לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה הכנס השנתי יערך בפאטיו של המבנה המרכזי ביד השריון בלטרון בתאריך 18/12/2017 שימו לב, להציג דגמים יוכל רק מי שחידש חברות לשנת 2018. שימו לב, להתחרות בתחרות יוכל רק מי שגם חידש חברות וגם מילא טופס מיוחד לרישום הדגם. יש למלא את הטופס עבור כל דגם ודגם. ניתן לשלם באמצעות PAYPAL. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > דגמים לבנייה עצמית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 12-02-2011, 13:11
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
טיפים לצילום דגמים.

באשכול זה אנסה לתת טיפים לצילום, כדי לתעד את העבודות שלנו.

שעור ראשוןהכירו את כללי הקומפוזיציה

כמעט כל צילום מתחיל בכך שאתם מתלהבים ממשהו מדהים, ורוצים להנציח אותו. כמו דגם מדהים, למשל. הדגם מעולם לא היה מדהים - מה שהיה מדהים זה העיניים והמוח שלכם. עיניים יודעות להתאים את עצמן לעולם. הן מתאמצות ומרחיבות אישונים כדי לראות פרטים בצל. הן קולטות תנועות קטנות, ודברים שבקצה שדה הראייה. המוח אף נפלא מהן: הוא משלים פרטים חסרים, מתקן מראות שהאור והצל מסלפים, ומייפה חברים ביום רע.

המצלמה הדיגיטאלית שלכם לא יכולה לעשות את הדברים האלה. היא יכולה רק לתעד את קרני האור שנקלטו בעדשתה ברגע הלחיצה על הכפתור, ולהציג את התוצאה בתוך מסגרת מלבנית מצומצמת. הצל יהיה כהה, האור יהיה בהיר, המכר חיוור ולא מסורק, והדגם יראה "על הפנים"

לכן, כדי שתמונה תרגש את המתבונן כפי שהחיים מרגשים אותו, צריך לתכנן ולצלם אותה על פי כללים המתאימים למצלמות, והשונים לגמרי מאלו שפועלים על העיניים והמוח האנושיים. הכללים האלו, הפשוטים, הם כללי הקומפוזיציה.

כללי הקומפוזיציה:

הכלל הראשון בקומפוזיציה הוא שיש להתמקד בנושא אחד עיקרי. בדגם, חפשו את נקודת העניין העיקרית ההתמקדות הזו תחליף את מה שבמציאות עושה תשומת הלב שלנו.

הכלל השני של הקומפוזיציה הוא ההמלצה להסיט את הנושא ממרכז התמונה. החיים אינם תמונת פספורט, והסטת האובייקט מהמרכז היא הדרך לייצג זאת בתצלום. להיכן מסיטים? מתחו בדמיונכם ארבעה קווים ישרים: שניים אופקיים, שמחלקים את מסגרת התמונה לשלושה שלישים שווים, ושניים אנכיים, שעושים את אותו הדבר. כעת, התמונה שלכם מחולקת לתשע משבצות. מבחינים בארבע נקודות ההצטלבות, שהן ארבע פינות המשבצת הפנימית? אלו הנקודות שאליהן עליכם לשאוף.

נסו למקם את הפרטים המעניינים בתמונה קרוב לנקודות הללו, ועל קווי השליש האורכיים והרוחביים. כשאתם מצלמים בחוץ – והכתבה הזו מדברת בעיקר על צילום בחוץ – מקמו את קו האופק על אחד משני הקווים הללו – ולא בקו החצי המשעמם.

הכלל השלישי של הקומפוזיציה- מלאו את הפריים. אם אתם מצלמים פרט מסוים, תנו לאותו פרט לתפוס את עיקר שטח התמונה. אם אתם מצלמים דיורמה, השתדלו לקמץ בפרטים שאינם הדיורמה. ברקע, המוח שלנו מתמקד לבדו בדיורמה. בצילום צריך לסלק את השאר.

גם בחירת זווית צילום לא שגרתית היא המלצה חמה. קומפוזיציה בסיסית נכונה, בכל אופן, כבר תביא אתה את השאר, וגם תיתן לכם את המגע המיוחד, שילחש לכם באוזן מתי לשבור את הכללים.

צלמו כשהשמש בזווית הנכונה

כפי שבני אדם צריכים לעבוד בשעות הטובות שלהם, גם מצלמות צריכות לעבוד בשעות הטובות שלהן. אצל בני אדם זה עניין נפשי, ואצל מצלמות זו שאלה של אור.

בצילומי חוץ, השעות הגרועות ביותר הן שעות הצהריים. השמש החזקה וחסרת העידון מאירה בכוח מלמעלה, וחושפת את הדברים בפשטותם הלא אלגנטית. המוח שלנו כבר מורגל בהתעלמות מזוועות אור הצהריים, אבל בצילום אי אפשר לברוח מהן.

השתדלו לצלם לפני עשר בבוקר, ואחרי ארבע אחר הצהריים.

צלמו ללא הפלאש – שיוצר מכת אור חזקה ולא מחמיאה. בחוץ, באור, צלמו עם פלאש. תפקידו של הפלאש הוא להאיר את הצל שעל הפנים. אור-וצל טבעיים הם דבר לא מחמיא במיוחד. למעשה, רוב הדברים האמיתיים הם לא מחמיאים במיוחד. סילוק הצל יעשה לתמונה את אותו תיקון אסתטי שהמוח שלנו עושה במציאות.

כדי לצלם עם פלאש בחוץ, יש להבין כי הפלאש רק "ממלא" צללים, אור הפלאש של רוב המצלמות לא חזק דיו למרחק רב יותר, וחזק מדי למרחק של שני צעדים או פחות.

תנאים טובים לצילום הם באור מוחזר כמו צילום מאור המגיע מכיוון צפון.

צלמו המון

מהירויות צמצם וזמני חשיפה הם נושא מעניין, אבל תוכלו לשרוד בלעדיהם גם את הצילום הבא, בעיקר בזכות האפשרויות האוטומטיות שברוב המצלמות הדיגיטאליות כיום. האפשרויות הללו (אוטומטי, פורטרט, נוף, ספורט, צילום לילה, קלוז-אפ מרבי ועוד) כוללות הגדרות עדשה שגורמות לתמונות להיראות כאילו נעשו בידי צלמים חובבים – אבל כאלה שיודעים משהו על מהירויות צמצם וזמני חשיפה, וזה יותר ממה שאתם כרגע.

מה שחוגת מצבי הצילום לא תציל אתכם ממנו, זו העובדה שרוב התמונות פשוט לא יוצאות טוב.

צלמים מקצועיים מצלמים הרבה תמונות, ואחר כך מוחקים את הרוב ומשאירים את התמונות המעולות. צלמי-על עובדים דקות ארוכות, ולפעמים שעות, עד שהם לוחצים על הכפתור בפעם הראשונה והאחרונה. החליטו לאיזה סוג אתם משתייכים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 12-02-2011, 14:26
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
קצת מאד על עקרונות צילום.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמולביץ אשר שמתחילה ב "טיפים לצילום דגמים."

כעקרון, המצלמה הכי משוכללת והכי מודרנית. לא מצליחה לעשות את מה שהעין האנושית עושה.
העין האנושית. מתמקדת מעצמה, מתאימה עצמה במהירות יחסית לתנאי אור משתנים, מבחינה בפרטים שמצלמה ממוצעת לא תבחין בהם, והעיקר, משתמשת "בזכרון" אדיר,

כמעט כל מצלמה מנסה לחכות את הפעולה הטבעית של העין.
המצלמה הבסיסית ביותר היא "הקאמרה אבסקורה" כלומר לשכה אפלה בלטינית.
שבנויה על קופסא שחלקה הפנימי שחור. בצד אחד יש חריר קטן מאד המתפקד כעדשה. ובצד הנגדי יש חומר הרגיש לאור כגון סרט צילום או לוח קליטה דיגיטלי.

על עקרון זה מבוססות רוב המצלמות.
קצת אופטיקה.
הדמות הנקלטת דרך העדשה "מתהפכת" ועל סרט הצילום או הלוח הדיגיטלי מופיעה דמות הפוכה למציאות.
כך בדיוק עובדת גם העין האנושית. אלא שכאן נכנס "לתמונה" המוח האנושי המתרגם את התמונה ההפוכה, כך שנוכל להתמצא ולתפקד במרחב.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לכל עדשה יש "אורך מוקד", שזה בעצם מרחק פיזי שבו נפגשות קרני האור העוברות דרך העדשה, מתהפכות בכיוונם ונפגשות. ככל שאורך המוקד ארוך יותר, כך התמונה המתקבלת יוצרת אשליה שהנושא "קרוב" אלינו יותר.
ככל שאורך המוקד קצר יותר, מתקבל הרושם שהנושא "רחוק" מאיתנו יותר.
אולם, אליה וקוץ בה. ע"י שימוש באורכי מוקד קצרים, אנו מקבלים עיוותים המשנים מאד את התמונה הסופית. יש עדשות שאורך המוקד שלהן הוא 6 מ"מ. עדשות אלו "רואות" בזוויות העולות על 180 מעלות ויוצרות תמונות עגולות או כמעט עגולות, לעדשות אלו ערך רב בשימוש לצרכים אומנותיים ולצילום טכני במקומות שבהן אין אפשרות לבצע צילום רגיל כגון בתוך מיכלי דלק ועוד.
גם בשימוש באורכי מוקד ארוכים, אנו נתקלים בתופעות מוזרות שרובן יצור שינוי בפרספקטיבה של הנושא המצולם, למשל צילום נוף כאשר הרקע יש ירח ענקי.

מבלי להיכנס לעקרונות ספציפיים של פעולת המצלמה. אין כל הבדל עקרוני בין מצלמת פילים לבין מצלמה דיגיטלית, ההבדל הוא "בחומר הרגיש לאור" כאשר באחד הוא פילים (סרט צילום) ובשני זה לוח קליטה דגיגטלי.

קיימות המון סוגי מצלמות. אני אתמקד בשנים בלבד. מצלמת הריפלקס ומצלמה קופמפקטית.
ההבדל בין שני סוגי המצלמות הוא בכך שבמצלמת ריפלקס הראייה של הנושא-לפני הצילום נעשת דרך העדשה הרגילה של המצלמה. ואליו במצלמה דיגיטלית הראייה נעשת ע"י קריאה של המידע מהלוח הדיגיטלי.

חלק גדול מהתמונות המובאות כאן הן באדיבות "פוטו הדר" יבואנית NIKON בישראל. אין במאמר זה כל המלצה על מצלמה מסויימת או יצרן מסויים. כל התמונות הן לצורך המחשה בלבז.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

קיימות בשוק עדשות מיוחדות המיועדות בעיקר למצלמות ריפלקס ותפקידן לעזור בזמן הצילום מקרוב כגון עדשות מקרו ועדשות לצילום רפואי.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תאורה.
מאחר ואנו עוסקים בצילום מקרוב, יש אמצעים אשר יכולים לעזור לנו.
כגון מבזקים מיוחדים וטבעות אור למינהן. (טבעת אור - RING LIGHT) אלו מבזקים או מקורות אור קבועים המורכבים סביב העדשה ומספקים אור ללא צללים.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בזמן צילום מקרוב. אנו נאלצים "לייצב" את המצלמה. לשם כך אנו נעזרים בחצובות.
כעקרון, רוב החצובות הנמכרות כיום הן טובות. אני ממליץ להמנע מחצובות אשר לכל רגל יש יותר משלושה שלבים, שכולם פתוחים.
יש חצובוצ רגילות, יש חצובות "שולחן" אשר מיועדות לצילום מקרוב מאד. ויש חצובות "חד-רגל" אשר שימושייות בעיקר למסרטות.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

רקעים לצילום. בצילום דגמים אנחנו מבקשים להבליט את המוצר המוגמר על פני הרקע. לשם כך ניתן להשתמש ברקעים מוכנים מראש, או לייצר לבד מנייר בריסטול ללא קמטים.
את התאורה יש לכוון כך שלא יווצרו צללים לא רצויים, יש להקפיד לא לגרום להעלמות של כל הצללים, כי אז נעלמים פרטים והתמונה יוצאת "שטוחה".
ניתן להשתמש בתאורה טבעית ע"י צילום "בחוץ".


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אני מקווה שנתתי מספיק טיפים לתץחילת העבודה
בהצלחה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י שמולביץ אשר בתאריך 12-02-2011 בשעה 14:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:53

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר