לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 22-12-2010, 18:58
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,242
Facebook profile
סקר
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "אם אני זוכר נכון אחד היתרונות..."

אם אני זוכר נכון אחד היתרונות של מעוט אלקטרומגנטי הוא צמצום משמעותי בסטרס על המטוס המשוגר.
העומס שמעוט אלקטרומגנטי קטן יותר מהעומס שמפעיל מעוט קיטור?
אני הבנתי שרוב השיפור הוא בהקשר לספינה ולא בהקשר למטוס המשוגר (מערכת הקיטור גדולה, כבדה ומסורבלת לעומת האלקטרומגנטית).

בכלל אותי מפתיע שעד כה אין שימוש מסיבי במל"טים מנושאות מטוסים - האם הסיבה היא נושא השיגור או שיש סיבות נוספות (פחד מתקלות בנחיתה אוטומטית?).
הצי האמריקאי שיגר את הכטב"מ פיוניר (RQ-2) ממנחת המסוק של ספינות רגילות באמצעות רקטה, הנחיתה היתה אל תוך רשת (אולי גם את ה RQ-7 הפעילו כך, לא בטוח בזה).
ע"פ הצי, מקל"ט העתיד של הצי ה X-47B צפוי לבצע המראה ראשונה מנומ"ט עד סוף שנה זו (אשכול על כך כאן)





נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 23-12-2010 בשעה 06:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 22-12-2010, 20:20
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[indent][b]אם אני זוכר נכון..."

אני מכיר את ההיסטוריה של שיגור מנושאות מטוסים - גם מספינות קטנות יותר שוגרו כטב"מים. התכוונתי לשאול משהו הרבה יותר נרחב - למה כבר היום אנחנו לא רואים חלק ניכר מהכוח האוירי על נושאות מטוסים בצורת כטב"מים - אני מניח שהתשובה הבנאלית שהטכנולוגיה עדיין לא שם - מצד שני ביבשה יש כבר הרבה מאד משימות שעברו באופן נרחב לכלים בלתי מאויישים ובים נראה שיש עיכוב מסויים וניסיתי להבין מה מקורו.

לעניין הספינה והמעוט - אם אני זוכר נכון צריכת האנרגיה גבוהה מאד - אני לא זוכר האם היו דיבורים על דור חדש של כורים גרעיניים בגרסאות החדשות של נושאות המטוסים בשל נושא המעוט האלקטרומגנטי (אולי דווקא התותח האלקטרומגנטי הוא שחייב זאת - כבר מזמן לא נברתי בארכיון שלי האמת).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 25-12-2010, 15:34
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,199
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "אני מכיר את ההיסטוריה של..."

ציטוט:
התכוונתי לשאול משהו הרבה יותר נרחב - למה כבר היום אנחנו לא רואים חלק ניכר מהכוח האוירי על נושאות מטוסים בצורת כטב"מים

א. כי הכוח האווירי של נושאת המטוסים כולל מטוסי תקיפה, יירוט, ל"א, נצ"ל ובקרה אוירית. אלו משימות שאת רובם מל"טים של ימינו לא מבצעים. הגלובל הוק, האיתן, הפרדטור וכו' הם "מטוסי סיור" או "מטוסי סיור חמושים". אלו מטוסים שגם בצי ארה"ב לא פועלים בד"כ מנושאות מטוסים.
ב. בעיה פרקטית של נחיתת מל"ט על סיפון קטן ונייד, בפרט בסביבה אווירית עמוסה של נומ"ט (אני מניח שצי ארה"ב היה שמח להסב את פלטפורמות הנצ"ל שלו ללא-מאוישות, ולשפר בכך את ביצועי השהיה שלהם).
ג. סיבה פוליטית- כשמל"ט יוכל לבצע משימות של מטוס מאויש, ויהיה לו טווח ארוך משמעותית, יהיה פחות צורך בנושאות מטוסים ובצי בכלל- אפשר יהיה לבצע אותן תקיפות משדות תעופה ידידותיים מרוחקים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 23-12-2010, 10:52
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי zivlon שמתחילה ב "כן זה מצריך השקעה בתשתיות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי zivlon
כן זה מצריך השקעה בתשתיות ורכש של מטוסים מתאימים.
אבל מאפשר לבנות שדות תעופה במקומות לא שגרתיים, כמו מנהרות ואזורים הררים.
.


בניית תשתיות היא רק חלק מהעניין. אני מזכיר לך את השיר הידוע what goes up, must go down.
זה שמטוס יכול להמריא ממקום קטן יחסית זה יפה, אבל הוא גם צריך לנחות שם. הקפה ופיינל באזורים הררים הם ממש לא מקום מומלץ לבטיחות טיסה ...

ציטוט:
במקור נכתב על ידי zivlon
יש לציין שמטוסים שמותאמים לכך יכולים גם לשמש בתור מטוסים רגילים לגמרי וזאת הסיבה שהבריטים ירכשו רק את הגרסה של הצי של ה F-35 שתשמש גם את חיל הים וגם את חיל האוויר הבריטי.


כעיקרון, כאשר יש שני מטוסים זהים שלאחד מהם יכולות נחיתה על נומ"ט, האחרון יהיה יותר כבד ולרוב יותר מוגבל. נכון שלפעמים בשל אחידות המערך או הצלחה מיוחדת של הפלטפורמה זה שווה (ע"ע פנטום), אבל זה לא העיקר בבחינת רכש.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 25-12-2010, 10:48
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "[QUOTE=zivlon]כן זה מצריך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
כעיקרון, כאשר יש שני מטוסים זהים שלאחד מהם יכולות נחיתה על נומ"ט, האחרון יהיה יותר כבד ולרוב יותר מוגבל.


גרסת הצי של ה-F-35 אמורה לפצות על כך (בשטח כנף למשל).

מצד שני - למטוסים אלה טווח גדול יותר וכושר נשיאה מוגדל לעומת הגרסאות האחרות ומצד שני - בדגם זה לא יותקן תותח, ואולי זו אחת הסיבות לכך שח"א פסל גרסה זו (וזה לא נאמר מתוך ידיעה).

בכל אופן - בחיל האוויר דווקא העדיפו גרסאות צי של מטוסים (למשל קורנס ועיט) מאחר שאלו חזקים יותר מבנית - ובהפעלה רגילה - עדיפים על פני הגרסאות האחרות.

בשל העובדה שהמטוס חזק יותר מבנית, מתוכנן להמראה מסיפון קצר ומופעל ממסלול קרקעי - יש לו יכולת משופרת לנשיאת חימוש ואורך חייו ארוך יותר.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 25-12-2010, 15:48
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בפועל
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=Gilgamesh]לגבי אורך..."

מטוס העיט תוכנן לפרוש לפני שנים רבות.

הוא שופץ ושודרג (עיט 2000), ואח"כ דובר על פרישתו, ואח"כ שוב שודרג (עייט משופר)...

בהתייחס לכך שחלק ממטוסי העיט הן פלטפורמות שיוצרו בשנות ה-70 (מטוסי העיט הראשונים נכנסו לשרות בסוף שנות ה-60) - הרי שמדובר בהחלט במטוס ותיק מאד, ובהתייחס לכך שמדובר במטוס קרב סילוני - הרי שאורך החיים שלו בהחלט נחשב מופלג.

העובדה שמדובר במטוס שיוצר עבור נושאות מטוסים והתעייפות מהפעלה בהתאם - הרי שעובדה זו עמדה לצידו.

יתרון נוסף - היותו מטוס מכני למדי שמבוסס על מעט מאד מערכות טכנולוגיות, ולכן גם לתחזוקה מועטה יחסית.

ויחד עם זאת - אף אחד לא חי לנצח.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 29-12-2010, 11:07
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי yossi o שמתחילה ב "למה לא רלוונטי?"

מה שמשתלם הוא המטען של המטוס בהמראה, מהירות של סבב שילוח ומגבלות אחרות.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:07

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר