לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 06-05-2011, 08:11
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "ארה"ב מקרקעת את כל מטוסי F-22 עקב חשדות לתקלות במחוללי חמצן"

הגבלת הגובה בטיסות האימון של הרפטורים היתה בסוף מרץ האחרון, עוד נאמר אז שניבדקת אפשרות לתקלת מערכת החמצן (OBOGS) גם במטוסים אחרים (לא פירטו איזה?!)
כתבה

מקור הכתבה שהבאת הוא אתר חיהא"א, ראה כאן

ברפטורים המוקדמים הותקנה מערכת חמצן מתוצרת חברה בריטית לשעבר בשם Normalair-Garrett אשר לפחות חטיבת ה OBOGS שלה נירכשה ע"י חברת Honeywell אשר מייצרת בעצמה מערכות חמצן (ב F-35 לדוגמה מותקנת מערכת חמצן מתוצרתם)
לא מצאתי עדיין מידע על מערכת החמצן המותקנת ברפטורים החדשים יותר (מבלוק 20), אבל סביר שזה גם כן מתוצרת חברת Honeywell.
הרפטור שהתרסק ב 2010 באלסקה היה מבלוק 30 (אשכול), הרפטור שהתרסק ליד אדוארדס ב 2009 היה מבלוק 10 (אשכול), בשני המקרים לא היתה הפלטה.
זה לא אומר שמצאו את הסיבה לתאונות, אלא רק צירוף עובדות די מצער.

עוד מטוס שמותקנת בו מערכת חמצן של חברת Normalair-Garrett זה ה B-1B.

לרגע חשדתי שגם ב F-16 מותקנת המערכת מתוצרת החברה הבריטית, אבל נימצא שהמערכת המותקנת בו* ומערכות העזר שלה הם מתוצרת COBHAM

מבנה מערכת חמצן לדוגמה (במקרה הזה של ה F-16)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מערכות תומכות חיים ברפטור
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

*הערה: אין לקחת את הנתונים האלה כמובנים מאליהם - זה שיצרנית מטוסים התקינה רכיב מסוים של יצרן מסוים לא אומר שהיא תמשיך עם זה, קרה כבר שהיצרנית החליפה ספקים, או התקינה את אותו רכיב שהגיע מכמה ספקים.
כמו כן, גם הלקוח הסופי במסגרת התחזוקה השוטפת יכול להחליף את המוצרים בכאלה של חברה מתחרה מכל מיני סיבות (החברה הראשונה ניסגרה, מוצר חדש יותר, מחיר וכו')


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 06-05-2011 בשעה 10:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 08-05-2011, 12:24
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "ארה"ב מקרקעת את כל מטוסי F-22 עקב חשדות לתקלות במחוללי חמצן"

חיהא"א עורך בדיקה מקיפה למערכות החמצן בכל המטוסים מדגמים F-35,A-10,F-15E,F-16,T-6

דוברת חיה"א האמריקאי מסרה שבמהלך שלושת השנים האחרונות התרחשו 9 מקרים של כמעט היפוקסיה (או היפוקסיה חלקית) במערך הרפטורים, בשבוע באחרון היתה קפיצה של עוד 5 מקרים שהובילה לקרקוע המערך כולו.
לדבריה, יש סבירות גבוהה שהתאונה הקטלנית בנובמבר האחרון ניגרמה בעקבות היפוקסיה.
כתבה

שני דברים:
- טייסי קרב מתאמנים במתקן שנועד למדוד את יכולתם לתפקד במצבי היפוקסיה חלקית, המתקן ניקרא תא היפוקסי או תא היפוברי ובאנגלית Hypobaric Chamber Test
- שלושה מתוך חמשת סוגי המטוסים שחיהא"א בודק משרתים גם אצלנו..

חניכי קורס טיס של הצי בתא היפוקסי לומדים לזהות את הסימנים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 08-05-2011, 12:46
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "שאלת תם. במטוס מתקדם כמו..."

ברפטור יש כפתור פאניקה שניקרא BOB שזה ר"ת של Black Out Button.
לחיצה עליו תעשה הרבה דברים ממה שכתבת, הבעיה היא שהטייס צריך ללחוץ עליו ולא תמיד הוא במצב הכרה או במצב שהוא יכול ללחוץ.

ב F-35 יש כבר כפפה המנטרת את מצבו הפיזיולוגי של הטייס (כמו אצל אסטרונאוטים), הנתונים האלה מוזרמים בכל רגע נתון למחשב המרכזי שיודע לזהות את מצבו הפיזיולוגי של הטייס.
היתה על זה כתבה בערוץ NG, נאמר שם המחשב מסוגל להחזיר את המטוס הביתה לבד במקרה והוא מזהה שהטייס התעלף, אגב כך הוא יודע להעשיר את החמצן שמוזרם לטייס, לאזן את המטוס, להוריד גובה ואף לשגר אמצעי הטעיה ולהתחמק מאיומים במידה הוא מגלה כאלה.
היה לנו כבר דיון על זה שהמחשב גם יודע להפליט את הטייס מהמטוס אם הוא מגיע למסקנה שצריך..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 08-05-2011, 15:17
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "גם זה אפשרות אבל המערכת שהציע..."

ה F-35 נחשב לפורץ דרך בתחומים רבים ומציג טכנולוגיה שלא היתה קיימת בעולם התעופה, הוא נבנה כך מההתחלה ולכן המערכות שלו אמורות לדעת להשתלב יחדיו.
טבעי שהמערכות האלה ימצאו את דרכם אל מטוסים אחרים, אבל זה תהליך שייקח זמן בו יצטרכו לראות שהמערכות אכן "מספקות את הסחורה" וניתן להתאימם מבחינה טכנית ומבצעית לפלטפורמה הנדרשת.

יש כבר מערכות של ה F-35 שהחלו למצוא את דרכן אל ה F-22 שהוא הקרוב ביותר אל ה F-35 מבחינה טכנולוגית, אבל גם כאן צריך תוכנית שידרוג ותקציבים.
בינתיים לרפטור יש בעיות עם תוכנית השידרוג הבסיסית יותר שלו (Increment 3.2) שמתעכבת כניראה בגלל תקציב.
בחבילת השידרוג הזו הרפטור אמור היה לקבל את ה MADL שזו חבילת תקשורת משנית למערכת CNI של ה F-35

מה נשאר? לחכות...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 08-05-2011, 15:39
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "מלבד ה-B1B שהזכרת איזה עוד..."

זה מאד מוזר, דווקא את ה B-1B שזה אותו יצרן לא בדקו (או לפחות לא פירסמו את זה).
אבל בדקו מטוסים שמותקנים בהם מערכות מיצרנים אחרים, ז"א לא בטוח שיש קשר אל היצרן אלא יותר אל השיטה.
אבל, לפני שנרוץ להסיק מסקנות ונואשם בקונספירציה, ניתן להם ת'קרדיט, אולי זו בדיקה שיגרתית לכל אותם מטוסים בעלי מכנה משותף שמצריך ת'בדיקה.

במקרים כאלה, בעולם התעופה לא שומרים בבטן כלום, הנתונים עוברים אל היצרנית (צוות של LM משתתף בבדיקות) ואל כל גורם המפעיל ו/או עלול להפגע וזה כולל גם אותנו אם אכן צריך.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 08-05-2011, 20:55
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "אכן קרה. אני חושב שזה קצת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
אכן קרה. אני חושב שזה קצת יותר מורכב ותלוי בטיב התקלה. אם יש לך מטוס שעושה בעיות רציניות מעל 25 אלף רגל זה פוגע במבצעיות. מהכיוון השני אם מטוסים מקורקעים לחודשים רבים גם אם זה רק לאימון טייסים לא יתאמנו וסימולטור זה לא תמיד תחליף מלא.

אני לא אומר שזה דבר טוב. אבל גם לא ניראה לי שיש כאן סיבה מיוחדת לדאגה.

המטוס לא עושה בעיות מעל ל-25 אלף רגל. הגבלת גובה הטיסה נועדה לשמש כאמצעי בטיחות למקרה שתהיה תקלה במחולל חמצן. לדעתי החובבנית, אם אכן הבעיה היא במחוללי חמצן, אחרי שיאתרו את מקור התקלות יהיה אפשר להחליף את החלקים הבעיתיים או להכניס שינוים אחרים בקלות יחסית. כשנתגלו סדקים ב-F-15, זאת הייתה בעיה קשה יותר לאיתור ולתיקון, לדעתי.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 29-07-2011, 08:01
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "ארה"ב מקרקעת את כל מטוסי F-22 עקב חשדות לתקלות במחוללי חמצן"

חיהא"א פירסם השבוע את תוצאות בדיקות הדם שנערכו לטייסי רפטור ב 14 המקרים האחרונים בהם הטייסים דיווחו על טישטוש, בכל המקרים נימצאו רעלים שונים ובראשם פחמן חד חמצני (CO).
הגורמים הרשמיים לא ציינו שזו הסיבה להיפוקסיה שחוו הטייסים או שמצאו את "האקדח המעשן", אם כי קיים חשד שתהליכי הנעת מנוע הרפטור (P&W F119) יוצרים גזים רעילים רבים אשר איכשהוא מוצאים את דרכם אל מערכת הנשימה של הטייס.
החקירה הורחבה גם למטוסי B-1B, B-2, CV-22 - לא פורסמו ממצאים על תוצאות הבדיקות.
כתבה

מבחינה רפואית ידוע שככל שה CO בדם עולה, כמות החמצן יורדת (היפוקסיה=חוסר חמצן) ומכאן התסמינים כגון בילבול, איבוד ראיה וכד' עד עילפון שהולכים ומתגברים.
(אולי אנשי הרפואה ביננו יוכלו להסביר את התהליך?)

AW יצא בכתבה על תופעות דומות במערך ההורנט/סופר-הורנט של הצי, בשתי תאונות קטלניות נחשד שניגרמו כתוצאה מהיפוקסיה.
כתבה

בצי הודו ב 64 מקרים עם הורנט/סופר-הורנט בין השנים 2002-2009 אשר מתוכם שניים הפכו להיות תאונות קטלניות, הם מצאו שהסיבה היא כמות פחמן חד חמצני גדולה שהגיעה אל מערכת הנשימה של הטייסים בזמן שהמטוסים עמדו בתור להזנקה מהנומ"ט והמנועים היו במצב סרק.
בוצעו שינויים מתחייבים ומאז אין יותר מקרים כאלה בצי.

אחת הסברות לעובדה שהדבר בולט יותר ברפטור היא שהמטוס הזה טס גבוה יותר ומהר יותר מכל מטוס אחר ולכן התופעות חריפות יותר.
זו גם הסיבה להגבלת גובה הטיסה של הרפטורים ממרץ האחרון.

בהקלטת הקשר לפני התאונה של הטייס שניספה בחורף האחרון באלסקה, עולה שהוא נשמע מבולבל, לא ברור, "כמו שיכור" הגדירו אותה.

בינתיים טייסי הרפטור מתאמנים בעיקר בסימולטורים, מטוסים חדשים במפעלי לוקהיד מרטין לא מסוגלים לצאת לטיסות מבחן ולכן הם מצטברים אצל היצרנית ולא נימסרים לחיהא"א (אם כי היו חריגים וחלק כן נימסרו כמו רפטורים 09179-81 שנימסרו ביוני האחרון)
אולם, במספר מקרים, טייסות שונות קיבלו אישור לבצע טיסות שונות בעיקר באדוארדס לשם בדיקת עידכוני תוכנה כחלק מתהליך השבחת המטוסים.

עוד נאמר שמטוסי הרפטור של טייסת 43 בבסיס טיינדל בפלורידה הם היחידים שאינם מקורקעים.
זו טייסת מבצעית שאחד מתפקידיה הוא הכשרת טייסי רפטור בשביל כל המערך.

בחקירה משתתפים נציגי כל הגורמים המעורבים (פנטגון, חיהא"א, לוקהיד מרטין, בואינג, P&W, הוניוול ועוד')

אפריל 2011 מפעלי LM בג'ורג'יה: רפטור 90-181 בטיסת מבחן ראשונה למרות הקירקוע, ביוני נימסר לטייסת 27 בבסיס לנגלי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 29-07-2011 בשעה 10:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 23-09-2011, 17:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "האם יכול להיות קשר בין התקלות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי דוד שמואל
האם יכול להיות קשר בין התקלות במערכת החמצן של הרפטור והסופה?


ע"פ מה שפורסם, גנרטור החמצן של הסופה חשוד בהפצת ריח רע שגורם לסחרחורות ובחילה (ואולי גם חומר מסרטן) לטייסים ולא ביצירת מצבי היפוקסיה (חוסר חמצן) כפי שנימצא ברפטורים.
כתבה

אגב, את גנרטור החמצן של הסופה מייצרת חברת COBHAM ואת של הרפטור Honeywell

אתמול הרפטורים חזרו לאוויר חיהא"א לא פירסם את הסביבות להחזרתם לאוויר ולא ברור עם הוועדה סיימה את עבודתה, במידה וכן עדיין לא פורסמו מסקנותיה.

רפטורי הוואי


רפטורי אלסקה (כולל ראיונות עם מפקדי טייסות)


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 24-09-2011 בשעה 14:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 24-09-2011, 10:13
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "כתבה נוספת בנושא, הפעם מ CNN"

למשל על בסיס השבת כשירויות של הטייסים לאור ההשבתה הארוכה.
זה לא שהטייסים ישבו בבית כל הזמן הזה, התאמנו בסימולטורים וטסו על F-16 אבל בפירוש גורמים בחיהא"א אמרו לפני כחודשיים שטייסי הרפטור מאבדים מכושרם ככל שההשבתה נמשכת ולכן כדאי ללוקחי ההחלטות להחזיר את המטוסים לאוויר מהר ככל שאפשר.

בסיס חיהא"א טיינדל זה המקום היחיד בו מכשירים טייסים חדשים על הרפטור, כרגע רק טייסים ותיקים חזרו להטיס אותם וגם זה במגבלה כמותית של 6 גיחות ליום במקום 18 ליום המאושרות לבסיס.
ייקח זמן עד שחניכים יחזרו להטיס רפטורים.

21.09.11 בסיס טיינדל - אחד הרפטורים הראשונים שעלו לאוויר לאחר ביטול ההשבתה (אגב, זהו רפטור וותיק מבלוק 10 - הבלוקים החדשים נימצאים בטייסות מבצעיות והוותיקים בטייסות הדרכה וניסויי)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 22-10-2011, 08:31
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "21.10.11 - תקלה נוספת הובילה..."

אתר חיהא"א מספק עוד פרטים
[קישור]

תמצית הדברים:
- עם החזרה לאוויר (לפני חודש בדיוק) כל מפקד יחידה קיבל הרשאה לקרקע את מטוסיו על דעת עצמו במידה ויתעורר החשש הכי קל
- הרפטורים ביצעו מאז כ 1300 גיחות
- במערכות החמצן של הרפטורים נעשו שינויים שכללו בין היתר הוספת מסנן פחמני
- כל טייס נושא עליו מכשיר מדידת כמות החמצן בדם (Pulse Oximeter) ועובר בדיקות דם
- על ההשבתה הנוכחית של מטוסי לנגלי הורה מפקד הכנף שמפעילה אותם (כנף 1)
- הסיבה היתה שבזמן טיסת אימון טייס אחד דיווח על "בעיות הקשורות למערכת החמצן" וחזר לנחיתה בטוחה, חיהא"א לא סיפק פרטים נוספים
- הטייס והמטוס לא נפגעו

מד חמצן
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 22-10-2011 בשעה 11:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 13-05-2012, 00:51
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תעלומה רפואית במטוס הקרב המתקדם F-22
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "ארה"ב מקרקעת את כל מטוסי F-22 עקב חשדות לתקלות במחוללי חמצן"

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/...ml?hp=1&cat=666

חיל האוויר האמריקאי מנסה לברר מדוע טייסים של מטוס הקרב המתקדם F-22 רפטור ואנשי צוות קרקע לוקים בתופעות של מחסור בחמצן, שכבר גרמו בשנה שעברה להשבתתו של צי המטוסים בשווי 79 מיליארד דולר.

מאז אפריל 2008 נודע על כמה מקרים שבהם טייסים לקו בסימפטומים המזוהים עם תופעת ההיפוקסיה (מחסור בחמצן בתאי הגוף). בשל כך, הוחלט במאי שעבר לקרקע את כל המטוסים כדי לבצע בדיקות והתאמות של המערכות.

עם זאת, כלי התקשורת בארצות הברית דיווחו כי חיל האוויר מסר שמספטמבר האחרון, אז חזרו המטוסים לפעילות, נרשמו 25 מקרים של טייסים שסבלו מהיפוקסיה, והפעם זוהתה התופעה גם בקרב מכונאים שטיפלו במטוס המתקדם.

"בשלב מוקדם של החזרה לטיסה דיווחו חמישה מכונאים על סימפטומים של היפוקסיה", אמר גנרל דניאל ויימן, המנתח הראשי של הפיקוד הקרבי של חיל האוויר האמריקאי במהלך שיחת ועידה שקיים אמש עם עיתונאים. הוא ציין כי במהלך הבדיקות, המכונאים היו בתא הטייס כשהמנוע פעל.
בנוסף להיפוקסיה, בחיל האוויר גם לא מבינים עדיין מדוע טייסי הרפטור משתעלים אחרי משימות יותר מאשר טייסים של מטוסים אחרים. תחילה סברו כי הסיבה לכך היא שהמטוס המתקדם טס במהירויות ובגבהים קיצוניים יותר, אבל דובר חיל האוויר, לוטננט קולונל טאד שוטליס, הודה כי ייתכן שיש רעלים שדלפו לתוך מערכת החמצן של המטוס.

על אף שהפרשה של "מחלת ה-F-22" הייתה ידועה לציבור בעיקר מאז קרקוע המטוסים בשנה שעברה, היא זכתה לתהודה מחודשת בתחילת השבוע כאשר שני טייסים התייצבו לראיון לתוכנית "60 דקות"
של רשת CBS והודו כי הם חוששים לעלות למטוס.

"לא נוח לי לטוס כרגע ב-F-22", אמר הטייס ג'רמי גורדון, בעוד עמיתו ג'וש וילסון ציין כי "כרגע אני לא טס במטוס". השניים גם הודיעו על כוונתם למפקדיהם.

לפי שני הטייסים, יש בעיה עם מסנני הפחמן שמחוברים למסכות ועוזרים לטהר את האוויר שהם נושמים. גנרל ויימן אמר כי זוהה "אבק שחור בכמה צינורות נשימה ליד הפילטרים", אולם לא זוהה פחמן בקרב 30 טייסים שהגרונות שלהם נבדקו במהלך הניסוי. עם זאת, הוחלט להסיר את כל המסננים מהמסכות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 16-05-2012, 02:39
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
ובינתיים מגבלות על טווחי טיסה
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי Dror227 שמתחילה ב "F-22 Raptor בעיות במערכת החמצן תחקיר 60 דקות"

אחר פרסום הכתבה בשבוע שעבר בתוכנית ה- "60 דקות" ברשת CBS ובשל הלחץ הכבד בעקבותיה על הפנטגון, הינחה היום שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה במזכר, כי עד למציאת וישום הפתרון לבעיית החמצן שנתגלתה במטוסים הללו, יבוצעו הטיסות ברדיוס קרוב ובטווחי ביטחון משדות תעופה.הידיעה שודרה הערב במהדורת החדשות בטלויזיה האמריקאית שם גם רואינו שני טייסי F-22 בנושא.

חיל האויר האמריקני מצפה שלקראת סוף השנה הנוכחית יותקנו במטוסי ה- F-22 מערכות חמצן-חרום אוטומאטיות שיחליפו את מערכות החמצן-חרום הידניות המצויות במטוסים כיום.

לא דובר היום על הסיבות האפשריות להיווצרות הבעייה.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 16-05-2012 בשעה 02:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 13-05-2012, 08:22
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,196
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "תעלומה רפואית במטוס הקרב המתקדם F-22"

אדגיש- לפי DANGER ROOM, גורדון ווילסון מהמשמר הלאומי האווירי של וירג'יניה לא רק "חוששים לעלות למטוס" אלא הצהירו על סירוב לטוס בראפטור, ו-ווילסון אף זוכה להגנה פדרלית כ-"חושף מחדלים " (whistleblower)- אך במקביל, מתנהל נהדו תהליך משמעתי בחהא"א. הם מדווחים כי הרוב השקט של טייסי הראפטור חוששים לטוס בו.

שאלות של הדיוט:
א. הבעיה התפרסמה רק בשנה האחרונה. האם, במבט לאחור, הבעיה היתה קיימת גם לפני כן? מה השתנה במטוס ו/או בתפעולו?
ב. היות והבעיה קיימת דווקא בראפטור- האם ייתכן שהבעיה נמצאת לא במערכת החמצן עצמה, אלא ברכיבים מיוחדים למטוס (מבנה/מנועים/חיפוי "חמקני") שאיכשהוא מתפרקים, מגיעים למערכת החמצן ויוצרים רעלן שלא מתגלה כיום?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 16-05-2012, 11:25
  Dror227 Dror227 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.05.12
הודעות: 47
גם בידיעות YNET
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "ארה"ב מקרקעת את כל מטוסי F-22 עקב חשדות לתקלות במחוללי חמצן"

לאחר סדרת תקלות: ארה"ב הגבילה טיסות ה-F22

שר ההגנה האמריקני הורה לטייסי מטוס הקרב החמקן המתקדם בעולם להשאר קרובים לשדות התעופה, מחשש לתקלה באספקת החמצן לתא הטייס. מאז שנת 2008 נרשמו עשרות מקרים כאלה ובאחרונה סירבו טייסים בכירים לטוס בחמקן המתקדם

ynet

שר ההגנה האמריקני, לאון פאנטה, הורה אמש (ג') לחיל האוויר של ארצות הברית להגביל את הטיסות במטוסי החמקן מדגם F-22, בשל סדרת תקלות מתמשכת באספקת החמצן של המטוס. רשת MSNBC האמריקנית דיווחה כי לפחות 22 טייסים בחיל האוויר האמריקני התלוננו כי חוו מחסור בחמצן במהלך טיסות בחמקן מאז אפריל 2008. פאנטה הבהיר כי על כל המטוסים מדגם F-22 "להישאר קרובים" לשדה התעופה ממנו המריאו בשל תקלה שכזו, שבעטייה יאלצו הטייסים לנחות.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4229798,00.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 27-07-2012, 08:47
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "כתבה מגמתית !?"

כן, הכתבה הזו אינה חדשה, זו חלק מסידרת כתבות תחקיר שעשו ברשת בחודש מאי האחרון עוד כשהמגבלות היו קיימות.
הכתבה כביכול ניסתה בצורה רגשית להראות את הטרגדיה של משפחת טייס הרפטור שנהרג כתוצאה מתקלת מחולל החמצן, אך "באטימות לב" חיהא"א קבע - טעות אנוש.
קישור לכתבה המקורית כאן

1. לבוא כעת ולהגיד "טייסים פוחדים לטוס" כשלמעשה המטוס חזר כבר לפעילות מבצעית מלאה ואף יוצא למשימה מעבר לים זה לא הוגן.
2. ברשת abc מתיימרים לדעת את המציאות, ראה בכתבה "but the truth is...", נו באמת הם ממש מכירים את המטוס ויודעים את היכולות שלו, הם יודעים למה ארה"ב לא עירבבה אותו באף פעילות מבצעית שנערכה לאחרונה, הם מציגים אותו כברווז צולע...........נשמע מאד לא רציני.
3. ראיינו כמה אנשי חיהא"א שחילקו שבחים למטוס בצורה הכי יבשה, ברור כי יש עליהם מגבלות ב"מ, אסור להם להגיד הרבה דברים, אבל מצד שני הביאו פוליטיקאים כמו ג'ון מקיין שהוא נגד ה F-22 ונגד ה F-35 ואולי אפילו נגד הסקייהוק שבעט בו, זה פוליטיקאי שהפסיד לאובמה ב 2009, אותו אובמה שקיצץ בייצור הרפטור לטובת ה F-35 והביאו מומחים (טייסים לשעבר ויועצי abc בהווה) אשר ניסו לנתח במצגת הייטקית את התאונה, אבל בלי שהם התייחסו לדו"ח הווח"ק, זה ממש לא רציני.
4. והסיום? הרפטור זה לא יותר ממטוס פעלולים! בשפת הטוקבקים הם היו זוכים ללא יותר מפחחחחחחח.....

הרפטור זה אחד הסודות הכמוסים של הפנטגון, מה קורה איתו רק מי שצריך לדעת יודע (האמריקאים קוראים לזה on need to know base), כל השאר יכולים לקשקש ולשחק בנידמה לי.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 27-07-2012 בשעה 08:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 27-07-2012, 11:05
  Cabrio Cabrio אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.07.12
הודעות: 209
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כן, הכתבה הזו אינה חדשה, זו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
כן, הכתבה הזו אינה חדשה, זו חלק מסידרת כתבות תחקיר שעשו ברשת בחודש מאי האחרון עוד כשהמגבלות היו קיימות.
הכתבה כביכול ניסתה בצורה רגשית להראות את הטרגדיה של משפחת טייס הרפטור שנהרג כתוצאה מתקלת מחולל החמצן, אך "באטימות לב" חיהא"א קבע - טעות אנוש.
קישור לכתבה המקורית כאן

1. לבוא כעת ולהגיד "טייסים פוחדים לטוס" כשלמעשה המטוס חזר כבר לפעילות מבצעית מלאה ואף יוצא למשימה מעבר לים זה לא הוגן.
2. ברשת abc מתיימרים לדעת את המציאות, ראה בכתבה "but the truth is...", נו באמת הם ממש מכירים את המטוס ויודעים את היכולות שלו, הם יודעים למה ארה"ב לא עירבבה אותו באף פעילות מבצעית שנערכה לאחרונה, הם מציגים אותו כברווז צולע...........נשמע מאד לא רציני.
3. ראיינו כמה אנשי חיהא"א שחילקו שבחים למטוס בצורה הכי יבשה, ברור כי יש עליהם מגבלות ב"מ, אסור להם להגיד הרבה דברים, אבל מצד שני הביאו פוליטיקאים כמו ג'ון מקיין שהוא נגד ה F-22 ונגד ה F-35 ואולי אפילו נגד הסקייהוק שבעט בו, זה פוליטיקאי שהפסיד לאובמה ב 2009, אותו אובמה שקיצץ בייצור הרפטור לטובת ה F-35 והביאו מומחים (טייסים לשעבר ויועצי abc בהווה) אשר ניסו לנתח במצגת הייטקית את התאונה, אבל בלי שהם התייחסו לדו"ח הווח"ק, זה ממש לא רציני.
4. והסיום? הרפטור זה לא יותר ממטוס פעלולים! בשפת הטוקבקים הם היו זוכים ללא יותר מפחחחחחחח.....

הרפטור זה אחד הסודות הכמוסים של הפנטגון, מה קורה איתו רק מי שצריך לדעת יודע (האמריקאים קוראים לזה on need to know base), כל השאר יכולים לקשקש ולשחק בנידמה לי.


מסכים איתך. מדובר בכתבה מביכה, בטח לגורם מכובד וכלל-ארצי כמו ABC.

אחזק את כל הנקודות שהעלית ואוסיף גם את נושא העלות - מישהו צריך למספר עם "טיק" סאונד וספירה רצה את כמות הפעמים בהן נאמר שהמטוס עולה חצי מיליארד (!!) דולר. לשדר כתבה עם כל המרכיבים לעיל - זו כבר לא מגמתיות, זו ילדותיות.....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 27-07-2012, 18:59
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
עיתונות חוקרת
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כן, הכתבה הזו אינה חדשה, זו..."

אני לעומת זאת ממליץ שלא להשתלח בעיתונות החוקרת. על כמה וכמה בעיתונות החוקרת האמריקאית. אמנם אין מילתה קדושה, אמנם נעשות שם טעויות, אבל כעיקרון עיתונאי, בייחוד כשמדובר ברשתות כמו ה- CBS ה- ABC, ובעיתונים כניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט, (ראה הודעתי מס' 47 לעיל) ניתן לומר "אין עשן בלי אש....".

הרשתות הללו מעסיקות מומחים ויועצים מהראשונים במעלה בתחומם. אנשים מקושרים היטב, וברוב המקרים אנשים שהכירו את המערכת אותה הם אמונים לסקור מבפנים ושרתו בה בתפקידים בכירים. אינני חסידו של סנטור מקיין. אף פעם לא הייתי. אולם דלתות רבות פתוחות בפניו ובפני צוותיו הן בפנטגון, הן בקונגרס, הן בסנט והן בלוקהיד מרטין עצמה. אני מכיר היטב את נושא הסודיות על בסיס ה- need to know. לא הייתי רץ עם הנוהל הזה לבנק....

אמנם יש דעות לכאן ולכאן, ואיש לא יטען כי כתבות כאלה או אחרות חופשיות ממגמתיות, זהו דרכו של עולם. מבחינת העובדות הרלוונטיות לנושא, מסתבר שחה"א האמריקאי אכן מחליף שסתום חמצן מסוים שנראה כי גרם לבעייה. ולא מדובר בתקלה שחווה טייס אחד בלבד.

אין ספק שצביעת הכתבה במכחול רגשי-משפחתי, מוספיה נופח אנושי לסיפור. אין בכך פסול. מדובר בחיי אדם. זו אינה איזה ממסרת הנע בטנק שנשברת חדשים לבקרים. גם במערכת הצבאית בארה"ב קיים טיוח עובדות והדוגמאות לכך רבות. תפקידה של העיתונות החוקרת חשוב מאד כבקר ציבורי חיצוני. גם אם היא מציגה עובדות יבשות בעטיפת רגשית אנושית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 31-12-2012, 13:50
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
הדו"ח הרשמי של חהא"א על בעיית אספקת החמצן במטוסי ה F-22
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "ארה"ב מקרקעת את כל מטוסי F-22 עקב חשדות לתקלות במחוללי חמצן"

מסמך מאלף

Report on Aircraft Oxygen Generation
http://www.foia.af.mil/shared/media...-120913-052.pdf

שימו לב להערת הפתיחה המעניינת, שהובאה לידיעת הצוות המחבר ממש טרם הפרסום הרשמי

After completion of the Aircraft Oxygen Generation (AOG) Quicklook Study the AOG Study Panel was made aware that the F-22 Life Support Systems Task Force has continued the testing and analysis recommended by the Study Panel and has determined what they believe to be a root cause. As this report was going to print, there are recent indications that the operation and interaction of the Breathing
Regulator Anti-G valve and the pilot’s life support equipment can, under certain conditions, cause a restriction to the pilot’s normal breathing process. The Study
Panel was recently briefed on the Task Force’s findings and considers it appropriate to acknowledge this new information in order to place the contents of this Final Report of the Air Force Scientific Advisory Board's Aircraft Oxygen Generation Study in proper context.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:32

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר