לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 23-04-2005, 09:13
  NOTA NOTA אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.11.01
הודעות: 9,600
ומן הצד השני
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "האם יצאו בני ישראל ממצרים ?"

בכתבים המצריים - שרבים מהם השתמרו וניתנים לקריאה כיום - יש איזכור מינימלי לממלכת יהודה הזעירה, לחוצה בין האימפריות הענקיות של אותן שנים, ושום סימן לקיום מוקדם יותר של ה"עבריים" במצרים או במקום אחר.
גם לתקופת ה"כיבוש" אין תימוכין אמיתיים בחפירות הרבות בערי כנען, רוב הסימנים מצביעים על שבט נודד, כנראה מתיישבים עם מקורות מסופוטמיים, שהשתלבו בישובים הקיימים במהלך תקופה ארוכה.

מה שאנחנו מקבלים כקאנון היהודי התחיל בתקופת המלך דוד (מלך אותם שבטים מממלכתו ההררית חסרת החשיבות) ונכתב כנראה בידי אחד מצאצאיו.

עדיין נחמד לשמר את אגדות העם הותיקות עם הסימבוליות המובנית. גם בסיפורים מומצאים שהשתמרו במסורת יש לקח אוניברסלי.
לא ברור לי מה בתיאוריות החזקות (לעומת אגדות התורה) הללו מרתיח את החבר אלי, אבל בעקבות תגובתו אפשר לבדוק גם את תקפות טענת הגניוס היהודי.

נערך לאחרונה ע"י NOTA בתאריך 23-04-2005 בשעה 09:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 24-04-2005, 12:59
  משתמש זכר אלי זכרון יעקב אלי זכרון יעקב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.02
הודעות: 5,400
המלצה אתם לא מסוגלים
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי תום קלנסי שמתחילה ב "בסוף יגיע לכאן איזה חייזר בן כמה אלפי שנה, ויספר"

לקבל עובדה אחת פשוטה.

בימים שכל העובדות נמחקות אחת אחרי השניה ,בימים של ספור חוסר סובלנות וחוסר אמון בהכל .

הנה הנה יש עם (כמעט שלם ) שחוגג חג שלפי התאורים היה לפני אלפים שנה ויותר ....הריי אם כל כך קשה לכם להבין או לקבל מה היה אז לפני שנים ,איך תסבירו שמבשך שנים על שנים חוגגים את סיפור יציאת מצרים.?
האם יש לכם עוד איזה שהוא חג או יום "ביומן החגיגי" שלכם שבו תספרו לנו הנה גם את זה אנו חוגגים?
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://leopard.50megs.com/SIGN.gif]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 24-04-2005, 13:19
צלמית המשתמש של Jarvis
  Jarvis Jarvis אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.01.03
הודעות: 7,325
אף אחד לא בא בטענות לחג - זהו חג חשוב ונחמד
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי אלי זכרון יעקב שמתחילה ב "אתם לא מסוגלים"

אני יכול למלא אלף מילים על חשיבות חג הפסח בחברה החילונית, אבל אף אחד לא מנסה לקעקע את החג, אלא רק לדבר היסטוריה ואריכאולוגיה כדי לבדוק עד כמה החג הזה אכן מבוסס על אירוע הסטורי. אבל יש לי תחושה כאילו אתה מתייחס לעצם העובדה שאנשים חוגגים את החג כאילו היא מבשרת על כך שהאירוע אכן קרה - וזה לא כך. מיליארדי אנשים חוגגים כל שנה את יום הולדתו של ישוע. האם זה אומר שזהו אכן יום הולדתו, או שבכלל היה קיים יהודי כזה ? ואתה חושב שאם ימצאו עדויות היסטוריות שמפריכות את כל הסיפורים של השליחים, זה ימנע מאנשים לחגוג את כריסטמס ?
_____________________________________
קפצתי לביקור

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 29-04-2005, 16:53
  הרואה את הנולד הרואה את הנולד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.02
הודעות: 1,872
השאלה היא האם אתה מהערב רב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ישראל היפה שמתחילה ב "האם יצאו בני ישראל ממצרים ?"

מותר להטיל ספק. זו הוכחת הקיום שלנו לפי דקארט. מותר להטיל ספק בכל אמת היסטורית. אנחנו היהודים שחיים בארץ ישראל צריכים להיות הראשונים שתומכים בהטלת ספק בכל מיתוס שנשען על "אמת היסטורית".
אנחנו אילו שניכוו יותר מכל עם אחר בשל מיתוס שיקרי.
הבעיה מתחילה כשטיפוסים מהסוג שלך מרחיקים בהטלת הספיקות, שלושת אלפים שנה אחורה ומאידך גיסא שותים בצמא את אחד המיתוסים הכי שיקריים של המאה עשרים, מיתוס שמאיים על הקיום שלנו כאן, מיתוס שכל כולו מבוסס על תרמית היסטורית אחת גדולה. מיתוס העם הפלשתיני שישב כאן.
האם יש קשר בין ההידרשות שלך לאמיתותו ההיסטורית של המיתוס היהודי לבין התמיכה המוחלטת שלך במיתוס הפלשתינאי שהוכחת תרמיתו, על פניו, קלה הרבה יותר?
התשובה שלי היא, שכן, יש קשר. התמיכה האבסולוטית שלך בעם הפלשתינאי, שהולכת יד ביד עם צידוק מסויים של הטרור הפלשתיני ("נגד הכיבוש") זקוקה להשקטת המצפון שלה על ידי עירעור המיתוס היהודי.
עבור הנפש החולה שלך, כמה שהמיתוס היהודי שיקרי יותר, כך נקיפות המצפון שלך חלשות יותר או כפי שחבר שלי נהג לומר: "המצצפון שלי נקי כי אני לא משתמש בו".

המיתוס היהודי מספר על יציאת מצרים. האם יש איזושהי משמעות פרקטית להתרחשותו או לאי התרחשותו? מי שמאמין, מאמין. הוכחות מדעיות תומכות, יחזקו אותו והוכחות מדעיות סותרות, גם יחזקו אותו. האמונה שלו אינה תלויה בפפירוס כזה או אחר שנמצא או לא נמצא.
עבור הלא מאמינים, גם אין משמעות. הם חוגגים את פסח כי זה חלק מהמורשת הלאומית שלהם, חלק מהאתוס והמיתוס הלאומי יהודי. זה חג יפה עם המון משמעות וחופש לא קטן לילדים. זה השורשים שלנו כעם.
כך שהמשמעות כרגע היא בעיקר עבור אילו שנמצאים בקונפליקט מתמיד עם הזהות שלהם ומנסים לחפור תחתה בחוסר מנוחה מתמיד. אמרתי לך כבר מזמן, עוד לפני שהחלפת שם משתמש לשם הפתאטי שיש לך כיום, אתה בן אדם אומלל ומסכן. אני בעיקר מרחם עליך.
בהקשר שלך אני מאמץ את החתימה "שמאלנות היא מצב נפשי"

נערך לאחרונה ע"י הרואה את הנולד בתאריך 29-04-2005 בשעה 16:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 30-04-2005, 01:35
  תום קלנסי תום קלנסי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.11.04
הודעות: 132
אולי תקרא את דיקרט לפני שאתה מפטפט בשמו?
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי הרואה את הנולד שמתחילה ב "השאלה היא האם אתה מהערב רב"

הוכחת הקיום על פי דיקרט אינה מבוססת על הספק, להיפך. היא מבוססת על ודאות אחת מוחלטת אפילו אם הכל מוטל בספק.
דיקרט השתמש במיתודה של הטלת ספק בכל, כדי למצוא את הנקודה הארכימדית הבטוחה
עליה אפשר לבנות שיטה אמיתית.
הוא טען שאפילו אם כל מה שאנו רואים וחושבים הוא שקר ואשליה, דבר אחד אי אפשר להזים:
עצם החשיבה. ולכן :
אני חושב, אכן אני קיים.

לגבי משה ויציאת מצרים, כבר אמר אחד העם: אפילו כל זה אגדה, עדיין אנו הולכים לאורם של
הדברים המיוחסים למשה, בין אם היה קיים או לא.
לגבי קבלת מיתוס הפלשתינאים, זו תוצאה של עבודה טובה של התעמולה הערבית מחד, וטפשותו של העולם התמים מאידך.
המצער הוא שהמורשת של המיתוס הפלשתינאי היא זו של רצח שקר ושחיתות, לעומת המורשת המוסרית המפוארת של העם היהודי.
המצער עוד יותר הוא שישראל של היום אמצה את המורשת הפלשתינאית, וזנחה את מורשת עמה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 30-04-2005, 12:20
  הרואה את הנולד הרואה את הנולד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.02
הודעות: 1,872
קלנסי, למה שלא תישאר עם קלנסי?
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי תום קלנסי שמתחילה ב "אולי תקרא את דיקרט לפני שאתה מפטפט בשמו?"

אתה מנסה להוכיח לכולם שקראת את "הגיונות"? אני מבין למה אתה קורא את קלנסי. משפט פשוט אחד שלי לא הצלחת להבין.
כתבתי:
"מותר להטיל ספק. זו הוכחת הקיום שלנו לפי דקארט"

ואתה ענית:
הוכחת הקיום על פי דיקרט אינה מבוססת על הספק, להיפך. היא מבוססת על ודאות אחת מוחלטת אפילו אם הכל מוטל בספק

לא כתבתי שהוכחת הקיום מבוססת על הספק אלא על הטלת הספק, קפיש?

מאחר והנושא הוא לא דיקארט לא טרחתי להיכנס לעומק הענין והשארתי את העניין למי שמכיר. ומי שמכיר יודע שהטלת הספק היא ההוכחה המוחלטת לקיומינו ומשפט שלא ניתן לערער עליו מבחינה לוגית. זוהי אבן הבנין לפילוסופיה הגיאומטרית של דיקארט.
אתה לא חייב ליזום ויכוח כאשר אין על מה להתווכח או רק על מנת להוכיח שקראת איזה ספר מסויים.
אם אתה נורא רוצה להראות שקראת את דיקארט, תפתח אשכול בנושא.


לגבי החלק השני אתה מחזק את דבריי ומוסיף עליהם אז אני אשכח את החלק הראשון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:16

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר