לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #12  
ישן 14-01-2011, 15:59
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "הכותרת של הכתבה הצחיקה אותי"

כי עם כל הקיצוצים בצבא הבריטי, אני חושב שיש יותר סיכוי שבעוד שנתיים הצבא הבריטי ילחם רק עם תחתונים לגופו...
קיצוצים זה לא אומר רק הקטנה של אמל"ח וכ"א, אלא גם הצטיידות באמצעים מודרניים לשם יעילות.
באוקטובר האחרון דיויד קמרון הציג בפני הפרלמנט הבריטי את ה SDSR (תוכנית ההתייעלות הבריטית של זרועות הביטחון), חלק ממנה מדבר על הוצאת אמל"ח ישן ופיטורין משהשירות של אנשים רבים אבל חלק אחר מדבר על רכישה של אמל"ח חדש (מטוסי C-17, A-400 לדוגמה), הכנסת מערכת מיחשוב חדשה לכל הצבא הבריטי, הצי וה RAF שתרשת און-ליין את כל היח' עד דרגת המפקד בשטח.
מין הסתם יוכנסו גם פיתוחים ברמת הפרט כמו האפוד בנושא האשכול הזה.

ולנושא האשכול - נוזלים בבגדים זה תחום מעניין שמתפתח לכל מיני כיוונים, דוגמאות:
- בגדים טרמיים עם שיכבת בידוד נוזלית לשם שמירה על טמפרטורת הגוף ועדיין להשאר עם גמישות ומשקל קל
- טייסי הטייפון של גרמניה משתמשים בחליפת טיסה הידראולית בשם Libelle G-Multiplus (לאורכה מספר נימים עם נוזל בתוכם) המחליפה בצורה יעילה יותר את חליפת הלחץ הפניאומטית.

אגב, ע"פ הכתבה על האפוד ההידראולי ניראה שקורה בו תהליך עם אותו עקרון כמו בחליפת התאוצה ההידראולית - מפזר את הלחץ מהאימפקט/עומס ג'י על פני כל הנוזל שבחליפה.

טייס טייפון גרמני לבוש בחליפה ההידראולית (תמונה אחרת של החליפה ברזולוציה גבוהה בה ניתן לראות פרטים כאן)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 15-01-2011, 02:13
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,155
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]כי עם כל הקיצוצים בצבא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang

אגב, ע"פ הכתבה על האפוד ההידראולי ניראה שקורה בו תהליך עם אותו עקרון כמו בחליפת התאוצה ההידראולית - מפזר את הלחץ מהאימפקט/עומס ג'י על פני כל הנוזל שבחליפה.



לא, אני חושב שמדובר במנגנוני פעולה שונים.
כאשר גוף שקוע כולו בנוזל, ומופעלת תאוצה על כל המערכת, אזי כח התאוצה יתפזר ע"י הנוזל על כל פני שטח הגוף. בעבר כבר היו ניסיונות בחליפות G הפועלות בעיקרון הזה, אך המגבלה הייתה שיש צורך בחליפה קשיחה, כבדה מאד ומגבילה. להשקיע את כל הטייס בנוזל - עוד יותר כבד וישנה גם הבעייה של חללי אוויר בגוף שאינם מושפעים באותה מידה.

בנושא האשכול הזה, העיקרון הוא שונה.
ידוע לנו כבר מזה יותר מעשרים שנה, שנוזל צמיג בין שתי שכבות דקות של אריג או יריעת פלסטיק, נותנות למערכת זו תכונות של חוזק שאינן בכל מרכב נפרד. אפשר לראות בזה סוג של חומר מרוכב. תכונה אחת, שכבר זכתה ליישומים רבים, היא בידוד אקוסטי. מספר שכבות פלסטיק דקות וביניהן נוזל צמיג, מבודדות רעש היטב.
היישום כאן עושה שימוש בתכונה אחרת: נוזל המשנה פאזה בתגובה למאמץ מכאני (פגיעת קליע או רסיס), וגורם להקשחה מיידית של כל השכבות וע"י כך לחלוקת לחץ הפגיעה על שטח רחב בהרבה. לאחר ספיגת הפגיעה, חוזר האפוד לגמישותו הקודמת. זה מאפשר גם מיגון דק וקל יותר, וגם אין צורך בשכבת ריפוד מתחת לאפוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:27

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר