24-05-2011, 14:30
|
|
|
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 9,114
|
|
אכן, ברור שמעל הכל, גם אם למיקרושיט מאות תוכנות או יותר, עדיין כולם לא משמעותיים כלכלית, למעט מערכת ההפעלה למחשב האישי וחבילת התוכנות המשרדיות.
מה שכן, הם כנראה מנסים לשחזר את ההצלחה באופן דומה, גם בשוק הניידים (תוך כדי שגם בלעדיהם, ההבדל בין מחשב אישי למכשיר טלפון או כל מכשיר נייד אחר, הולך ומטשטש), כך שגם מערכות הפעלה ותוכנות משרדיות למכשירים ניידים, נמצאת כנראה בחשיבות רבה בחברה.
ולא לשכוח את מנוע החיפוש באינטרנט בפרט וטכנולוגיית החיפוש בכלל, שאמנם אולי לא תופס נתח ניכר בעוגת ההכנסות, אבל כנראה תופס נתח נרחב בעוגת המשאבים והוצאות החברה.
כל השאר, תוכנות לניתוח מזג אויר כתוצאה מעיוות פנים, משחקים ושאר מרעין בישין, נועדו ככל הנראה ממספר סיבות שונות, לדוגמה: 1. לנסות את המזל, אויל בכל זאת זה יצליח. 2. כדי שחברה אחרת לא תצליח יותר, באותו תחום. 3. תוספת והרחבה למוצרים ושירותים העיקריים.
אני חושב שנכון להיום, גוגל היא החברה היחידה שצפויה להוות תחרות אמיתית למוצרי היסוד מהם מיקרוסופט אוכלים וחיים.
(יש לשים לב שדיברתי על צפי, אני לא מתכוון למה שיש להם כרגע, שזה לדעתי עדיין לא מאיים על מיקרוסופט, מלבד היכולת להמשיך להשתפר, להשתנות ולשנות).
במיקרוסופט גם יודעים זאת, וכנראה להבדיל מבעבר, כל החברה מתמקדמת פחות בממה אפשר להרויח ואיך לחדור לשוק, והרבה יותר ב"איך להלחם עם גוגול, להמנע מפגיעה בהם ולהקדימם לפחות בצעד אחד".
במילים אחרות, במקום שהם יובילו, הם מובלים אחר גוגל. כל הכרזה, מעשה או חשד למעשה של גוגל, משפיע ישירות על מיקרוסופט, על איך היא תנהג, מה היא תגנוז ובעיקר מה היא תוציא, היכן היא תשקיע ומה היא תפתח.
כך גם מנוע החיפוש הכושל של מיקרוסופט, הרבה יותר מאשר הרצון להרוויח ממנוע, הוא הרצון למנוע את הרווח וההשתלטות של המתחרים בכלל וגוגל בפרט.
|