29-04-2005, 16:53
|
|
|
חבר מתאריך: 20.06.02
הודעות: 1,872
|
|
השאלה היא האם אתה מהערב רב
מותר להטיל ספק. זו הוכחת הקיום שלנו לפי דקארט. מותר להטיל ספק בכל אמת היסטורית. אנחנו היהודים שחיים בארץ ישראל צריכים להיות הראשונים שתומכים בהטלת ספק בכל מיתוס שנשען על "אמת היסטורית".
אנחנו אילו שניכוו יותר מכל עם אחר בשל מיתוס שיקרי.
הבעיה מתחילה כשטיפוסים מהסוג שלך מרחיקים בהטלת הספיקות, שלושת אלפים שנה אחורה ומאידך גיסא שותים בצמא את אחד המיתוסים הכי שיקריים של המאה עשרים, מיתוס שמאיים על הקיום שלנו כאן, מיתוס שכל כולו מבוסס על תרמית היסטורית אחת גדולה. מיתוס העם הפלשתיני שישב כאן.
האם יש קשר בין ההידרשות שלך לאמיתותו ההיסטורית של המיתוס היהודי לבין התמיכה המוחלטת שלך במיתוס הפלשתינאי שהוכחת תרמיתו, על פניו, קלה הרבה יותר?
התשובה שלי היא, שכן, יש קשר. התמיכה האבסולוטית שלך בעם הפלשתינאי, שהולכת יד ביד עם צידוק מסויים של הטרור הפלשתיני ("נגד הכיבוש") זקוקה להשקטת המצפון שלה על ידי עירעור המיתוס היהודי.
עבור הנפש החולה שלך, כמה שהמיתוס היהודי שיקרי יותר, כך נקיפות המצפון שלך חלשות יותר או כפי שחבר שלי נהג לומר: "המצצפון שלי נקי כי אני לא משתמש בו".
המיתוס היהודי מספר על יציאת מצרים. האם יש איזושהי משמעות פרקטית להתרחשותו או לאי התרחשותו? מי שמאמין, מאמין. הוכחות מדעיות תומכות, יחזקו אותו והוכחות מדעיות סותרות, גם יחזקו אותו. האמונה שלו אינה תלויה בפפירוס כזה או אחר שנמצא או לא נמצא.
עבור הלא מאמינים, גם אין משמעות. הם חוגגים את פסח כי זה חלק מהמורשת הלאומית שלהם, חלק מהאתוס והמיתוס הלאומי יהודי. זה חג יפה עם המון משמעות וחופש לא קטן לילדים. זה השורשים שלנו כעם.
כך שהמשמעות כרגע היא בעיקר עבור אילו שנמצאים בקונפליקט מתמיד עם הזהות שלהם ומנסים לחפור תחתה בחוסר מנוחה מתמיד. אמרתי לך כבר מזמן, עוד לפני שהחלפת שם משתמש לשם הפתאטי שיש לך כיום, אתה בן אדם אומלל ומסכן. אני בעיקר מרחם עליך.
בהקשר שלך אני מאמץ את החתימה "שמאלנות היא מצב נפשי"
נערך לאחרונה ע"י הרואה את הנולד בתאריך 29-04-2005 בשעה 16:56.
|