29-04-2011, 16:59
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.10.09
הודעות: 694
|
|
הפרופורציות הישנות היו טובות.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "NRG: הפגנה התקיימה הבוקר בכיכר דיזנגוף כנגד הקמת חניון במקום"
למרות שנושא "ככר דיזינגוף האיומה" , כבר הפך להיות קלישאה אדריכלית מעייפת,
הרי שיש לציין שבצורתה העכשווית הכיכר עוברת על חוק שאי אפשר להפר,
וזה לא לעייף את הולכי הרגל לחינם, כמעט כל הרמפות, מדרגות עם שיפוע מתון , ושאר המתחמים
האדריכליים שהוקמו כך זכו למחאה וחרם מהקהל,
הציבור לא אוהב עליות וירידות, זה הוכח גם בכיכר אתרים, ובככר המושבות, (אף אחד לא השתמש
במעברים התת קרקעיים, גם לפני שהפכו למאורות סמים).
התכנון המקורי של כיכר דיזינגוף היה טוב מבחינת המשקל הגדול לצמחייה, והדגשת האופי
המעגלי של המקום, ויהיה טוה לחזור אליו, לדעתי אין שום רע בפסל של אגם, הוא מוסיף צבע
וחן לאפור\לבן התל אביבי, ויוכל לעמוד בכבוד בלב הככר המשוחזרת,
שברגע שתהיה במפלס קרקע ולא תטחון לאנשים את הרגליים תהיה פופולרית שוב,
כפי שככר המושבות השתפרה, גן צרלס קלור, וכל מקום שפולס בצורה נוחה, הן לרגליים והן לנוף.
מה שכן ,יש לזכור שהתחבורה של שנות ה-30 ,היא לא התחבורה של היום , והדבר יצטרך לבוא
יחד עם פתרון תחבורתי, ציר מעגלי יהיה עמוס מדי, ורועש, ולכן פתרון של שיקוע ציר דיזינגוף
(בדומה לשיקוע הירקון בככר אתרים), ייתכן שיעבוד טוב, ואם זה יבוא עם חניון תת קרקעי זה
בכלל לא בעייתי בעיני.
והעיקר שהבנינים היפים של ג'ניה אוורבוך, יבלטו בשנית, ולתושבים יהיה עוד מקום מפלט ירוק.
|