לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 24-04-2005, 22:33
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
מידע עזר ויצמן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי המממ שמתחילה ב "עזר ויצמן הלך לעולמו הערב"

"אך וודאי קיים שדה תעופה נסתר, אליו גולשים טייסים ותיקים, אט אט, ללא מנוע, מחליקים חרישית על המסלול. מפנים המסלול ללא חריקת בלמים, ומצטרפים למסדר המעטים, אשר כה רבים חבים להם כה הרבה"

(דוד עברי)


מתוך אתר חיל האוויר:

יולי 1958 - אפריל 1966


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/sip_storage/files/1/241.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Shared/Images/General/footer_bullet.gif]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Shared/Images/General/links_bullet_BLUE.gif]
עזר ויצמן, המפקד השישי (יולי -1958אפריל 1966) (12/1997)

אלוף (מיל') עזר ויצמן, מפקדו השישי של חיל-האוויר, נולד בתל-אביב ב-1924. דודו היה ד"ר חיים ויצמן, נשיאה הראשון של מדינת ישראל.
ב-1941, לאחר שסיים קורס מפקדי כיתות של ה"הגנה", הצטרף לקלוב התעופה וקיבל רשיון טיס. שנה לאחר מכן התגייס ויצמן לצבא הבריטי, ומשנדחתה בקשתו להתקבל לקורס טיס שירת כנהג תובלה במדבר הערבי, באזור לוב ומצרים.

גם כנהג לא נטש ויצמן את חלומו להיות טייס קרב, ולא חדל לבקש ממפקדיו לצאת לקורס טיס. ב-1943, לאחר ששירת כשנתיים בצבא הבריטי, נענתה בקשתו, ולהפתעתו הוא נשלח על-ידי המיפקדה הראשית לבדיקות רפואיות, ואחריהן - לקורס טיס ברודזיה. לאחר שקיבל את כנפי הטיס שירת ויצמן כטייס קרב בחיל-האוויר המלכותי הבריטי (RAF) בצפון-אפריקה ובמזרח הרחוק.

בשנת 1946 השתחרר ויצמן מחיל-האוויר המלכותי הבריטי, ונסע ללונדון ללימודי תעופה. בבריטניה הצטרף ויצמן לאירגון האצ"ל, בו עבר קורס על חומרי חבלה ושימש כמעביר הודעות. ויצמן שירת באצ"ל תקופה קצרה, ללא ידיעת ראשי ה"הגנה", וחזר לארץ ב-1947, לאחר שה"סקוטלנד יארד" החלו לחשוד בפעולותיו. כששב לארץ, השתתף בהקמת "שירות האוויר", וכשפרצה מלחמת העצמאות השתתף בקרבות אוויר ובגיחות אספקה ליישובים הנצורים בדרום.

במאי 1948 עבר בצ'כיה הסבה למטוסי מסרשמיט והשתתף בהבאתם ארצה. מאוחר יותר באותה שנה, נמנה ויצמן בין ארבעת טייסי המסרשמיט שתקפו את הטור המצרי ליד אשדוד. ב-7 בינואר 1949 השתתף ויצמן בקרב אוויר נגד שמונה מטוסי ספיטפייר בריטיים שחדרו לישראל והתכוונו לתקוף בדרום הארץ. ארבעה ספיטפיירים ישראלים המריאו מבסיס חצור, כשוויצמן משמש כמוביל, ומעל נירים (באזור עזה) הבחינו במטוסים הבריטיים. בקרב שהתפתח הצליחו ארבעת מטוסי חיל-האוויר להפיל חמישה ספיטפיירים בריטיים. אחד מהם הופל על-ידי עזר ויצמן.

לאחר מלחמת העצמאות התמנה ויצמן למפקד טייסת "הקרב הראשונה", שבהקמתה השתתף במהלך המלחמה, תחת פיקודו של מודי אלון.

בפברואר 1951 נשלח לבריטניה, לקורס פיקוד ומטה במכללה של חיל-האוויר הבריטי. בשובו לארץ, בשנת 1952, הטיל עליו מפקד חיל-האוויר דאז, האלוף חיים לסקוב, לארגן קורס מתקדם לקצינים, ובנוסף לכך השתתף ויצמן בהקמת בית-הספר לפיקוד ומטה (פו"מ), המשותף לכל חילות צה"ל.

באוקטובר 1953 מונה ויצמן למפקד בסיס חיל-האוויר רמת-דוד, ובפברואר 1956 מונה למפקד בסיס חצור. במסגרת תפקידו נשלח לצרפת כאחראי על הבאתם לארץ של ששת מטוסי המיסטר הראשונים.
בדצמבר 1956 עבר למטה חיל-האוויר כראש מחלקת אוויר וסגן מפקד חיל-האוויר דאז, דן טולקובסקי. בסוף יולי 1958 הועלה ויצמן לדרגת אלוף והתמנה למפקד חיל-האוויר. בתקופתו נקלט מטוס המיראז' בחיל-האוויר, וכל טייסות הקרב צוידו במטוסי סילון. חיל-האוויר הגביר את פעולותיו בתחום הביטחון השוטף ותפיסתו המבצעית ההתקפית שופרה.
ויצמן סיים את תפקידו באפריל 1966, והעביר את הפיקוד על החיל למוטי הוד. חודש לאחר מכן מונה לראש אג"מ במטה הכללי, תפקיד בו שירת בתקופת מלחמת ששת הימים ומלחמת ההתשה.

בדצמבר 1969 השתחרר ויצמן מצה"ל והצטרף למפלגת הליכוד. ויצמן התמנה לשר התחבורה בממשלת הליכוד הלאומי, עד שפרש ממנה עם בגין ושרי גח"ל ב-1970. הוא המשיך לעסוק בפוליטיקה במקביל בעסקים פרטיים, ובשנת 1977, כשעלתה מפלגת הליכוד לשלטון, מונה לשר הביטחון.


ויצמן השתתף באופן פעיל בתהליך השלום עם מצרים, כחבר בצוות המשא-ומתן בשיחות קמפ-דיוויד, ומשנוצרו חילוקי דיעות בינו לבין בגין בנושא זה פרש מהממשלה. ב-1984 ויצמן השתתף בבחירות לכנסת באופן עצמאי, בתנועת "יחד". אחרי הבחירות הוא הצטרף למפלגת העבודה וכיהן בממשלת האחדות כשר הממונה על המגזר הערבי. בין השנים 1990-1988 היה שר המדע והטכנולוגיה. בפברואר 1992 התפטר ויצמן מהכנסת.

במאי 1993 הושבע לנשיאה השביעי של מדינת ישראל, ובמאי 1998 הושבע לכהונה שנייה. ויצמן גם כתב שני ספרים: "הקרב על השלום" ו"לך שמיים לך ארץ".
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 25-04-2005, 13:21
  general_m general_m אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.02.05
הודעות: 326
שלח הודעה דרך ICQ אל general_m שלח הודעה דרך MSN אל general_m
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי המממ שמתחילה ב "עזר ויצמן הלך לעולמו הערב"

תהי נפשו צרורה בצרור החייםהטייס הנערץ ששירת בחיל האוויר הבריטי, ולאחר מכן פילס את דרכו בחיל האוויר הישראלי תוך שהוא תורם תרומה משמעותית, ולמעשה היה אחד מהאדריכלים שהרכיבו את חיל האוויר.
וייצמן היה אחד המפקדים הנערצים ביותר של חיל האוויר, והא גם מי שהטביע את האימרה הבלתי נשכחת "הטובים לטייס והטובות לטייסים"
כן...הוא גם היה שוביניסט לא פעם, והרבה פעמים מעד על לשנו. וייצמן לא דפק חשבון לאף אחד ואמר בדיוק את מה שעל דעתו.
באותה המהירות שבה ידע לעקוץ בלשונו, ידע גם להתנצל.
באותה המידה שהיה קצר רוח, היה גם מתמסר.
בתור נשיא, הנהיג את הביקורים אצל משפחות שכולות, והתמיד בכך בכל ימי כהונתו.
הוא ידע איך לנחם, וידע איך להעמיד אדם על רגליו.
אדם דגול עזב אותנו היום.
אדם שיזכר לדראון עולם
אדם שהיה ציוני גדול ולא פחד להזכיר למי ששכחו את כקיומו של הממסד הציוני.
הוא לא פחד לצעוק בקול את מה שכולם פחדו ללחוש
הוא ידע בדיוק מה לעשות, גם אם לא תמיד ידע מתי.
איש שהנהיג מלחמה, והוביל שלום
איש של אמת
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:21

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר