24-03-2011, 19:28
|
|
|
חבר מתאריך: 24.03.11
הודעות: 5
|
|
נהיגה מבצעית בצה"ל
טוב, בזמן האחרון הרבה אנשים חדשים שמתגייסים פונים אליי ושואלים אותי מה זה??
אז קודם כל חשוב לציין שכל קשר בין תחום הנהיגה המבצעית לנהיגה הרגילה הוא מקרי בהחלט. זה תחום מורכב מאוד, בעל חשיבות רבה מאוד שעוסק בתחום שקשור אך ורק ליחידות לוחמות ומבצעיות!! עד לפני כמה שנים רק ביחידות המיוחדות הבינו את האחריות והחשיבות הגבוהה של נהג בצוות והשפעתו על יכולות הביצוע והתמרון של הצוות ובאמת ביחידות שונות החובשות כומתה אדומה ואחת הלובשת כומתת חיל אויר אבל דומה יותר ליחידת חי"ר מובחרת (והמבין יבין) נהג מבצעי היה הפק"ל השני הכי חשוב בצוות- לאחר מפקד.
מדריכי נהיגה מבצעית, הם קודם כל לוחמים..שעד לפני זמן לא רב הגיעו או לאחר נפילה ממסלול של יחידות מובחרות כמו טיס או שייטת, או לחילופין לוחמים בחטיבות החי"ר(גולני,צנחנים וכו') שעברו קורס מכ"ים והתקבלו ליחידה, התחילו את המסלול הקשה והמקצועי והשתלבו כמדריכים בתחום.
היום, מאותרים המתאימים במסגרת גיבוש עוקץ!! נבחרים מעטים מאוד שהפגינו בגיבוש יכולות פיזיות גבוהות, עבודת צוות, יכולת התבטאות, נחישות והתמדה!! מי שנבחר מתחיל טירונות במחלקה מיוחדת בבא"ח כפיר, אך ממש לא קשור לחטיבה. בסיום הטירונות הוא נפרד מהבא"ח ועולה ליחידה, שיושבת אי שם בבסיס מבודד במדבר ליד צאלים וממשיך לתהליך הכשרה של קרוב לשנה בו ינתנו לו הכלים והכשירות הזהים לאלו של נהגים מבצעיים בפלס"ר ואף גבוהים מכך.
בסיום המסלול יזכו המסיימים לענוד את סיכת העקרב הנכספת ולהתחיל בעבודה: הכשרת יחידות מיוחדות ולוחמים מיחידות קרביות אחרות-לכל אחת קורס שונה באופיו,משכו ומורכבותו.
האנשים שם מאוד איכותיים, נבחרים בקפידה ולא מעט מודחים בהכשרה מסיבות שונות של מקצועיות, רפואי ואי התאמה.
מי שלא מפחד משטח, אוהב ג'יפים וטרקטורונים, בעל בטחון עצמי ורצון לשירות משמעותי ומגוון - מומלץ שינסה להגיע לשם. משהו קצת אחר, מאוד מהנה, חורשים את הארץ, עובדים עם היחידות הכי-הכי וכו'..
לגבי פעילות מבצעית- אי אפשר להרחיב הרבה, אבל ידוע לי שבעופרת יצוקה ובפעילות מבצעית מיוחדת הדורשת יכולות ניוד גבוהות קוראים לחבר'ה האלה.
איך תזהו אותם?
כומתה אדומה, נעליים אדומות , סיכת עקרב.
למה עקרב? כוחות הניוד המיוחדים של הקומנדו הבריטי ענדו סיכה דומה, לעקרב 8 רגליים והיא חיה בעלת יכולת עבירות גבוהה מאוד (כמו הגיפים של היחידה), בנוסף היא קטנה אך עוקצנית ויכולה להסב נזק גדול לאויביה (כמו היחידה)..יש שמועה שזה גם קשור לכך שהיחידה עובדת במדבר הרבה.
אני אישית, בהיותי לוחם ביחידה מובחרת מסויימת, עבדתי איתם הרבה והופתעתי מרמת המקצועיות ומאיכות כוח האדם. נראה לי שאת אחי הקטן שמת על טיולים וטרקטורונים אשלח לשם.
|