יותר מסובכת, ואילו לטען (במידה והוא עם הראש בחוץ) והמט"ק היא הכי מסובכת (כשאני אומר "מסובכת" אני לא אומר שצריך לפתור משוואות בפיסיקה תו"כ התרגולת, אבל יש לבצע כמה פעולות במהירות האפשרית) ולכן הם אלה שהכי הרבה פעמים נפגעים מהתהפכות הטנק.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 06-08-2009, 14:06
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "המט"ק לא חגור לכיסא (וגם אף..."

הרצון הטבעי של הטען והמפקד הוא לקפוץ החוצה מגוש הפלדה המתהפך.
התרגולת היא בניגוד לאינסטינקט החייתי, היא דורשת מהם להיכנס פנימה במקום לקפוץ החוצה ולברוח.

מערכות אוטומטיות שמזהירות מהתהפכות כבר קיימות.
תרגולות להתמודדות עם התהפכות ישנן, וכשהצוות מזהה את ההתהפכות בזמן הוא בד"כ מצליח למנוע אותה אות לפחותת למנוע את הנפגעים.
עד כמה שאני מכיר, מערכות אוטומטיות למניעת התהפכות ולהתמודדות איתה נכשלו.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 07-08-2009, 10:19
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "אוקיי, אני מניח שאתה יודע..."

יותר ממי שפיקד על גשרים בתעלה במלחמת יו"כ????

יותר ממי שהתאמן בפלוגת פריצה מטכ"לית?
יותר שהיה חבר באגד הצליחה?

ולמרות שהעברת כל-כך הרבה כלים על גשרים אתה טוען:
ציטוט:
בקרב אין מכוון קרקעי


אתה חביב ונחמד, אבל הרבה יותר מידי בטוח בעצמך ויהיר.
בשדה הקרב עודף ביטחון עצמי גורם לאנשים לעשות שטויות שהורגות אותצם והורגות את החיילים שלהם.
כך טענת שאפשר כמעט תמיד לראות טיל נ"ט שמשוגר לכיוונך (בעוד שהמצב הוא הפוך!
כך טענת שבקרב אין קצין מכוון קרקעי, כששוב המצב הוא הפוך.
וכך חשבת שעברת והעברת על גשרים יותר מכל אחד אחר בפורום.

תשמע, שירתת בצבא שכמעט לא התאמן וממש לא עבר שום מלחמה.
בפורום הזה כותבים אנשים שעברו כמה מלחמות ובמלחמות הללו חצו ממ"ץ (מעבר מים צר) ואפילו רחב ותנ"ט (תעלה נגד טנקים), הלוך וחזור כמה פעמים.
לקראת המלחמות הללו הם התאמנו, במשך שנים.
יש פה אנשים ששירתו כקצינים והגיעו לדרגת סא"ל ואל"מ ואף למעלה מזה, באותה התקופה.
אתה באמת חושב שעברת על גשרים יותר מהם.

ואפילו טנקיסטים ששירתו בצה"ל 10 ו15 שנים לפניך התאמנו יותר ממך ובכל אימון, מרמת פלוגה ומעלה השיקו גשרים ועברו עליהם. לפעמים אפיל ברמת המחלקה.

אגב, בדקת? אולי יש פה גולש שהיה חונך הנדסה במל"י?

קצת יותר ענווה הרבה יותר בריאות.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 07-08-2009, 10:46
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "יותר ממי שפיקד על גשרים בתעלה..."

בסדר בסדר, אל תרתח, זה לא בריא בשישי בבוקר...
אני בסה"כ מדבר מניסיוני - מלבד היותי (לצערי) מט"ק גישור במשך תקופה, והיותי במשך תקופה מסויימת המט"ק היחיד שהיה לו את האישור להכשיר צוותי טנק גישור בצה"ל (והכשרתי גם סדירניקים וגם עשיתי ריענונים והכשרות למילואימניקים), הייתי זה שסיים את הניסויים בגשר הטאנדם והכניס אותו לשירות מבצעי, ובנוסף עוד סוג של גשר שאני הוא זה שהתאמן בו לראשונה והוסמך להעביר עליו כלים, העברתי כך גם כמה רב"חים וקורסי מפקדים וקצינים של הנדסה. אני לא מנסה להשוויץ כמובן (כי אני אישית לא רואה בכל זה כבוד גדול במיוחד) אבל אני רק רוצה להצביע על כך שיש לי ניסיון. כמובן שקטונתי מול השועלים הוותיקים פה בפורום ואני לוקח את דברי בחזרה אם פגעו במישהו או לא היו מדוייקים דיו.
גם אני לא רוצה להכנס לפלפולים בתו"ל, אך רק אומר בפשטות שבחלק מהאימונים שעשיתי שגם מדמים מצב קרב אמיתי - לא היה מכוון קרקעי בחציית הגשר. יתכן שהיה מישהו שרק עמד ממול הכלי העובר על הגשר והסתכל שהוא בסדר אך לא כיוון בפועל, ובנוסף אני יכול לומר לך בוודאות מוחלטת שבחלק מהמקרים לא היה אף את זה.
אולי זו עבירת בטיחות, אולי זה חוסר אחריות, אבל זה מה שהיה...

נ.ב. - בתקופתי היה עוד לבנון (למעשה הגדוד שלי ביצע את הנסיגה מהגזרה המערבית) וגם כמובן את כל הבלגן שהתחיל ב-2000, כולל הלינץ' ברמאללה (הייתי על גבעה עם הטנק לא רחוק משם) וגם לא מעט אירועים בתוך עזה.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"



נערך לאחרונה ע"י efekt בתאריך 07-08-2009 בשעה 10:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 07-08-2009, 10:31
  מבקר המדינה מבקר המדינה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.06
הודעות: 385
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "בקרב אין מכוון קרקעי, אבל אם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי efekt
אלא אם היא תסיע בפועל את הטנק על הגשר לבדה, וזה לא דבר רצוי שכן היא לא יכולה להגיב על מקרים חיצוניים שעלולים לקרות בזמן החציה.


אבל אם צוות הטנק יכול לקחת שליטה בחזרה על ניהוגו בכל רגע נתון, אז לא צריכה להיות בעיה.

מהתגובה הקודמת שלך, דווקא הבנתי שההתנגדות שלך לפתרון טכנולוגי באה יותר מגישה פילוסופית של "האדם שבטנק" (גישה שאנשי חיל האוויר לעניות דעתי ימצאו מיושנת, שהרי כבר אין טייס שלא שם את יהבו במיכשור האלקטרוני שבמטוסו...)

אומנם אינני שריונר, אלא תותחן וכל תרגולות הגישרון שעברתי עד היום, במקרה היו וירטואליות והסתכמו ב"היכון להתהפכות"... אבל לעניות דעתי, אם הגישרון ישדר לטנק שהטנק נעמד בנקודה הנכונה בזוית הנכונה מול הגישרון, וישדר לטנק שהגישרון יציב ומאוזן, צוות הטנק יעביר שליטה למעין "טייס אוטומטי", וכך המעבר יהיה הרבה יותר מהיר, וגם בטוח. במצבי קיצון, הצוות יוכל להפסיק את הפעולה האוטומטית בכל רגע נתון. כמו שאמרתי אינני שריונר וגם אינני מומחה גדול לפתרונות טכנולוגיים, אבל מבחינה הגיונית, נראה לי שתחת תנאי קרב אנחנו נקצר כך את משך המעבר של הטנקים על הגשרון, וטנקים רבים יותר יוכלו לעבור במהירות גבוהה יותר ובבטחה, גם בלילה.
_____________________________________


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:47

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר